D6 u hranic projde podrobným zkoumáním vlivů na okolí, zásadní připomínky nejsou

Nový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSDNový úsek D6, přeložka Krupá. Pramen: ŘSD

Stávající silnice, která byla vybudována v letech 1993 až 1997, bude tvořit pravou polovinu nového dálničního úseku.

Odebírat
Upozornit na
guest
47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
D3, D35, D49 2+2 když máme

Vypadá to pěkně, tak to postavte! Ne vážně, tady se někdo zbláznil. Dokonale rovná silnice. Intenzita 4358 aut za celý den! Němci jasně řekli, že oni nic stavit nebudou, takže nárůst do budoucna kolik, 15%? D6 nebude kvůli orientaci dálnic na něm. straně nikdy výhodnější než D5, jak správně poznamenal PetrN Varáci není vám to blbý, že nemáme D3, D35, D73, D49, D55, D52 a přesouváme je do PPP, abychom na to vše měli, a pak děláme dálnici pro 4tis. i výhledově? Doufám, že pak ŘSD postaví D35, D49 i D73 jako dálnice 2+2, když ty 2+2 tlačí na rovné… Číst vice »

hroch.obojzivelny

Věcná poznámka: Varáci se stydět nemusí. Dálnici nestaví ani kraj, ani město, které protíná. Navíc stavba má být mezi Chebem a Pomezím, což sice papírově patří do KV kraje, ovšem pocit příslušnosti ke KV končí někde u Chodova a Ostrova n/O. 🙂

MMXA

Nejenom Varákům, ale všem co zmíněné dálnice kdekoliv v republice neplánují užívat je to u zadní části těla zda se postaví nebo ne. Jestli se tento úsek postaví tento úsek je jedno, protože i dnes se tam jede celkem na pohodu.

Johnyka

Super. Tak ještě obchvat Varů a bude D6 fertig.

Karl vB.

Byl by velmi potřeba, ale kudy ho v tamním terénu vést?

Johnyka

Za mě je dobře, že se to dostaví. Ještě severní obchvat Varů a bude D6 fertig. Na D7 by ta rychlostní komunikace od Chomutova taky chtěla dotáhnout na hranice, končí to teď u Křimova.

Tom

Cheb má do budoucna obrovský význam pro logistické a další firmy, které chtějí působit v Německu. Pokud by i Němci přivedli dálnici k našim hranicím, je to pro ně velký posun. Rovněž se dá očekávat, že provoz vzroste ve chvíli, kdy z D6 bude ucelená dálnice, kterou se lidi naučí používat. Stávající náhodné kousky dálnice prostě ještě nikoho nenaučily, že se dá jet do Německa i touto cestou.

Radek Liška

Jak píší jiní, pokud je dostatek financí, ať se postaví, myslím si, že zatím jsou důležitější stavby i opravy komunikací. Tak velký provoz tu není a po dostavbě kompletní D6 se uvidí, ale spíš zůstane stejný.

none

Konecne poradna cyklostezka. I s obcerstvenim.

hroch.obojzivelny

Na kole můžete jezdit po staré Fučíkovce…

Webster

Úzké hrdlo bude hlavně Pražský most ve Varech..

Jiří Urban

A co třípruhové uspořádání D35 od Semil k Jičínu? Tam by argument o úzkém hrdlu použít nešel?

MMXA

V Německu k napojení na dálnici chybí cca. 10km.

PetrN

Ano, na dálnici která vede od severu k jihu což nebude úplně žádaný směr pro cesty z ČR

MMXA

No vidíte a my z nejzápadnějšího cípu republiky (KV kraj) se na evropskou dálniční síť dostaneme snadněji už teď než na vnitrostátní dálniční síť

t t

Souhlasím. Dálnice by měla vést až na Pomezí. Němci třeba někdy postaví až do Bayreuthu.

PetrN

Do Bayreuthu dálnici nikdy jistě nepostaví, vedlo by to přes rozsáhlou vrchovinu kompletně zalesněným turisticky využívaným územím. Kdysi plánovaný projekt prodloužení A70 byl už před lety zrušen, čemuž se upřímně nedivím. V dnešní době už je něco takového nemyslitelné

Couler

Řeči o kapacitním hrdle jsou těžce úsměvné.
Ale ať se to klidně postaví, pokud není nouze o finance ..

