Dálnice D3 skončí na hranicích provizorním sjezdem, na Rakušany se bude čekat

Stavba D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSDStavba D3 Hodějovice - Třebonín. Pramen: ŘSD

Technicky vzato se Češi do Rakouska po dálnici nedostanou ani po dokončení celé jihočeské části D3.

144 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jiří Vondrka

😂😂😂 Tak to je k smíchu z Naší strany…Jezdim 20let s kamionem a tu dálnici Rakusaci od Linze kolem Freistadtu zmakli i s tunelama sakra rychle a mohli uz být u nás a dodělat i naši dálnici k C.B., nebýt Naší neschopné vlády a velkých očí ze „ztráty poplatků za vedení dálnice “ …takhle nemají ještě Naší profici ani peníze za dálnici, natož hotovou dálnici…🤮🤮🤮🤮

krystof.bohm1

Fakt nechápu jak je možné že zatímco Poláci nám natrhnou kšandy tak Rakušáci na ňákou dálnici zvysoka kašlou.Zajímalo by mě taky jak to bude s A5, kde se česká D52 asi nějak pomaloučku polehoučku doplouží k hranicím ale o rakouské straně nic neslyším. Zatímco v Krkonoších se nejspíše v Polsku dostaví a v Česku začne stavět, tak na jihu to zmrzne na hranicích.

Richard

Z Vídně na Brno čekají Rakušané na připojení už 20 let.Mají dálnici u hranic.To že Pražáci si vzpomněli že do Vídně bude jezdit naopak,není věc Rakouska ale je to věc pitomečků z Prahy.

Tomáš

V Brně bydlí Pražáci?

Tomáš

Podívejte se na mapu, kam vede S10 z Linze, mají ji až po Freistadt. Jezdím tudy pravidelně. A už několik let čekají, až doděláme D3 po hranice, aby svojí S10 na to napojili..
Brzda nejsou oni.

Vitapb

Mě pobavil u samé hranice most pro migraci živočichů 🙂

Uvědomělý občan

To je zase tlachání, vždyť je tam regulérní křižovatka, tak jaký provizorní sjezd?

Roman

Rakušáci jsou pár let s oběma dálnicemi několik km před hranicemi a čekají,, co se bude na české straně dít. Taky nás mohli zesměšnit jako Poláci, kteří najajnovanou a značkami osazenou S3 dotáhli přesně na hraniční čáru a tam končí zátarasem pěkně v poli.

Dalnice

Když se v devadesátých a nultých letech resilo propojeni dálničních siti, Rakusaci jeli „Temelin, nein danke“, Benesovy dekrety, blokaci pristupu do Schengenu a podobne bomby. Ceska strana dala D3 k ledu a soustředila se na propojeni s Nemeckem (D5 a D8). Rakusaci si natahli S10 k Freistadtu a tim to zvadlo. D3 bude za 3 roky na hranicich zatímco zahajeni VYSTAVBY posledního rakouského useku k hranici se ocekava v 2032. To je proste shrnuti faktu. Co ovšem zacina byt v Hornich Rakousich velke téma je to, ze zatímco Cesi budou mit k hranicim plnohodnotnou dalnici, v Rakousku je jen rychlostni… Číst vice »

fous55

Ke hranicím nebude plnohodnotná dálnice. D3 končí u Dolního Třebonína, dále pokračuje R3, tedy komunikace stejné kategorie jako rakouská S10 od Unterweitersdorfu na sever.

Tomáš

Žádné „R“ u nás od roku 2016 neexistují. Vše je D, nebo SMV.

VHbrno

To sice neexistují, ale je to pouze řekněme otázka terminologie. Podstatné jsou v tomto případě návrhové kategorie a tam to zůstalo podle původních parametrů, tedy od Třebonína na jih menší šířka dálnice. Konkrétně D25,5/120 a ne D27,5/120, což je kategorie v úsecích po Třebonín.

Dalnice

D3 v prihranicnim useku umoznuje na jednom pasu provoz v rezimu 2+1. S10 nikoliv.

Gwann

Inu, tak si to na svem uzemi nasi rakousti bratri uziji.

Snad jednou budeme nekde driv a spis se zamerme, abychom tam fakt byli. V mezicase muzeme resit tu bratrankovic lumparnu u Tabora a vymyslet nejaky normalni pruchod Posazavim. Jakkoliv z tohoto trasovani se mi zveda kufr.

