D99, D20 a další. ŘSD má schválený plán na 500 km nových dálnic. Podívejte se, kudy povedou

Plánované dálnice - kapacitní komunikace k roku 2050. Zdroj: ŘSDPlánované dálnice - kapacitní komunikace k roku 2050. Zdroj: ŘSD

Rozsáhlou studii schválila centrální komise ministerstva dopravy.

Odebírat
Upozornit na
guest
415 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
PřemekJ

Základní otázka: Kde na to vzát když EK připravuje uzmutí 365 mil. EUR na válečnou výrobu, neb jiné peníze nemá?

Petr

Nejen na zbrojení, na obranu, což je i logistická infrastruktura, navíc logistického velitelství NATO vyzývalo již dávno ve svých dokumentech k zajištění vhodné infrastruktury v rámci HNS.

PetrH

Tak ty malůvky vždycky před volbami zase tak moc nestojí.

Honza

365 mil eur je 9 mld korun to je kapka v moři.

Ivo Benda

Dálnici Prostějov – Olomouc v návrhu bych nevedl na Olomouc, ale mnohem výhodněji na PŘEROV ! Úsek mezi těmi městy je jen o 2/3 delší, ale bylo by to kratší pro řidiče za Přerov a mimo Olomouc, jehož jižní obchvat je dnes již dost přetížen.

Jan Soukup

Tušíte někdo, který Domašov je v článku uváděn?

Tom

Ten u Křížů.

Pepaan
Zlámalík

A proto (taky) je to apríl, protože odbočka by v reálu byla v Ostrovačicích, v ploché krajině Boskovické brázdy (viz alternativní trasa R43), ne o 150 m výš na kopci a nad ostrými údolími nad Bítýškou. Že to redakci tak žerete 😀

DKo

No a co to spíš udělat výhledově nějak takhle (něco z toho samozřejmě klidně můžou být rychlostky s MÚK a ne dálnice). Pokrylo by to většinu možných dopravních směrů a pak bychom už mohli síť jen „udržovat“.

https://imgur.com/a/2LYLx6z

John334

Až na pár nesmyslů (např. Mělník – Česká Lípa), nebo (JH – Třebíč) by to asi šlo, až nebude vědět co s penězma.

Tom Matto

Souhlasím

ppich

fajne, škoda, že se toho nedožijeme

Petr David

Já to naopak považuji za výhodu, vlastně štěstí. Vybetonovaná krajina a ustupující příroda, to tak nějak není pro mne.

Jakub

Vypada to, ze budeme cekat na dalsi 2 okruhy, nez se v Praze neco pohne.

Vojta

Mně by úplně stačilo kdyby pan Mátl místo čmárání do mapy dostavěl obchvat Prahy a stávající dálnice. Na obchvatu Prahy ne 2 pruhy, ale rovnou 3, aby se po dostavění nemuselo řešit zkapacitnění, nové uzavírky a další kolony. Viz třeba každodenní situace u Ořechu, když se sjede D7a D6 na D0 a ta pak s D5, tak je to super poskakování. Sama D5 před Prahou kapacitně nestačí kamionové dopravě, tak jak to asi vypadá, když se to spojí s D0? Pane Mátle chtělo by to trochu myslet, místo toho čmárání po mapě. Jo a ten přechod u letiště přes D7… Číst vice »

lojzik

na některých úsecích okruhu jsou i 3+3 pruhy málo. Na 510 se po dokončení okruhu počítá s víc než 135tis auty za den, což je asi o 15tis víc než je podle posledního sčítání na tom desetipruhu u modletic a podle modelů jim na sjezdu z D11->okruh hrozej až čtyřkilometrový kolony. Zřejmě nejzatíženějším dálničním úsekem ČR pak bude přejmenovaný Rko co ani nemá dálniční parametry s koeficientem > 1 a ÚKD F místo dálničního C, ŘSD přeje příjemnou cestu. Takže jenom dostavět co plánujou fakt nestačí, když maj nedořešené kostlivce ve skříni.

Cikcak

A vy byste si měl nejprve něco málo nastudovat, než tady začnete vykřikovat moudra a sám sobě si odporovat. Vše, co zmiňujete, je v realizaci nebo v přípravě.
A máte opravdu pocit, že do té mapy „čmárá“ ředitel ŘSD, protože nemá nic jiného na práci?

Air Traveller

Matl , na rozdil od vas, aspon neco dela. a dela to lip, nez dobre.

zklidnete se.

ironhide027

Propojení severu Čech taky nic, K-U-L, nebylo by ideální, kdyby se dalo z krajského města dostat po dálnici do sousedního? Samozřejmě jsou další, jako P-C, C-J (coz by mohlo dopadnout teda) J-E atd.? To samozřejmě platí i pro Moravu a Slezko…. o přeshraničních dálničních spojeních ani nemluvě… A současně bych souhlasil s ostatními ohledně VRT..

Mrt

Uplna blbost, dopravni model zalozen na pseudorustovych koeficientech a naplni nenaplnitelnych rozvojovych ploch, poplatné objednateli, mimo problemy co nas cekaji ve vyvoji poctu obyvatel a jejich starnuti. RSD se streli samo do nohy, nemaji dostaveno kolem Prahy, ale uz sami tvrdi co odpurci okruhu kolem Prahy, v hlave nakakano. Na MD trafikanti, vodni doprava nic, zeleznici sabotuji vypoustenim klicovych prvku, achjo.

libor

a vodní doprava jako co? D-O-L? a pokud vím, tak VRT už se plánuje, bude to stát balík… a spousta v míst v ČR potřebuje zlepšit silniční dopravu (např. JZ Čech) tak se proberte.

Frantisek X

Voda ani železnice nejsou jen megalomanské projekty. U těch kolejí je tolik možných drobných zlepšení stávající sítě, že by ani ty dálnice křížem krážem nemusely být potřeba (natož jako „náhrada“ mnohem méně kapacitních silnic; ani o ně už se teď nezvládáme pořádně starat). VRT se povětšinou jen maluje, a dospělo to do stádia, kdy ani není jisté, zda nebudou spíše jen pro parádu a opět látání děr v ostatní síti, namísto jejich řešení.

Petr

Pokud budete chtít zlepšit železnici, tak to megalomanské je a to nemluvím o VRT. Chybí docela dost kilometrů hlavních tratí, jenže na to aby je Spržel nakreslila, nemá koule. 🙁

Petr David

Nemá, protože je správce.

Petr

Tak ať spravuje.

Tom Matto

Hrozne se mi libi jak soutousi do nekonecna vymysleji, jak pridani koleje nebo narovnani oblouku zpusobi, ze nebude treba dalnice, ale nechame si okrsku co vymete kazdou vesnici a preleze kazdy kopec.

PetrH

Vodní doprava se náhodou podporuje. Třeba turistika na Baťově kanálu spolkne miliardy.

Tom Matto

Jeste bych pridal splavneni Vltavy do CB.

zdenek

Představa, že dostavím základní dálniční síť, tak musím vymyslet, kde všude zalít republiku dál betonem, je šílená. Místo aby stát napnul síly a postavil VRT, tak bude přemýšlet nad dalšími dálnicemi, které nebude za co udržovat. Sice bude klesat počet obyvatel, s tím HDP, ale malujou se takový zbytečnosti. Je to na úrovni Zemanova kanálu.

Jirka

Já jsem zastánce rychlé dostavby páteřní dálniční sítě, ale tohle mi přijde vysloveně jako zbytečné ničení životního prostředí. Místo vnějšího okruhu Středočeského kraje by to za mě chtělo zkapacitnit spojení jednotlivých krajských měst. Dálnice od Olomouce směrem na Jihlavu mi pak přijde naprosto k ničemu. Rozhodně má daleko větší smysl zkapacitnit železnici tak, aby se už další dálnice stavět nemusely.

Petr

Máte pravdu, že by to šlo udělat „jednodušeji“, ale dokážete si představit ten řev, obnovit I/30 a upravit jí do parametrů jedničky. To by se asi v Libomyšli, Lochovicích, Rejkovicích, Jincích, Čenkově a Hluboši, trochu zbláznili. Znamenalo by to šílené vyvlastňování a asanace celých celků.

Jirka

Bylo by podstatně lepší, kdyby se začalo více stavět na komunální úrovni. Mnoho silnic . 2. a 3. třídy je v katastrofálním stavu a oproti např. Německu nám tu zoufale chybí obchvaty menších měst a obcí.

Petr

Máte pravdu, ale zrovna obchvat Jinec a Čenkova si nějak nedovedu bez tunelu představit. Hluboš by šla protáhnout okolo Litavky a Lochovice už územní rezervu mají (zrovna označenou D099). Hořovický obchvat by chtěl dostavět až k Podluhům a přes kopec do Jinců (tunelem). Ale na to Pátek zřejmě peníze nemá.

lojzik

Tak ona ta VRT je taky pěkný zásek do krajiny a bezúdržbová asi taky nebude. Dálnici aspoň použijete kdykoliv ji máte po cestě, ale VRT bude většině lidí k ničemu.

libor

ano VRT lidem, co kolem ní žijí je vlastně k prdu, narozdíl od dálnice.

Jirka

K ničemu rozhodně není, podstatně jim zpřístupní dálkovou dopravu, která bude rychlostí konkurovat letecké. Místo toho aby cestovali několik set km na nejbližší letiště budou cestovat do nejbližšího okresního města.

DolphinXXL

Nejbližší okresní město mám Chrudim. To by mě zajímalo, jak mi VRT podle Vás pomůže.

Jirka

Řešení se jmenuje Pardubice.

Petr

A kolik procent lidí potřebuje leteckou dopravu častěji než tu silniční? 🙁 Jsme s dráhou bohužel dávno v … A lidi to moc dobře ví. Ano, pokud bydlí u nádraží a jezdí mu to z něj jak tramvaje, pak je to OK, ale jinak vyhrává čtyřkolová socka s vlastní prací za volantem, 🙁

lvy

My ale nepotřebujeme VRT v té naší pidi zemičce, my potřebujeme dostat kamiony na vagony a na to VRT netřeba.

