D99, D20 a další. ŘSD má schválený plán na 500 km nových dálnic. Podívejte se, kudy povedou
Plánované dálnice - kapacitní komunikace k roku 2050. Zdroj: ŘSD

Rozsáhlou studii schválila centrální komise ministerstva dopravy.
Základní otázka: Kde na to vzát když EK připravuje uzmutí 365 mil. EUR na válečnou výrobu, neb jiné peníze nemá?
Nejen na zbrojení, na obranu, což je i logistická infrastruktura, navíc logistického velitelství NATO vyzývalo již dávno ve svých dokumentech k zajištění vhodné infrastruktury v rámci HNS.
Tak ty malůvky vždycky před volbami zase tak moc nestojí.
365 mil eur je 9 mld korun to je kapka v moři.
Dálnici Prostějov – Olomouc v návrhu bych nevedl na Olomouc, ale mnohem výhodněji na PŘEROV ! Úsek mezi těmi městy je jen o 2/3 delší, ale bylo by to kratší pro řidiče za Přerov a mimo Olomouc, jehož jižní obchvat je dnes již dost přetížen.
Tušíte někdo, který Domašov je v článku uváděn?
Ten u Křížů.
https://mapy.cz/s/fupafavesa
A proto (taky) je to apríl, protože odbočka by v reálu byla v Ostrovačicích, v ploché krajině Boskovické brázdy (viz alternativní trasa R43), ne o 150 m výš na kopci a nad ostrými údolími nad Bítýškou. Že to redakci tak žerete 😀
No a co to spíš udělat výhledově nějak takhle (něco z toho samozřejmě klidně můžou být rychlostky s MÚK a ne dálnice). Pokrylo by to většinu možných dopravních směrů a pak bychom už mohli síť jen „udržovat“.
https://imgur.com/a/2LYLx6z
Až na pár nesmyslů (např. Mělník – Česká Lípa), nebo (JH – Třebíč) by to asi šlo, až nebude vědět co s penězma.
Souhlasím
fajne, škoda, že se toho nedožijeme
Já to naopak považuji za výhodu, vlastně štěstí. Vybetonovaná krajina a ustupující příroda, to tak nějak není pro mne.
Vypada to, ze budeme cekat na dalsi 2 okruhy, nez se v Praze neco pohne.
Mně by úplně stačilo kdyby pan Mátl místo čmárání do mapy dostavěl obchvat Prahy a stávající dálnice. Na obchvatu Prahy ne 2 pruhy, ale rovnou 3, aby se po dostavění nemuselo řešit zkapacitnění, nové uzavírky a další kolony. Viz třeba každodenní situace u Ořechu, když se sjede D7a D6 na D0 a ta pak s D5, tak je to super poskakování. Sama D5 před Prahou kapacitně nestačí kamionové dopravě, tak jak to asi vypadá, když se to spojí s D0? Pane Mátle chtělo by to trochu myslet, místo toho čmárání po mapě. Jo a ten přechod u letiště přes D7… Číst vice »
na některých úsecích okruhu jsou i 3+3 pruhy málo. Na 510 se po dokončení okruhu počítá s víc než 135tis auty za den, což je asi o 15tis víc než je podle posledního sčítání na tom desetipruhu u modletic a podle modelů jim na sjezdu z D11->okruh hrozej až čtyřkilometrový kolony. Zřejmě nejzatíženějším dálničním úsekem ČR pak bude přejmenovaný Rko co ani nemá dálniční parametry s koeficientem > 1 a ÚKD F místo dálničního C, ŘSD přeje příjemnou cestu. Takže jenom dostavět co plánujou fakt nestačí, když maj nedořešené kostlivce ve skříni.
A vy byste si měl nejprve něco málo nastudovat, než tady začnete vykřikovat moudra a sám sobě si odporovat. Vše, co zmiňujete, je v realizaci nebo v přípravě.
A máte opravdu pocit, že do té mapy „čmárá“ ředitel ŘSD, protože nemá nic jiného na práci?
Matl , na rozdil od vas, aspon neco dela. a dela to lip, nez dobre.
zklidnete se.
Propojení severu Čech taky nic, K-U-L, nebylo by ideální, kdyby se dalo z krajského města dostat po dálnici do sousedního? Samozřejmě jsou další, jako P-C, C-J (coz by mohlo dopadnout teda) J-E atd.? To samozřejmě platí i pro Moravu a Slezko…. o přeshraničních dálničních spojeních ani nemluvě… A současně bych souhlasil s ostatními ohledně VRT..
Uplna blbost, dopravni model zalozen na pseudorustovych koeficientech a naplni nenaplnitelnych rozvojovych ploch, poplatné objednateli, mimo problemy co nas cekaji ve vyvoji poctu obyvatel a jejich starnuti. RSD se streli samo do nohy, nemaji dostaveno kolem Prahy, ale uz sami tvrdi co odpurci okruhu kolem Prahy, v hlave nakakano. Na MD trafikanti, vodni doprava nic, zeleznici sabotuji vypoustenim klicovych prvku, achjo.
a vodní doprava jako co? D-O-L? a pokud vím, tak VRT už se plánuje, bude to stát balík… a spousta v míst v ČR potřebuje zlepšit silniční dopravu (např. JZ Čech) tak se proberte.
Voda ani železnice nejsou jen megalomanské projekty. U těch kolejí je tolik možných drobných zlepšení stávající sítě, že by ani ty dálnice křížem krážem nemusely být potřeba (natož jako „náhrada“ mnohem méně kapacitních silnic; ani o ně už se teď nezvládáme pořádně starat). VRT se povětšinou jen maluje, a dospělo to do stádia, kdy ani není jisté, zda nebudou spíše jen pro parádu a opět látání děr v ostatní síti, namísto jejich řešení.
Pokud budete chtít zlepšit železnici, tak to megalomanské je a to nemluvím o VRT. Chybí docela dost kilometrů hlavních tratí, jenže na to aby je Spržel nakreslila, nemá koule. 🙁
Nemá, protože je správce.
Tak ať spravuje.
Hrozne se mi libi jak soutousi do nekonecna vymysleji, jak pridani koleje nebo narovnani oblouku zpusobi, ze nebude treba dalnice, ale nechame si okrsku co vymete kazdou vesnici a preleze kazdy kopec.
Vodní doprava se náhodou podporuje. Třeba turistika na Baťově kanálu spolkne miliardy.
Jeste bych pridal splavneni Vltavy do CB.
Představa, že dostavím základní dálniční síť, tak musím vymyslet, kde všude zalít republiku dál betonem, je šílená. Místo aby stát napnul síly a postavil VRT, tak bude přemýšlet nad dalšími dálnicemi, které nebude za co udržovat. Sice bude klesat počet obyvatel, s tím HDP, ale malujou se takový zbytečnosti. Je to na úrovni Zemanova kanálu.
Já jsem zastánce rychlé dostavby páteřní dálniční sítě, ale tohle mi přijde vysloveně jako zbytečné ničení životního prostředí. Místo vnějšího okruhu Středočeského kraje by to za mě chtělo zkapacitnit spojení jednotlivých krajských měst. Dálnice od Olomouce směrem na Jihlavu mi pak přijde naprosto k ničemu. Rozhodně má daleko větší smysl zkapacitnit železnici tak, aby se už další dálnice stavět nemusely.
Máte pravdu, že by to šlo udělat „jednodušeji“, ale dokážete si představit ten řev, obnovit I/30 a upravit jí do parametrů jedničky. To by se asi v Libomyšli, Lochovicích, Rejkovicích, Jincích, Čenkově a Hluboši, trochu zbláznili. Znamenalo by to šílené vyvlastňování a asanace celých celků.
Bylo by podstatně lepší, kdyby se začalo více stavět na komunální úrovni. Mnoho silnic . 2. a 3. třídy je v katastrofálním stavu a oproti např. Německu nám tu zoufale chybí obchvaty menších měst a obcí.
Máte pravdu, ale zrovna obchvat Jinec a Čenkova si nějak nedovedu bez tunelu představit. Hluboš by šla protáhnout okolo Litavky a Lochovice už územní rezervu mají (zrovna označenou D099). Hořovický obchvat by chtěl dostavět až k Podluhům a přes kopec do Jinců (tunelem). Ale na to Pátek zřejmě peníze nemá.
Tak ona ta VRT je taky pěkný zásek do krajiny a bezúdržbová asi taky nebude. Dálnici aspoň použijete kdykoliv ji máte po cestě, ale VRT bude většině lidí k ničemu.
ano VRT lidem, co kolem ní žijí je vlastně k prdu, narozdíl od dálnice.
K ničemu rozhodně není, podstatně jim zpřístupní dálkovou dopravu, která bude rychlostí konkurovat letecké. Místo toho aby cestovali několik set km na nejbližší letiště budou cestovat do nejbližšího okresního města.
Nejbližší okresní město mám Chrudim. To by mě zajímalo, jak mi VRT podle Vás pomůže.
Řešení se jmenuje Pardubice.
A kolik procent lidí potřebuje leteckou dopravu častěji než tu silniční? 🙁 Jsme s dráhou bohužel dávno v … A lidi to moc dobře ví. Ano, pokud bydlí u nádraží a jezdí mu to z něj jak tramvaje, pak je to OK, ale jinak vyhrává čtyřkolová socka s vlastní prací za volantem, 🙁
My ale nepotřebujeme VRT v té naší pidi zemičce, my potřebujeme dostat kamiony na vagony a na to VRT netřeba.
