Příběh téměř nekonečný. Dálnice D6 u Karlových Varů má územní rozhodnutí
Nový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD
Příběh územního rozhodnutí pro zmíněný úsek začal už v roce 2008. Toho roku vydal rozhodnutí karlovarský magistrát.
Hmm. 8 kilometrů za 5 miliard. Ono ješťe vice práce, takže 6. Zlatá stezka. Pozlacená svodidla a dvacet nových baráků pro stavitele. Hezká práce.
Takže jsme postavily D8 jako rozvojou pomoc… jak moc to nastartoval Ústecko, to se můžeme přesvědčit sami… a teď ta sama chyba jenom postavit dálnici D6 je rozvojová pomoc.. A až to nevyjde tak budeme zase koukat… Ale budememit čím mladík karlovarský po hubě jak moc jsme jim pomohli a jak jsou nevdeční…
D8 jedna z nejzatíženějších dálnic těžkou tranzitní nákladní dopravou, to se s D6 nedá srovnat.. D8 má nadnárodní význam bez ohledu na Ústecko…
My jsme postavilY? Jako nějaké holky postavily? Nebo jste žák prvního stupně základní školy?
Jako, …čárku jste zapomněl… ale něco k věci nemáte??
Otázka je, zda-li se jedná o použití spojovací nebo uvozovací. Můj názor je, že spojovací a tedy bez čárky. Ovšem vaše shoda podmětu s přísudkem, to je tedy síla.
O použití spojovací, čárka, nebo uvozovací .. netrollte když sám česky nepíšete..
A, i, nebo, ani se čárka nepíše.
Spojka a
Základní pravidlo říká, že čárka před a se nepíše, jestliže jde o slučovací poměr. Jestliže jde o spojení v jiném než slučovacím poměru, čárku před a píšeme… viz: https://prirucka.ujc.cas.cz/?id=153
když nemáš intelektuální kapacitu na osvojení mateřského jazyka, tak jak to asi bude s ostatními oblastmi?
Nejenom čárku, píšete jak Mongol po třítýdenním kurzu češtiny.
to je cesky?
Železnice tam vede o dva řády lepší než do Liberce. Jakto?
Trochu se nám tu motá dohromady politický a technický úhel pohledu. Jelikož se zde nacházíme na půdě ryze technické, ponechal bych stranou předvolební i jiné chvástání politiků o podpoře toho či onoho regionu a věnoval bych se otázce čistě technického řešení silniční dopravy. Bez ohledu na to v jakém stavu se nachází Ústecký nebo jiný kraj, je třeba umožnit s tímto regionem kvalitní dopravní spojení adekvátní stávajícímu a především předpokládanému dopravnímu zatížení. Navíc se nejedná jenom o spojení s regionem, ale o trasy celoevropské, které jsme se jako ČR zavázali povznést na požadovanou úroveň. Tím se dostávají do popředí i… Číst vice »
Takže jedna věc jestliže to je mezinárodní dálnice tak na jakou mezinárodní dálnici se napojí?? Na žádnou… jenom stavíme hladovou zeď, aby jsme si zvedli náklady na údržbu silnic ( které preventivně radši jenom odhadujeme )
14km za koncem D6 je nemecka A93. Za me to jde prezit a klidne bych nasi D6 povazoval za „napojenou“.
Achjo jestli dvouproudá silnice má stejnou kapacitu jako dálnice tak proč tam tu dálnici stavíme?? Stačilo postavit obchvaty obcí a bylo by to…
A v tom pohraničním úseku je stejný provoz jako na vnitru? Nebo nám tady digi začne navrhovat sinice bez ohledu na provoz?
Ale jo, akorát to zatím pořád úplně nemá ten potenciál převzít tranzit z větší dálky. Kdyby byla v nějakém slušném standardu podkrušnohorská I/13 od D8 k D6, tak už by to mohlo část relace S Čechy – Bavorsko převést mimo Prahu. Pro tranzit, co jede od Prahy, to nikdy zas tak zajímavé nebude, protože v Německu to směrově na nic moc nenavazuje, leda tak dále na A70, což ale na Frankfurt bude stejně o trochu delší časově i kilometricky, a to i kdyby z B303 udělali čtyřpruh v celé délce, což absolutně nehrozí.