Petr

D3 bude možná za 3 roky u hranic, ale na druhym konci ji bude pořád chybět 50 km…

Jiřík

Ministerstvo klimatu :DDDD

Tomáš

Přesně to mě napadlo:))

Pako

Moc smíchu to není. Dálnice a silnice zařízli okamžitě, železnice ano, ale méně než se doufalo.

Tomáš

Sranda musí bejt, i kdyby fotra věšeli.

JKan

Ono to nie je len Ministerstvo klimatu, ono je to skôr Ministerstvo všetkého:

Bundesministerium für Klimaschutz, Umwelt, Energie, Mobilität, Innovation und Technologie (BMK)

Spolkové ministerstvo pre ochranu klímy, životné prostredie, energie, mobilitu, inovácie a technológie.

Petr M

A budeme na ně čekat stejně dlouho, jako už čekají oni roky na naši dálnici u Brna? Nemyslím, že zrovna my máme morální mandát ke stížnostem…

Olin

Jak si tady čtu různorodé poznámky kolegů, tak bych to asi ukončil konstatováním, že ani jedni tam (na hranici) ještě nejsou, a v případě naší strany bych opravdu počkal se závěry až to bude opravdu stát. A tím je míněno souvisle alespoň do těch Budějek. Jinak samozřejmě opomíjím skutečnosti, která ze dvou spojnic je pro „Vídeň“ důležitější, či jak dlouho budou mít Rakušané zpoždění u Dolního Dvořiště oproti Poysdorf – Mikulov, nehledě, že zde se souvisle do Brno nepojede hodně dloooouho.

fous55

Po dálnici se z Mikulova na Brno nejspíš nepojede nikdy. Prostě přes Mušovskou nádrž se to přes ekology neprotlačí. Až to „odborníci“ pochopí, možná se příští generace dočkají spojení přes Břeclav, které bude kratší a užitečnější, protože hlavní proud z Vídně na sever nevede na Brno a Prahu, ale do Polska, tedy na Hodonín a Přerov.

Gwann

Az na to ze pres Breclav to skonci v poli. A i obcvhvat Breclavi v pohode uplne nebude…

Vrták

Až se dostaví důležitý úsek z Bzence do Rohatce, tak se další tranzitu od severu přesune přes Břeclav a soudruzi na radnici to budou muset konečně řešit, neboť již dnes je průjezd Břeclaví katastrofa.

kix

ale protlačí..nakonec 2+1 tam už je, stačí přidat půl profilu a je hotovo 😀

JKan

Akože cez pomerne vzácne lužné lesy to pôjde lepšie ako cez vtáčiu oblasť na umelej priehrade? No to neviem.

O.K.

I kolem té ptačí oblasti jsou právě také ještě zbytky těch vzácných lužních lesů. Svého času jeden z největších souvislých lužních lesů minimálně ve střední Evropě. Teď tam jsou nádrže, ale ta střední kupodivu taky nakonec plní nějakou ekologickou funkci.

JKan

Tož čil si vybrať. Alebo to z Pohořelic rovno vezmeme doprava k Lechovicím a potom niekade na juh triafať koniec S3 v Hollabrune? To by malo výhodu, že kto potrebuje na A1, skončí rovno na začiatku S5, nevýhodu že kto potrebuje ďalej na juh, tak A22 je preťažená a po A21 je to moc zachádzka…

Jarda Novotný

Rakušané už 5 let čekají u Poysdorfu tak my budeme čekát v jižních Čechách 😁😁

bakiy

Čekání může řidičům zpříjemnit skutečnost, že na rakouské straně nebude po dokončení S10 k Rainbachu už žádná „zdržovací“ obec.
To je zase kec. Takto to platilo, ale už tam je „zdržovací“ Wullowitz, Leopoldschlag (Dorf) a Kerschbaum. A věřte, že rádi vybírají „příplatek“ za nezdržování…

Hasler

Já Vám nevím, ale tři obce s omezenou rychlostí na 70 s celkovou délkou lehce pod 1 kilák mi nepřijde jako něco coby extra zdržovalo. Za to Rainbach byl osina v zadku kvůli centru a zatáčkám. Až bude S10 u Rainbachu a naše dálnice na hranicich, tak to beru jako stav kdy dostavění toho kousku S10 už na čase cesty opravdu nepoznám…

Joter

Tak pozor, už je tam asi půl roku 50kmh a zhusta tam měří 😉

Hasler

Oka, tak až pojedu příště, tak si pozor dám. 🙂 Naposledy jsem jel v červnu do Itálie a nějak jsem nezaregistroval změnu, ale jezdím podle pravidel a zatím mi ani nic nepřišlo do schránky, tak snad dobrý. Každopádně, díky za aktualizaci, doteď jsem měl úsek k Rainbachu za „bezproblémový“.

bakiy

V červnu už tam ty padesátky byly, takže máte docela štěstí, že pozdrav nepřišel…

Kebab

Zřejmě se inspirovali u nás.

