D6 vstoupí od východu do Karlovarského kraje, ŘSD vybralo stavební firmy
Vizualizace dálnice D6 v úseku Knínice - Bošov. Foto: ŘSD
Na stavbu je vydáno stavební povolení v právní moci, zahájení je naplánováno na první polovinu března.
A ten “obchvat” Varu uz teda nikdy nevznikne?
ŘSD má studii na to, že se to nevyplatí. Karlovarský kraj si nechal u SUDOPu udělat „oponentní“ studii. Nicméně investor je ŘSD a podle mě tady tahá KVK za kratší konec provazu.
https://extranet.kr-karlovarsky.cz/soubory/upd/US_D6_I_13_D6KV/I_etapa_Navrh/A_Textova_cast/US_D6_KV_A_Textova_cast_navrh.pdf
Je o tom krátký článek i v aktuální SUDOP Revue, ale ta jak koukám je zatím jen v papírové formě.
Sudop Revue ❤️😂…
Technická: „Ze zhruba 130 kilometrů dlouhého dálničního spojení mezi Prahou a Karlovými Vary zbývá dokončit 56,5 kilometru.“ Ty kilometry nějak nesedí. K začátku průtahu KV / silnici I/13 je to cca 114 km… A rozestavěno je cca 26,5 km, ale to je detail…
130 km je to z centra Prahy do KV. Tak leda by autor ještě měl na mysli Břevnovskou radiálu a nějakou magistrálu z Malovanky na Václavák 🙂
Při pohledu na trasu D6 mě v negativním slova smyslu fascinuje, jak kopíruje stávající trasu silnice E48. V podstatě se nejedná o trasování typické pro dálnice, ale souvislé čtyřproudé obchvaty obcí, cik-cak kolem stávající silnice. Předpokládám, že dálnice by měla být spojnicí mezi dvěma vzdálenými body, rychlým spojením, a místní sídla by se měla napojit přivaděči či exity, které nemají být příliš husté, protože k místní dopravě slouží místní silniční síť. D6 ale funguje jinak. Tím klikatícím se trasováním je samozřejmě i delší než by musela být a dražší. Ale nějaké důvody k tomu projektanti zřejmě měli, mě se to… Číst vice »
Vrstevnice. Budovana D6 mezi Hořesedly a Lubencem se klikatí ve 400mnm mezi kopečky které mají 420-440mnm. Za Lubencem se D6 zvedá k 600mnm a opět se klikatí mezi kopečky, které mají až 660. Narovnání by stálo nejspíše více.
taky se musí vyhnout vojenskému prostoru Doupov
Úsek od křižovatky D6 x I/27 přes Petrohrad až za obchvat Lubence, tj. ta „neklikatější“ část bude po dálnici o pouhý 1km delší než po původní staré I/6 (16 vs. 15km), na úsecích v Karlovarském kraji či na východ k Praze budou rozdíly naprosto minimální, nebo nulové, tam se trasa odchyluje minimálně, u Řevničova je dálnice naopak významně kratší
„Klikatá“ dálnice KV-Praha prodlouží její délku mnohem mnohem více než o 1km, stačí se podívat a nebo i změřit na detailních mapách trasy dálnice…
Jenže to se dostáváte do sféry malých úhlů, kosinus se dá nahradit jedničkou, tj. přepona je jak odvěsna. Drobnou odchylkou od trasy letmým odhadem na celé délce ztratíte tak ten jeden kilometr.
Doporucuji se podivat do Spanelska, jestli si myslite, ze jakakoliv ceska dalnice je klikata. Smyslem dalnice je predevsim svedeni tranzitni dopravy mimo sidla a s tim souvisejici zrychleni, ne primarne zrychleni. Overkill dalnice kvuli kterym by se srovnavaly se zemi kopce, vesnice nebo stavely dlouhe tunely nedavaji smysl ekonomicky ani ekologicky.