VRT by mělo přispět ke zlepšení kapacity železniční sítě. Ono je hezké dostat kamiony na vagóny, ale ty vagóny taky musí mít kde jezdit.
Na to VRZ třeba. Tratě jsou přeplněné. Takze je třeba postavit další koleje a když už se budou stavět tak jako VRT.
Kde nic není, tak to nemůže být přeplněné. Nebo chcete cpát ty kamiony na vagonech také přes Prahu?
Navrhuju zalít celou plochu republiky asfaltem a bude tak definitivně vyřešen problém s dopravou.
Naštěstí se tohohle nesmysli už nedožiju a to mně naplňuje optimismem.
Všechno se dá dovážet, tak proč ne! Jezdit se bude podle kompasu. Konečně zvítězí ta největší hodnota.
Naprostá ptákovina pro plánovače na MD. Dokončete dálniční síť a pak se věnujte něčemu jinému. Nemusí tu být dálnice do každé vesnice.
právě naopak je třeba chystat další vylepšení už za běhu, ona ta příprava trvá tolik, že prostě není na co čekat. Nyní plánovaná síť dálnic měla být hotová před 20ti lety a nyní se už mělo stavět něco z těchto mapek. takže máme skluz
Tak byl to teda apríl nebo ne?
Spíš by to měla být koncepce pro Čechy a ne Českou republiku. Moravy se téměř netýká a když se podívám na Česko-Slovenskou hranici, tak plán na dokončení dálnice tu vůbec není. To je super vize na dalších 25 let…
Ta absence spojení Č-S mne taky zaujala.
Slováci taky na své straně nepočítají s dalším dálničním spojením do Česka minimálně do roku 2050. Obě jejich plánovaná napojení (na české D48 a D49) jsou ještě hluboko ve hvězdách.
I/49 tam zjevně není zakreslena, ta ale má být jako trojpruh ještě v návaznosti na D49 do cca 10 let, ne v tom vzdáleném plánu. Cokoliv dalšího je nesmysl. Objem dopravy na jedné dálnici u Prahy (vyberte si kteroukoliv kromě D6 a D7) je jako na všech silnicích první třídy na Slovensko a D2 dohromady.
Plány jsou to krásné, nebo jsou to jen sny. Ale rád bych se zeptal na dálnici z Č.Budějovic do Prahy. Stále mi není jasné proč se staví z Prahy do Písku pak nic naproti tomu z Č.B. do Tábora a pak nic???? To se nemohla udělat jedna strana celá a pak třeba druhá? Třeba cesta kolem Benešova je fakt utrpení. Teď jsem se dočetl, že se tam má silnice zakopávat a že bude 2+1, cože ona to nebude dálnice. Proč? Může mi to někdo vysvětlit?
Generální ředitel ŘSD
Ing. Radek Mátl
Adresa: Čerčanská 2023/12 140 00 Praha 4
Telefon: 954 901 528
E-mail: radek.matl@rsd.cz
zkuste si to nastudovat a hlavně dálnice D4 není určená pro směr ČB a Rakousko (Itálie) , a to je určená D3, bohužel posázaví v minulých letech bylo silně blokované a dále máme EIA, která říká, že se má celý stř. úsek D3 otevřít současně a ne salámově…
Klasika typu “bylo jednou určeno, bude to tak!”
Bylo nalezeno optimalni reseni a to se nyni pripravuje. Cemu presne nerozumite?
A jak to chcete jinak?
Oni navic jsou na tom navic vsechny SČ useky zhruba stejne s pripravou, takze je to vlastne jedno.
Na neexistující D3 ve strednich Cechach si stezujte u spolku Alternativa D3. Parta nimbystu, ktera to uspesne blokuje uz nekolik desetileti…
Podle intenzit je nejdůležitější D38 – Mladá Boleslav – Nymburk – Kolín – Havlíčkův Brod – Jihlava a né nějaká D9, kam vedou 2 silnice.
Prostě APRÍL
Podkrušnohoří není prioritou…
Moc nechápu proč je D20 vedena severně od Písku a ne jižně v trase I/20. Chápu asi nějakou aktuální potřebu severního obchvatu Písku, ale pokud by D20 opravdu vznikla, veškerý tranzit který teď prohíždí Pískem míří stejně na I/29 a dál na I/19 a pak na D1, což by D20 vyřešila.
Nechápu Vás? no Písek je třeba někudy obejít. na sever od Písku byla v minulosti plánovaná přeložka silnice I/29, tak to možná jako použili. a tím zároveň využili napojení silnice (dálnice) 20 na silnici 29
Na severu je plánovaný obchvat, tak proto, mrkněte zde na Písek https://gisportal.kraj-jihocesky.cz/arcgis/apps/experiencebuilder/experience/?id=ee4d5008deff4254ab33248292404c8b&page=%C3%9AAP&views=Doprava
To je hrozné. Článek, který jednoznačně vypadá jako aprílový, apríl není? Vypadá to jako idea z roku 1965, co by mělo být postaveno do roku 1990. A je to jako když si tady některý z diskutujících začne kreslit do mapy. „Možnosti a příležitosti“, aneb co by se všechno dalo postavit. Akorát se neřeší takový detail – proč by se to stavělo.
Kdy se konečně v ČR začne plánovat do budoucnosti a ne do minulosti?
třeba protože některé části dokončeného pražského okruhu jim vychází v horizontu 2040+ poněkud kapacitně nevyhovující (konkrétně třeba 510 bude do budoucna nejspíš velký průser, kterou kdyby měli postavit dneska, tak jim to neprojde) a mělo by se to začít řešit dřív než k tomu dojde. Ale netvrdim, že zrovna to co navrhují je řešení, studie jsem neviděl.
V první řadě je potřeba přestat plánovat na základě předpokladu, že objem silniční dopravy neustále poroste. A začít počítat s tím, že to, kolik, čeho, kudy a jak se bude přepravovat, je ovlivněno i těmito plánovacími rozhodnutími.
Přitom máme to plánování tak jednoduché, protože na rozdíl od mnohých jiných máme jednoduchou možnost, jak se podívat do budoucnosti. Stačí se podívat na západ od nás a víme, jak to tady bude vypadat za patnáct dvacet let.
Dokud budou u vesla zpátečníci, Sosnou počínaje a Kupkou konče.
Planovat do budoucnosti? Jako treba pocitat s tim, kolik ty dalnice budou casem stat na opravach a rekonstrukcich? No fuj…
Napady dobrý, narozdíl od železnice lze věřit že toto někdy někdo postaví
nějak mi uniká podstata spojení Jihlavy s Plzní, když téměř souběžně vede silnice z Humpolce.
Tak si ten článek (a ostatní články na toto téma) přečtěte, píše se to tam. Navíc není nijak těžké na to přijít sám.
Zkuste hodit link, nikde jsem zadne vysvetleni nezaznamenal. Konkretne proc z Pisku sjet dolu na J. Hradec a zase zpatky nahoru na Jihlavu, kdyz muzu jet primo na Tabor a u Humpolce se napojit na D1.
Což taky trochu chápat jako spojení Plzeň -ČB, následně taky čb – Jihlava ( Brno atd…). Nelze na to nahlížet jako tranzit , ale taky obsluha další oblasti.
Tak spojeni Plzen-CB tento navrh vubec neresi, vzdycky bude lepsi z Pisku pokracovat primo na CB po I/20. A pro spojeni CB-Jihlava by uplne stacilo kdyby se D20 krizila s D3 nekde mezi Sobeslavi a Taborem a pokracovala dal na Jihlavu.
Spojení Jihlavy s Plzní je v širším měřítku spojení Bavorska se Slovenskem/Balkánem.
Takovýto „okruh“ kolem Prahy je utopie- možná až na ten úsek mezi D7 a D8. Otázkou je, proč se tedy D3 staví k Jesenici, když by šlo údajně obejít Prahu tím východním okruhem a vést E55 úplně mimo?
Mě přijde, že to namalovalo nějaké dítě v nejjednodušším počítačovém malování….
Český kras, Beroun, Brdy, Slapy, Posázaví. Podařilo se trefit lesy na SV od Prahy atd..
Středočeský kraj a desítky měst by musely zešílet, aby tohle prošlo.
Propoj D8-D7 (aka I/16) by se „uživil“ už teď.
Souhlasim, kolik se usetrilo za tu silnici smrti I/16 mezi D7 a D8 misto dalnice. A uz vubec nechapu, kdo uvazoval dalsi propojeni na 9 km, kdyz na 18 uz je, staci zvysit kapacitu.
D5 a D4 také dokonce to lidi chtějí, aby jim to nejezdilo po dvojkách, tak udělali petici. https://www.pribram.cz/clanek/petice-zada-zakaz-tranzitni-dopravy-na-silnicich-na-berounsku-a-pribramsku/31051/
No to je paskvil. Většina zde řešeného byla již vyřešena v původním usnesení č. 286 v roce 1963. Stačilo by jej respektovat.
Ano, stejně zastaralé.