Jan z Rokycan

Rakušanům už taky definitivně hráblo. Ministerstvo pro klima… Co bude příště, ministerstvo pro den a noc nebo rovnou ministerstvo pravdy?

Joker

Souhlas, a stejně, jako kdysi byla „Československá socialistická republika“, tak nyní by měla být tzv. „Rakouská ekologická republika.“ Důležité je tu zejména to přízvisko „ekologická.“

JKan

Skôr ministerstvo všetkého. Okrem ochrany klímy ešte aj životného prostedia, dopravy, vedy a vlastne aj priemyslu.

Pavel

Dálnice D3 je k smíchu. Staví se se od roku 1987. Kdyby ti naši patlavé měli stavět dálnici třeba na Jadranu, kde je spousta tunelů a mostů, potřebují na to jedno století. A každý rok tam přibývají kilometry. U nás staví pomalu na rovině a 10x tak dlouho. To jak dlouho se tady staví kilometr a kolik ten kilometr stojí, to je světový unikát. Nehledě na to, že ji asi plánovali někde v hospodě, když ti moulové teprve teď zjistili, že za Kaplickým nádražím jsou bažiny. To je do nebe volající. O té naší papírové birokracii nemluvě. To, že co… Číst vice »

Dalnice

Ty si hlavně dodělej základní školu, ať tě ta „birokracie“ nedožene…

Jan

Naprostá většina řidičů z ČR sjede stejně do D. Dvořiště kvůli tankování PHM, takže si to esíčko stejně projede…

V. P.

Rád bych se dozvěděl, co budou Rakušané přes hraniční čáru stavět:
„Technicky vzato se tak Češi do Rakouska po dálnici nedostanou ani po dokončení celé jihočeské části D3, neboť přes hraniční čáru budou podle Mátla stavět Rakušané.“
Díky.

Hasler

Most.

nowas

Ale nebude.

Mašinka

Pokud Rakušané viděli laxní přístup z naší strany, neměli důvod spěchat. A teď asi mají jiné preference. Jinak, jezdím dvakrát týdně do Lince a pokud musím zpět přes Č.B. tak si říkám, že absolutně nechápu, proč úsek z Č.B. ke hranicím nebyl postaven jako první, nebo alespoň jeden z prvních.

fous55

Protože nejdřív muselo zahynout 19 lidí v březnu 2003 v autobuse u Nažidel, aby někdo nahoře pochopil, že zaasfaltovaná středověká formanská cesta opravdu pro současný provoz nestačí.

Tony

Když jsem posledně jel pod D3, tak jsem nedojel k D1, ale potupně jsem se plazil po silnici od Miličína až na D1. D3 je jen kousek dálnice, která začíná i končí neslavně

RedBaron

To jo, ale jen si zkuste jet úsek z ČB k Miličínu po staré.

Tony

píši jen, že je to nedodělaná dálnice, které chybí k dokonalosti ještě spousta kilometrů a proto nemůžeme ukazovat na Rakousko, ale spíš na sebe

mlokXCM

To ale nezmění nic na faktu, že se u hranic bude na Rakušáky čekat.

Marek Kubík

Proč ale? Protože viděli že nemá cenu pospíchat. Podobný případ je obnova železniční trati mezi Slavonicemi a Fratres, Rakušané ji chtěly obnovit a Češi tvrdili to samé. Jen na naší straně prakticky nikdo nic neudělal a tak to Rakušané po mnoha letech vzdaly…

fous55

Ta trať by byla naprosto k ničemu. Náklady nula a osobka limitně se k nule blížící, protože zcela mimo přepravní proudy. Cyklostezka je tam mnohem užitečnější.

Gwann

Tak ano a ne, u nas stacilo cca 1000m. U rakusaku daleko vic….tudiz kdyby rekli, my to obnovime, udelate ten kousek k hranici? tak je obnoveno. Rakusakum chybi koleje az do Weidhofenu, tohle je jejich renonc

Dan

Po revoluci se tehdejší politické reprezentace domluvili na dálničním propojení Wien -Brno – Praha. Rakušané mají na svém ůzemí hotovo už několik let, ale u nás se ještě ani nekoplo. Zato budují v Jižních Čechách dálnici, která nikam nevede a bude se čekat na Rakušany, prostě Český kreténizmus.

