Dálkové vlaky Deutsche Bahn nepřestávají lámat pasažérské rekordy
Jednotky ICE T u Norimberka. Foto: Deutsche Bahn.
Služeb dálkových vlaků Deutsche Bahn loni využilo 142 milionů cestujících, což je meziročně o 2,3 procenta (3,2 milionu) více. Firma
Taká majú tam o dva milióny viac obyvateľov za posledné dva roky… je logické že narástol počet cestujúcich
„Rekordní čísla … také představují dobrou zprávu z hlediska ochrany klimatu.“ Toť otázka. Platilo by to jen v případě, že cestující přešli z méně šetrných způsobů dopravy. Pokud jde o nové cestující, kteří dosud nikam tak daleko nejezdili, pak je dobře snad jen to, že zvolili šetrnější prostředek. Jestliže ale čísla na silnicích rostou ještě více (o čemž se nepíše nic), pak je to ovšem celé špatně.
No a kdyby se DB naučily jezdit ve větší míře včas – například jako rakouské dráhy – tak by nárůst cestujících byl ještě vyšší… Cestuji s DB relativně často a zpoždění 30, 60 ale i 90 minut nejsou nic neobvyklého… 5-10 minut téměř pravidlo. Jistě vlaky jedou daleko a dlouho, musí se zajistit návaznosti na přestupech v největších uzlech – ale právě DB má s dojezdem včas velké potíže. Zrovna jak na potvoru jezdí pro národ, který přesnost zbožňuje – tak proto má DB podle mne ještě velký potenciál dalšího růstu cestujících…
Marty-t2:
To stiu presnosti uz davno neplati.
Nalejme.si cisteho vina – Nemecko uz ma svuj vrchol davno za senbou a ted je jejich nejvetsi snahou minimalizovat svuj dlouhodiby upadek… (bez ohledu na to ze ve strojirenstvi jsou stale jeste na spici..) znali mi daji jiste za pravdu a ti kdo netusi jak to zam v soucasnosti bezne chodi stejne nepresvedcim. 🙂
Jojo, moje matka tvrdí totéž – byla v Německu tam pracovně v 80. letech… Současná situace i trend je smutný…
V CR lidi jezdi vlakem casto ze museji. Jako studenti a duchodci ci lidi dojizdehici do prace lokalkami a primestkiu dopravou.
Rozdil je ze lidi jinde chteji jezdit vlakem. Moc dobre vidi vyhody vlaku oproti utrapam behem cesty autem. Jen trate lepsi nez dalnicd muzou prilakat lidi do vlaku. Takze nad 160-200km/h. Ne koridory 60-130km/h jako treba 3.koridor nebo chystyna trat Plzen- Domazlice nebo Budejovice -Kaplice
A v jaké magické zemi šotoušů se projevuje to, o čem tu píšete? V Německu je modal split stejný jako u nás.
Trochu jiné hospodaření. Ten zisk. Němečtí politici to asi řídí o řád lépe.
no… a co? Cd taky byly posledni rok (2016) ziskove… a i pred tim, cas od casu.
Re. Jen tak
Ano, to jste vystihl.“občas“.
To je asi v letech kdy nenakupují City Elefanty za cenu Stadler Kiss nebo lokomotivy ř.380 za 200 mil./kus. 🙂
je a i jiné myšlení, tady čd mají třeba pendolíno na který nedosáhne jízdným mnoho lidí a raději jede levnějším soukromníkem.
Rado: jo, není to dokonalé.. ale přeci jen, ČD je v trošku jiné situaci, než DB ….
Můžeme začít už jen tím, že zatímco řada vstupů je pro oba dva subjekty stejná (např. cena vlaků, elektřina, atd), tak rozdíl v jizdném je cca osminásobný … mohli bychom pokračovat.
tím se ČD nezastávám – mají co zlepšovat, ale … je potřeba na to koukat objektivně, a ne jen stylem „jeééé, db jsou uzasne, jsou v zisku“ …
petr.r coz je ale v poradku. proc by mel byt pinda za cenu „zastavkovyho“ vlaku? na audi taky nemá každý.
No a ještě srovnávat jabka s jabkama. Čísla výše jsou za celou skupinu DB, což zahrnuje i zahraniční operace a „SŽDC“. Původní zpráva je tady: https://bit.ly/2HpQPHP a na straně 12 je rozpad po jednotlivých divizích.
Pozoruhodnější než „rekordní“ nárůst cestujících mi přijde, že dálková doprava na nepatrně vyšších tržbách vykouzlila o polovinu vyšší EBITDA a více než dvojnásobný EBIT – možná by to vysvětlil někdo účetně zdatný.
Poznámka o výhodných nákupech vozidel není úplně na místě, nákup jednotek do daného roku vstupuje jen 1/10 pořizovací ceny, bo se odpisují 10 let.