Tomáš Záruba

A nejzbytečnější dálnici vyhrává…

Petr Šimral

Tak v tomto úseku ke státní hranici s Tebou souhlasím. Nicméně, pokud se zase začne blbnout s různými kontrolami na státních hranicích, tak se ta kapacita může hodit. Ještě jsem nezapomněl, jak to vypadalo, když před Pomezím byla 10 km dlouhá dlouhá kolona kamiónů čekajících na odbavení a od Marktredwitzu z druhé strany taktéž.

Tomáš Záruba

Pokud to budeme vnímat jako “lineární parkoviště pro všechny případy”, tak asi OK. Ale co já vím, třeba už vláda ví, že Schengen definitivně padne… 🙂

Twix

On ani padnout nemusí, na tom německém checkpointu za Rozvadovem se už dneska dá potkat 3 km dlouhá kolona kamionů v pravém pruhu (možná i delší, jezdím tam jen občas), a to kontrolují jen „namátkově“…

Gejza

Otázkou je, zdali jsme tak bohatou zemí na to, abychom stavěli dálnice pro strýčka příhodu. Myslím, že odpověď znáte…

MMXA

Tenhle úsek je asi nejméně probémový, mosty jsou připravené na 4 pruh, zbývá jedna MUK.

Petr Šimral

Souhlas. ale přesto je nejméně potřebný. Já to cítím tak, že „musíme“ mít souvislou D6 až na státní hranici… (s vynecháním obchvatu Karlových Varů).

Adam Ř

Ano. Lidi mají estetickou preferenci pro dlouhé nepřerušené zelené čáry. To samé je vidět třeba v diskuzi o I/35, v realizaci přeshraničního úseku D3 či v touze po uzavřeném městském okruhu

hroch.obojzivelny

A co by potom mohli říkat takoví Rakušáci, kteří dotáhnou dálnice skoro až k našim hranicím a pak přes čáru pozorují, jak se na naší straně dlouho ani nekopne?

Možná, že dostavěná D6 zatím bude končit na Pomezí, stejně, jako teď končí v lese za Skalkou. Ale do budoucna potenciál má. A myslím, že na německé straně se chytí i rychleji, než my v případě toho Rakouska.

Gejza

Rakušáci k naší hranici dotáhli pouze dálnici A5 a ta je na spojnici významných metropolí a asi nikdy se nepochybovalo o tom, že tam nakonec vznikne přeshraniční spojení (mj. je součástí hlavní sítě TEN-T). Německá B303 vede periferním územím a spolu s A70 nepředstavuje spojnici významných metropolí. Může mít význam spíše jen jako jedna z alternativních tras.

Karl vB.

„Německá B303 vede periferním územím“. Pregnantně řečeno! Tím jste zdůvodnil i to, proč se Německo zrovna nehrne do podstatné modernizace a zkapacitnění železničních tratí v tomto regionu směrem do Česka. 🙂 Nicméně zpět k silnicím, v červnu 2004 projednával německý Bundestag doporučení výboru pro dopravu, výstavbu a bydlení do zprávy k návrhu novely federálního zákona o rozvoji silnic, kde jsou i nějaká doporučení na zlepšení spojení s Českem. Je to na str. 18 tisku: https://dserver.bundestag.de/btd/15/034/1503412.pdf Konkrétně se tam píše o spojení: – B 303 Gefrees – A 93, nebo alternativně A 93 – A9/ A70 – B 303n A 93… Číst vice »

Gejza

Osobně bych preferoval, aby se na bavorské straně rychleji chytla modernizace / zkapacitnění a elektrizace tratí Řezno – Schwandorf – Furth im Wald a Norimberk – Marktredwitz, než stavba dalšího tahu pro kamiony…

Dálnice

Pokud mate na mysli A5, tak nekonci skoro az na hranicich ale 10 km pred hranicemi. Rakusaci mohli misto pozorovani pres caru tu A5 dotahnout az na hranice, prechodovy bod je znamy uz asi 20 let. Neco podobneho se v opacnem gardu deje na D3. RSD nastesti pres caru nic nepozoruje a stavi, na rakouske strane jsou koprivy. To jen abych korigoval vase dojmy…

hroch.obojzivelny

Mám na mysli A5 a S10 a o nějakých 10 km se nehodlám hádat, když na naší straně se víc než deset let nepohnula ani myš.

Předmětem sdělení bylo, že pokud jeden bude koukat na to, co dělá ten druhý, tak nepostaví nic ani jeden z nich. Proto mi nepřipadá až zas tak pošetilé postavit dálnici do lesa u Pomezí, ačkoliv Němec má pokračování nakreslené šedivě.