V pohodě. Vzhledem k zdejší rychlosti staveb se toho nemusí za svého života obávat ani můj 18 letý syn, a za tuto časovou metu mě vývoj příliš nezajímá…
To je doufám opravdu jen apríl. Na většině těch úseků je to už čistá ideologie, kdy si myslíme, že dálnice vyřeší veškerou dopravu a všude přinese zásadní rozvoj (pokud nemyslíte skladovací plochy, tak bych ho teda rád viděl). Lidi nějak zapomínají, že dálnice nejsou jen jednorázový výdaj (který také není úplně zanedbatelný), ale také poměrně drahá údržba. V rámci základní sítě dávají smysl a vyplatí se, ale tohle už je čisté mrhání peněz daňových poplatníků kvůli dojmologii.
Ja ja není důležitá jen inteligence, ale i IQ.
Podepisuji. V době kdy nezvládáme výběr mýta na krajských silnicích které jsou v katastrofálním stavu, na D0 a u Brna jsou denně obří kolony toto zní buď jako nepovedená předvolební kampaň, zoufalství MD, naivní fantasmagorie anebo ideologie ve stylu WunderAutoBahnWaffen.
Koncepce by měla změnit jeden z největších problémů Česka, kterým je (oproti jiným zemím) zcela nevídaná migrace z okrajových částí státu do jeho centra. Koncepce navrhující středočeský okruh tento negativní jev ale naopak posílí, dojde k ještě většímu zahuštění a růstu cen v centru, potřebě budování dalších škol, nemocnic, sportovních zařízení atd. v okolí Prahy a naopak rušení těchto zařízení včetně bourání domů v krajích po obvodu republiky, které se budou dál vylidňovat. Namísto prosperity celé země bude tak prosperovat jen Praha a okolí. Celkově budeme ovšem chudnout 🙁 Dálniční okruh by měl proto spojit krajská města po obvodu republiky,… Číst vice »
Po obvodu republiky jsou hory, tam stavět dálnici je nesmysl. Taktéž se tam nenachází moc krajských měst.
Praha bude utápět další stovky miliard do tunelů a parkovacích domů… Ono totiž ani tak nedojde k zahuštění ale naopak rozvolnění zástavby více do krajiny. A já se asi odstěhuju radši někam do pohraničí 🙂
Místo těch amatérsky podivných D19 a D20 se můžou rovnou vrátit k dálkové silnici Plzeň – Moravská Ostrava, která by to spojila celé..
Ještě tam chybí D33 z Jaroměře kolem Náchoda, peáží přes Kladský výběžek do Javorníku a dále do Ostravy.
D19 je opravdu amatérská, neb se zřejmě nepodívali na vrstevnice. Ale D20 svůj smysl má…
Ač jsem sám povoláním dopravní inženýr, tak mě naprosto zaráží, že pod takto zásadním plánem jsou pouze loga dvou silničářských firem. Vždyť třeba v případě výstavby dalšího okruhu kolem Prahy by to byla věc, která ovlivní život všech lidí v širším okolí, formu a charakter osídlení, má dramatický dopad do krajiny velké části Středočeského kraje a do toho stále jako centrum bude Praha, do které tedy bude proudit o to více lidí (díky novým dálnicím a jejich rozšiřování), a to dopravními prostředky, které jsou ze všech nejnáročnější na zdroje (ať už se jedná o spotřebu energie, zábor ploch samotnými komunikacemi… Číst vice »
Toto bych bral jako studii „co bychom tak mohli chtít a dávalo by to dopravní smysl“. To co uvádíte by mělo následně proběhnout v procesu SEA.
Ano, to je přesno to na co narážím – zjistili jsme, co dává dopravní (dálniční) smysl. Následně bude snaha to protlačit z hlediska vlivu na životní prostředí, propsání přes další územně plánovací nástroje. Ale ta prvotní myšlenka je čistě dopravní, jako kdyby tohle by to nejdůležitější a ostatní věci jdou až v závěsu. Tady se nebavíme o hledání trasy obchvatu okresního města, kde by byl daný přístup na místě.
Většina navrhovaných dálnic by naopak zajistila, že do Prahy tolik aut nebude muset.
Sice možná stupidní dotaz, ale bude na to náš stát mít dostatek peněz, vzhledem k tolika megaprojektům?
Spíš jestli na to budou stačit peníze daňových poplatníků..
Na auticka budou u nas penize vzdycky. I kdyby mel skoncit socialni stat.
Tak tohle není plán na příštích 10 let. Platí se to postupně, ať už z vybraných peněz nebo za půjčené.
Nebude. Ale v Česku neumíme počítat, kolik stojí údržba věcí a nedochází jim, jak ukrutně drahé to všechno bude.
Odloží se Dukovany, výstavba bytů, sníží se důchody a platy rodinám s dětmi, mýtné na chodníky a to by bylo aby na neziskovou organizaci dálniční autismus nebyly love.
Znovu se zavede EET a místo školek a nemocnic se postaví 500 km dálnic 😀
Bere se vůbec v potaz, že auto doprava bude vlivem vymírání a green dealu klesat?
Počet obyvatel ČR se trvale zvyšuje.
Ano, díky migraci. Ale podle všech modelů bude počet obyvatel u nás, ale i jindě v Evropě dále klesat a je jen otázka, kolik se sem pustí migrantů.
Kdy začne klesat a podle jakých modelů?
Tak všechno jde dopředu, lidi potřebujou jezdit. Nebude benzín/nafta, bude něco jiného vodík, elektro nebo něco jiného…
Určitě ne. Takové strategie nejsou čeští plánovači schopni. Tady se jede setrvačností podle bolševických plánů ze 70. let. Na co stavět elektrárny, železnice, byty a školy? Důležitější jsou silnice a dálnice.
A to jsem ještě zapomněl, že populace stárne, tudíž bude potřebovat méně mobility. Spíš by měli udělat plán výstavby domovů důchodců, LDN a získání personálu…
Už se stavějí třicet minut autem od Prahy, v Jincích, jen ta silnice pro to auto je tam pofiderní. 😀 Najděte si Senior Resort Jince nebo Zámecké Zahrady Jince.
Česká televize to převzala do hlavních zpráv a uvedla jako zdroj zdejší web. Ani náznak, že by šlo o Apríl. To už je vysoká hra.
Takže o Apríl nejspíše opravdu nejde.
Byl by to apríl chystaný několik měsíců, informace o této studii prosakují už nějakou dobu.
čověče, toto není apríl. Pokud byste se zajímal, tak víte, že se toto plánuje už nějakou dobu. Jen to nemělo svoje čísla jako D99 a D20
Klasika, už moje babička pravila: říkali to v televizi, tak to musí bejt pravda. Svatá prostoto….
Záleží co to bylo za televizi. V případě ČT to v období demokracie má racionální základ. Veřejnoprávní média totiž mají pro tento typ zpravodajství předepsané ověření informace z minimálně dvou nezávislých zdrojů. Tím je zajištěna solidní úroveň objektivity.
Televize Orava CR40
A pak se všichni asi probudili s rukou v nočníku, ne? Tohle je magořina, vyhazování peněz, absolutní nesmysl.
Vážně bych chtěl vidět ty predikce dopravy, které tohle ospravedlní.
V klidu D1 dodělají po 55letech od zahájení.
Predikce, ty dopravná proudy už tam jsou, jen po kozích stezkách.
Pro redakci: Český Brod je od Prahy na východ
Jako fakt?
Ano a představte si, že Praha je od Českého Brodu na západ…
Trasování D19 je opravdu výživné (hlavně výškově) a za mě nesmyslné. Vždyť stoupá z 220 m u Prostějova do skoro 700 metrů u Protivanova a Žďárné, poté klesá do 300 m u Doubravic nad Svitavou. Tento nápad dokonce opustili komunisté, kdy podobně měla vést dálnice z Olomouce na Konici a dál (a to je u Konice „jen“ 500 m).
Hrůza. Doufám, že už na tomto světě nebudu. Tohle bych nedal.
Proc jizni dalnice D20 nepokracuje z Jihlavy po I19 smerem na Nove Mesto na Morave a Kunstat a Olomouc? Nebo Svitavy
Spojnici Brno-Blansko-Oloumouc nerozumim :/ neobslouzi zadny mesto. Ani vesnice tam nejsou
Mám stejný názor.
Mám jiný názor
Musím uznat, že od ŘSD vynikající fórek na Apríla! Speciálně se vyjímá vedle Dobré Správy, která zvládne tak maximálně nové zábradlí, případně třetí rekonstrukci nádražní budovy za 25 let.
Kdyby ŘSD stavěla stejným tempem jako SŽ, vedou nám mezi většinou krajských měst jen okresní silnice
Jak to, že na mapě není zaznačená třípruhová silnice I/49 z Vizovic na hraniční přechod Střelná?
Ono těch chyb tam je asi víc, např. již schválená I/73 ve 4-pruhu mezi Starým Městem a Brnem v kategorii S26,0/130, přičemž na mapce je jako 3-pruh.
A ještě tam chybí jižní obchvat Kuřimi, který má být vybudován v rámci stavby I/73 Troubsko (D1) – Bořitov, propojí I/73 s I/43 a který má být ve 4-pruhu v kategorii 24,5/100.
Ale jo, jen bych spojil ješte Karlovy Vary s Chomutovem, aby se dalo hezky pokračovat až do Ústí nad Labem.
A co takhle rovnou udělat koncentrickou mříž?
Tohle jsou fakt malůvky jak od 12letého děcka.