Tom

VRT by mělo přispět ke zlepšení kapacity železniční sítě. Ono je hezké dostat kamiony na vagóny, ale ty vagóny taky musí mít kde jezdit.

Michal82

Na to VRZ třeba. Tratě jsou přeplněné. Takze je třeba postavit další koleje a když už se budou stavět tak jako VRT.

Petr

Kde nic není, tak to nemůže být přeplněné. Nebo chcete cpát ty kamiony na vagonech také přes Prahu?

Daňový soumar

Navrhuju zalít celou plochu republiky asfaltem a bude tak definitivně vyřešen problém s dopravou.
Naštěstí se tohohle nesmysli už nedožiju a to mně naplňuje optimismem.

Petr David

Všechno se dá dovážet, tak proč ne! Jezdit se bude podle kompasu. Konečně zvítězí ta největší hodnota.

filias

Naprostá ptákovina pro plánovače na MD. Dokončete dálniční síť a pak se věnujte něčemu jinému. Nemusí tu být dálnice do každé vesnice.

libor

právě naopak je třeba chystat další vylepšení už za běhu, ona ta příprava trvá tolik, že prostě není na co čekat. Nyní plánovaná síť dálnic měla být hotová před 20ti lety a nyní se už mělo stavět něco z těchto mapek. takže máme skluz

karelk

Tak byl to teda apríl nebo ne?

Libor

Spíš by to měla být koncepce pro Čechy a ne Českou republiku. Moravy se téměř netýká a když se podívám na Česko-Slovenskou hranici, tak plán na dokončení dálnice tu vůbec není. To je super vize na dalších 25 let…

Peter

Ta absence spojení Č-S mne taky zaujala.

Tom

Slováci taky na své straně nepočítají s dalším dálničním spojením do Česka minimálně do roku 2050. Obě jejich plánovaná napojení (na české D48 a D49) jsou ještě hluboko ve hvězdách.

vrms

I/49 tam zjevně není zakreslena, ta ale má být jako trojpruh ještě v návaznosti na D49 do cca 10 let, ne v tom vzdáleném plánu. Cokoliv dalšího je nesmysl. Objem dopravy na jedné dálnici u Prahy (vyberte si kteroukoliv kromě D6 a D7) je jako na všech silnicích první třídy na Slovensko a D2 dohromady.

Zbyněk

Plány jsou to krásné, nebo jsou to jen sny. Ale rád bych se zeptal na dálnici z Č.Budějovic do Prahy. Stále mi není jasné proč se staví z Prahy do Písku pak nic naproti tomu z Č.B. do Tábora a pak nic???? To se nemohla udělat jedna strana celá a pak třeba druhá? Třeba cesta kolem Benešova je fakt utrpení. Teď jsem se dočetl, že se tam má silnice zakopávat a že bude 2+1, cože ona to nebude dálnice. Proč? Může mi to někdo vysvětlit?

PepíkzDepa

Generální ředitel ŘSD
Ing. Radek Mátl
Adresa: Čerčanská 2023/12 140 00 Praha 4
Telefon: 954 901 528
E-mail: radek.matl@rsd.cz

libor

zkuste si to nastudovat a hlavně dálnice D4 není určená pro směr ČB a Rakousko (Itálie) , a to je určená D3, bohužel posázaví v minulých letech bylo silně blokované a dále máme EIA, která říká, že se má celý stř. úsek D3 otevřít současně a ne salámově…

Jaaa

Klasika typu “bylo jednou určeno, bude to tak!”

Dálnice

Bylo nalezeno optimalni reseni a to se nyni pripravuje. Cemu presne nerozumite?

Libor

A jak to chcete jinak?

Tom Matto

Oni navic jsou na tom navic vsechny SČ useky zhruba stejne s pripravou, takze je to vlastne jedno.

Dálnice

Na neexistující D3 ve strednich Cechach si stezujte u spolku Alternativa D3. Parta nimbystu, ktera to uspesne blokuje uz nekolik desetileti…

Démon

Podle intenzit je nejdůležitější D38 – Mladá Boleslav – Nymburk – Kolín – Havlíčkův Brod – Jihlava a né nějaká D9, kam vedou 2 silnice.
Prostě APRÍL

Luďa

Podkrušnohoří není prioritou…

Petr

Moc nechápu proč je D20 vedena severně od Písku a ne jižně v trase I/20. Chápu asi nějakou aktuální potřebu severního obchvatu Písku, ale pokud by D20 opravdu vznikla, veškerý tranzit který teď prohíždí Pískem míří stejně na I/29 a dál na I/19 a pak na D1, což by D20 vyřešila.

libor

Nechápu Vás? no Písek je třeba někudy obejít. na sever od Písku byla v minulosti plánovaná přeložka silnice I/29, tak to možná jako použili. a tím zároveň využili napojení silnice (dálnice) 20 na silnici 29

Petr
Filip Jirsák

To je hrozné. Článek, který jednoznačně vypadá jako aprílový, apríl není? Vypadá to jako idea z roku 1965, co by mělo být postaveno do roku 1990. A je to jako když si tady některý z diskutujících začne kreslit do mapy. „Možnosti a příležitosti“, aneb co by se všechno dalo postavit. Akorát se neřeší takový detail – proč by se to stavělo.

Kdy se konečně v ČR začne plánovat do budoucnosti a ne do minulosti?

lojzik

třeba protože některé části dokončeného pražského okruhu jim vychází v horizontu 2040+ poněkud kapacitně nevyhovující (konkrétně třeba 510 bude do budoucna nejspíš velký průser, kterou kdyby měli postavit dneska, tak jim to neprojde) a mělo by se to začít řešit dřív než k tomu dojde. Ale netvrdim, že zrovna to co navrhují je řešení, studie jsem neviděl.

Filip Jirsák

V první řadě je potřeba přestat plánovat na základě předpokladu, že objem silniční dopravy neustále poroste. A začít počítat s tím, že to, kolik, čeho, kudy a jak se bude přepravovat, je ovlivněno i těmito plánovacími rozhodnutími.

Přitom máme to plánování tak jednoduché, protože na rozdíl od mnohých jiných máme jednoduchou možnost, jak se podívat do budoucnosti. Stačí se podívat na západ od nás a víme, jak to tady bude vypadat za patnáct dvacet let.

Jaaa

Dokud budou u vesla zpátečníci, Sosnou počínaje a Kupkou konče.

Jakub P

Planovat do budoucnosti? Jako treba pocitat s tim, kolik ty dalnice budou casem stat na opravach a rekonstrukcich? No fuj…

Salam

Napady dobrý, narozdíl od železnice lze věřit že toto někdy někdo postaví

Martin

nějak mi uniká podstata spojení Jihlavy s Plzní, když téměř souběžně vede silnice z Humpolce.

Filip

Tak si ten článek (a ostatní články na toto téma) přečtěte, píše se to tam. Navíc není nijak těžké na to přijít sám.

Tom Matto

Zkuste hodit link, nikde jsem zadne vysvetleni nezaznamenal. Konkretne proc z Pisku sjet dolu na J. Hradec a zase zpatky nahoru na Jihlavu, kdyz muzu jet primo na Tabor a u Humpolce se napojit na D1.

Libor

Což taky trochu chápat jako spojení Plzeň -ČB, následně taky čb – Jihlava ( Brno atd…). Nelze na to nahlížet jako tranzit , ale taky obsluha další oblasti.

Tom Matto

Tak spojeni Plzen-CB tento navrh vubec neresi, vzdycky bude lepsi z Pisku pokracovat primo na CB po I/20. A pro spojeni CB-Jihlava by uplne stacilo kdyby se D20 krizila s D3 nekde mezi Sobeslavi a Taborem a pokracovala dal na Jihlavu.

Martin Hanzal

Spojení Jihlavy s Plzní je v širším měřítku spojení Bavorska se Slovenskem/Balkánem.

Vojta

Takovýto „okruh“ kolem Prahy je utopie- možná až na ten úsek mezi D7 a D8. Otázkou je, proč se tedy D3 staví k Jesenici, když by šlo údajně obejít Prahu tím východním okruhem a vést E55 úplně mimo?
Mě přijde, že to namalovalo nějaké dítě v nejjednodušším počítačovém malování….
Český kras, Beroun, Brdy, Slapy, Posázaví. Podařilo se trefit lesy na SV od Prahy atd..
Středočeský kraj a desítky měst by musely zešílet, aby tohle prošlo.

Kubisek

Propoj D8-D7 (aka I/16) by se „uživil“ už teď.

rzc

Souhlasim, kolik se usetrilo za tu silnici smrti I/16 mezi D7 a D8 misto dalnice. A uz vubec nechapu, kdo uvazoval dalsi propojeni na 9 km, kdyz na 18 uz je, staci zvysit kapacitu.

Petr

D5 a D4 také dokonce to lidi chtějí, aby jim to nejezdilo po dvojkách, tak udělali petici. https://www.pribram.cz/clanek/petice-zada-zakaz-tranzitni-dopravy-na-silnicich-na-berounsku-a-pribramsku/31051/

Jan

No to je paskvil. Většina zde řešeného byla již vyřešena v původním usnesení č. 286 v roce 1963. Stačilo by jej respektovat.

Jaaa

Ano, stejně zastaralé.

Petr F.

V pohodě. Vzhledem k zdejší rychlosti staveb se toho nemusí za svého života obávat ani můj 18 letý syn, a za tuto časovou metu mě vývoj příliš nezajímá…

Zaerikk

To je doufám opravdu jen apríl. Na většině těch úseků je to už čistá ideologie, kdy si myslíme, že dálnice vyřeší veškerou dopravu a všude přinese zásadní rozvoj (pokud nemyslíte skladovací plochy, tak bych ho teda rád viděl). Lidi nějak zapomínají, že dálnice nejsou jen jednorázový výdaj (který také není úplně zanedbatelný), ale také poměrně drahá údržba. V rámci základní sítě dávají smysl a vyplatí se, ale tohle už je čisté mrhání peněz daňových poplatníků kvůli dojmologii.