To souhlasím, D7 k Chomutovu a pak po „D13“ směrem na Vary, ale to jsou už jen vlhké sny. Pak by D6 z KV potřeba nebyla. Bylo by to teda o 16km delší.
Nepokracovani dalnice nebo aspon SPMV na nemecke strane je problem Nemecka, nikoliv RSD.
To je česky? Ale k věci, nejsem jako vy… No je to náš problém protože ta dálnice není mezinárodní ale končí na hranicích…
To je pravda. Vy jste negramotný cement.
Pamatuju si, že se v minulosti mluvilo o velmi nákladném a náročném obchvatu celého města. Konce dálnice D6 by měl spojovat půlkruhem severně od města.
Máte tady někdo nějaké info, zda se v tomto plánu nějak postupuje a v jakém stavu teď projekt vůbec je?
Myslim, ze tato varianta byla zavrhnuta s ohledem na vzdalenost a prakticky navyseni jizdni doby (nikdo by tamtudy nejezdil). Bude se jezdit prupichem pres KV.
Což není nejideálnější, přiznejme. Třeba naši pravnuci vymyslí lepší trasu. Tedy pokud to bude na dopravní prostředky té doby ještě potřeba.
Nevím, co vymyslí jiného, pokud nepředpokládáme, že by Ohře rázem změnila tok, podzemní vulkán zničil půlku Varů nebo něco, co by ráz krajiny přetvořilo).
Od toho tu byly vyhledávací a technicko-ekonomické studie, kde bylo (tuším) asi 12 variant možných i skoro nemožných. Těch míst, kde lze Ohře rozumně překonat moc není, stejně tak je to i s údolím Teplé.
Je na to aktuální studie, dlouhá obchvatová varianta (V4) moc nevyšla. Nejlépe tam vyšla tunelová varianta V2, která je ovšem nejdražší (18 mld.).
Ano, obchvat přes Dalovice a Otvovice je čistě ve fázi studie, takže úplně na začátku. Myslím, že se to úplně nezavrhlo, ale zatím to není priorita a asi tomu taky nevychází ekonomické hodnocení na MD.
Vedení prutahu je dobry kompromis mezi naklady a dopady na okoli. Intenzity nikdy neospravedlni nejake tunelove fantasmagorie. Na nemecke strane ovšem hodili flintu do zita, maximalne dotahnou B303 k A93 a na další pokracovani na zapad se vykašlou…
Nevychází maximální intenzity dopravy… trochu stejný problém s železničním spojením – celkově by všechny směry (jih na Mnichov, západně na Norimberk a Frankfurt a severozápadně směr Ruhrpott a přístavy vydaly na vysokorychlostní trať a dálnici, jednotlivě jsou zatížení v porovnání s jinými úseky, které Bavorsko, Bund a DB Netz spravují leda na lepší okresku a možná elektrizovanou jednokolejku…
Me stale fascinuji tyto informace-nevychazeji intenzity dopravy… Jestli tak trochu neotacime pricinu a dusledek. No ono tim smerem nic nejede, kdyz neni po cem. A kdyz pak jeden stale vidi proklamace o presunu nakladu na zeleznici, kontinulani vlak kamionu napr. na D5….. Jsem presvedcen, ze by vytvorena dopravni kapacita na zeleznici velmy rychle vytvorila i poptavku na transit v tomto smeru.
Přesně, jak by se teď hodili fanoušci dopravní indukce…
tak ono by stačilo odstřelit pár mostů na D5 a D8, skálu nad železnicí v dolním žlebu a pak začít počítat intenzitu 😀 najednou by to vyšlo na 2 koleje na 160-200km/h, VRTku a ještě dálnici 3+3…
Elektrifikovane spojeni z Chebu dal do Nemecka melo byt davno, i kdyby to byla minimalisticka varianta k napojeni na nejblizsi nemeckou elektrifikovanou trat. Navic je to par kilometru a naklady tam jezdi i ted s dieslem (i kdyz to neni zadne zavratne mnozstvi). Ale tady narazime na naprostou tragedii nemecke drahy, ktera se ted projevuje v plne sile.