My fakt za chvilku budeme navrhovat dálnici mezi všemi okresními městy. Jaký by to mělo smysl v tak málo vytíženém směru?
Pokud to není apríl tak je to jen další důkaz vlády točvolantů.
uz aby to bylo
Trasování přes Jindřichův Hradek s 20 tis obyvateli místo písku s 31 tis. obyvateli je hloupost. Navíc delší trasa a horší terén.
Vzdyt to vede pres Pisek na Sobeslav a J. Hradec
Spis trasovani pres J. Hradec misto pres Tabor je hloupost.
Táborem už přece dálnice vede. 30 tisícové město bude mít dvě dálnice?
V textu je „vnější okruh Prahy, na západě ohraničený Českým Brodem“ ?
Zkouška bdělosti a ostražitosti
Asi jsem jedinný, ale to opravdu nikdo z plánovačů nevidí tu díru mezi 35 a D1 někde od „Hradce /Pardubic po Svitavy“ by se určitě nějaká ta silnice k D1 určitě hodila 🙁
Ta je také v plánu – viz text článku.
Posledni veta v v clanku. Ne vse se do mapy zaneslo. Plan je spojiz Pardobice a Jihlavu
Ažbudeokruhisté mohou bouchat šampaňské. Další okruh, díky jehož absenci se v Praze nemůže v IAD nic změnit. S tímhle vydrží nejmíň do roku 2100
Jojo, tady se plánuje 50 let zastaralými metodami na dalších 50 let dopředu.
Ukazuje to evidentní neschopnost a neprofesionalitu jak zadavatele, tak CK – v posledku absolutní zpozdilost celé země.
Doufám, že je to apríl. Když I/73 je tam zakreslená jen jako třípruh…
Morava je prošpikovaná dálnice všemi směry (z jedné díry do ještě větší), ale sever Čech, spojení dvou krajských měst, ani ťuk.
A to ani nemluvím o té fialové zhůvěřilosti Turnov-Jičín, ta se tam vyjímá jak pěst na oko.
S I/13 se počítá od Karlových Varů až do Liberce minimálně střídavý třípruh.
Až do roku 2050 nepočítá, koukněte pořádně na mapu. Byl by fialový.
Tady jde v první řade o dopravu zboží a hlavně o tranzit nakladni dopravy 🙂
Ten tranzit nepotřebujeme, nevím kdo a proč ho furt chce takhle krmit.
Souhlasím. Zase o tom rozhodovala banda pragocentristů. Sever republiky jako kdyby neexistoval.
Morava má větší hustotu obyvatelstva než Čechy, navíc zapomínáte na transit z Polska a Pobaltí, ten přes Čechy nejezdí.
Ta D19 to je dobrý fór… Osobně si myslím, že to trasování přes Drahanskou vrchovinu nemůže projít… Náklady vysoké a obce budou proti, neb zas tak opuštěný kraj to úplně není, aby tama musela vést dálnice (aneb co má říkat Jesenicko).
Respektive, aby tam ty obce tu dálnici chtěly…
Budou boje obojím směrem, leckde. Budou politici, co budou chtít aby dálnice byla vedena o 15 km blíž k nim a budou zase aktivisté proti, aby u nich nevedla. Ukáže se jak dobré máme správní řízení a co jsme se za posledních 20 let naučili.
Jako stoupat dálnici z 220 m do skoro 700 metrů a poté ji nechat sklesnout do 350 m, je opravdu výborný nápad… Tento nápad dokonce opustili komunisté, kdy podobně měla vést dálnice z Olomouce na Konici a dál… (a to je u Konice „jen“ 500 m).
Tunel a most je nějakou dobu již vynalezen.
No než dublovane propojení Jihlava -Olomouc , tak to v každém případě dříve Jihlava D11/D35 a kapacitní silnice od D35 na Polsko
Pak by to chtělo ještě D38 Jihlava-Znojmo, protože 38 pak bude praskat ve švech.
Ze všech dnešních aprílů jsem si u tohoto nejméně jistý, zda to náhodou není myšleno vážně. Protože čím víc dálnic, tím víc štěstí🙄
Já si zase říkal, jestli to není nějaká silniční verze VRT, které se taky plánujou poslední roky v nejbližších letech a zůstává furt jen u obrázků.
Místo dostavby D0 mohli vybudovat rovnou ten okruh dál od Prahy. ušetřil by se jeden nesmyslný projekt, peníze a i hádky s místními.
Jenže severní část D0 není okruh, ale spojení z Prahy do Prahy.
APRIL …
že jo? co to je za blbosti a kreslené tlustým fixem 🙂
To jsou koridory, ne silnice.
jakože tohle je z dílny AFRY a Pragoprojektu? jeto kreslené doma v programu Malování 😉
Mám takovou otázku: Znamená to, například že by jinde neměl vzniknout třípruh? Myslím to tak, že tato mapa jsou síťové stavby (myšleno dálkové tahy) , ale jinde u např. krajského města může být jednička, která je nejdřív prvních pět kilometrů čtyřpruh pak dalších pět kilometrů třípruh a pak zbytek dvoupruh s obchvaty a MúK a teď nemyslim, tam kde to tak již je, ale nové návrhy.
Tento návrh netvoří celou skládanku(?).
Od Velké Bíteše až do Brna bývají kolony kamionů a ucpaná dálnice už nyní, a to plánují v Jihlavě spojit dvě dálnice do té současné ? Tak to se máme na co těšit.
Pane bože.. proč je ten okruh tak Deb..lně ukrojený na tom západě ??? A Bože prooooč???? !!!!! A co dálnice dál od Jihlavy na Pardubice??? Všichni nejezdí zapad- východ. Ale taky sever – jih.. a kdy získá kloudné spojení Jesenicko??? Já z toho neusnu to je paskvil..
Tak je to spirála. Za dalších 50 let se přidá ještě jedna otočka.
Řekl bych, že je to kvůli CHKO Křivoklátsko a CHKO Český kras.
Proč je to ukrojený na západě. Protože CHKO a v budoucnu Národní park Křivoklátsko. Bylo by nešťastné plánovat dálnici skrz něj.
Pak je otázka, jestli teda má cenu ten kousek mezi D5 a D6 vůbec stavět. Hádám, že autoři studie si tu otázku položili a vyšla jim kladná odpověď.
Nebojte. Jestli to není apríl, tak jsem vzteky bez sebe. Proč se pořád budují spojení z východu na západ? Sever jih je též hodně důležitý. A D4 by měli dotáhnout až do Strakonic, když se jí lidově říká Strakonická a je i tak zakreslená.
Tož u nás v Prostějově to už na D46 nenapojíte 🙂
To také má být napojené u Olšan…
Aby si zase někdo nespletl Olšany u Prostějova a u Vyškova.
Furt lepší než Olšany u Želivskýho.
No jasný, ale kudy do Olšan?
Šmarjá další okruh kolem Prahy. Tak to hlavně neukazujte politikům z ODS, nebo vám vysvětlí, že se v Praze nemůže nic dělat, protože musíme čekat na okruh číslo tři
Ti si to objednali.
D20 – OK
D99 – taky OK, i když bych ji vedle dál od Prahy (Poděbrady – Nymburk – Benátky – Mělník – Velvary – Kladno – Beroun – Dobříš – Benešov – Kolín) – zvlášť ta spojka D5/D6 mi nedává moc smysl
Spojka Černá Hora – Prostějov – kardinální nesmysl a vyhozené peníze na dublování D1/D46. Tangenciály u Brna by pomohly mnohem víc.
Chybí pořád propojka Liberec – Děčín – UNL, 4pruhová Jihlava – Znojmo, Chomutov – KV
Podepisuji a kdyby to šlo dám šest palců.
Naprosto perfektní. 👍✍️
D20 – zavlek k J. Hradci je nesmysl, nechapu proc nezustala trasa Tabor – Humpolec
Někdy v 80. nebo 90. letech jsem četl, že metro D, stejně jako celý Pražský okruh a D3 z Prahy budou hotové v roce 2000. Bohužel se nepamatuji, zda to nepsali náhodou taky na 1. dubna.
Já měl zase v plánech z roku 2000 kompletní dokončení základní dálniční sítě kolem do roku 2020.
A kolibřík/ Bém sliboval D ve 2012 a okruh taky… pak přišel Bárta a …jedna generace v pr
Ani Bém by na to neměl prachy. Vždyť právě díky němu došly.
Dnes je apríl 🤣
Tohle apríl není.
A není to málo, Antone Pavloviči? Nebo moc šité horkou jehlou?
Spíš než 2 nové dálnice obcházející Prahu z Plzně do Jihlavy by se hodilo dotáhnout úsek Písek-České Budějovice.
A v koncepci absolutně chybí jakékoli PŘESHRANIČNÍ spojení ve směru Západ-Východ na Slovensko (Zlín-Žilina, Ostrava-Žilina). D49 byla slepě ukončena ve Vizovicích..
Přece nejezdí všichni jen do Bratislavy.. Dálnice by měly z principu svého názvu také propojovat naši zemi se sousedy a Evropou, ne vést do Vsetína a Rožnova pod Radhoštěm, jak ukazuje mapa…
ano Mourku, prvního je fakt málo, mělo by bejt aspoň druhýho
Dálnice by z principu svého názvu právě neměly propojovat nic.