Radek

S první půlkou vašeho příspěvku souhlasím, s druhou absolutně souhlasit nelze – nikam nevede?
Jedná se o mezinárodní silnici E55, která spojuje sever a Jih — od Baltského moře až do Itálie.
Pokud to vezmeme „regionálněji“ tak spojuje ČB a Linec.

Tony

po létech utrpení dodělali aspoň obchvat slavných Olbramovic, protože není napojená na naši síť dálnic, tak je místní dálnička…

karel

Tož oni sa Češi chcú od Moravy časem odtrhnút a proto si stavijú svoju dálnicu D3 a na tu moravskú D52 sa prdí….😎

dantex

Moraváci D52 nechtějí, tak ji nemají. Jihočeši D3 chtějí, tak se staví. Chtěli by ji až do Prahy, ale tam to zase brzdí středočeši, resp. pražští majitelé chat v Posázaví.

kix

hotovo nemají a těch několik let je 2-3, předtím nebyl ani obchvat drasenhofenu, dálnice začíná až před poysdorfem

Vladimír

D52 prý není prioritou ale veškerá kamionová doprava z Polska po D1 vede přes Brno na Mikulov. Namísto dostavby dálnice se řeší územní plány, obstrukce spolků nebo blábolení o napojení z D2 přes Břeclav někam do Rakouska. Přitom Rakousko postavilo svou dálnici k Mikulovu a z důvodu chybějícího napojení od nás to nyní končí provizoriem. Takže raději postavíme několik úseků D3 bez napojení na dálniční síť v Rakousku nehledě na to, že zprovoznění kompletní D3 je taktéž ve hvězdách. Ukázka české reality.

Jiří Kocurek

„se řeší územní plány“

Páč bez zakreslení do územního plánu nelze takovouhle stavbu povolit. A bez schválených ZÚR kraje je problém schválit územní plán.
Asi by se nikomu nelíbilo, kdyby si někdo jen tak postavil prasečák a na územní plán kašlal.

mgr.pavel

Jasně, stavba musí být nejdřív v ZÚR.

Ale to je pro nás ten problém – my nejsme schopni tak jednoduchou věc si do ZÚRky ani zapsat. My raději dlouhé roky „řešíme“ to samotné zapsání (a odvolání k dovolání ke stížnosti na předběžné opatření o neplatnosti blablabla.. ).

Mně jako občana nezajímá, jak si stát s dotčenými občany a spolky domluví, kudy dálnice povede a jak. Já jen vidím, že stát je totálně impotentní si tu stavbu do plánů zapsat.

mlokXCM

Jestli je stát impotentní, znamená to jediné: impotentní jsou občané.

Michael

Naprosto přesné!

Gwann

Nebudte slušnej, řekněte jméno…

Jedná strana je brněnské ředitelství RSD a druhá strana krajský úřad jihomoravského kraje.

Kdo z nich je větší lachtan, to neumím posoudit.

Ale i kdyby slavné RSD to mělo spigl nigl, tak banda amatérů či škůdců na krajském úřadu, respektive vypecene krajské zastupitelstvo, to spolehlivě pohrbi.

Cena za prebujelou samosprávu a vykastrovani centrálních funkci statu

karel

Ach ta naše byrokracie…český úředník se musí zkrátka seberealizovat. Jinak to bohužel nejde…. 🤢

V. P.

Bohužel pán se asi neorientuje v problematice územního plánování, protože Politika územního rozvoje ČR, Zásady územního rozvoje daného kraje a územní plány obcí jsou neodmyslitelným dokumentem předcházející těmto stavbám, které je nutno projednat s dotčenými orgány státní správy a pak i s veřejností. Bez toho by se žádná stavba nemohla realizovat. Např. v případě D52 za to můžeme poděkovat aktivistům a také bývalému vedení ŘSD, které nebylo schopno dohodnout řešení koridoru, a také neschválení ZÚR Jihomoravského kraje. Jako pozitivní výsledek takového jednání mohu uvést jednání současného vedení ŘSD s ředitelem Mátlem ohledně obchvatu Litomyšle na D35.

karel

To jo. Ale to provozu z Brna na Vídeň nepomůže. Za blokováním dostavby D52 dozajista stojí nějaká „skrytá agenda“. Jak jinak vysvětlit, že stavba již 27 let stojí namístě?