Pavel

Ja ja není důležitá jen inteligence, ale i IQ.

František Josef

Podepisuji. V době kdy nezvládáme výběr mýta na krajských silnicích které jsou v katastrofálním stavu, na D0 a u Brna jsou denně obří kolony toto zní buď jako nepovedená předvolební kampaň, zoufalství MD, naivní fantasmagorie anebo ideologie ve stylu WunderAutoBahnWaffen.

Ota Řezanka

Koncepce by měla změnit jeden z největších problémů Česka, kterým je (oproti jiným zemím) zcela nevídaná migrace z okrajových částí státu do jeho centra. Koncepce navrhující středočeský okruh tento negativní jev ale naopak posílí, dojde k ještě většímu zahuštění a růstu cen v centru, potřebě budování dalších škol, nemocnic, sportovních zařízení atd. v okolí Prahy a naopak rušení těchto zařízení včetně bourání domů v krajích po obvodu republiky, které se budou dál vylidňovat. Namísto prosperity celé země bude tak prosperovat jen Praha a okolí. Celkově budeme ovšem chudnout 🙁 Dálniční okruh by měl proto spojit krajská města po obvodu republiky,… Číst vice »

smasska

Po obvodu republiky jsou hory, tam stavět dálnici je nesmysl. Taktéž se tam nenachází moc krajských měst.

Pavel S.

Praha bude utápět další stovky miliard do tunelů a parkovacích domů… Ono totiž ani tak nedojde k zahuštění ale naopak rozvolnění zástavby více do krajiny. A já se asi odstěhuju radši někam do pohraničí 🙂

218

Místo těch amatérsky podivných D19 a D20 se můžou rovnou vrátit k dálkové silnici Plzeň – Moravská Ostrava, která by to spojila celé..

Hamtak

Ještě tam chybí D33 z Jaroměře kolem Náchoda, peáží přes Kladský výběžek do Javorníku a dále do Ostravy.

Vašek

D19 je opravdu amatérská, neb se zřejmě nepodívali na vrstevnice. Ale D20 svůj smysl má…

Pavel S.

Ač jsem sám povoláním dopravní inženýr, tak mě naprosto zaráží, že pod takto zásadním plánem jsou pouze loga dvou silničářských firem. Vždyť třeba v případě výstavby dalšího okruhu kolem Prahy by to byla věc, která ovlivní život všech lidí v širším okolí, formu a charakter osídlení, má dramatický dopad do krajiny velké části Středočeského kraje a do toho stále jako centrum bude Praha, do které tedy bude proudit o to více lidí (díky novým dálnicím a jejich rozšiřování), a to dopravními prostředky, které jsou ze všech nejnáročnější na zdroje (ať už se jedná o spotřebu energie, zábor ploch samotnými komunikacemi… Číst vice »

a8n

Toto bych bral jako studii „co bychom tak mohli chtít a dávalo by to dopravní smysl“. To co uvádíte by mělo následně proběhnout v procesu SEA.

Pavel S.

Ano, to je přesno to na co narážím – zjistili jsme, co dává dopravní (dálniční) smysl. Následně bude snaha to protlačit z hlediska vlivu na životní prostředí, propsání přes další územně plánovací nástroje. Ale ta prvotní myšlenka je čistě dopravní, jako kdyby tohle by to nejdůležitější a ostatní věci jdou až v závěsu. Tady se nebavíme o hledání trasy obchvatu okresního města, kde by byl daný přístup na místě.

Filip

Většina navrhovaných dálnic by naopak zajistila, že do Prahy tolik aut nebude muset.

Mirek

Sice možná stupidní dotaz, ale bude na to náš stát mít dostatek peněz, vzhledem k tolika megaprojektům?

Spíš jestli na to budou stačit peníze daňových poplatníků..

Zbynek

Na auticka budou u nas penize vzdycky. I kdyby mel skoncit socialni stat.

Danny

Tak tohle není plán na příštích 10 let. Platí se to postupně, ať už z vybraných peněz nebo za půjčené.

Zaerikk

Nebude. Ale v Česku neumíme počítat, kolik stojí údržba věcí a nedochází jim, jak ukrutně drahé to všechno bude.

František Josef

Odloží se Dukovany, výstavba bytů, sníží se důchody a platy rodinám s dětmi, mýtné na chodníky a to by bylo aby na neziskovou organizaci dálniční autismus nebyly love.

Paolo1

Znovu se zavede EET a místo školek a nemocnic se postaví 500 km dálnic 😀

Marcus

Bere se vůbec v potaz, že auto doprava bude vlivem vymírání a green dealu klesat?

Pepaan

Počet obyvatel ČR se trvale zvyšuje.

Marcus

Ano, díky migraci. Ale podle všech modelů bude počet obyvatel u nás, ale i jindě v Evropě dále klesat a je jen otázka, kolik se sem pustí migrantů.

Pepaan

Kdy začne klesat a podle jakých modelů?

Lukáš Chalupa

Tak všechno jde dopředu, lidi potřebujou jezdit. Nebude benzín/nafta, bude něco jiného vodík, elektro nebo něco jiného…

František Josef

Určitě ne. Takové strategie nejsou čeští plánovači schopni. Tady se jede setrvačností podle bolševických plánů ze 70. let. Na co stavět elektrárny, železnice, byty a školy? Důležitější jsou silnice a dálnice.

Marcus

A to jsem ještě zapomněl, že populace stárne, tudíž bude potřebovat méně mobility. Spíš by měli udělat plán výstavby domovů důchodců, LDN a získání personálu…

Petr

Už se stavějí třicet minut autem od Prahy, v Jincích, jen ta silnice pro to auto je tam pofiderní. 😀 Najděte si Senior Resort Jince nebo Zámecké Zahrady Jince.

MrMarkus

Česká televize to převzala do hlavních zpráv a uvedla jako zdroj zdejší web. Ani náznak, že by šlo o Apríl. To už je vysoká hra.

MrMarkus

Takže o Apríl nejspíše opravdu nejde.

Pavel S.

Byl by to apríl chystaný několik měsíců, informace o této studii prosakují už nějakou dobu.

libor

čověče, toto není apríl. Pokud byste se zajímal, tak víte, že se toto plánuje už nějakou dobu. Jen to nemělo svoje čísla jako D99 a D20

Pavel

Klasika, už moje babička pravila: říkali to v televizi, tak to musí bejt pravda. Svatá prostoto….

MrMarkus

Záleží co to bylo za televizi. V případě ČT to v období demokracie má racionální základ. Veřejnoprávní média totiž mají pro tento typ zpravodajství předepsané ověření informace z minimálně dvou nezávislých zdrojů. Tím je zajištěna solidní úroveň objektivity.

Pavel

Televize Orava CR40

Jaaa

A pak se všichni asi probudili s rukou v nočníku, ne? Tohle je magořina, vyhazování peněz, absolutní nesmysl.

Jaaa

Vážně bych chtěl vidět ty predikce dopravy, které tohle ospravedlní.

František Josef

V klidu D1 dodělají po 55letech od zahájení.

Petr

Predikce, ty dopravná proudy už tam jsou, jen po kozích stezkách.

diem72

Pro redakci: Český Brod je od Prahy na východ

Pavel

Jako fakt?

Vašek

Ano a představte si, že Praha je od Českého Brodu na západ…

Vašek

Trasování D19 je opravdu výživné (hlavně výškově) a za mě nesmyslné. Vždyť stoupá z 220 m u Prostějova do skoro 700 metrů u Protivanova a Žďárné, poté klesá do 300 m u Doubravic nad Svitavou. Tento nápad dokonce opustili komunisté, kdy podobně měla vést dálnice z Olomouce na Konici a dál (a to je u Konice „jen“ 500 m).

Mirek

Hrůza. Doufám, že už na tomto světě nebudu. Tohle bych nedal.

sladlu

Proc jizni dalnice D20 nepokracuje z Jihlavy po I19 smerem na Nove Mesto na Morave a Kunstat a Olomouc? Nebo Svitavy

Spojnici Brno-Blansko-Oloumouc nerozumim :/ neobslouzi zadny mesto. Ani vesnice tam nejsou

Honza

Mám stejný názor.

Pavel

Mám jiný názor

VRTjecesta

Musím uznat, že od ŘSD vynikající fórek na Apríla! Speciálně se vyjímá vedle Dobré Správy, která zvládne tak maximálně nové zábradlí, případně třetí rekonstrukci nádražní budovy za 25 let.

Salam

Kdyby ŘSD stavěla stejným tempem jako SŽ, vedou nám mezi většinou krajských měst jen okresní silnice

aaa

Jak to, že na mapě není zaznačená třípruhová silnice I/49 z Vizovic na hraniční přechod Střelná?

V. P.

Ono těch chyb tam je asi víc, např. již schválená I/73 ve 4-pruhu mezi Starým Městem a Brnem v kategorii S26,0/130, přičemž na mapce je jako 3-pruh.

V. P.

A ještě tam chybí jižní obchvat Kuřimi, který má být vybudován v rámci stavby I/73 Troubsko (D1) – Bořitov, propojí I/73 s I/43 a který má být ve 4-pruhu v kategorii 24,5/100.

Tom

Ale jo, jen bych spojil ješte Karlovy Vary s Chomutovem, aby se dalo hezky pokračovat až do Ústí nad Labem.

Jaaa

A co takhle rovnou udělat koncentrickou mříž?
Tohle jsou fakt malůvky jak od 12letého děcka.

Zaerikk

My fakt za chvilku budeme navrhovat dálnici mezi všemi okresními městy. Jaký by to mělo smysl v tak málo vytíženém směru?