D49 řešíme se spolkem pro dopravu. Pokud Slováci svoji D6 chtějí a oni ji chtějí jako 4 pruh, tak my tu D49 až na hranice jako 4 pruh musíme dodělat.
Nevím jestli chtějí, ale budou rádi za poloviční profil do roku 2035, spíš 2040
Pisek – CB nijak neresi tranzit z V – Z, ktery ucpava D0 uz ted. Navic se v tom useku pripravuje ten nesmyslny 3-pruh. Ta studie resi stavby, ktere se zatim ani neplanovaly.
Hlavně že už je to na stole, teď to rychle zanést do zásad územního rozvoje jednotlivých krajů, ať víme kde stavět a kde ne
Doufám že je to jen aprílový žert. Jinak by mě trefilo.
Nápodobně! 😀 vede to přesně přes naše obydlí 😀
Není nad to mít dálnici pod oknem, že?
Na druhou stranu doufám že to nemyslí vážně. Zkapacitnit některé tahy, udělat obchvaty, proč ne, ale dálnice všude? To mi přijde jako hloupost.
Jo druhý okruh okolo Prahy, zničení Posázaví, přetnutí Hřebenů, ale i další časti tohoto okruhu mi opravdu dávají smysl.
Prvně mě to taky napadlo, ale trasování odpovídá článku z března, viz: https://www.novinky.cz/clanek/ekonomika-dalnice-budoucnosti-obkrouzi-stredni-cechy-40513739
Není to žert. Je to realita.
Doufám že se na to plánování podívá někdo rozumný, protože navrhované trasy jsou poněkud nesmyslné.
Jenže stanice metra Nádraží Veleslavín byla taky otevřena 1.4. a zapomněli tam udělat eskalátory. To jsme se nasmáli.
Nezapomněli, mysleli si, že nebudou potřeba.
Nezapomněli, v podmínkách otevření byla zprovozněná železnice.
Dnes byly některé záměry s odkazem na tento net vUdálostech ČT, takže to apríl není. Např. D20 a a Boskovice – Prostějov.
Citace:
„Proto studie navrhuje vnější okruh Prahy, na severu ohraničený Mělníkem, na jihozápadě Zdicemi, na jihu Benešovem a na západě Českým Brodem“
Skoro bych se vsadil, ze Cesky Brod je na VYCHOD od Prahy (nikoliv na zapad. Ale snad i tak tu dalnici nekdy postavi, i kdyz se neorientuji ve svetovych stranach 😀
Tak co… jedná se o apríl nebo ne? :D.. jelikož jedna z plánovaných dálnic vede přesně přes naše obydlí, tak mě to docela zajímá (děsí) 😀
Chudák Posázaví
Nedotčená panenská příroda, kam lidská noha ještě nevkročila a teď tohle!
Ježišmarjá, kde? 😀 😀
Ono se to malo vi, ale v posazavi je CHKO. Jmenuje se CHKO Prazskych chataru 😀
Tak to ano, myslel jsem, že je tam někde prales. 😀
Konkretne v Posazavi bude atomova strelnice. Kupka uz to dohodnul se starostou Jiloveho a vratnym na Ministerstvu obrany. Vazne!
Bože, tady se ale nechalo nachytat vylepšovatelů dálniční sítě!
Není na tom nic špatného a naopak by to rozjelo vývoj Česka a jen prospělo
Jenže to my nechceme. My chceme krásnou železnici v krajině z dob 19.stoleti. krásné staré budovy nádraží z té samé doby. Sice bez praktického využití, ale je to krásné 😁😁
Je dokázáno studiemi, že nové dálnice nad rámec základní sítě přináší nulový rozvoj. Je to akorát neomluvitelné rozhazování peněz a asfaltování krajiny
Stačí všechny silnice 1 třídy předělat na 5 pruhy
Naprostá nehoráznost naší vlády, takto ničit krajinu pro další a další autíčka. Snad tu odpornost Brusel zarazí včas a když už ty peníze jsou, tak je nařídí použít na udržitelné způsoby dopravy.
Tak vytrhame nějaké železnice a vrátíme to přírodě a zlepsime krajinu. Ok?
Železnice je nejudržitelnější způsob dopravy. Bohužel nemá podporu u konzervativních vlád.
Presne a proto se zaleznici dava cca polovina z penez na infrastrukturni stavby. A pripravuji se VRT, ktere budou stat vic nez vsechny dalnice u nas. Proste totalni nezajem.
Co to je ten udržitelný způsob dopravy? Nůše na zádech a žebrácká hůl?
No, smradoautíčka, přetížené kamiony a rakovina plic určitě ne.
jediný opravdu správný způsob dopravy je pěší chůze a naboso (nyní barefoot), tam začíná a končí udržitelnost.
Doprava není potřeba.
A není to málo, Antone Pavloviči? Nebo spíš moc šité horkou jehlou??
Spíš než 2 nové dálnice obcházející Prahu z Plzně do Jihlavy by se hodilo dotáhnout úsek Písek-České Budějovice.
A v koncepci absolutně chybí jakékoli PŘESHRANIČNÍ spojení ve směru Západ-Východ na Slovensko (Zlín-Žilina, Ostrava-Žilina). D49 byla slepě ukončena ve Vizovicích.. Proč?
Přece nejezdí všichni jen do Bratislavy..
Dálnice by přece měly z principu svého názvu také propojovat naši zemi se sousedy a Evropou, ne vést do Vsetína a Rožnova pod Radhoštěm, jak ukazuje mapa…
Vidím, že asi nežijete na Valašsku. Kdyby ano, mluvil byste jinak.
Tam je potřeba stavět řopíky, ježky a minová pole…
Dobrý apríl, nachytal jsem se.
Jo možná,ale tak v roce 2800 , současným rychlým tempem jaké mají firmy
Kousek dálnice D52 Pohořelice -Mikulov řeší více jak 20 let a pořád nic.
Na D52 si nestěžujte u firem..
Imo do 2050 bud tohle nebo VRT, Cesko nema sanci zaplatit oboji. Rozhodnuti by melo by predlozeno volicum.
PPP
Mě ty vágní formulace připomínají Apríl 😉. D99 ve formě spirály/šneka, i to označení D99. Nebo se pletu?
a jakým číslem byste chtěl označit druhý okruh? Potřebujete najít nové, ideálně doposud nezabrané číslo ani silnicí I.třídy, ty končí dnes na I/71. Proto mi přijde D99 jako dobrý nápad, mimochodem dálniční obchvat Mnichova je zrovna A99
D99 je původní značení územní rezervy okolo Lochovic-Hostomic a Dobříše pro obchvaty a spojku D5-D4 v trase II/114. Takže to zřejmě převzali z toho ZUR.
Chybí mi tam spojka Jihlava – Znojmo. Na to, že jde papírově o hlavní evropský tah, je stávající silnice dost bídná. Po realizaci propojení D11 – D1 a nové D20 to bude hodně chybět, všechno bude zbytečně muset přes Brno.
A pokud by opravdu stavěli spojku Olomouc – Domašov, pokračování na Znojmo a Rakousko by tam pomohlo přesunout větší část dopravy, která by jinak u Brna nadále ucpávala D1, aby se dostala na D52. Pro cestu z Ostravy/Katovic/Krakova směr Linec/Salzburg/Alpy by pak nebylo třeba zajíždět k Vídni, takže to dává větší smysl z evropského hlediska než z toho regionálního.
Stávající silnice je fakt marná /hlavně Vílanec – Jihlava a MB – Znojmo/ – ale myslím si, že tady by obecně hodně pomohl střídavý třípruh.
Vílanec se teď připravuje přeložka.
Pouhý pohled laika na tu malovánku zarazí rozdíl mezi Čechy a Moravou co už postavené je a co se ještě chystá.Malovali to skuteční dopravní odborníci v Pze, nebo moravští lobisté ve viném sklepě?
Taky si myslíte, že dálniční síť na Moravě je výrazně velkorysejší než ta v Čechách? Je fakt, že je to vidět na první pohled. Je dobře, že to tyhle plány to částečně napravují.
Morava je historicky polycentrická – 3 aglomerace a hustě osídlené úvaly. Čechy jsou “všechno do Prahy”. Cokoliv za cedulí Praha je satelitní městečko. Takovej Moskva-styl…
Praha je skutečně přirozeným, významným a historickým centrem Čech, zatímco Morava takové jednoznačné centrum nemá. Proto i moravská dálniční síť vypadá jinak než ta česká. Zbytek toho vašeho příspěvku je bezcenná kravina.
Dost šílené. Dálnice úplně všude
Jestli máte trochu zaděláno na schízu, tak se vyvarujte pohledu na dálniční mapu Belgie. Tu, kdybyste jenom koutkem oka spatřil, tak se Vám to mezi ušima roztočí jako řetízák.
Pragocentrický paskvil, je to od základu úplně špatně. Rozumím, že v kotlině to všechno už 1000 let směřuje do prostředka na Prahu, ale Morava a Slezsko jsou úvaly a jejich prosperita závisí na obchodu se zahraničním. Chybí napojení na Rakousko přes Znojmo, chybí napojení na Slovensko buď u Uherského Brodu, Vizovic nebo Rožnova. Až potom ať si vymýšlejí 11. dálnicu na Prahu.