Couler

Protože se 10 let pořád brňáci z ŘSD patlali s územním řízením a ekology a i ekoteroristy a nebyli sto tu stavbu připravit tak, aby byla neprůstřelná a přežila soudy. Ona byla tak špatně připravená, že nepřežila ani pouhá odvolání na úřadě. Do toho se ještě před léty zrušily krajské ZUR, takže stavba ani nešla oficiálně připravovat. A ani tak nedokázali připravit a postavit samotný obchvat Mikulova. Znojemský obchvat staví už asi 15 let po malých kouscích a zatím není jediný tranzitní směr přes Znojmo vyveden z města ven. Kde se to trochu konečně po letech odblokovalo, je obchvat Břeclavi.… Číst vice »

Patrik

MNOHEM důležitější by bylo dostavět D3 v úseku Tábor – D0 (Praha) v trase okolo Jílového, Kamenného Přívozu a Maršovic, neboť 1/3 nestačí a devastuje Posázaví u Ctyrkol, Čerčan, Poříčí nad Sázavou a Mrače, nepočítaje Benešov a Konopiště. Co brání stavbě D3 mezi Prahou a Táborem? Několik pražských chatařů… Kdo trpi u 1/3? Statisíce řidičů ročně a 25000 trvalych obyvatel u trasy…

Twix

To víme všichni že tento úsek je důležitější. Akorát pražští chataři do toho myslím nemají moc co mluvit a když už tak dálnici spíš vítají.

Tomáš

O důležitosti středočeského úseku D3 asi nikdo nepochybuje, nicméně zatím stav přípravy D3 přes Posázaví zahájení stavby v blízké budoucnosti neumožňuje. Naopak stavba silnice I/20 na severním výjezdu z ČB, která je extrémně zatížená a vyřešila by obchvat dvou obcí, je komplet připravená k realizaci, ale kvůli penězům se stavba odkládá na neurčito. Její přínos by byl nesrovnatelně vyšší, než přestavba 3 km dlouhého obchvatu Dolního Dvořiště na dálnici a měla by proto dostat přednost. Jenomže politicky je důležitější dostat D3 na hranice…

mgr.pavel

Já bych spíš řekl, že se bude čekat na Čechy na druhém konci této dálnice – od Nové Hospody / Miličína je to do Prahy pořád nějakých 50-60 kilomentrů..

Jenda

Se mi líbí, jak se všude děsně sebevědomě píše o tom, že budeme čekat na Rakušany. Přitom jde na naší straně zatím stále o imaginární úsek dálnice, po kterém v realitě není ani stopy. Byl bych s takovými proklamacemi fakt opatrný, bude to pak pěkný trapas, když budou nakonec opět čekat Rakušani na nás.

Jiří Kocurek

Jak daleko jsou s přípravou? EIA mají stejnou, stavební řízení je tam podobné a pozemky tam také nelze jen tak sebrat. A že by tam nebyli zelení? 😀 😀

Radek

Jenda to napsal naprosto přesně – to by se mělo tesat do kamene.
Jen dodám, že kdyby se u nás stavělo dříve (podle plánů ŘSD už chtěli stavět v roce 2012, takže je tam více než deset let zpoždění) tak by to rakušáci už dávno na hranice dostavěli a k žádnému přezkoumávání nedošlo.
Chyba je jen na naší straně.

bakiy

Už je vysekaný průsek v lese!!!

Hala D

Zajímavý článek. Ovšem i když Češi se dostanou ke hranicím dřív. Stále Rakušani mají chybějící úsek o délce 20 km, kdežto Češi do Budějovic necelých 50km. I po dokončení ke hranicím ovšem Čechům bude zbývat zhotovit dalších 45 km kolem Benešova.
Takže aktuálně to žádná sláva není a není ani důvod být na něco pyšný. Je to spíše ostuda, a to i přesto, že se může zdát, že dálnice mají v tomto státě absolutní přednost a na jejich dokončení se hrne spousta peněz i úsilí.

Schodelbauer

No není divu, před pár lety to totiž ještě vypadalo, že tu dálnici postavíme tak na svatého dyndy. A nejen tady, stačí se kouknout na situaci u Muïkulova. Tam se ještě ani nekoplo a pokud vím, není ještě ani stavební povolení…

Lubas

U Mikulova se min. dalších deset let nekopne. Leda bysme se domluvili a nechali dálnici na našem území dostavět Rakousko…..což vlastně nebude nic nového.

mgr.pavel

Na čem to vlastně u Mikulova vázne? Už se kraj po deseti letech rozhoupal a přidal stavbu do ZÚR?

