Dálnice D6 se krok za krokem blíží k Varům. Šéf ŘSD vysvětluje, proč se úseky krájí jako salám
D6 Knínice - Bošov, vizualizace. Pramen: ŘSD/Pragoprojekt

"Dálnice přibývá postupně. Myslím, že to všichni ocení," uvedl Radek Mátl.
Karl. kraj zachrání už pouze převod z ČR pod Německo, je mi líto, není to jen problém velmi ostudné dálnice.
Pod Německo dnes radši neee.
Tak to se asi vrátím trvalým bydlištěm zpět 🙂
Na důchod by to mohlo být dobré…
Jenže důchod vám bude vyplácet ten stát, ve kterém jste byl přihlášen k placení sociálního pojištění. Takže pokud správně předpokládám, že pracujete v tuzemsku a na stará kolena se „dáte k Němcům“, tak vás čeká život s českým příjmem a německými životními náklady.
D6 je výjimečná. Tady se nejen nevedou spory o ekonomiku jako na D35, resp. I/35, byť intenzity taky do 10tis., ale dokonce D6 vede kilometry skrz CHKO včetně MÚK a nikomu nic nevadí.
Třeba D55 na Hodonínsku bude kvůli zásahu do CHKO vedena celá v tunelu. D35 nad Olomoucí se nesmí rozšiřovat, protože vedle začíná CHKO (intenzita 30tis./den). D49 nejsou schopni postavit ani k Zlínu, protože M. Patrikovi vadí, že poslední úsek před hranicemi se blíží k CHKO (je asi 4km daleko). D35 v CHKO Český ráj musí být o pruh užší kvůli blízkosti CHKO…
Další příklad je silnice č.13 a 9 mezi Novým Borem a Svorem. Kvůli rozšíření na čtyřpruh se posunula hranice CHKO Lužické hory o pár metrů severněji. A pak že to nejde.
V současnosti D6 protíná CHKO Slavkovský les v úseku Podlesí – MÚK Kamenny Dvůr jen díky tomu že hranice CHKO tvoří silnice II/606. Podle map je ten úsek dlouhý cca 800 metrů.
Až se bude stavět úsek před Vary tak tam samozřejmě bude protínat CHKO v délce několika kilometrů.
A každý rok o slepičí krok.
By mne zajímalo,jak je na tom ten zbytek na hranice? Němci začali s přípravou od Pomezí k A93 a už déle je tam taky klid.
D6 Cheb–Pomezí, dostavba
Záměr je od MD schválen. MŽP požaduje úplný proces EIA. Odhad zahájení 2028. Jestli chtějí mít 2027 společné povolení v právní moci, tak na tom mají ještě dost práce.
https://www.rsd.cz/web/guest/mapa-staveb#/stavby/D6/d6-chebpomezi-dostavba?filters%5B%5D=StavbyRealizace&filters%5B%5D=StavbyPriprava&page=0
Začali a zase skončili. Citace z německé Wikipedie, věřit tomu samozřejmě nemusíte (https://de.wikipedia.org/wiki/Bundesstra%C3%9Fe_303)
„V novém spolkovém plánu dopravní infrastruktury 2030 je úsek Schirnding-Raithenbach – spolková hranice D/CZ v délce 4,1 km, který byl schválen 15. června 2009, stále určen k rozšíření na 4 jízdní pruhy jako další požadavek. Jinak však žádný další projekt na rozšíření a novou výstavbu silnice B303 mezi dálnicí A9 a Raithenbachem není v plánu dopravní infrastruktury zahrnut. Spolkový kontrolní úřad v roce 2018 kritizoval zbývající projekt rozšíření silnice B303 u Schirndingu a vyzval k jeho zrušení.“
Tak nalijme si. Na D6 a sousední D7 není vidět, tak nejsou pod útoky ekologistů, ale řeší se jen věcné připomínky a požadavky.
A to je dobře, že ŘSD staví aspoň tam, kde jsou stavby připravené a nečeká na nějakou super geniální koncepci a spásný rok 2028. Někdo jiný by za tu dobu a stejné peníze zvládl pár studií a doplnit modré zábradlí na jedno nádraží.