V Praze a Středočeském kraji žijí dohromady téměř 3 miliony lidí. Víc než čtvrtina všech obyvatel Česka. Předpokládá se, že ten podíl do budoucna ještě poroste. Nedává tak trochu smysl investovat tam do infrastruktury?
Mimochodem už základní dálniční síť je na Moravě pojata poměrně velkoryse. Rozhodně o dost velkoryseji, než ta v Čechách.
Silnice na Slovensko pres Vizovice se planuje a je v prpcesu povolovani. Takze nemuze byt soucasti studie, ktera resi dosud neplanovane nove stavby.
Jiné úseky v procesu povolování tam jsou, namátkou na Moravě D52 nebo D55 😉
Jo ale namalovany zelenou barvou jako Dalnice. To co se nove navrhuje je modrou barvou jako Navrhovane dalnice.
Tak teď jsem zvědav na odpověď Spržele. Že by se přimkli k trase D99 a naplánovali jižní obchvat Prahy. Nebo že by rychlá dvoukolejná trasa Plzeň-Jihlava? Je to prostě hozená rukavice.
Hej, sednout si a malovat fixem do mapy umím i já. Další věc je zdražování ročních známek. Například za 10 let se dostaví a postaví třeba 500 km nových dálnic + inflace průměr 2% rok. Tzn. za 10 let bude cena kuponu 3600,-/rok? Nesmysl…
Nebylo by lepší přejít na systém platby za kilometr jako to je v Polsku a v Itálii?
Tak to by bylo výhodné jen pro ty, co jezdí málo.
Ano, bylo by to konečně spravedlivé.
V Polsku je dálnice zadarmo
Ne všude.
Při dobře nastavené ceně bych šmahem souhlasil.
Radši zdražovat každý rok o inflaci, než pak jednou za 10-15 let skokově. Z toho pak bývá zbytečný politický cirkus.
A přijde vám to hodně nebo málo?
Tak můžeme místo toho zavést silniční daň jako mají ve Švýcarsku, Německu atd..
Pardubice – Jihlava? Hm? Nic?
Ještě teda, divím se, že se nešpekulovalo (nebo špekulovalo) z Jihlavy na Znojmo – AU? Tam je to nasáčkovaný na sobě, jezdím tudy a provoz strašný. Dost by bodla i tam.
Na dálnici tam není zase tak silný provoz. Je to víceméně sezónní silnice sloužící Praze pro směr dovolená jih, ale například tranzitu na silnici 52 nijak neuleví.
Pardon, až teď jsem si všiml info pod čarou, že není zakreslené JH-PCE v mapě.
„Dosud prakticky všechna míří po Pražském okruhu. Ani ten podle studie i po dokončení nebude stačit.“
No ne, to je šok! Jenže CK MD neumí myslet jinak než před 50 lety a všechno jsou pořád jen radiály a okruhy, nic jiného neexistuje. Přitom je tam určitý matný náznak pochopení, že dálniční síť by mohla vypadat jako… síť. Jen tu myšlenku neudrželi dostatečně dlouho.
Vono jaká síť? Rybářská nebo pavoučí? 🙂
Jako první by měli dostavět D35. Alternativu k D1. Až pak vše ostatní
Vetsina se uz stavi a posledni useky se pripravuji na PPP projekt, zahajeni pristi rok.
Půjde odpovídající podíl peněz také do Slezska? Nebo si Pražáci potažmo dojíždějící lepšolidi postaví atrakce za miliardy a na Slezsko nezbyde ani koruna?
Slezsko má svoji A1 i A4 hotovou, ne?
a jaká konkrétní dálnice Vám ve Slezsku chybí? Slezsko má dálniční síť o které se Středočechům ani nezdá.
Já tam vidím jedno dálniční napojení Opavy, jeden třípruh z Opavy a jedno dálniční napojení u Šumperka. Dále Slezsko protíná dálnice D1 a dálnice D48 a na Slovensko je napoajené po luxusní I/68.
přesně tak. Např dálnice Rýmařov, Uničov, Mohelnice. Ta je potřeba jako sůl.
tenhle „nápad“ přesně pasuje na dnešní datum
Třeba zvítězí Moravani ve volbách a nebo konečně udělat ten nedokončený plebiscit z roku 1920.
Propojit krajská města Plzeň-KV, KV-Most, Jihlava-Pardubice, Liberec-Ústí nad Labem se malířům nepovedlo.
Rovnoměrný rozvoj center mimo Prágl očividně není priorita.
= kodrcejte se po okreskách.
Třípruhové silnice jako kapacitní komunikace?
Kdybyste ten Prágl neměl, budete si ho snad muset i vymyslet! V Praze a její aglomeraci Středočeský kraj se reálně pohybuje 3 – 4 miliony lidí. Jen do Prahy dojíždí za Prací čtvrt milionu lidí. Ukažte mi podobné místo v ČR. To co je v těch malůvkách je pro naše děti, které se ještě ani nenarodili.
děti nenarodily
Jste si tu Prahu a stř. Čechy nějak přifoukl. Praha má cca 1,4 mil. obyvatel, metropolitní oblast Prahy pak 2,1 mil., celý středočeský kraj taky 1,4 mil.. Pokud se všichni „pohybují“ tak je to 2,8 mil. obyv. – a to počítáte úplně všechny (ty, co dojíždění do této oblasti z jiných krajů nepočítám, neb z tohoto kraje se jezdí i do jiných krajů, nikoli jen kolem „pupku světa“. A ten argument s těmi dětmi je také zajímavý – pokud výrazně nepřibude migrantů z cizích zemí, tak nás bude ubývat. neb těch dětí, co mají nahradit straší generaci je o hodně,… Číst vice »
Relativně chápu, že je to takto potřeba. Jen si říkám, zda tyto investice do infrastruktury nepřilákají ještě víc lidí a firem aby se usadili ve středních Čechách a v Praze. Takže za pár let to bude to samé tzn. zase kongesce atd. Říkalo se dálnice mezi kraji a je to tak. Těží z toho Brno, Plzen, Pardubice, Jihlava a další. Pak jsou krajská města a padesati tisícová města co z tohoto moc netěží. Otázká je, zda by se daly udělat infrastukturní investice nebo jine kroky, aby se dobré firmy usazovaly i v regionech. Já vím hraničí to se sociálním inženýrstvím… Číst vice »
Pokud je třípruhem myšlen třípruh s MÚK, jako je v plánu mezi Jičínem a Turnovem, tak ano, je to poměrně slušně kapacitní komunikace
Proboha k čemu by bylo potřeba stavět takové dálnice? Koukněte se například na Geoportál ČSÚ kolik lidí dojíždí mezi těmi městy. Nebo se jeďte podívat na ty stávající trasy, jak „plné“ jsou. Vždyť to nedává žádný ekonomický smysl stavět všude dálnice.
A co výstavba dálnice přes Buchlovky nebo prodloužení Slušovské dálnice (gorbačovky) až za Slušovice?
A kam? Do Trnavy nebo snad až do Podkopky? 🙂
Dálnice přes Chřiby prosím ne, to už se tu plánovalo a dokonce začalo realizovat, buďme rádi že taková dálnice není. Od Slavkova po Chřiby a od Chřibů do Uherského Brodu se postaví střídavý třípruh, to bude stačit, pokud povede alespoň ten třípruh i od Vizovic dále na Půchov
Je otázka, jestli doprava v ČR nedosáhla již svého vrcholu. Počet obyvatel začal klesat a ten sešup bude čím dál rychlejší. Za pár let třetina obyvatel budou důchodci. Po dobudování základní sítě bude větší hustota dálnic na obyvatele, než v Německu. Tak je potřeba řádně promyslet, jestli má smysl zabetonovat další tisíce hektarů….
Nez dálnice, tak asi bude pořád mít smysl stavět oddělený jedničky bez kruháču a s mimourovnovými nájezdy. Dělat obchvaty obcí…
Dálničního typu tak možné ta d20/d23 a nebo na severu třináctka
Počet obyvatel roste. A je 1.4. tak to je asi Apríl.
Loni se počet obyvatel snížil asi o 5 tisíc. Letos to bude o mnohem víc.
Nesnizil naopak se zvysil cca o 1000. Nesmite koukat jen na rozdil narozeni – zemereli. Taky existuje imigrace a ziskavani obcanstvi.
Počet obyvatel dlouhodobě roste jen díky migraci. A ta byla v předchozích letech především z východní Evropy, zvláště Ruska a Ukrajiny. Rusů už moc nepřijde, Ukrajinci možná, ale s tím, jak se vyvíjí nálady ve společnosti, tak spíše naopak. Porodnost v nejlepších letech vykryje úmrtnost, ale většinu času je nižší. Růst počtu obyvatel u nás je z dlouhodobého hlediska velmi nepravděpodobný.
Navíc se bavíme o době již plně eletromobilní a nemusí být takové % aut
Ten severní „obchvat Brna“ je zvláštní, zvlášť po realizaci D35 (a přitom nějaká jižní tangenta nikde).
D99, tam jsem moc zvědavý na koridor trasy a hromadné středočeské povstání 🙂
A pak možná škoda, že jižní dálnice nevyužije plánovaný čtyřpruh na Klatovy a pak přes Horažďovice, Strakonice a Písek do plánované trasy, závlek by to už nebyl takový a natáhlo by to víc dopravy.