Alibaba

Pokud to není apríl tak je to jen další důkaz vlády točvolantů.

trava

uz aby to bylo

Petr

Trasování přes Jindřichův Hradek s 20 tis obyvateli místo písku s 31 tis. obyvateli je hloupost. Navíc delší trasa a horší terén.

sladlu

Vzdyt to vede pres Pisek na Sobeslav a J. Hradec

Tom Matto

Spis trasovani pres J. Hradec misto pres Tabor je hloupost.

Tom

Táborem už přece dálnice vede. 30 tisícové město bude mít dvě dálnice?

MOS

V textu je „vnější okruh Prahy, na západě ohraničený Českým Brodem“ ?

Pavel

Zkouška bdělosti a ostražitosti

petr

Asi jsem jedinný, ale to opravdu nikdo z plánovačů nevidí tu díru mezi 35 a D1 někde od „Hradce /Pardubic po Svitavy“ by se určitě nějaká ta silnice k D1 určitě hodila 🙁

Vašek

Ta je také v plánu – viz text článku.

sladlu

Posledni veta v v clanku. Ne vse se do mapy zaneslo. Plan je spojiz Pardobice a Jihlavu

V. K.

Ažbudeokruhisté mohou bouchat šampaňské. Další okruh, díky jehož absenci se v Praze nemůže v IAD nic změnit. S tímhle vydrží nejmíň do roku 2100

Jaaa

Jojo, tady se plánuje 50 let zastaralými metodami na dalších 50 let dopředu.

Ukazuje to evidentní neschopnost a neprofesionalitu jak zadavatele, tak CK – v posledku absolutní zpozdilost celé země.

Michal Horák

Doufám, že je to apríl. Když I/73 je tam zakreslená jen jako třípruh…

lokomotiva

Morava je prošpikovaná dálnice všemi směry (z jedné díry do ještě větší), ale sever Čech, spojení dvou krajských měst, ani ťuk.
A to ani nemluvím o té fialové zhůvěřilosti Turnov-Jičín, ta se tam vyjímá jak pěst na oko.

Martin Hájek

S I/13 se počítá od Karlových Varů až do Liberce minimálně střídavý třípruh.

lokomotiva

Až do roku 2050 nepočítá, koukněte pořádně na mapu. Byl by fialový.

TOM

Tady jde v první řade o dopravu zboží a hlavně o tranzit nakladni dopravy 🙂

Jaaa

Ten tranzit nepotřebujeme, nevím kdo a proč ho furt chce takhle krmit.

Václav

Souhlasím. Zase o tom rozhodovala banda pragocentristů. Sever republiky jako kdyby neexistoval.

Pavel PQ

Morava má větší hustotu obyvatelstva než Čechy, navíc zapomínáte na transit z Polska a Pobaltí, ten přes Čechy nejezdí.

Vašek

Ta D19 to je dobrý fór… Osobně si myslím, že to trasování přes Drahanskou vrchovinu nemůže projít… Náklady vysoké a obce budou proti, neb zas tak opuštěný kraj to úplně není, aby tama musela vést dálnice (aneb co má říkat Jesenicko).

Vašek

Respektive, aby tam ty obce tu dálnici chtěly…

ABCD

Budou boje obojím směrem, leckde. Budou politici, co budou chtít aby dálnice byla vedena o 15 km blíž k nim a budou zase aktivisté proti, aby u nich nevedla. Ukáže se jak dobré máme správní řízení a co jsme se za posledních 20 let naučili.

Vašek

Jako stoupat dálnici z 220 m do skoro 700 metrů a poté ji nechat sklesnout do 350 m, je opravdu výborný nápad… Tento nápad dokonce opustili komunisté, kdy podobně měla vést dálnice z Olomouce na Konici a dál… (a to je u Konice „jen“ 500 m).

Petr

Tunel a most je nějakou dobu již vynalezen.

Hans1934

No než dublovane propojení Jihlava -Olomouc , tak to v každém případě dříve Jihlava D11/D35 a kapacitní silnice od D35 na Polsko

okk

Pak by to chtělo ještě D38 Jihlava-Znojmo, protože 38 pak bude praskat ve švech.

Tomáš R.

Ze všech dnešních aprílů jsem si u tohoto nejméně jistý, zda to náhodou není myšleno vážně. Protože čím víc dálnic, tím víc štěstí🙄

Petr

Já si zase říkal, jestli to není nějaká silniční verze VRT, které se taky plánujou poslední roky v nejbližších letech a zůstává furt jen u obrázků.

František Josef

Místo dostavby D0 mohli vybudovat rovnou ten okruh dál od Prahy. ušetřil by se jeden nesmyslný projekt, peníze a i hádky s místními.

PetrH

Jenže severní část D0 není okruh, ale spojení z Prahy do Prahy.

Démon

APRIL …
že jo? co to je za blbosti a kreslené tlustým fixem 🙂

Pepaan

To jsou koridory, ne silnice.

Démon

jakože tohle je z dílny AFRY a Pragoprojektu? jeto kreslené doma v programu Malování 😉

ABCD

Mám takovou otázku: Znamená to, například že by jinde neměl vzniknout třípruh? Myslím to tak, že tato mapa jsou síťové stavby (myšleno dálkové tahy) , ale jinde u např. krajského města může být jednička, která je nejdřív prvních pět kilometrů čtyřpruh pak dalších pět kilometrů třípruh a pak zbytek dvoupruh s obchvaty a MúK a teď nemyslim, tam kde to tak již je, ale nové návrhy.
Tento návrh netvoří celou skládanku(?).

Petr

Od Velké Bíteše až do Brna bývají kolony kamionů a ucpaná dálnice už nyní, a to plánují v Jihlavě spojit dvě dálnice do té současné ? Tak to se máme na co těšit.

koriandr

Pane bože.. proč je ten okruh tak Deb..lně ukrojený na tom západě ??? A Bože prooooč???? !!!!! A co dálnice dál od Jihlavy na Pardubice??? Všichni nejezdí zapad- východ. Ale taky sever – jih.. a kdy získá kloudné spojení Jesenicko??? Já z toho neusnu to je paskvil..

rogo01

Tak je to spirála. Za dalších 50 let se přidá ještě jedna otočka.

Honza

Řekl bych, že je to kvůli CHKO Křivoklátsko a CHKO Český kras.

ZdendaP

Proč je to ukrojený na západě. Protože CHKO a v budoucnu Národní park Křivoklátsko. Bylo by nešťastné plánovat dálnici skrz něj.

Pak je otázka, jestli teda má cenu ten kousek mezi D5 a D6 vůbec stavět. Hádám, že autoři studie si tu otázku položili a vyšla jim kladná odpověď.

Martin Hájek

Nebojte. Jestli to není apríl, tak jsem vzteky bez sebe. Proč se pořád budují spojení z východu na západ? Sever jih je též hodně důležitý. A D4 by měli dotáhnout až do Strakonic, když se jí lidově říká Strakonická a je i tak zakreslená.

Milan

Tož u nás v Prostějově to už na D46 nenapojíte 🙂

Vašek

To také má být napojené u Olšan…

rogo01

Aby si zase někdo nespletl Olšany u Prostějova a u Vyškova.

🦃 Krocan

Furt lepší než Olšany u Želivskýho.

Milan

No jasný, ale kudy do Olšan?

Ondra

Šmarjá další okruh kolem Prahy. Tak to hlavně neukazujte politikům z ODS, nebo vám vysvětlí, že se v Praze nemůže nic dělat, protože musíme čekat na okruh číslo tři

Jaaa

Ti si to objednali.

roman.lelek

D20 – OK
D99 – taky OK, i když bych ji vedle dál od Prahy (Poděbrady – Nymburk – Benátky – Mělník – Velvary – Kladno – Beroun – Dobříš – Benešov – Kolín) – zvlášť ta spojka D5/D6 mi nedává moc smysl
Spojka Černá Hora – Prostějov – kardinální nesmysl a vyhozené peníze na dublování D1/D46. Tangenciály u Brna by pomohly mnohem víc.
Chybí pořád propojka Liberec – Děčín – UNL, 4pruhová Jihlava – Znojmo, Chomutov – KV

František Josef

Podepisuji a kdyby to šlo dám šest palců.

Martin Hájek

Naprosto perfektní. 👍✍️

Tom Matto

D20 – zavlek k J. Hradci je nesmysl, nechapu proc nezustala trasa Tabor – Humpolec

Jiří

Někdy v 80. nebo 90. letech jsem četl, že metro D, stejně jako celý Pražský okruh a D3 z Prahy budou hotové v roce 2000. Bohužel se nepamatuji, zda to nepsali náhodou taky na 1. dubna.

Martin Hájek

Já měl zase v plánech z roku 2000 kompletní dokončení základní dálniční sítě kolem do roku 2020.

Vojtech

A kolibřík/ Bém sliboval D ve 2012 a okruh taky… pak přišel Bárta a …jedna generace v pr

PetrH

Ani Bém by na to neměl prachy. Vždyť právě díky němu došly.

Asd

Dnes je apríl 🤣

Martin Hájek

Tohle apríl není.

Dušan Mourek

A není to málo, Antone Pavloviči? Nebo moc šité horkou jehlou?

Spíš než 2 nové dálnice obcházející Prahu z Plzně do Jihlavy by se hodilo dotáhnout úsek Písek-České Budějovice.

A v koncepci absolutně chybí jakékoli PŘESHRANIČNÍ spojení ve směru Západ-Východ na Slovensko (Zlín-Žilina, Ostrava-Žilina). D49 byla slepě ukončena ve Vizovicích..

Přece nejezdí všichni jen do Bratislavy.. Dálnice by měly z principu svého názvu také propojovat naši zemi se sousedy a Evropou, ne vést do Vsetína a Rožnova pod Radhoštěm, jak ukazuje mapa…

Redaktor

ano Mourku, prvního je fakt málo, mělo by bejt aspoň druhýho

rogo01

Dálnice by z principu svého názvu právě neměly propojovat nic.

Martin Hájek

D49 řešíme se spolkem pro dopravu. Pokud Slováci svoji D6 chtějí a oni ji chtějí jako 4 pruh, tak my tu D49 až na hranice jako 4 pruh musíme dodělat.