Naši předci nebyli hloupí a pro trasu silnice si v dávných dobách vybrali nejlepší možný koridor. Trasovat úplně jinudy není výhodnější. Též orgány ŽP a odpůrci jsou přeci jen méně citliví na trasu, která vede tímto, už jednou dopravou postiženým koridorem, než úplně panenskou přírodou. Nalevo i napravo se vždy najde nějaký důvod k zabití navrhované varianty. I malý brouček dokáže velké divy. Pro kladné body do EIA je důležité právě ono okamžité vytvoření obchvatu strádající obce při minimálním zásahu do okolní krajiny. Od počátku bylo jasné, že se bude stavět a zprovozňovat po jednotlivých úsecích s odstupem několika let.… Číst vice »
Přesně můj názor a ještě bych doplnil, že se dost odklání od přímky mezi KV a Prahou mimo Rakovník – byť tady bych rozuměl skutečnosti, že bylo jednodušší vézt dálnici po náhorní plošině a nikoliv členitým terénem kolem Rakovníka, Chko Křivoklátsko, zámek Lány…
V tomto případě dálnice logicky kopíruje trasu prastaré císařské silnice, ale i jinak nemusí být nejkratší řešení tím nejlepším (třeba D1 vedená přes pusté kopce v Posázaví, daleko od Kolína), severnější vedení D6 od Rakovníka je zase výhodné pro frekventované (pro náklady) pokračování na I/16 směr Mělník.
Dálnice nemá bejt rovná. Je to proto, aby někdo neusnul. Oblouky udržují pozornost.
Zajímavé bude sledovat, jestli to nějak podnítí rozvoj oblasti. V celé republice snad není zpustlejší region, než oblast jižně od vojenského prostoru v Doupovských horách.
Už teď nejsou od Prahy moc daleko (časově). Tomu regionu pomůže podporovat spíše pendlery do Německa … živnostníky, lidí ve službách, kteří pak budou zvelebovat svoje příbytky.
Chataři a chalupáři z Prahy to nezachrání.
Potřebovali by tunely.
Od hranic je to dost daleko, na denní dojíždění to moc není. Je to typická vnitřní periferie, navíc s tragickou sociální strukturou. Ale dálnice by tam mohla přinést aspoň nějakou montovnu, kde by si místní aspoň něco vydělali. Chalupáři by mohli zachránit pár zdejších četných ruin před demolicí. A také by se mohl objevit nějaký investor, který by třeba přestavěl některý z chátrajících zámečků na resort se stylovým ubytováním.
My na to s přítelkyní čekáme. Oba jsme od KV, teď žijeme v Praze, ale chceme se s rodinou vrátit na západ. Teď nám dojezdová doba (byť na dva až tři pracovní dny v týdnu) nedává moc smysl, ale s dokončenou dálnicí, kdy bude doba jízda „od cedule k ceduli“ pod hodinu, to bude jiná.
Samotným Varům ta dálnice taky prospěje, ale měl jsem na mysli spíše, jestli dojde k nějakému oživení té pustiny zhruba mezi Lubencem a Bochovem. Přeci jen už i na Andělce dnes stojí m2 pozemku téměř 3000 Kč, zatímco o kousek dál jsou nemovitosti téměř neprodejné i hluboko pod cenou. Dálnice však výrazně zkrátí dojezdové doby, což by mohlo gravitační pole obou měst (Prahy i KV) výrazně rozšířit.
Já Vám do toho nechci moc kecat, ale jakou plánujete dálniční rychlost, abyste pravidelně dával 114 km pod hodinu jízdy na dálnici, která bude mít v celé své délce pouze dva pruhy a nebude mít zákaz předjíždění kamiónů?
Zdraví Vás kdysi pravidelně denně dojíždějící na trase Sokolov – jihovýchodní okraj Prahy.
Jezdil jsem dva roky Ostrov – Praha Holešovice 2x týdně a vycházelo to cca 1:50 hod. od dveří ke dveřím. Na dálničních úsecích jezdím 140 tacho, na státovce 100 tacho. Samozřejmě to vyžadovalo plánovat cesty, aby byl člověk v Praze mimo špičku.
Ale i kdyby se to zlepšilo o 20-30 minut, je to značná úspora.
Ono to pak dává smysl i dojíždět busem, když by to dal někde lehce nad hodinu. Uvidíme v delším časovém výhledu, zda to pomůže.
Ano smyslem dopravní infrastruktury je z vidlákovů udělat místo k životu..
To ne. Ale může to být velmi žádoucí vedlejší efekt.
To by možná platilo, kdyby doba jízdy do zaměstnání trvala jednu hodinu od odjezdu z místa bydliště (včetně odmrazování) do místa nástupu k zaměstnání (tedy procpat se zácpami, zaparkovat, doběhnout ke vstupním dveřím a pípnout si dveřím).
V mém případě to bylo SO – Uhři 2:15.
Od 6.2013 to bylo 0:30 pěšky.
Takže stejné sdružení jako Petrohrad-Lubenec…
D6 Hořesedly a Hořovičky, mají tam lidi a zázemí, tak proč ne