Jenže. Pokud by se Vary spojily s Prahou přes D7 a okolo Chomutova, tak by to pomohlo vyloučenému území mnohem více. A bylo by to jen o 18 km delší. Jenže o to tady nejde, jde o nejrychlejší spojení jednou ročně na MFF KV.
Já bych to úplně nespojoval jako dálnici KV – Chom – Praha. Nicméně to, že by rozumná přestavba I/13 v úseku Dolní Žďár – Prunéřov pomohla, na tom se asi shodneme.
Když byla I/6 hodně rozbitá a přeplněná kamióny (cca rok 2000), tak jsem jezdil do Prahy přes Chomutov, občas i přes Plzeň.
Tomu kraji by pomohlo rychlejší spojení do Německa, i tunely. Tak aby autěm mohly být do hodiny ve větších městech. Díky tomu by v pendler režimu mohli i za ne náročné a nekvalifikovane práce dostávat pěkně zaplaceno a budou utrácet v tom kraji.
To je samozřejmě zajímavá myšlenka. Jen nezapomínejte i na kvalifikované profese. Vždy mě napadne, proč by statik z Českých Budějovic dojížděl do Prahy za mzdu 60 tis hrubého, když může dělat tu samou práci v Linci za 120 tis hrubého. Ona ta infrastruktura může mít i opačný efekt než si na první pohled myslíme.
Pracuji a teď už i podnikám v Bavorsku více jak 30let, a setkávám se s našimi lidmi ze Sokolova, Chebu, F.lázní , Aše, a naposledy z Tachovska a ve velké většině pracují na velmi kvalifikovaných pozicích, minulý týden jsem jednal se dvěma dispečery ,kteří vedli podnik s 3000 zaměstnanci, s firmou Bauschlosserei Eismann jsme prováděli vyhřívané přemostění řeky Naaby ve Weidenu, a zase velmi příjemní a kvalitní lidé z Kynšperka, a Březové, velmi sofistikované dílo a všude naši kluci, manželka jednoho z nich vede účetnictví ve firmě Faltenbacher g.m.b.h. z Flosu, ale nekvalifikované Čechy tady nepotkávám, a zároveň se mně… Číst vice »
A rychlejší spojení do Německa byste teda neuvital?
Tady přece nejde pouze o spojení Vary a Praha, to špatné chápete. Ale Cheb – Vary – Praha, potažmo Bavorsko – Cheb – Vary – Praha.
no pokud to má pomoct vyloučenému uzemí v tom smyslu že náhle budou moci všichni jezdit za prací do Prahy, tak 2×18 km denně navíc je sakra dost.
Za prací do Prahy kam? Kde nechají v Praze auto a kudy tam v Praze pojedou?
Dálnice z Varů do Prahy na denní dojíždění je nesmysl a smrt.
A kudy byste tu spojnici CV– KV stavěl? Na jedné straně Ohře vede železnice a na druhé vede silnice 13. Okolo jsou jen strmé svahy a lesy. Cena a technické provedení by šlo ruku v ruce a nakonec by se zjistilo, že to je neproveditelné. Od Ostrova do Klášterce dálnici nepostavíte. Konec.
Snad se Jiří Bartoška dožije cesty z Andělské Hory až do Prahy po dálnici…
Je to úžasné, jak se ty dálnice teď hýbou tak rychle, že se člověku úplně přepisují mentální mapy. Linz je od prosince město na pohodový nedělní výlet, protože se tam z Prahy dojede za dvě a půl hoďky. Za pár let budeme takhle klidně jezdit na otočku do Alp. A Karlovy Vary pro mě donedávna byly strašně vzdálené a těžko přístupné město, přitom až bude dálnice hotová, dojede tam člověk z Prahy za hoďku. Už minulý týden, když jsem tam měl po pár letech cestu, jsem si najednou uvědomil, jaký je to vlastně kousek, když jsem se už většinu cesty… Číst vice »
Slyšel jste někdy o železnici? Ta je na rodinný výlet ještě lepší, neboť celá rodina může během jízdy kochat se okolím cesty, jíst nebo surfovat po internetu.