Dálnice

S druhou polovinou vaseho tvrzeni (D6) nelze nez souhlasit, prvni polovina (A5) je ciry nesmysl…

Karl vB.

A proč by to proboha Rakušáci dělali? Oni si dálnicí řeší vlastní problémy a až uvidí životaschopnou aktivitu i z naší strany, tak ten zbytek hravě dodělají. Víte, kolik ušetří provozních peněz na údržbě těch neexistujících 9 km za celou tu dobu od roku 2018, než se do Mikulova s tou naší slavnou D52 konečně dohrabeme? To možná barák „Dálničního oddělení PČR“ v Mikulově, který tam velmi nadčasově otevřeli už v roce 2010, bude možná potřebovat nějakou opravu. https://breclavsky.denik.cz/zpravy_region/mikulov-ma-dalnicni-oddeleni-policie-bez-dalnice.html To samé může být u S10. Kdyby tehdy, když Rakušáci S10 začali stavět, viděli z naší strany stavební aktivitu, která tam… Číst vice »

Dálnice

Použiju li vaši na obě nohy kulhající logiku tak nejvíc peněz ušetřite, když nepostavíte žádnou dálnici. Bijte se v co chcete, ale D5 a D1 byla na hranicích také dříve než soused ale nenechte se rušit realitou a fakty…

Karl vB.

To je velmi dobře, že tady presentujete, jak přemýšlíte.
Přínos dálnice A5 kompletně postavené až na hranici, v situaci, kdy se v Česku dál pokračuje po silnici 1. třídy přes Mikulov je pro Rakousko NULA. Proto Rakušáci udělali pouze obchvat Drasenhofenu, v polovičním profilu, který vyřešil místní dopravní závadu.
S D5 máte pravdu, tam byl státní zájem, aby po roce 1989 bylo do Československa ze západní Evropy vůbec jak autem civilizovaně přijet. Původně tato dálnice končila 30 km za Prahou u Zdic/ Bavoryně.

hroch.obojzivelny

Ještě výhodnější by bylo dálnici nechat postavit a nezaplatit.

Abu Daniel

Tuší někdo jestli k tomu Němci dostaví to propojení k jejich dálniční síti, nebo ne? Jinak mi jaksi uniká smysl této investice…

Jirka

Brečí že tam nemají napojení na dálniční síť. Přitom si myslím, že by to mohli postavit. Ale víme co ekoteroristi dělají i tady a někteří místní.

PetrN

no pokud to bude napojené čtyřpruhem, tak stejně maximálně po A93. Bez propojení až na A70 u Bayreuth stejně není potenciál, aby se na D6 přesunulo nějak velké množství tranzitu z D5. V Německu se ale protažení A70 na východ k Marktredwitz neplánuje, mj. protože by to šlo přes hory s významnou rekreační/turistickou oblastí kompletně zalesněnou. Proto je argument ŘSD o budoucím úzkém hrdlu velmi úsměvný, protože i nyní z MÚK Cheb-sever pokračují cca 70% provozu na Františkovy Lázně a Cheb a jen 30% na Pomezí/Německo a nemyslím si že by se s dostavbou D6 do KV měl tento poměr… Číst vice »

Martin Ježek

Tesat do kamene. Dostavba na Pomezí je mrháním peněz, které mají jít na mnohem potřebnější stavbu: zkapacitnění I/21+I/64 od Chebu přes Aš/Selb k A 93!

Vlastimil Nový

http://www.autobahnatlas-online.de/PlanungBauKarteMitAS.pdf
Napojení směr Bamberk bude více na sever

Martin Filip

Vlastimile, toto spojení je známé, ale o jeho realizaci se v tuto chvíli bohužel neuvažuje (viz šedá barva). Aktuální německý trend je navíc generální oprava a zkapacitňování hlavních tahů namísto nové výstavby.

V. P.

To je zajímavá mapka. Pokud odbočím na problematiku I/35 a D35, je z ní vidět, že z Zittau na Bautzen a dále na Görlitz a Cottbus budou v budoucnu vybudovány ještě 2 kapacitní komunikace, takže to budou kromě B178 další intenzity s napojením na dálnice A4 a A15.

ondrej.kucera

V legendě u mapy se píše, že jde o zcela opuštěné záměry.

V. P.

Já jsem v obrázku žádnou legendu nenašel, takže jsem se domníval, že to je asi hluboká budoucnost. Někde jste tu legendu našel??? Pro nás na severu to je důležité. Pokud to je zrušený záměr, tak se divím, že to v mapce je, když stav je k 06/204. Díky za reakci.

ondrej.kucera