Dálnice bez limitu, železniční reforma i zachování D-Ticket. Německá koalice představila své plány

Vlak řady 481 na Alexanderplatz. Foto: Pierre Adenis / Deutsche BahnVlak řady 481 na Alexanderplatz. Foto: Pierre Adenis / Deutsche Bahn

Budoucí vláda chce snížit letecké poplatky a daně.

Odebírat
Upozornit na
guest
8 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Lubo

Neříkám tu nic nového: 1 denní jízdenka pouze na vlaky ČD pouze v Česku stojí už 799 Kč. D-ticket je měsíční jízdenka na téměř veškerou veřejnou dopravu po celém Německu (s výjimkou převážně dálkových spojů) stojí jen 2 x více! Kde že udělali soudruzi chybu?

Twix

A kolik stojí v Německu ta 1denní jízdenka, se kterou se dá srovnat těch 799 Kč? Že by Quer durchs Land Ticket za 49 € pouze na regio?

Lubo

A kdo to potřebuje, když můžete mít měsíční jen o trochu dráž včetně MHD? Bayern ticket je myslím za 39 eur na den pro jednoho, pro dva je to 49 eur…

Lubo

Bayern ticket stojí 32 eur pro jednoho, 42 pro dva a 52 pro tři. Takže se ČD se 799,- / na den opět nechytá.

jkjk

Deutschlandticket stojí německé veřejné rozpočty 1,5 mld. eur (38 mld. Kč) ročně nad rámec dotací pro dopravní obslužnost, což je kompenzace za ztráty. Je to tedy velmi dotovaný produkt.

Lubo

Samozřejmě je to tak. A co není dotované? Jen solární energii dotujeme bilionem korun na deset let, ale veřejnou dopravu, která má stejný cíl dotovat nemůžeme? Já myslel, že pokud se bude oteplovat, tak zeměkouke shoří jak koule papíru a proto musíme mít co nejdražší a několikrát zdaněné energie! A krávy musí přestat prdět…To raději budem budeme zbrojit na válku, kterou stejně nelze vyhrát? Ikdyž je fakt, že nukleární zima by to globální oteplování na dost dlouho zastavila… Dovolím si ještě jednu úvahu: nakonec stejně soudruhy z Bruselu napadne to, že na veřejnou dopravu bude přispívat každý, ať už ji… Číst vice »

autobusik2

Lenže tých 1,5 miliardy eur sa zobralo z peňazí určených na investície a časom to bude strašne bolieť.

Napríklad malé električkove (tramvajové) systémy v Nemecku len prežívajú a vždy mali veľký problémm zohnať peniaze na nové vozidlá a nieto ešte na nejaký rozvoj siete. A teraz im spolkové vlády osekali dotácie aj na tie nové vozidlá, lebo musia dotovať klimatiket…

Dusmor

Jenže kobliha teď je to, co volič hned vidí.
Rozpadlá tramvaj za tři roky je to, co volič teď nevidí.
Říkám to pořád, lidi čtěte Bastiata https://www.mises.cz/literatura/co-je-a-co-neni-videt-56.aspx