Napojení dálnice na městský průtah, navíc s připojením I/13 od Ostrova, je neskutečná prasárna. V nejnižším místě města, v údolí mezi kopci, pár set metrů od kolonády, to se bude v lázních dýchat…..
a teď se tam nedýchá?
nelze očekávat žádné významné nárůsty dopravy, z pohledu tranzitu na Německo D6 nikdy moc nebude dávat smysl a D6 od KV na Prahu bude jednou z nejméně zatížených dálnic v ČR, ne-li dokonce nejméně zatíženou ze všech…
ty auta, co tam budou jezdit, tam jezdi uz nyni.
rozdil nula nula nic .
100% elektromobilů z Číny moc emisí neudělá. Výfuky budou mít jinde.
hnát to do centra města, to mi nepřijde moc dobrý. Precejenom je rok 2024, ne 1980
jenže jak to celé vyřešit? obchvat KV? by se určitě hodil, nejen pro dálnici D3, ale pokračování ve směru silnice 13. Jenže kudy a za kolik?
tak se mrkněmež na mapu, a zkuste popsat, jakbyste si to představoval jinak (ale stále tak, že to bude reálně postavitelné ještě v tomto tisíciletí)…
Až někdo přijde na to jak to slušně a rozumně udělat (aby bylo riziko ztráty pramenů ve Varech minimální, tak se to udělá. Ale momentálně to nikdo neví. Všichni se bojí že by se mohlo něco stát s prameny. A do toho příčetný ani polopříčetný člověk nepůjde.
Jestli ze to nedá udělat jinak než průtahem, přišlo by mi nejlogičtejší nechat úzké hrdlo pro zácpy před vjezdem do města.
Dopravní zácpou proti emisím!
Tohle je v zasade jen provizorni reseni, dokud stavajici prutah nenahradi regulerni dalnicni obchvat. Jinak to ale nyni udelat nejde.
Ale toho se mi už nedožijem.
Z hlediska bezpecnosti klicovy usek i kdyz je jasny ze spousta z tech nehod by se asi nestala kdyby tam lidi dodrzovali predpisy…
Tak ještě přetrasovat silnici I/20 kolem Bochova a super…
A řádně poupravit
A co ten paskvil ve Varech? To jako vážně ve 20. letech 21. stol. budeme na naší dálniční sítí plánovat průtah se 70 km/hod? Které další krajské město bude mít průtah?
Průtah má ještě Liberec.
Co se týče Varů, slyšel jsem zvěsti, že se začíná uvažovat o tunelu. Ale to by bylo až v řádu 20 let, než se udělá TES, studie proveditelnosti, pak povolení a pak několik let ražba tunelu..
Liberec
Jo a vím, že Liberec, ale tam je to jiné. Liberec už je na okružní rychlostní silnici/silnici 1. tř. kolem Čech. Vary jsou na dálnici D6, kterou ale tento průtah přetne a naše páteřní dálniční síť tak bude po dokončení neúplná a tato díra tam bude strašit. Asi jako, když si uděláte novou střechu z pálených tašek, ale místo jedné tašky necháte díru a tu přikryjete igelitem. 🥵
tak černě bych to neviděl, nemyslím si, že průtah skrz KV je taková hrůza. jsou horší místa v ČR (třeba Praha :D)
tak administrativně možná ano, ale průtah Libercem a navazující úseky čtyřpruhové I/35 jsou výrazně více zatížené nyní (lokální i tranzitní nákladní dopravou) i v budoucnu než kdy budou úseky D6 kolem Karlových Varů. Navíc silnice I/35 přes Liberec je rozhodně významnějším tahem z pohledu celé ČR i mezinárodních vazeb než D6 přes Vary. Význam tahu I/35 ještě významně naroste s dostavbou D35 a B178 mezi Zittau a dálnicí A4…
Tak tahle“pretnuta dira“ asi strasi opravdu jen ve vasi hlave. Nastesti o techto vecech nerozhodujete…
Tak ono moc možností jak obchvátit karlovy vary v rozumném časovém horizontu není. z jihu víceméně bez šance a ze severu v podstatě taky ne.
… Praha. U Hlavniho nadrazi jste byl?
Tam jezdí trantizující kamiony stejně jako po Štěrboholské?
