Dá se brát nabíjení jako povinný odpočinek? Čeští autodopravci vyjednávají pravidla pro nástup e-trucků

Elektrodomíchávač testovaný v Praze. Zdroj: SkanskaElektrodomíchávač testovaný v Praze. Zdroj: Skanska

Odbory namítají, že i nabíjení baterií kamionu je pro řidiče práce.

Odebírat
Upozornit na
guest
15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Mynic

Takže zelená loby nám chce snížit bezpečnost na silnicích, jen aby dopravci ušetřili pár korun na mzdách řidičů.

Zdeněk Fila

Takže 45 minut pauzy během dne a 11 hodin večer už je problém. Ještě k tomu po 6 hodinách přerušit pauzu a odjet z nabíječky. A další dvě hodiny hledat volné místo. To jsou super vyhlídky.

Karel Svobodovič

Jestli to s rěmi e-trucky bude jak s převodem nákladu na koleje, tak je to zbytecné řešit. V roce 2030 by mělo-hahaha. Pohádky ovčí babičky.

Willie

cesmadu jde hlavne o to aby ridic za tu dobu kdy ceka na nabijecce nedostal ani korunu i kdyz ridic za to ze ceka na nabijecce nemuze, jestli jsem to spravne pochopil

mgr.pavel

Pokud řidič udělá zákonem vyžadovanou přestávku – odpočinek – a poslední věc před odpočinkem bude zapojení nabíječky a první věc po odpočinku bude odpojení nabíječky, tak kde je problém?

Willie

a co kdyz se bude nabijet dyl nez je potrebny odpocinek? protoze pochybuju ze bude za 30 minut nabito do plna. to bude placeno nebo ridic dostane za cekani 60% jako prekazku v praci?

Petr Hanák

Ale vy přece nemusíte nabíjet jen do plna…

mgr.pavel

To ať si domluví řidič s firmou (např. nějakou vnitrofiremní směrnicí kdy jak postupovat). Dokud přitom budou splňovat zákony, je to na nich. Legálních možností které nikomu nekřivdí je několik.

SYN

No a jak se platí dneska když tankuje??

Kuzma

Stojí se na kladívkách, bere se to jako jiná práce a v Belgii i Francii se flastruje za to, když si při tankování uděláte pauzu. Protože u toho musíte stát, hlídat aby nevylétla pistole z hrdla, zavírat nádrže. Je to to samé jako měnit žárovku. Ale když zůstanete hodinu na nabiječce, přece krom zápojeni konektoru a přiložení čipu nic neděláte. Nehlídáte, aby vám něco nepřeteklo, můžete si jít nakoupit, udělat si něco k jídlu nebo se na tu hodinu natáhnout, nebo něco pustit na noťasu

SYN

„připojení“ a „odpojení“ je jasné (u obou způsobů) ale teda „hlídat hubici aby nevylétla“ to je takové… hm asi poplatné některým poněkud starodávným stojanům holt. U elektriky samozřejmě nehrozí, hlídané elmag. západkou… jak říkáte lze dělat cokoliv.

Caprad

Tak pokud řidič akorát zapojí kabel a pak bude v kabině jíst svačinu, jak by tohle jako měla být práce?

Sizifon

Však pořádně si nacpat bachor dá taky práci 😀 Kromě toho AETR jako norma pro nákl.dopravu je zbytečně složitá se spoustou balastu okolo. Mělo by dojít k revizi a podstatným změnám.

Leinad

Čumí na budíky „kdy to bude“ a jakmile má hotovo, popopjíždí aby uhnul dalšímu. 😀 ale jo, na začátku má rozumný odhad(půl hodiny) tak nemusí být u toho

SYN

Jo, kontrlovat číslice jestli správně přeskakujou 🙂