Norbic

Nevím jestli chtějí, ale budou rádi za poloviční profil do roku 2035, spíš 2040

Tom Matto

Pisek – CB nijak neresi tranzit z V – Z, ktery ucpava D0 uz ted. Navic se v tom useku pripravuje ten nesmyslny 3-pruh. Ta studie resi stavby, ktere se zatim ani neplanovaly.

Tomáš B

Hlavně že už je to na stole, teď to rychle zanést do zásad územního rozvoje jednotlivých krajů, ať víme kde stavět a kde ne

Václav

Doufám že je to jen aprílový žert. Jinak by mě trefilo.

Tomáš Vožeh

Nápodobně! 😀 vede to přesně přes naše obydlí 😀

Václav

Není nad to mít dálnici pod oknem, že?
Na druhou stranu doufám že to nemyslí vážně. Zkapacitnit některé tahy, udělat obchvaty, proč ne, ale dálnice všude? To mi přijde jako hloupost.

Václav

Jo druhý okruh okolo Prahy, zničení Posázaví, přetnutí Hřebenů, ale i další časti tohoto okruhu mi opravdu dávají smysl.

Pavel S.

Prvně mě to taky napadlo, ale trasování odpovídá článku z března, viz: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dalnice-budoucnosti-obkrouzi-stredni-cechy-40513739

Libor

Není to žert. Je to realita.

Václav

Doufám že se na to plánování podívá někdo rozumný, protože navrhované trasy jsou poněkud nesmyslné.

František

Jenže stanice metra Nádraží Veleslavín byla taky otevřena 1.4. a zapomněli tam udělat eskalátory. To jsme se nasmáli.

Jiný

Nezapomněli, mysleli si, že nebudou potřeba.

Lukáš Novák

Nezapomněli, v podmínkách otevření byla zprovozněná železnice.

V. P.

Dnes byly některé záměry s odkazem na tento net vUdálostech ČT, takže to apríl není. Např. D20 a a Boskovice – Prostějov.

Dmc

Citace:
„Proto studie navrhuje vnější okruh Prahy, na severu ohraničený Mělníkem, na jihozápadě Zdicemi, na jihu Benešovem a na západě Českým Brodem“

Skoro bych se vsadil, ze Cesky Brod je na VYCHOD od Prahy (nikoliv na zapad. Ale snad i tak tu dalnici nekdy postavi, i kdyz se neorientuji ve svetovych stranach 😀

Tomáš Vožeh

Tak co… jedná se o apríl nebo ne? :D.. jelikož jedna z plánovaných dálnic vede přesně přes naše obydlí, tak mě to docela zajímá (děsí) 😀

Jan Kavan

Chudák Posázaví

dizgrafy

Nedotčená panenská příroda, kam lidská noha ještě nevkročila a teď tohle!

Petr

Ježišmarjá, kde? 😀 😀

Tom Matto

Ono se to malo vi, ale v posazavi je CHKO. Jmenuje se CHKO Prazskych chataru 😀

Petr

Tak to ano, myslel jsem, že je tam někde prales. 😀

Dálnice

Konkretne v Posazavi bude atomova strelnice. Kupka uz to dohodnul se starostou Jiloveho a vratnym na Ministerstvu obrany. Vazne!

Ringhofer

Bože, tady se ale nechalo nachytat vylepšovatelů dálniční sítě!

Tomáš

Není na tom nic špatného a naopak by to rozjelo vývoj Česka a jen prospělo

Libor

Jenže to my nechceme. My chceme krásnou železnici v krajině z dob 19.stoleti. krásné staré budovy nádraží z té samé doby. Sice bez praktického využití, ale je to krásné 😁😁

Zaerikk

Je dokázáno studiemi, že nové dálnice nad rámec základní sítě přináší nulový rozvoj. Je to akorát neomluvitelné rozhazování peněz a asfaltování krajiny

Tomáš

Stačí všechny silnice 1 třídy předělat na 5 pruhy

Georg

Naprostá nehoráznost naší vlády, takto ničit krajinu pro další a další autíčka. Snad tu odpornost Brusel zarazí včas a když už ty peníze jsou, tak je nařídí použít na udržitelné způsoby dopravy.

Libor

Tak vytrhame nějaké železnice a vrátíme to přírodě a zlepsime krajinu. Ok?

Grzegorz Brzęczyszczykiewicz

Železnice je nejudržitelnější způsob dopravy. Bohužel nemá podporu u konzervativních vlád.

Tom Matto

Presne a proto se zaleznici dava cca polovina z penez na infrastrukturni stavby. A pripravuji se VRT, ktere budou stat vic nez vsechny dalnice u nas. Proste totalni nezajem.

Padre

Co to je ten udržitelný způsob dopravy? Nůše na zádech a žebrácká hůl?

František Josef

No, smradoautíčka, přetížené kamiony a rakovina plic určitě ne.

libor

jediný opravdu správný způsob dopravy je pěší chůze a naboso (nyní barefoot), tam začíná a končí udržitelnost.

🦃 Krocan

Doprava není potřeba.

Dušan Mourek

A není to málo, Antone Pavloviči? Nebo spíš moc šité horkou jehlou??
Spíš než 2 nové dálnice obcházející Prahu z Plzně do Jihlavy by se hodilo dotáhnout úsek Písek-České Budějovice.

A v koncepci absolutně chybí jakékoli PŘESHRANIČNÍ spojení ve směru Západ-Východ na Slovensko (Zlín-Žilina, Ostrava-Žilina). D49 byla slepě ukončena ve Vizovicích.. Proč?
Přece nejezdí všichni jen do Bratislavy..

Dálnice by přece měly z principu svého názvu také propojovat naši zemi se sousedy a Evropou, ne vést do Vsetína a Rožnova pod Radhoštěm, jak ukazuje mapa…

Pavel

Vidím, že asi nežijete na Valašsku. Kdyby ano, mluvil byste jinak.

Nose Peak

Tam je potřeba stavět řopíky, ježky a minová pole…

Petr003

Dobrý apríl, nachytal jsem se.

Petr

Jo možná,ale tak v roce 2800 , současným rychlým tempem jaké mají firmy
Kousek dálnice D52 Pohořelice -Mikulov řeší více jak 20 let a pořád nic.

Ondra

Na D52 si nestěžujte u firem..

Clovek

Imo do 2050 bud tohle nebo VRT, Cesko nema sanci zaplatit oboji. Rozhodnuti by melo by predlozeno volicum.

Martin Hájek

PPP

Jirka

Mě ty vágní formulace připomínají Apríl 😉. D99 ve formě spirály/šneka, i to označení D99. Nebo se pletu?

PetrN

a jakým číslem byste chtěl označit druhý okruh? Potřebujete najít nové, ideálně doposud nezabrané číslo ani silnicí I.třídy, ty končí dnes na I/71. Proto mi přijde D99 jako dobrý nápad, mimochodem dálniční obchvat Mnichova je zrovna A99

Petr

D99 je původní značení územní rezervy okolo Lochovic-Hostomic a Dobříše pro obchvaty a spojku D5-D4 v trase II/114. Takže to zřejmě převzali z toho ZUR.

Erik

Chybí mi tam spojka Jihlava – Znojmo. Na to, že jde papírově o hlavní evropský tah, je stávající silnice dost bídná. Po realizaci propojení D11 – D1 a nové D20 to bude hodně chybět, všechno bude zbytečně muset přes Brno.

A pokud by opravdu stavěli spojku Olomouc – Domašov, pokračování na Znojmo a Rakousko by tam pomohlo přesunout větší část dopravy, která by jinak u Brna nadále ucpávala D1, aby se dostala na D52. Pro cestu z Ostravy/Katovic/Krakova směr Linec/Salzburg/Alpy by pak nebylo třeba zajíždět k Vídni, takže to dává větší smysl z evropského hlediska než z toho regionálního.

Otto

Stávající silnice je fakt marná /hlavně Vílanec – Jihlava a MB – Znojmo/ – ale myslím si, že tady by obecně hodně pomohl střídavý třípruh.

Tom

Vílanec se teď připravuje přeložka.

jan.samaransky

Pouhý pohled laika na tu malovánku zarazí rozdíl mezi Čechy a Moravou co už postavené je a co se ještě chystá.Malovali to skuteční dopravní odborníci v Pze, nebo moravští lobisté ve viném sklepě?

ZdendaP

Taky si myslíte, že dálniční síť na Moravě je výrazně velkorysejší než ta v Čechách? Je fakt, že je to vidět na první pohled. Je dobře, že to tyhle plány to částečně napravují.

Nose Peak

Morava je historicky polycentrická – 3 aglomerace a hustě osídlené úvaly. Čechy jsou “všechno do Prahy”. Cokoliv za cedulí Praha je satelitní městečko. Takovej Moskva-styl…

ZdendaP

Praha je skutečně přirozeným, významným a historickým centrem Čech, zatímco Morava takové jednoznačné centrum nemá. Proto i moravská dálniční síť vypadá jinak než ta česká. Zbytek toho vašeho příspěvku je bezcenná kravina.

Petr

Dost šílené. Dálnice úplně všude

🦃 Krocan

Jestli máte trochu zaděláno na schízu, tak se vyvarujte pohledu na dálniční mapu Belgie. Tu, kdybyste jenom koutkem oka spatřil, tak se Vám to mezi ušima roztočí jako řetízák.

Jarda

Pragocentrický paskvil, je to od základu úplně špatně. Rozumím, že v kotlině to všechno už 1000 let směřuje do prostředka na Prahu, ale Morava a Slezsko jsou úvaly a jejich prosperita závisí na obchodu se zahraničním. Chybí napojení na Rakousko přes Znojmo, chybí napojení na Slovensko buď u Uherského Brodu, Vizovic nebo Rožnova. Až potom ať si vymýšlejí 11. dálnicu na Prahu.