Co by dal Zlín za průtah pod Jižníma Svahama
Až bude D6 nekonečná, t. j. na všech koncích zaústěná do dálniční sítě, to už budeme žít v kapitalismu…
Problém je v tom že cca do 10ti let bude D6 hotová až skoro k hranicím, ale za hranicí dálnice nebude. Německo o tom neuvažuje.
Správně předpokládají že než to nastane tak se budeme všichni teleportovat…
Úplně krásný, jen tak dál.
Ideál by bylo pak mezi 2030-2040 udělat nějaký rozumný obchvat a třeba i nápojeni na Německo nějakým tunelem – i to by regionu velmi pomohlo.
Utopie, ekonomicky obchvat KV prostě nikdy nevyjde.
Čemu by to pomohlo? Tam už nepomůže ani zázrak, je to v lidech.
Hlavní problém je málo lidí ,nikoliv špatní lidé. A málo lidí tam je z více důvodů (vysídlení Němců, vyšší polohy, málo práce, protože se málo točí ekonomika , protože málo lidí..), ale také kvůli špatné infrastruktuře, která je tam zase z více důvodů (komunisti to zanedbávali, protože železná opona, Doupov, Krušné hory, ale opět zase málo lidí).
Tak jedna z posledních věcí co tam má přidanou hodnotu je lázeňství. Jen nevím, jestli bych chtěl jet do lázní, kterými vede dálnice.
ta tam vede uz nyni.
jako lazensky host s tou dalnici vubec nepijdete do styku.
Tunel nekam na Chemnitz by pomohl mit v regionu vic montoven, ktery by nemusely objizdet hory pres Drazdany a nebo Cheb. Pak taky by pomohla konsolidace zakladnich skol a z 1-2 uvoleny budovy udelat externi pracoviste CVUT a nebo Karlovky, nez tam budovat nejakou novou vysokou skolu ‚okresniho formatu‘. Tech cca 50-100 lidi co by pak po skole zustalo v regionu by pomohlo dost (treba i kvalitari, serizovaci stroju atd.), treba by to pritahlo i nejaky zahranicni studenty z vychodniho bloku. Klidne i nejakou lekarskou fakultu/pracoviste. Turismu by asi taky pomohlo vic cyklostezek nez nejakych soto-vlaku. Delat se v tom… Číst vice »
Přitáhnout tam ČVUT a otevřít obor seřizovač strojů. Proč má neodbytný pocit, že seřizovač je středoškolská kvalifikace?
Větší smysl by mělo tlačit na Německo, aby rozšířilo / upravilo / zkapacitnilo B303, příp. tam rovnou prodloužilo A70 až na hranice. Mohla by to být dobrá alternativa k D5 a D6 by rázem nebyla „nepoužívaná dálnice pro 5 tisíc aut“.
Jakej tunel? od Chebu na hranice je D6 postavena v polovičním profilu a je v plánu její dostavba vyjma posledních pár set metrů, které zůstanou jako současný nedělený čtyřpruh. Most přes v.n. Skalka je už v plném profilu: https://letaky.rsd.cz/Upload/Stavby/417/infoletak_d6-chlumecek-statni-hranice.pdf Každopádně z D6 nebude nikdy významná tranzitní dálnice, Němci sice možná dodělají napojení na A93 u Marktredwitz jako čtyřpruhovou B303, což samo o sobě ale nic zásadního nezmění. Smysl by to dávalo jedině kdyby byla A70 protažená od západu až k Marktredwitz, ale to samozřejmě nikdy nevznikne, v Německu je proti této stavbě přes hory a lesy samozřejmě odpor a tak… Číst vice »
Regionu pomůže kvalitní školství a průmysl s vyšší přidanou hodnotou, ne gigantické sklady pro H&M a Tchibo nebo nesmyslné tunely krajinou.
Ty sklady a montovny maji take svuj vyznam. Tretina populace je nevzdelavatelna a debilni ale zamestnat je nekde musite. To nejsou raketovi inzenyri ale lidi, ktery kde je rano postavite, tam je vecer najdete. A jeste budete radi, kdyz vam nic neukradnou…
I v tech skladech a montovnach mate kvalifikovanou pracovni silu a vedeni tech skladu. Na vyrobnu cipu byste tam personal taky tak nejak nenasel.
Mezi čipy a sklady máte třeba strojírenství a mnoho dalších oborů, které jsou běžné třeba na Hané nebo v Plzni