Cesta z Rozvadova pres Klatovy smerem na Jihlavu je uplny nesmysl.
Přesně kvůli tomuhle měla mít železnice mnohem dříve připravené VRT, a k tomu “bambilion” různých přeložek, dvoukolejní apod na navazujících (popr. odklonovych) tratích. Takhle se zase znova bude říkat “počkejte s tím až doděláme ty dálnice”. A pak zase další. Jinak z věcného hlediska nechápu vzájemný vztah “jihočeské tangenty” a “pražského Superokruhu”. Připustíme-li, že je třeba řešit směr cca Plzeň – Brno (polemiku nad možnostmi vyhnani nákladního tranzitu vysokým mýtem si nyní odpustím), tak logicky buď jedno nebo druhé. A pokud už obojí, tak jedině ve variantě “dvoupruh s obchvaty a stoupacími pruhy” (asi jako to, k čemu beztak míří… Číst vice »
Tady si někdo vážně myslí, že úseky Zdice-Sázava nebo Domašov-Prostějov jsou projednatelné?
Chtějí lidé dopravu na současné II/118 a II/114, nebo na nové jedničce či D mimo obce?
To by chtělo nejdřív zjistit, odkud kam ta doprava jezdí. Třeba by stačily jen lokální obchvaty.
Dobříš si ho bohužel v ÚP zrušil. Takže se musí znova a jinudy. Ono moc místa tam není. Ale závlek na Mníšek to je celkem dopravně stavební peklo.
No jsem zvědav co vymyslí. Ono proplétat dálnici mezi Chlumcem, Osovem, Vižinou…… tam na to není místo pokud to ne potáhnou rovnou kolem domů na okrajích. Navíc to tam na dálnici ani provozem není, stačilo by udělat několik obchvatů.
Stáhlo by to polovinu kamionů, co dnes stojí v pravém od Zabitého až na D0. Místo tam je, když to Spržel nechtěla na VRT ve variantě F.
Lepší clickbait jste vymyslet nemohli. Dáme aspoň 120 komentů, nebo rovnou 136?
To přidejte 🙂 tyto články jsou diskuzně „výživné“ skoro vždy.
500 . Tady bude silný pláč, jak silnice a dálnice kvetou a železnice zase nic…
mezifáze bude 206 a 405
Tak 306 už bychom měli, a to Sůra tradičně spoustu příspěvků zcenzuroval=vymazal, takže nebojte ten fiat bude.
I/57 ma byt dotazena az ke statnim hranicim od Vsetina, minimalne jako 3 pruh. A i propojeni Vsetin – Zlin zlepsit
Ale hezký vidět, kolik militantních diskutérů tady naprosto netuší, co je dnes za datum… 😀
Jako uznávám že nevím, ale to pdf bylo vytvořeno v lednu 🙂 a na aprílovej žertík je to zas málo absurdní.. 🙂
Ale čas zveřejnění článku 11:44 JE podezřelej 😀
Není to apríl, tyto informace prosakují ze zmíněné studie již několik měsíců, přiložené mapky s navrženými trasami potvrzují to co již prosáklo na povrch a správně se uvádí další tahy, které byly ve studii rovněž zmíněné, ale zatím nejsou zakreslené do mapky, např. spojení Jihlava-Hradubice
Toto není apríl. To už se plánuje nějakou dobu…
Bohužel je to stejně jako s Trumpem. Realita je horší než satira.
Ale dojet z Liberce do Ústí nad Labem bude peklo asi už nepořád
Kdyby šlo peklo opravit, tak by se o to někdo pokusil.
Ještě že je dneska toho apríla.
Naštěstí se to neřeší jen jeden den.
Jako fór dobrý, uvidíme co za rok, že by vstal z mrtvých adria
Adriaport
Tak lidi okolo II/118 a II/114 trvají na zákazu tranzitu po dvojkách a chtějí tranzit přesunout na jedničky a dálnice. No tak nic jiného nezbývá než jí postavit, protože zpětná změna II/118 a I/66 na I/30 neprojde. Takže D99 která je ostatně již dlouho v územních rezervách a má vést podél neschválené odbočky VRT Lochovice, již několik let v ÚP.
Obchvat Zarazic zase chybí!!! Spropadení politici!!!
Škoda že není i ta mapa Jihlava – Pardubice
Nechápu proč je v mapě z této nové studie tak obrovská krpa znázorňující třípruh na I/73 od Svitávky po D35, když došlo k přehodnocení a čtyřpruh v celé trase I/73 v kategorii S26,0/130 byl schválen CK MD už 10/2022
Mno a proč nevede dál.na Polsko?
Poláci mají v přípravě dálnici Vratislav – Kladsko – Lichkov, https://ssc.siskom.waw.pl , proto by mělo Česko tudy vést dálnici dál na jih přes D35, nic jiného.
Dobře, jen nerozumím proč I/73 jako třípruh. A proč nebude D16 od Mělníka přes Mladou Boleslav do Jičína a výhledově Trutnova – (D14) Náchoda?
Když je teď I/73 plánováno jako 2+2
zřejmě jen pozůstatek původně plánovaného třípruhu, kterého si v této mapě jaksi někdo nevšiml 😀
O dálnici mezi MB a Jičínem se v článku píše, jen chybí v mapě
i když jsem spíš železničář, tak moje reakce se dá vyjádřit pouze takhle:
https://youtu.be/HPdURyombM0?si=ecepvBwIbT33wtH0
nicméně mapka mě trochu rozhodila, když na ní člověk viděl I/73 v třípruhu od Boskovic na sever😆
D20 – OK, Prstenec kolem Prahy – OK,D52 – OK, Jihlava – Pardubice, taky.
Ale na co dálnici Prostějov – Černá Hora?
D43-I/73 jako třípruh? Jihozápadní tangenta opět nic, takže zahustíme D1 v nejvytíženějším úseku? Pokud Poláci dojedou s dálnicí do Králíků, tak propojka Králíky 1/73, jak?
Propojení Kladska s naší sítí (D35 či S44) se řeší v separátní studii, která byla zadána později než toto jako reakce na oznámenou přípravu polské S8 až na hranice
No, dálnice přes Moravský kras kolem Sloupu je hodně úlet, to je typický příklad neprojednatelné stavby (zatáhnout dopravu do míst, kde skoro žádná není, zničit poměrně nedotčenou krajinu, snadno zpochybnitelný dopravní význam)
Studie vznikala od 2020, proto tam je I/73 jako 2+1, ke změně na 2+2 došlo později.
Propojka na S8 se ještě bude řešit (Asi nebude muset být vyloženě v dálniční kategorii).
D20 by mi dávala větší smysl přes Tábor, takhle přes Jindřichův Hradec to vélka úspora při cestě západ-východ nebude.
Jen doplním, že MB-Jičín a Lochenice(d11)-Vamberk tam jsou jako 4 pruhy, ne jako dalnice.
délka D20 tak jak je navržená vychází na kilometr nastejno jak přes Prahu to znamená že jí v této relaci využije prakticky 100% tranzitu, protože doprava v Pražské aglomeraci se bude nadále zhoršovat a vyhnout se Praze bude hodně výhodné… Jinak já bych si trasu představoval přes Písek a Tábor, takový kompromis. Ikdyž takto navržená trasa je zase o něco výhodnější pro osu ČB-Jihlava-Pce, což je rozhodně nezanedbatelné. S dokončením D3 a D11 lze očekávat v této relaci významný nárůst tranzitu z Polska do Rakouska, tento by se tak mohl rovněž vyhnout Praze
Ano, nejdřív si naindukujeme dopravu a pak budeme řešit, kam s ní.
Zvrácenost.
D49 dál za Zlínem není ani v nějakém výhledu jako 4 pruh? Prostě navždy konec úvah o dálnici v tom směru?
Od Vizovic ke státním hranicím bude třípruh. ŘSD to tak má už v plánu delší dobu.
Jojo, vím, ale přeci jen v dlouhodobém horizontu bych řekl že třetí spojka na Slovensko by mohla být potřeba..
To samozřejmě.
Ta mapa je divný hybrid… zatímco zelené čtyřpruhy a fialové třípruhy jsou k roku 2035, tak doplňované dálnice jsou k roku 2050. Čekal bych mapu, kde bude celkový stav k roku 2050. Pokračování I/49 k hranicím v třípruhu je asi uvažováno až po roce 2035.
No to by ale bylo to pokračování modře v těch navrhovaných k 2050, ne?
To by bylo modře za předpokladu, že je uvažováno o dálnici. Pokud je i nadále uvažováno o třípruhu, tak tam není vůbec zobrazeno (to mi přijde právě absurdní). Další podivné místo v tomhle ohledu je silnice I/73, ale ta tam aspoň je. Asi to pustili ven, aby se bylo nad čím podivovat 🙂
Jo ok 🙂
Evidentně se rozlišuje směrově dělený třípruh S15,25/110 (ten tam zaznačený je) a směrově nedělený třípruh S13,5/90, ty tam zaznačené nejsou (I/20 Písek-ČB, I/49 Vizovice-Slovensko, a další..)
Chybí napojení Kladska
To samé Strunkovice nad Volyňkou! To snad nemyslí vážně!
Což teprve Hodkovice nad Mohelkou!
