Nehoda kamionu s krávami uzavřela D8 na téměř 12 hodin
Nehoda kamionu na D8. Foto: Policie ČR

Policie auta odklání na silnici 608, probíhá překládka zvířat.
Policie auta odklání na silnici 608, probíhá překládka zvířat.
Nepatří to úplně sem, ale protože lepší místo aktuálně není, přrsto to sem lípnu. Při poslední kalamitě tu mnozí hájili naše silničáře, jak do vyčerpání bojují na našich dálnicích a silnicích v ČR, a víc prý dělat nemohou, je to prý nemožné. A protože dnes jsem jel po D5 a A6 za Norimberk, tak mohu dát porovnání, kolik sypačů jsem potkal cestou, dnes, když hrozí ledovka. V ČR jeden sypač v protisměru před Tachovem, jen solil. V D 2×2 sypače, vždy v obou pruzích, radlice dole i solili, i když skoro nebylo co odhrnovat, jeli cca 70kmh. Pak ještě 2… Číst vice »
Mam uplne stejnou dnesni zkusenost z A13, A4, potazmo D8
Btw kolem 17h je D8 stale uzavrena
Mám naprosto stejnou zkušenost. V ČR sypačů jako šafránu, ikdyby jen preventivně. V DE prakticky každých 20/30 minut na dálnici, ildyz jej čekají a číhají.
Zapomel jsem zminit, ze dost tezce vim, „o cem mluvim“, byl jsem 23.12. uvezneny v zacpe na D1 po dobu 10 hodin.. 😀
Zdravim z Nemecka 😉
Bohužel mám obdobnou zkušenost na D5 před ca rokem.
Silničáři Středočeský kraj snad ani nevyjeli, na dálnici souvislý sníh. Od Plzně lepší, v Německu žádný problém.
Asi by se mohli jet podívat za hranice
Je smutné,že vlaky dnes živá zvířata přepravovat“nejde“.
V čem by to bylo lepší? Jaká by byla konkureční výhoda vůči silnici? Je to zakázené, nebo to prostě zašlo kvůli nezájmu zákazníků?
Nezájem zákazníků je jedna věc a zákaz z ekologického hlediska další.
Aha, takže žádnou výhodu to nemá a zájem zákazníků je nulový. Já jsem si to myslel. A jen mimochodem, toto opravdu nemá nic společného s ekologií.
Vy nevíte o čem píšete, co?
Nezlobte se , ale vlak vůbec nic neřeší. Koleje nevedou na výběhy nebo jatka přímo a zvířata je třeba nějak dopravit. Takhle jsou jednou hnáni do úzkého prostoru vozu a vlakem by to bylo de facto čtyřikrát více stresu pro ně. Naložit jízda, přeložit, jízda, přeložit, jízda, vyložit,. Silnice je v tomhle alespoň pro ně výhoda, jen je třeba k tomu také tak přistupovat.
Taky nemám na mysli krátké přepravy. Kdysi například jezdila živá zvířata z MLR do NDR například.
Ano, kdysi možná ano, ale situace trhu a logistiky je dnes úplně jiná. A pokud je to aspoň trochu možné, je dobré se alespoň vůči tomu zvířeti chovat tak nějak rozumně
Kdysi se taky vlakem vozily živé husy z Polska do drůbežárských závodů na Libuši. Vůz dojel do žst Krč, tam se husy prohnaly vanou s asfaltem, ten jim udělal bačkory a hnaly se po silnici na Libuš. Ne všechno, co se dělalo kdysi, musíme dělat i dnes, kdy už jsou lepší možnosti.
A to má s ekologií společného kolik, prosím?
Raději lokální kamion na pár desítek km než mezistátní vlak na 1000km..
Kdysi nikoho moc welfare zvířat nezajímal. Doba se změnila. Dnes se týrat zvířata legálně nedají.
Kamion převážel chovných kusů z Dánska do Maďarska. 3 kravky přepravu nepřežily.
Ano,to je svým způsobem kuriozita. Ve stepi Puszta se chovaly obrovská stáda skotu a dnes se vozí z Dánska.
Plemenný dobytek (krávy, prasata) nakupovali v Dánsku i soudruzi.
Zakázané to neni. Jen to není v zájmu zvířat ani obchodníků. Přeprava pak trvá nepřiměřeně dlouho.
Tohle se ti s tofu nestane.
Že se nevysype z náklaďáku ven? To bych se divil.
Ale není vyčerpané a nemusí se nakládat jeřábem 😀
Ty zvířata co přežili musí být v hrozném stresu. Chápu že je třeba převážet i živá zvířata, ale tohle by prostě měla být opravdu sorta řidičů s praxí. Riziko samozřejmě vždy je ať se veze cokoliv a čímkoliv , ale jsou postupy , nebo mohli by být, , že se riziko dá minimalizovat. Přeci jen , je to živý a ne kus plechu nebo hromada uhlí
Souhlasím, je to masakr, ale nevíme, co bylo důvodem nehody.
Ono vůbec převážet 30 krav jedním náklaďákem je masakr.
Jasně, mohli je převážet po jedné. 😀
Jestli ten návěs byl patrový…
To převáží ridicis příslušným oprávněním. Jak jste přišel na to, že to tak není?