Lubas

Přestal jsem tu komedii sledovat. Naposledy mě rozesmál …tuším Babiš,když prohlásil, že dálnice Brno-Vídeň není vládní priorita a prostředky byly převedeny jinam. Je to marný,z pohledu vlády je to prostě nedůležitá stavba.

karel

Nechtěl jste náhodou napsat „z pohledu Prahy“ ?

roman

rakousko nemuže měnit české zákony.

Lubas

Ale může nám ukázat jak budovat páteřní dálniční infrastrukturu, včetně odpočívek. Tady ten náš bordel je neuvěřitelný.

karel

Rakousko není třeba. Ukázkové je pro nás Polsko. Zákon o veřejném zájmu tam dává prioritu stavbě a vše ostatní se řeší později. U nás je to naopak a proto ty nekonečné tahanice s každým, kdo má do zadnice dírku..🤢

Adam

Je dobré vědět, že bordel není jen u nás, ale i dá v Evropě. Poláci už budou mít dálnici a na nás se bude čekat. Naopak my budeme čekat na Rakušáky, který by to ale mohli už dávno mít, kdyby chtěli. Celé je to taková divná komedie. Tak snad už to brzo všechno bude.

Petr

tak, ale to není o Rakousku. Rakousko nevidělo moc smysl stavět dálnici až na hranice, když v ČR se nic nedělo

lukas

No ono jde o to, že se nesmí díky memorandu postavit dálnice přes hranici jen z jedné strany.
Proto v ČR bude provizorní sjezd. Proto Rakousko nestavělo, nebylo to u nich Jak ukončit.
Nicméně nemám strach, Rakušané tam holt budou později (Češi si užijí pět minut honění trika, jak poprvé jsou někde dříve)

Twix

Poprvé ne, Rozvadov byl také dříve z ČR – ale tam to byla pro Němce taky dost nízká priorita, tak jako Dvořiště pro Rakušany.

Aussiger

Tak o smysluplnosti dálnice ze strany Rakouska , snad ani nemá cenu debatovat..Rozhodně v budoucnu dobrá zkratka pro Němce ze severu- Berlín, Hamburk na cestě do Tyrol anebo Vídně..ovšem chybějící SČ úsek bude dál komplikací

Pete

Nejsem místní tak mě hned nekamenujte, ale kromě Posázaví je tam ještě někde nějaká kritická oblast? Proč se vlastně tento úsek tolik diskutuje? Z laického pohledu mi přijde, že každé území v ČR má něco a přesto se hledají kompromisy a staví se.

Aussiger

Klasika NIMBY…

Jiří Kocurek

Spíš: Dálnici ano, ale kolem sousedovy chatičky.

Twix

Mně teda přijde že z Berlína do Tyrol ani do Vídně to nebude mít smysl přes ČB ani po dokončení D3 a D0, ale vypočítané to nemám…

Aussiger

No spíš by to mohla být alternativa oproti trase Berlín-Mnichov – Salcburk…ale až po úplném dokončení, tedy i s úsekem v SČ..

Jiří Kocurek

Okolo Hofu a Solnohradu, nemusí řešit dálniční mýto v jedné zemi navíc.
A navíc: Může letět, jsou to necelé 4 hodiny.

Aussiger

vždycky se najde argument..to je jasný, ale třeba tenhle úsek Hof-Salcburk třeba v pátek v pondělí a o víkendu je dost plný… a jak píšu jedině po dokončení SČ části plus ideálně i PO vcelku..jenže to už je opravdu asi jiná galaxie..

Vojta_7

Rakousko mohlo být (se svými dálnicemi) na hranicích již dávno, ale čeká desítky let na ČR. D3 byla v minulosti 2x zastavena, resp. vyškrtnuta… Zejména dálnici na Brno mohli skončit na hranici a čekat 10+ let na ČR. Motivací pro ten provizorní sjezd jsou asi jen kasina a další hnus na české straně. Něco tak odporného se jen tak nevidí. V ČR je neskutečný bordel a asi jediná možnost je zakrytí dálnicí se 4m stěnami…
Je absurdní psát, že Rakušané na někoho čekají. Předpokládám, že například na trase z Lince do Berlína budou ČR objíždět ještě desítky let.

Observer

Myslím, že pro běžného občana Rakouska končí Evropa na severním předměstí Lince. Pro některé z nich možná až ve Freistadtu. A jejich lokální politici to dobře vědí.