Ne každý má nadstandartní příjmy, aby mohl korzovat vlakem na výlet. Železnice je pro příležitostně cestující skupinku docela drahá. Auto je podobně drahé jako vlak (palivo+amortizace), ale mnohem flexibilnější, pokud bych počítal pouze palivo, tak vlak se nevyplatí už od dvou osob.
když má rodina 500.000 na auto, 8000 na povinné ručení 2500 na dálniční známku a 10.000 na roční minimální servis auta tak má i 4×150 Kč na jízdenku do bližšího okolí by\dliště po železnici. (a IN 50 nestojí majlamd.)
1. Pokud už to auto má, tak proč ho nevyužít i místo vlaku ?
2. Bavím se tu o jednorázovém výletu, kde jako bonus vlaku je, že není flexibilní a má prostě nějaký jízdní řád a v cíli musím řešit dopravu do cílového místa, což někdy vyjde poměrně draho, pokud tam zrovna nejede MHD.
A vite, jak dlouho to trva po zeleznici do Karlovych Varu a Lince?
Obojí bráno z nádraží na nádraží.
Praha – KV
Krušnohor 3:19, autem 1:36.
Praha – Linz
Jižní expres 3:46, autem 2:39
Sorry jako, ale dovedu si představit, že ušetřený čas strávím raději prohlídkou města, než cestováním.
Pro čtyřčlenou rodinu je to vlakem navíc dražší, než aztem.
Ano, přímý důsledek toho, že se staví dálnice, zatímco rychlejší koleje ne (přesně dle bolševických plánů a mentality).
A to ten ušetřený čas bude ještě větší, protože vám odpadne min. půlhodinová cesta na nádraží.
Klidně to napíšu:
Mátl by měl dostat pozvánku 28. října na Hrad a něco málo si tam převzít.
O rozvoj země se zasloužil jako málokdo po listopadu … jeho cesta ale ještě nekončí a vlastně každý nový usek je taková jeho socha.
Tohle říkám dlouhodobě!
Je potřeba ho tam nominovat, ale nechal bych ho ještě dodělat tu základní dálniční síť. Potom ho tam nominovat.
Z tohohle bude ještě hodně oblíbená dálnice do Německa. Na ŘSD to určitě tak chápou taky, proto rozhýbali i úsek přímo u hranic.
Skvělé. Postupně, ale jistě.
Hezké čtení. Jen je škoda, že s takovým přístupem se nejde na D3 ve Středočeském kraji. Myslím, že spousta řidičů by v dohledné době uvítala otevření dálnice na úrovni Benešova a pak dál na jih. Ví někdo jaký je rozdíl v přístupu EIA D6 vs. D3 (že se tlačí na celý středočeský úsek D3)? Jak se říká, nemusí pršet, stačí když kape 🙂
D3 blokovaly odvolani na vydani vyjimek z ochrany prirody a ovlivnovaly asi vsechny SČ úseky.
Protože D6 se staví v podstatě vedle stávájící silnice a proto lze udělat kousek a pak se zase pokračuje po „staré“.
Chybějící usek D3 odskakuje na západ a povede v podstatě pustinou.
V úseku Praha Benešov s Vámi souhlasím, tam opravdu nejsou navazující kapacitní komunikace. Ale v úseku dále na jih to tak jednoznačně nevidím. Vzhledem k tomu o jak složitou stavbu půjde v kombinaci s PPP, tak pokud se tohle otevře celé nejdříve za 10 let, tak je za mě promarněná příležitost nedostat do 5 let D3 společně s Václavickou spojkou na úroveň Benešova. https://www.dalniced3.cz/#useky-dalnice-d3
U D3 ve středních Čechach se podle kdysi schválené dokumentace musí stavět všechny úseky najednou. Pokud by to bylo oddělené, tak by D3 od Benešova na jih byla hotová (uleva pro Miličín a dříve Olbramovice) a od Benešova do Prahy by se řešili aktuální povolovací procesy. A snad začne do tří či čtyř let výstavba.
Otevření celé středočeské části najednou je požadavek vzešlý z projednání EIA. Buď vše najednou nebo nic. Takto jsou karty na stole.
A jako obvykle stará přehledová mapa. Přitom není těžké si stáhnout novou: https://www.dalnice-d6.cz/#useky-dalnice