ZdendaP

V Praze a Středočeském kraji žijí dohromady téměř 3 miliony lidí. Víc než čtvrtina všech obyvatel Česka. Předpokládá se, že ten podíl do budoucna ještě poroste. Nedává tak trochu smysl investovat tam do infrastruktury?

Mimochodem už základní dálniční síť je na Moravě pojata poměrně velkoryse. Rozhodně o dost velkoryseji, než ta v Čechách.

Tom Matto

Silnice na Slovensko pres Vizovice se planuje a je v prpcesu povolovani. Takze nemuze byt soucasti studie, ktera resi dosud neplanovane nove stavby.

Pavel S.

Jiné úseky v procesu povolování tam jsou, namátkou na Moravě D52 nebo D55 😉

Tom Matto

Jo ale namalovany zelenou barvou jako Dalnice. To co se nove navrhuje je modrou barvou jako Navrhovane dalnice.

Petr

Tak teď jsem zvědav na odpověď Spržele. Že by se přimkli k trase D99 a naplánovali jižní obchvat Prahy. Nebo že by rychlá dvoukolejná trasa Plzeň-Jihlava? Je to prostě hozená rukavice.

Dejv

Hej, sednout si a malovat fixem do mapy umím i já. Další věc je zdražování ročních známek. Například za 10 let se dostaví a postaví třeba 500 km nových dálnic + inflace průměr 2% rok. Tzn. za 10 let bude cena kuponu 3600,-/rok? Nesmysl…

JanM

Nebylo by lepší přejít na systém platby za kilometr jako to je v Polsku a v Itálii?

Horst

Tak to by bylo výhodné jen pro ty, co jezdí málo.

moje jméno

Ano, bylo by to konečně spravedlivé.

Honza

V Polsku je dálnice zadarmo

El Barto

Ne všude.

moje jméno

Při dobře nastavené ceně bych šmahem souhlasil.

El Barto

Radši zdražovat každý rok o inflaci, než pak jednou za 10-15 let skokově. Z toho pak bývá zbytečný politický cirkus.

Mickey

A přijde vám to hodně nebo málo?

Atom

Tak můžeme místo toho zavést silniční daň jako mají ve Švýcarsku, Německu atd..

Jejdamane

Pardubice – Jihlava? Hm? Nic?

Jejdamane

Ještě teda, divím se, že se nešpekulovalo (nebo špekulovalo) z Jihlavy na Znojmo – AU? Tam je to nasáčkovaný na sobě, jezdím tudy a provoz strašný. Dost by bodla i tam.

Petr Hanák

Na dálnici tam není zase tak silný provoz. Je to víceméně sezónní silnice sloužící Praze pro směr dovolená jih, ale například tranzitu na silnici 52 nijak neuleví.

Jejdamane

Pardon, až teď jsem si všiml info pod čarou, že není zakreslené JH-PCE v mapě.

Juraj

„Dosud prakticky všechna míří po Pražském okruhu. Ani ten podle studie i po dokončení nebude stačit.“

No ne, to je šok! Jenže CK MD neumí myslet jinak než před 50 lety a všechno jsou pořád jen radiály a okruhy, nic jiného neexistuje. Přitom je tam určitý matný náznak pochopení, že dálniční síť by mohla vypadat jako… síť. Jen tu myšlenku neudrželi dostatečně dlouho.

Ondra

Vono jaká síť? Rybářská nebo pavoučí? 🙂

Marek

Jako první by měli dostavět D35. Alternativu k D1. Až pak vše ostatní

Tom Matto

Vetsina se uz stavi a posledni useky se pripravuji na PPP projekt, zahajeni pristi rok.

Dominik

Půjde odpovídající podíl peněz také do Slezska? Nebo si Pražáci potažmo dojíždějící lepšolidi postaví atrakce za miliardy a na Slezsko nezbyde ani koruna?

Daniel Jablonecký

Slezsko má svoji A1 i A4 hotovou, ne?

PepíkzDepa

a jaká konkrétní dálnice Vám ve Slezsku chybí? Slezsko má dálniční síť o které se Středočechům ani nezdá.

milanek

Já tam vidím jedno dálniční napojení Opavy, jeden třípruh z Opavy a jedno dálniční napojení u Šumperka. Dále Slezsko protíná dálnice D1 a dálnice D48 a na Slovensko je napoajené po luxusní I/68.

Honza

přesně tak. Např dálnice Rýmařov, Uničov, Mohelnice. Ta je potřeba jako sůl.

Norbic

tenhle „nápad“ přesně pasuje na dnešní datum

Petr

Třeba zvítězí Moravani ve volbách a nebo konečně udělat ten nedokončený plebiscit z roku 1920.

Jan Boleslav

Propojit krajská města Plzeň-KV, KV-Most, Jihlava-Pardubice, Liberec-Ústí nad Labem se malířům nepovedlo.

Rovnoměrný rozvoj center mimo Prágl očividně není priorita.
= kodrcejte se po okreskách.

Třípruhové silnice jako kapacitní komunikace?

PavelM

Kdybyste ten Prágl neměl, budete si ho snad muset i vymyslet! V Praze a její aglomeraci Středočeský kraj se reálně pohybuje 3 – 4 miliony lidí. Jen do Prahy dojíždí za Prací čtvrt milionu lidí. Ukažte mi podobné místo v ČR. To co je v těch malůvkách je pro naše děti, které se ještě ani nenarodili.

PavelM

děti nenarodily

Jiný Petr

Jste si tu Prahu a stř. Čechy nějak přifoukl. Praha má cca 1,4 mil. obyvatel, metropolitní oblast Prahy pak 2,1 mil., celý středočeský kraj taky 1,4 mil.. Pokud se všichni „pohybují“ tak je to 2,8 mil. obyv. – a to počítáte úplně všechny (ty, co dojíždění do této oblasti z jiných krajů nepočítám, neb z tohoto kraje se jezdí i do jiných krajů, nikoli jen kolem „pupku světa“. A ten argument s těmi dětmi je také zajímavý – pokud výrazně nepřibude migrantů z cizích zemí, tak nás bude ubývat. neb těch dětí, co mají nahradit straší generaci je o hodně,… Číst vice »

ABCD

Relativně chápu, že je to takto potřeba. Jen si říkám, zda tyto investice do infrastruktury nepřilákají ještě víc lidí a firem aby se usadili ve středních Čechách a v Praze. Takže za pár let to bude to samé tzn. zase kongesce atd. Říkalo se dálnice mezi kraji a je to tak. Těží z toho Brno, Plzen, Pardubice, Jihlava a další. Pak jsou krajská města a padesati tisícová města co z tohoto moc netěží. Otázká je, zda by se daly udělat infrastukturní investice nebo jine kroky, aby se dobré firmy usazovaly i v regionech. Já vím hraničí to se sociálním inženýrstvím… Číst vice »

Adam Ř

Pokud je třípruhem myšlen třípruh s MÚK, jako je v plánu mezi Jičínem a Turnovem, tak ano, je to poměrně slušně kapacitní komunikace

Zaerikk

Proboha k čemu by bylo potřeba stavět takové dálnice? Koukněte se například na Geoportál ČSÚ kolik lidí dojíždí mezi těmi městy. Nebo se jeďte podívat na ty stávající trasy, jak „plné“ jsou. Vždyť to nedává žádný ekonomický smysl stavět všude dálnice.

Jan M

A co výstavba dálnice přes Buchlovky nebo prodloužení Slušovské dálnice (gorbačovky) až za Slušovice?

Vit

A kam? Do Trnavy nebo snad až do Podkopky? 🙂

PetrN

Dálnice přes Chřiby prosím ne, to už se tu plánovalo a dokonce začalo realizovat, buďme rádi že taková dálnice není. Od Slavkova po Chřiby a od Chřibů do Uherského Brodu se postaví střídavý třípruh, to bude stačit, pokud povede alespoň ten třípruh i od Vizovic dále na Půchov

Jirka

Je otázka, jestli doprava v ČR nedosáhla již svého vrcholu. Počet obyvatel začal klesat a ten sešup bude čím dál rychlejší. Za pár let třetina obyvatel budou důchodci. Po dobudování základní sítě bude větší hustota dálnic na obyvatele, než v Německu. Tak je potřeba řádně promyslet, jestli má smysl zabetonovat další tisíce hektarů….

David

Nez dálnice, tak asi bude pořád mít smysl stavět oddělený jedničky bez kruháču a s mimourovnovými nájezdy. Dělat obchvaty obcí…

Dálničního typu tak možné ta d20/d23 a nebo na severu třináctka

Honza

Počet obyvatel roste. A je 1.4. tak to je asi Apríl.

Jirka

Loni se počet obyvatel snížil asi o 5 tisíc. Letos to bude o mnohem víc.

Tom Matto

Nesnizil naopak se zvysil cca o 1000. Nesmite koukat jen na rozdil narozeni – zemereli. Taky existuje imigrace a ziskavani obcanstvi.

Zaerikk

Počet obyvatel dlouhodobě roste jen díky migraci. A ta byla v předchozích letech především z východní Evropy, zvláště Ruska a Ukrajiny. Rusů už moc nepřijde, Ukrajinci možná, ale s tím, jak se vyvíjí nálady ve společnosti, tak spíše naopak. Porodnost v nejlepších letech vykryje úmrtnost, ale většinu času je nižší. Růst počtu obyvatel u nás je z dlouhodobého hlediska velmi nepravděpodobný.

Kandelábr

Navíc se bavíme o době již plně eletromobilní a nemusí být takové % aut

Lukáš Novák

Ten severní „obchvat Brna“ je zvláštní, zvlášť po realizaci D35 (a přitom nějaká jižní tangenta nikde).
D99, tam jsem moc zvědavý na koridor trasy a hromadné středočeské povstání 🙂
A pak možná škoda, že jižní dálnice nevyužije plánovaný čtyřpruh na Klatovy a pak přes Horažďovice, Strakonice a Písek do plánované trasy, závlek by to už nebyl takový a natáhlo by to víc dopravy.

Tom Matto

Cesta z Rozvadova pres Klatovy smerem na Jihlavu je uplny nesmysl.