Sch

Kdyby měli Češi na hranici dálnici již v roce 2015, tak by byly intenzity jiné a navíc by dávalo Rakusakum i systémově smysl tu dálnici dostavet. Stále platí, že oni ji postavilia a nám to trvá o dekádu déle.

Jarda

Celé roky tady frustráti vypisujou jak tady nic nefunguje a jak na nás budou Rakušani čekat, což bude hrozná ostuda, a teď jim Rakušani udělají takový podraz!

Laďa

Běž se podívat do Mikulova, ty hloupej Jardo, tam možná pochopíš, že frustrát seš jen ty

yxc

Dle posledního sčítání je na I/3 u hranic cca 5k voz/24h na I/52 pak 7k voz/24h.
A dá se předpokládat, že s dostavbou d0 551 a d3 ty intenzity postupně porostou. Kdežto u d52 ten potenciál růstu není takový a dostavba d55 až do Břeclavi může naopak způsobit lehký pokles.

Adam BV

Dostavba D55 jistě sníží počet aut překračující hranici v Mikulově. Což pomůže i D1 kolem Brna. Respektive už dokončení nyní stavěných 21 km D55 a D1 kolem Přerova by mělo odvést osobní auta ze směru Ostrava Vídeň na Břeclav.

Snad se začne příští rok s obchvatem Břeclavi. Pak nebude žádný důvod jet přes Brno.

karel

??????? D55? Té se nedožijete. Obchvat Břeclavi? K čemu?

fous55

Ano. Ve Veselí nad Moravou a ve Strážnici už se na to móóóc těší!

PetrN

Intenzita na hranici na I/52 dosahovaly v roce 2022 v pracovní dny přes 15tis. voz/den z toho 4tis. navesovych souprav dle dat z automatických detektorů ŘSD. V současnosti jednoznačně nejvytíženejsi prechod do Rakouska, kde je videt denně potřeba chybějící dálnice kvůli dlouhym kolonam pred Mikulovem. K určitému poklesu po dostavbě D55 dojde ale jen u osobní dopravy (přes Reintal nesmí náklad nad 3,5t), dostavbou D52 se ale může zatraktvnit spojení Praha-Wien které teď částečně jezdí z Jihlavy na Znojmo…

Jinak zrovna intenzity na hraničních přechodech nejsou v datech z posledního sčítání úplně relevantní.

Adam BV

Může dojít i k poklesu nákladní dopravy… záležet bude na zdržení přes opravovanou D1 kolem Brna. Pak bude i pro náklad výrazně víc zajímavá I/40.

PetrN

S tou I/40 je to otázka, ale ano, může část nákladu převést. Každopádně ale i tyto auta z I/40 pojedou přes hraniční přechod na I/52 (D52)

Adam BV

Ano, náklady budou muset na přechod v Mikulově. Nevýhoda je průjezd přes Valtice a Sedlec, výhoda vyhnutí se průjezdu samotným Milulovem.

Jiří Kocurek

Dívám se na to a od Brna před Mikulovem je to 17500 vozidel, dál do Rakouska by to mělo být okolo 8000 vozidel za den, v kladiva.
Pentlogram z roku 2016 ukazuje téměř totéž, tak nevím.

Ivan Cizek

Hm tak to nevim kde Jste to vycetl 5k urcite…ale kamionu…jen 15tis lidi denne tudy jede do pracez Cech

Cestující

Nejen dálnice, železnice z té bohaté země, která prý podporuje ekologii, k našim hranicím vypadají stejně – úvoz po koňské dráze.

M19

Zatímco zde jsou železnice na úrovni. I ty rychlovaky máme, že… 😀

Cestující

My jsme proti Rakušákům chudý, oni mají 4x větší platy za stejnou práci. A ať už Praha-Vídeň nebo Praha-Linec je vždycky horší na jejich straně.

Twix

A taky se tam z těch EC vyskakuje na stejná nástupiště jako v Kaplici a Rybníku?

Cestující

Akorát v Pregartenu mají poloperonizaci, ale jinak stejné a když už jsme u toho v ničem takovém (ani na naší straně) nemá EC stavět.

herman

proč není dokončena dálnice na Mikulov? tam napojení na Rakousko je, asi proto že je to na MORAVĚ, komunisti postavili dálnici z PRAHY do BRATISLAVI ZA 6LET????????