Neznám ani jednu z lokalit, ale pokud k nim Poláci přivedou kapacitní dálniční připojení, na které by bylo dobré na hranicích navázat, tak klidně.
Vtip by to byl dobrý, kdyby tam už nebyl čtyřpruh…
Nebo Královec…
Myslíte ten, co jiná země označuje jako Kaliningrad? Ten bych bral, jen vyjednat s PL exteritoriální dálnici 🙂
je předmětem jiné studie, jejích potřeba vyvstala později než byla zadána tato…
Kdyby se toto postavilo tak super.
K čemu ten Domašov-Prostějov? Jaká tam je probůh přepravní poptávka..?
No toto chápu jako vyhnutí se Brnu pro tranzit Plzeň/Ostrava..
.. který má varianty přes HK nebo kolem toho Brna. Proč mít ještě třetí možnost..? To mi nepřijde jako efektivní využití veřejných peněz, mít *třetí* variantu.
Jako nevím, chápal bych že pokud by byla jižní spojka Plzeň-Jihlava, tak proč by tranzit z Německa jel na HK? Brno už je teď přetížené, takže jako nějaké lokální rozmělnění by to asi fungovat mohlo.. Teď když se musí k Praze tak to dělení na D1/D11/D35 je logický, ale asi to tak nebude napořád..
Tak pokud bude 3-pruh kolem Brna, D35 na severu, D55 + obchvat Breclav tak to kolem Brna v pohode.
Hlavně pak by mi nedával smysl D1 k Přerovu a D46. Naštěstí je to apríl.
není to apríl, toto jsou opravdu reálné výstupy z této studie, které již několik měsíců prosakují na povrch
Každý 1. duben jede z Domašova 34 tisíc aut do Prostějova. To nevíš?
Trasu cca Hitlerovy dálnice bych navrhoval přejmenovat na D88, v případě volebního úspěchu Motoristů by to i mohlo být projednatelné!
/s
Ona to vážně tehdy A 88 byla. 🙂
Ale tahle trasa není nová, to už v PÚR je zanesené. Akorát se to změnilo z R43 na I/73, zřejmě snaha to lépe prosadit jako třípruh v úseku Svitávka – Staré město.
V návrhu mi chybí úsek Staré město (Moravská Třebová) – Dolní Lipka a Troubsko – Syrovice.
To jako chtějí vést okruh přes oblast Svatojanských proudů Posázaví….? To jako vážně…. ? Jako chápu D3, ale v tomto případě je to už úlet…
Klid, je apríl.
Tohle není aprílová zpráva.
bohužel/naštěstí je (záleží na postoji k dálnicím), jen o tom nevíte
Stupňující se autoonanie, mi to tak přijde.
Taky nechápu, proč nevyužili stopu 114.
Tak jako laicky, proč je ta D20 tak jižně? nestačilo by posílit trasu Plzeň-Tábor-Pelhřimov? Nebo to nějak třeba souvisí s Temelínem?
Řekl bych, že někdo z Jindřichova Hradce předvedl úspěšný lobbing. Jinak to takto nemá žádný smysl. Mělo by to být v trase Písek-Tábor-Pelhřimov.
Aha, když nebude úzkokolejka, tak bude širokosilnice 🙂 jako napadlo mě jestli to není jakože budoucí směr na Vídeň.. ale nevim..
Já v tom naopak vidím velký smysl pro metropoli Jižní Čech Budějice a je to tak dobře. Vyhnout se Praze po D20 může být obzvlášť ve špičkách obrovský benefit. Dále je možné se do budoucna připojit na D6 u Varů a to samé zase další dálniční budoucí rozplet směr Znojmo.
Chápu prijoritu propojení krajských měst ČB – Jihlava.
Tábor – Humpolec bude pak stačit stávající jednička.
Pravda, to mě nenapadlo..
Jako zkratka z Moravy do Nemecka je lepsi varianta pro D20 severni, tj. Humpolec (Jihlava) – Tabor – Plzen. Takhle jak to navrhli, me zase pozenou do Prahy.
takto navržená trasa vychází na kilometr přesně stejně jako trasa přes Prahu, což znamená že prakticky 100% tranzitu v této relaci využije novou jižní dálnici, pokud to bude plnohodnotná dálnice. Nikdo dobrovolně nepojede přes Prahu, kde bude velká pravděpodobnost kolon a radši zvolí prázdnější dálnici… Doprava kolem Prahy se bude i nadále zhoršovat s ohledem na demografické prognózy. Já osobně bych volil kompromisní trasu přes Písek a Tábor (hnát to přímo z Plzně přes Brdy na Tábor a vyhnout se tak většině sídel je nesmysl). Každopádně i trasa pře Jindřicháč má svůj význam a bude výhodnější pro osu ČB-Jihlava-Hradubice potažmo… Číst vice »
Přesně to mě taky napadlo. Vidím jako velký problém snažit se nacpat dálnici do tranzitní dopravou zatím nezasažené krajiny. V blízkosti dnešní I/19 a zejména v obcích, kterými prochází, by mohlo být její projednávání daleko jednodušší.
Ano, zabetonovanost krajiny mi taky začíná vadit, útěchou je snad jen to že to nastane tak za dlouho že a) se nedožiju b) může v té době být všechno uplně jinak než si teď myslíme..
To je stejné jako uhnutí D99 k Lážovu (Mníšek pod Brdy), kde na průchod místo už dnes není, tedy nezastavěné. Naopak okolo příbramského letiště by se ještě nějaký čas šlo protáhnout. Ale musí si ŘSD švihnout. https://www.pribram.cz/clanek/u-pribramskeho-letiste-vznikne-velky-prumyslovy-park-se-ctyrmi-halami/31550/
Také se to prodlužuje. Plzeň-Písek-JH-Jihlava je skoro 200 km. Kdežto Plzeň-Blatná-Tábor-Děkanovice cca 150.
Děkanovice – Jihlava je dalších 50 km, ty Vám někde vypadli, dejte si to do map.
JIH – PLZ přes Prahu 220
JIH – PLZ přes JH 220
JIH – PLZ přes Humpolec,Tábor, Blatnou 210
JIH – PLZ přes Humpolec,Tábor, Mirotice 205
Je to přibližně tak, i při stejné vzdálenosti tranzit stopro využije raději cestu mimo Prahu. Trasování kolem JH zkrátí trasu Brno-ČB oproti trase přes Humpolec-Tábor, pro osu ČB-JIH-PCE/HK vychází podobně kolem JH jak přes Tábor
Měl jsem na mysli délku dálnice, kterou by bylo třeba postavit.
Je to teda apríl nebo ne? :DDD
Je to uvedeno v článku
To nepoznáte? 😀
Není. Apríl je jenom tvrzení, že Český Brod je na západ od Prahy.
Mohl by být, leč v souvislosti s posledním vývojem ve zdejším evropském dopravním „plánování“ to tak už ani nevypadá.
Kvileni zeleznicnich sotousu zacne za 3…2…1
Tak pochopitelně, vzhledem k tomu že takovéhle systematické plánování se železniční dopravě jaksi absolutně nedostává. Dálnice z Boleslavi na Jičín, z Jihlavy na ČB, to údajně smysl má, ale aspoň trochu použitelnou trať postavit (dokonce ani naplánovat) nejde. Pokud je někde dost poptávky na to, aby tam vedla dálnice, měl by tam být jako první rychlý koridor. Tohle je mentalita 60. let.
Už se těším jak mi dálnice do každé vesnice zrychlí cestu vlakem na severní Moravu, nebo na Ústecko. Jak nám díky tomu nebudou stát nákladní vlaky v beznadějně přetížené Libni. Až na to že vůbec.
Víceméně oprávněné, zase.
Komunisti nám zanechali infrastrukturu v bídném stavu. Rozvoj dálnic, „jedniček“ a obchvatů měst je od té doby obrovský. Na železnici jsme zflikovali koridory (jen tam kde to bylo jednodušší), postavili Nové spojení v Praze plus trať na ČB, a to je tak asi vše.. VTR žádná, na letiště nic, nutné přesmyky či spojky taky často chybí, o Výtoňském mostě ani nemluvě, rekonstrukce hlavních žel.uzlů zatím mimo Pardubice taky nic (Třebová akorát tak začíná, jinak nic).
Dokážete si třeba představit, že by mezi Brnem a Ostravou vedla jen okrska, ekvivalent trati Brno-Přerov? Já taky ne..
Plzeň, Přerov, Břeclav, Olomouc, Kolín, ty všecny uzly jsou nic?
A ta stále se opakující hesla: vylévání krajiny betonem/asfaltem, valivý odpor, kolony, indukce, točvolanti…
A co z toho není pravda? Ještě jste mimochodem vynechal hluk, emise a pár dalších „drobných“ problémů.
To samozřejmě pravda všechno je, spíš narážím na příspěvky jistého šotouše, který se hroutil i nad tím, že se dnes nestaví kolejové přesuvny, ale i ve vagonkách vyuužívají gumokolové transportéry.
Jo tak to pak jasně. Jsou tu někteří trošku pomatenci 😅
Zatímco příznivci kroucení kolečkem, každodenních nehod a odpůrci elektrického cestování třístovkou právě vstupují do fáze asfaltového rauše.
A kde máš „Puštíka“ a své další alternativní osobnosti, aby ti přizvukovaly, Halásku?
Nedožiju se, ale GL pro generace za mnou.