Tomáš Záruba

Přesně kvůli tomuhle měla mít železnice mnohem dříve připravené VRT, a k tomu “bambilion” různých přeložek, dvoukolejní apod na navazujících (popr. odklonovych) tratích. Takhle se zase znova bude říkat “počkejte s tím až doděláme ty dálnice”. A pak zase další. Jinak z věcného hlediska nechápu vzájemný vztah “jihočeské tangenty” a “pražského Superokruhu”. Připustíme-li, že je třeba řešit směr cca Plzeň – Brno (polemiku nad možnostmi vyhnani nákladního tranzitu vysokým mýtem si nyní odpustím), tak logicky buď jedno nebo druhé. A pokud už obojí, tak jedině ve variantě “dvoupruh s obchvaty a stoupacími pruhy” (asi jako to, k čemu beztak míří… Číst vice »

Jiný

Tady si někdo vážně myslí, že úseky Zdice-Sázava nebo Domašov-Prostějov jsou projednatelné?

Petr

Chtějí lidé dopravu na současné II/118 a II/114, nebo na nové jedničce či D mimo obce?

Jiný

To by chtělo nejdřív zjistit, odkud kam ta doprava jezdí. Třeba by stačily jen lokální obchvaty.

Petr

Dobříš si ho bohužel v ÚP zrušil. Takže se musí znova a jinudy. Ono moc místa tam není. Ale závlek na Mníšek to je celkem dopravně stavební peklo.

Václav

No jsem zvědav co vymyslí. Ono proplétat dálnici mezi Chlumcem, Osovem, Vižinou…… tam na to není místo pokud to ne potáhnou rovnou kolem domů na okrajích. Navíc to tam na dálnici ani provozem není, stačilo by udělat několik obchvatů.

Petr

Stáhlo by to polovinu kamionů, co dnes stojí v pravém od Zabitého až na D0. Místo tam je, když to Spržel nechtěla na VRT ve variantě F.

Pavel

Lepší clickbait jste vymyslet nemohli. Dáme aspoň 120 komentů, nebo rovnou 136?

El Barto

To přidejte 🙂 tyto články jsou diskuzně „výživné“ skoro vždy.

Libor

500 . Tady bude silný pláč, jak silnice a dálnice kvetou a železnice zase nic…

Redaktor

mezifáze bude 206 a 405

Pavel

Tak 306 už bychom měli, a to Sůra tradičně spoustu příspěvků zcenzuroval=vymazal, takže nebojte ten fiat bude.

Jarda

I/57 ma byt dotazena az ke statnim hranicim od Vsetina, minimalne jako 3 pruh. A i propojeni Vsetin – Zlin zlepsit

Zlámalík

Ale hezký vidět, kolik militantních diskutérů tady naprosto netuší, co je dnes za datum… 😀

Ondra

Jako uznávám že nevím, ale to pdf bylo vytvořeno v lednu 🙂 a na aprílovej žertík je to zas málo absurdní.. 🙂

Ondra

Ale čas zveřejnění článku 11:44 JE podezřelej 😀

PetrN

Není to apríl, tyto informace prosakují ze zmíněné studie již několik měsíců, přiložené mapky s navrženými trasami potvrzují to co již prosáklo na povrch a správně se uvádí další tahy, které byly ve studii rovněž zmíněné, ale zatím nejsou zakreslené do mapky, např. spojení Jihlava-Hradubice

Libor

Toto není apríl. To už se plánuje nějakou dobu…

Jaaa

Bohužel je to stejně jako s Trumpem. Realita je horší než satira.

Chlápek

Ale dojet z Liberce do Ústí nad Labem bude peklo asi už nepořád

Jan M

Kdyby šlo peklo opravit, tak by se o to někdo pokusil.

Jiný

Ještě že je dneska toho apríla.

Petr

Naštěstí se to neřeší jen jeden den.

Pavel

Jako fór dobrý, uvidíme co za rok, že by vstal z mrtvých adria

Pavel

Adriaport

Petr

Tak lidi okolo II/118 a II/114 trvají na zákazu tranzitu po dvojkách a chtějí tranzit přesunout na jedničky a dálnice. No tak nic jiného nezbývá než jí postavit, protože zpětná změna II/118 a I/66 na I/30 neprojde. Takže D99 která je ostatně již dlouho v územních rezervách a má vést podél neschválené odbočky VRT Lochovice, již několik let v ÚP.

Staňa Míček

Obchvat Zarazic zase chybí!!! Spropadení politici!!!

Lubomír

Škoda že není i ta mapa Jihlava – Pardubice

PetrN

Nechápu proč je v mapě z této nové studie tak obrovská krpa znázorňující třípruh na I/73 od Svitávky po D35, když došlo k přehodnocení a čtyřpruh v celé trase I/73 v kategorii S26,0/130 byl schválen CK MD už 10/2022

Barold

Mno a proč nevede dál.na Polsko?

Ivo Benda

Poláci mají v přípravě dálnici Vratislav – Kladsko – Lichkov, https://ssc.siskom.waw.pl , proto by mělo Česko tudy vést dálnici dál na jih přes D35, nic jiného.

Kuzma

Dobře, jen nerozumím proč I/73 jako třípruh. A proč nebude D16 od Mělníka přes Mladou Boleslav do Jičína a výhledově Trutnova – (D14) Náchoda?

Vojta

Když je teď I/73 plánováno jako 2+2

PetrN

zřejmě jen pozůstatek původně plánovaného třípruhu, kterého si v této mapě jaksi někdo nevšiml 😀

Matyáš

O dálnici mezi MB a Jičínem se v článku píše, jen chybí v mapě

Gregyros

i když jsem spíš železničář, tak moje reakce se dá vyjádřit pouze takhle:

https://youtu.be/HPdURyombM0?si=ecepvBwIbT33wtH0

nicméně mapka mě trochu rozhodila, když na ní člověk viděl I/73 v třípruhu od Boskovic na sever😆

Elvis

D20 – OK, Prstenec kolem Prahy – OK,D52 – OK, Jihlava – Pardubice, taky.
Ale na co dálnici Prostějov – Černá Hora?
D43-I/73 jako třípruh? Jihozápadní tangenta opět nic, takže zahustíme D1 v nejvytíženějším úseku? Pokud Poláci dojedou s dálnicí do Králíků, tak propojka Králíky 1/73, jak?

PetrN

Propojení Kladska s naší sítí (D35 či S44) se řeší v separátní studii, která byla zadána později než toto jako reakce na oznámenou přípravu polské S8 až na hranice

Ojin

No, dálnice přes Moravský kras kolem Sloupu je hodně úlet, to je typický příklad neprojednatelné stavby (zatáhnout dopravu do míst, kde skoro žádná není, zničit poměrně nedotčenou krajinu, snadno zpochybnitelný dopravní význam)

yxc

Studie vznikala od 2020, proto tam je I/73 jako 2+1, ke změně na 2+2 došlo později.
Propojka na S8 se ještě bude řešit (Asi nebude muset být vyloženě v dálniční kategorii).
D20 by mi dávala větší smysl přes Tábor, takhle přes Jindřichův Hradec to vélka úspora při cestě západ-východ nebude.
Jen doplním, že MB-Jičín a Lochenice(d11)-Vamberk tam jsou jako 4 pruhy, ne jako dalnice.

PetrN

délka D20 tak jak je navržená vychází na kilometr nastejno jak přes Prahu to znamená že jí v této relaci využije prakticky 100% tranzitu, protože doprava v Pražské aglomeraci se bude nadále zhoršovat a vyhnout se Praze bude hodně výhodné… Jinak já bych si trasu představoval přes Písek a Tábor, takový kompromis. Ikdyž takto navržená trasa je zase o něco výhodnější pro osu ČB-Jihlava-Pce, což je rozhodně nezanedbatelné. S dokončením D3 a D11 lze očekávat v této relaci významný nárůst tranzitu z Polska do Rakouska, tento by se tak mohl rovněž vyhnout Praze

Jaaa

Ano, nejdřív si naindukujeme dopravu a pak budeme řešit, kam s ní.

Zvrácenost.

Ondra

D49 dál za Zlínem není ani v nějakém výhledu jako 4 pruh? Prostě navždy konec úvah o dálnici v tom směru?

roman.lelek

Od Vizovic ke státním hranicím bude třípruh. ŘSD to tak má už v plánu delší dobu.

Ondra

Jojo, vím, ale přeci jen v dlouhodobém horizontu bych řekl že třetí spojka na Slovensko by mohla být potřeba..

roman.lelek

To samozřejmě.

Pavel S.

Ta mapa je divný hybrid… zatímco zelené čtyřpruhy a fialové třípruhy jsou k roku 2035, tak doplňované dálnice jsou k roku 2050. Čekal bych mapu, kde bude celkový stav k roku 2050. Pokračování I/49 k hranicím v třípruhu je asi uvažováno až po roce 2035.

Ondra

No to by ale bylo to pokračování modře v těch navrhovaných k 2050, ne?

Pavel S.

To by bylo modře za předpokladu, že je uvažováno o dálnici. Pokud je i nadále uvažováno o třípruhu, tak tam není vůbec zobrazeno (to mi přijde právě absurdní). Další podivné místo v tomhle ohledu je silnice I/73, ale ta tam aspoň je. Asi to pustili ven, aby se bylo nad čím podivovat 🙂

Ondra

Jo ok 🙂

PetrN

Evidentně se rozlišuje směrově dělený třípruh S15,25/110 (ten tam zaznačený je) a směrově nedělený třípruh S13,5/90, ty tam zaznačené nejsou (I/20 Písek-ČB, I/49 Vizovice-Slovensko, a další..)

Ondřej

Chybí napojení Kladska

Tomáš V.

To samé Strunkovice nad Volyňkou! To snad nemyslí vážně!

Ondra

Což teprve Hodkovice nad Mohelkou!

Ondřej

Neznám ani jednu z lokalit, ale pokud k nim Poláci přivedou kapacitní dálniční připojení, na které by bylo dobré na hranicích navázat, tak klidně.

