Dálkové autobusy na jednom místě. Vídeň začala stavět nový terminál
Vizualizace nového autobusového nádraží ve Vídni. Pramen: ZOOMVP, Burtscher Durig ZT

Projekt zahrnuje i výstavbu provozní budovy s policejní stanicí a hotelu s 220 pokoji.
„Nová lávka pro pěší a cyklisty přes Handelskai a koleje propojí areál s dunajským nábřežím.“
Další ze série, to by se u nás nestalo.
Spatne spojeni s Wien Hbf. i letistem. Podobne jako v Bratislave. Za me palec dolu.
Jak hodlají řešit spojení s Wieh Hbf.? Obě místa jsou sice propojená železnicí, ale podél Dunaje (Handelskai) dosud žádná S-Bahn nejezdí, ačkoli by to bylo žádoucí.
Bohužel kvůli nymbystům nevyšel původní plán to udělat uprostřed velkého kruháče Favoriten. Přitom je to ideální místo – přímo na dálnici a zároveň na metru, kvůli hluku tam stejně nikdy nic hezkého postavit nepůjde, takže to už navždy zůstane jako mrtvá nevyužitá plocha.
Teď to tam vypadá fakt dost neútulně a když návrh udělat tam autobusové nádraží padnul, tak mně napadá jen málo možností, co tam umístit, jak ten prostor vylepšit a nějak smysluplně využít.
https://mapy.com/s/behonurepu
Poloha mezi dvěma mosty přes Dunaj (Reichsbrücke a Praterbrücke) a u prodloužení metra U2 je praktická. Škoda jen, že spojení s vlakovým Wien Hbf. není přímé, ale s jedním přestupem a s pěší docházkou k metru na obou koncích.
https://mapy.com/s/cukoguvubu
Hm, hezké. Jen mě zarazil koncept, že bus zajede do neprůjezdného ostrůvku. Při frekvenci spojů mám obavy, že couvání může komplikovat rychlost dopravy.
To je bezne pouzivany rozlozeni. Minimalizuje to potrebu prechazeni pesky pres pojizdene plochy. A v dobe, kdy maj busy couvaci kamery jako samozrejmost…
Super, tak ted se můžou plně soustředit na městský obchvat
Vizualizace vypada hezky, vlastne ani to misto neni vybrane uplne blbe (v podstate sirsi centrum, metro „za rohem“). Jenom me zarazi jista nekoordinace – kdyz jsem si to misto hledal na Google Streetview, zjitil jsem k memu prekvapeni, ze je zastavene jakousi halou (asi sportovni, je evidentne mestska – je na ni znak Vidne a napis Sport Wien -Sport&Fun). Neni to tedy zadny architektonicky skvost, proste utilitarni sediva krabice bez oken, kterou by si clovek spletl klidne se skladistem. Fotky ulice Marathonweg jsou z r. 2022, kdy podle stavebniho ruchu kolem byla hala cerstve pred dokoncenim. Podle vizualizaci se s… Číst vice »
Sportovní hala sloužila veřejnosti a patřila Vídni. Byla otevřena v roce 2006. Jako náhrada byla postavena jinde hala pro stejný účel.
Nicmene v tom roce 2022 nejspis prochazela nejakou rekonstrukci – na fotkach kolem ni stoji stavebni bunky a kontejnery s napisem Porr (a jsou otevrena vrata dovnitr). Na fotkach z druhe strany (od nabrezi), ktere jsou z r.2025, hala stale stoji v nezmenene podobe…
…nebo to jsou fotky z odstrojování vnitřku haly před její demolicí.
Výborně, stávající autobusové nádraží není zrovna reprezentativní.
Co nám k tomu poví místní šotoúderka, která nás tu často přesvědčuje, že koncept centrálního autobusového nádraží je přežitek, je to jen výmysl z Prahy a dnes je již naprosto k ničemu?
Ale kritizováno je umístění v centru, nikoli existence jako taková. A Vídeň to taky v centru nemá.
Už se těším, jak přespříští pražský primátor vyrukuje s vizualizací autobusáku v nějaké absurdní lokalitě – po tom, co Penta prolobbuje a zrealizuje zrušení Florence
v Praze se uvažuje o teoretickém přesun dálkových autobusů z Florence na nový terminál Smíchov, což je, na rozdíl od té Vídně, přímo na metru (nikoliv 5minut od) , u vlaků a blíže centru.
Tak jako poskakovat na jedničku od nuseláku až po florenc neni dvakrát zábavné
Pockal bych, co vymyslej. Ta Florenc ma svy + i -, nenahraditelna IMO neni. Kdyz prijdou s necim aspon stejne dobrym, proc ne.
Napojení na dvě linky metra a tramvaje v Praze už jinde nedosáhnete.