Hasler

Zapomněl jste si vzít prášky (bacha to je nebezpečný), nechte si spravit klávesnici a hybaj zpátky na novinky…

JiVe

ne, on má už ty nový a začal je brát

Jarda

Ta dálnice dosud není proto, že Jihomoravský kraj nebyl až donedávna schopný trasu zahrnout do územního plánu kraje – a taky pro odpor vesnic na trase.

Pedros Sanchez de la Vedra

Myslím, že nemáte tak úplně pravdu. Za hlavní problém bych považoval úsek přes novomlýnské nádrže, tedy ochrana přírody. Betonové piloty ve vodě – problém, estakáda pod Pálavou – problém, zvýšený objem dopravy bude rušit vodní ptactvo – problém. Přesně podle hesla kdo chce, hledá způsob, kdo nechce hledá důvod. 35 let po revoluci nemáme dálniční spojení s Vídní. To je tak ubohé, že to už horší být ani nemůže.

Pavel B.

Novomlýnskými nádržemi nezdůvodníte absenci obchvatu Mikulova. Někdy kolony od kruháčů sahají až ke křižovatce u Dolních Dunajovic. Proti D52 protestují stejní zmetci jako proti všemu. Zločinec Patrik, který si z toho udělal dobrou živnost a jemu podobní. Mimochodem, před lety protestovali jemu podobní rádoby ekologové proti stavbě novomlýnských nádrží. Pamatuji si jejich výlevy, jaká to bude tragédie, jestli se postaví. Dneska si užívají neustálé zvyšování důchodu a jezdí si k nim na chatu…

M19

Víte ono nactiutrhání je trestný čin. Tak nevím kdo je ve skutečnosti zločinec. Já si pamatuji nekvalitní práci investora, která trvá v podstatě dodnes.. https://www.seznamzpravy.cz/clanek/krajsky-urad-zrusil-uzemni-rozhodnuti-pro-obchvat-mikulova-rsd-je-na-zacatku-179716

Jiří Kocurek

Nedělá se tam EIA odznova, protože kdysi dávno to … raději vyhodit?

karel

ŘSD, že by?

karel

Obchvat Mikulova už dávno stojí. ALE….protože se dlouhé roky nic nedělo, tak rozvoj Mikulova mezitím obchvat pohltil a bude se muset stavět druhý, který bude paradoxně končit pod Šibeničním vrchem….

karel

Ok. Spíš to ale vypadá na „staré dobré“ soupeření mezi Prahou a Brnem, kde Praha chce mít dálniční napojení na Rakousko/Vídeň jako první za každou cenu. Proto se na D3 staví o sto šest, Patrik nikde…protesty nikde a při dokončování D52 se ještě „nekoplo do hlíny“. Snad si Praha toho Patrika neplatí?

JiraH

vtipe, jako za 6let. to vám tam chybí 0

Alf63

No Brno bylo vždy trochu alternativní😂

karel

To jo. A Praha upřednostňována….. 😎

Tunely jen není-li jiná možnost

V Rakousku to s tunely už přehánějí. Už teď jich tam většinou zbytečných je hromada a přitom jde o pole a volné pozemky

Luboš Beneš

Vidíte a i přesto staví rychleji a levněji. A zrovna u Vierzehn ten tunel je lepší než zářez a těch pár obyvatel vesnice ho ocení. Navíc tunel je daleko lepší než ekodukt…

Martas

Staví rychleji a proto výstavbu zastavili.

Frantisek

Což ovšem nezmění nic na fixaci objemu a způsobu dopravy, jejichž kombinace bude dále plýtvat zdroji.

Vyhráváte zlatého bludišťáka.

a slovo ztraceny spad jste strejdo uz slysel? jeden z duvodu stavby dalnice je jejich eliminace…

Twix

V případě S10 jde ale většinou o vliv na krajinu a hluk, nejdelší tunel Götschka je pokud vím 4 km vyhloubené díry hned pod povrchem, i když kopec na staré silnici tam taky byl. Mně se tahle podoba líbí, plnohodnotná a nezakrytá dálnice na 130 by tam byla trochu brutální.

sheeva

Zrovna tunel Götschka je ražený, rozdíl nadmořské výšky jižního a severního portálu je 150 m. Nad celým tunelem je kopec.

Twix

Ok, děkuji za opravu. Vím že stará silnice tam začínala prudkým stoupáním a pak následovaly ty cedulky na lampách „Temelín je nebezpečný“ 🙂

Naopak, tunely všude, kde to jen jde. Čím víc tunelů, tím menší zásah do krajiny a menší bariérový efekt.