Honza

Vtip by to byl dobrý, kdyby tam už nebyl čtyřpruh…

David

Nebo Královec…

Otakar

Myslíte ten, co jiná země označuje jako Kaliningrad? Ten bych bral, jen vyjednat s PL exteritoriální dálnici 🙂

PetrN

je předmětem jiné studie, jejích potřeba vyvstala později než byla zadána tato…

t t

Kdyby se toto postavilo tak super.

mgr.pavel

K čemu ten Domašov-Prostějov? Jaká tam je probůh přepravní poptávka..?

Ondra

No toto chápu jako vyhnutí se Brnu pro tranzit Plzeň/Ostrava..

mgr.pavel

.. který má varianty přes HK nebo kolem toho Brna. Proč mít ještě třetí možnost..? To mi nepřijde jako efektivní využití veřejných peněz, mít *třetí* variantu.

Ondra

Jako nevím, chápal bych že pokud by byla jižní spojka Plzeň-Jihlava, tak proč by tranzit z Německa jel na HK? Brno už je teď přetížené, takže jako nějaké lokální rozmělnění by to asi fungovat mohlo.. Teď když se musí k Praze tak to dělení na D1/D11/D35 je logický, ale asi to tak nebude napořád..

Andrej

Tak pokud bude 3-pruh kolem Brna, D35 na severu, D55 + obchvat Breclav tak to kolem Brna v pohode.

Otakar

Hlavně pak by mi nedával smysl D1 k Přerovu a D46. Naštěstí je to apríl.

PetrN

není to apríl, toto jsou opravdu reálné výstupy z této studie, které již několik měsíců prosakují na povrch

Staňa Míček

Každý 1. duben jede z Domašova 34 tisíc aut do Prostějova. To nevíš?

Tomáš V.

Trasu cca Hitlerovy dálnice bych navrhoval přejmenovat na D88, v případě volebního úspěchu Motoristů by to i mohlo být projednatelné!

/s

Jiný

Ona to vážně tehdy A 88 byla. 🙂

Kuba

Ale tahle trasa není nová, to už v PÚR je zanesené. Akorát se to změnilo z R43 na I/73, zřejmě snaha to lépe prosadit jako třípruh v úseku Svitávka – Staré město.
V návrhu mi chybí úsek Staré město (Moravská Třebová) – Dolní Lipka a Troubsko – Syrovice.

Petr Dobrovolný

To jako chtějí vést okruh přes oblast Svatojanských proudů Posázaví….? To jako vážně…. ? Jako chápu D3, ale v tomto případě je to už úlet…

Otakar

Klid, je apríl.

Redaktor

bohužel/naštěstí je (záleží na postoji k dálnicím), jen o tom nevíte

Frantisek X

Stupňující se autoonanie, mi to tak přijde.

Jarek

Taky nechápu, proč nevyužili stopu 114.

Ondra

Tak jako laicky, proč je ta D20 tak jižně? nestačilo by posílit trasu Plzeň-Tábor-Pelhřimov? Nebo to nějak třeba souvisí s Temelínem?

Jan Širc

Řekl bych, že někdo z Jindřichova Hradce předvedl úspěšný lobbing. Jinak to takto nemá žádný smysl. Mělo by to být v trase Písek-Tábor-Pelhřimov.

Ondra

Aha, když nebude úzkokolejka, tak bude širokosilnice 🙂 jako napadlo mě jestli to není jakože budoucí směr na Vídeň.. ale nevim..

PavelM

Já v tom naopak vidím velký smysl pro metropoli Jižní Čech Budějice a je to tak dobře. Vyhnout se Praze po D20 může být obzvlášť ve špičkách obrovský benefit. Dále je možné se do budoucna připojit na D6 u Varů a to samé zase další dálniční budoucí rozplet směr Znojmo.

Elvis

Chápu prijoritu propojení krajských měst ČB – Jihlava.
Tábor – Humpolec bude pak stačit stávající jednička.

Ondra

Pravda, to mě nenapadlo..

kolemjdoucí

Jako zkratka z Moravy do Nemecka je lepsi varianta pro D20 severni, tj. Humpolec (Jihlava) – Tabor – Plzen. Takhle jak to navrhli, me zase pozenou do Prahy.

PetrN

takto navržená trasa vychází na kilometr přesně stejně jako trasa přes Prahu, což znamená že prakticky 100% tranzitu v této relaci využije novou jižní dálnici, pokud to bude plnohodnotná dálnice. Nikdo dobrovolně nepojede přes Prahu, kde bude velká pravděpodobnost kolon a radši zvolí prázdnější dálnici… Doprava kolem Prahy se bude i nadále zhoršovat s ohledem na demografické prognózy. Já osobně bych volil kompromisní trasu přes Písek a Tábor (hnát to přímo z Plzně přes Brdy na Tábor a vyhnout se tak většině sídel je nesmysl). Každopádně i trasa pře Jindřicháč má svůj význam a bude výhodnější pro osu ČB-Jihlava-Hradubice potažmo… Číst vice »

Tomáš

Přesně to mě taky napadlo. Vidím jako velký problém snažit se nacpat dálnici do tranzitní dopravou zatím nezasažené krajiny. V blízkosti dnešní I/19 a zejména v obcích, kterými prochází, by mohlo být její projednávání daleko jednodušší.

Ondra

Ano, zabetonovanost krajiny mi taky začíná vadit, útěchou je snad jen to že to nastane tak za dlouho že a) se nedožiju b) může v té době být všechno uplně jinak než si teď myslíme..

Petr

To je stejné jako uhnutí D99 k Lážovu (Mníšek pod Brdy), kde na průchod místo už dnes není, tedy nezastavěné. Naopak okolo příbramského letiště by se ještě nějaký čas šlo protáhnout. Ale musí si ŘSD švihnout. https://www.pribram.cz/clanek/u-pribramskeho-letiste-vznikne-velky-prumyslovy-park-se-ctyrmi-halami/31550/

Jiný

Také se to prodlužuje. Plzeň-Písek-JH-Jihlava je skoro 200 km. Kdežto Plzeň-Blatná-Tábor-Děkanovice cca 150.

Elvis

Děkanovice – Jihlava je dalších 50 km, ty Vám někde vypadli, dejte si to do map.
JIH – PLZ přes Prahu 220
JIH – PLZ přes JH 220
JIH – PLZ přes Humpolec,Tábor, Blatnou 210
JIH – PLZ přes Humpolec,Tábor, Mirotice 205

PetrN

Je to přibližně tak, i při stejné vzdálenosti tranzit stopro využije raději cestu mimo Prahu. Trasování kolem JH zkrátí trasu Brno-ČB oproti trase přes Humpolec-Tábor, pro osu ČB-JIH-PCE/HK vychází podobně kolem JH jak přes Tábor

Jiný

Měl jsem na mysli délku dálnice, kterou by bylo třeba postavit.

Tomáš

Je to teda apríl nebo ne? :DDD

Otakar

Je to uvedeno v článku

Otakar

To nepoznáte? 😀

Daniel Jablonecký

Není. Apríl je jenom tvrzení, že Český Brod je na západ od Prahy.

Frantisek X

Mohl by být, leč v souvislosti s posledním vývojem ve zdejším evropském dopravním „plánování“ to tak už ani nevypadá.

Dálnice

Kvileni zeleznicnich sotousu zacne za 3…2…1

micat1

Tak pochopitelně, vzhledem k tomu že takovéhle systematické plánování se železniční dopravě jaksi absolutně nedostává. Dálnice z Boleslavi na Jičín, z Jihlavy na ČB, to údajně smysl má, ale aspoň trochu použitelnou trať postavit (dokonce ani naplánovat) nejde. Pokud je někde dost poptávky na to, aby tam vedla dálnice, měl by tam být jako první rychlý koridor. Tohle je mentalita 60. let.

Už se těším jak mi dálnice do každé vesnice zrychlí cestu vlakem na severní Moravu, nebo na Ústecko. Jak nám díky tomu nebudou stát nákladní vlaky v beznadějně přetížené Libni. Až na to že vůbec.

mgr.pavel

Víceméně oprávněné, zase.

Komunisti nám zanechali infrastrukturu v bídném stavu. Rozvoj dálnic, „jedniček“ a obchvatů měst je od té doby obrovský. Na železnici jsme zflikovali koridory (jen tam kde to bylo jednodušší), postavili Nové spojení v Praze plus trať na ČB, a to je tak asi vše.. VTR žádná, na letiště nic, nutné přesmyky či spojky taky často chybí, o Výtoňském mostě ani nemluvě, rekonstrukce hlavních žel.uzlů zatím mimo Pardubice taky nic (Třebová akorát tak začíná, jinak nic).

Dokážete si třeba představit, že by mezi Brnem a Ostravou vedla jen okrska, ekvivalent trati Brno-Přerov? Já taky ne..

a8n

Plzeň, Přerov, Břeclav, Olomouc, Kolín, ty všecny uzly jsou nic?

El Barto

A ta stále se opakující hesla: vylévání krajiny betonem/asfaltem, valivý odpor, kolony, indukce, točvolanti…

micat1

A co z toho není pravda? Ještě jste mimochodem vynechal hluk, emise a pár dalších „drobných“ problémů.

El Barto

To samozřejmě pravda všechno je, spíš narážím na příspěvky jistého šotouše, který se hroutil i nad tím, že se dnes nestaví kolejové přesuvny, ale i ve vagonkách vyuužívají gumokolové transportéry.

micat1

Jo tak to pak jasně. Jsou tu někteří trošku pomatenci 😅

František Josef

Zatímco příznivci kroucení kolečkem, každodenních nehod a odpůrci elektrického cestování třístovkou právě vstupují do fáze asfaltového rauše.

El Barto

A kde máš „Puštíka“ a své další alternativní osobnosti, aby ti přizvukovaly, Halásku?

Koro

Nedožiju se, ale GL pro generace za mnou.