D6 u hranic projde podrobným zkoumáním vlivů na okolí, zásadní připomínky nejsou

Stávající silnice, která byla vybudována v letech 1993 až 1997, bude tvořit pravou polovinu nového dálničního úseku.
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) bude muset proměnu dvoupruhové silnice I/6 v dálnici D6 u bavorské hranice protlačit podrobným procesem EIA. V tzv. zjišťovacím řízení o tom rozhodlo ministerstvo životního prostředí. Dobrou zprávou pro ŘSD je, že se nesešly žádné zásadní připomínky.
Jednu z poznámek poslalo město Cheb, které upozorňuje na zásah do ochranného pásma vodního zdroje Cetnov. „Je potřeba provést hydrogeologické posouzení změny hranice tohoto ochranného pásma,“ napsalo MŽP město Cheb.
Řízení se týká sedmi kilometrů mezi mimoúrovňovými křižovatkami Chlumeček a Pomezí. „Po dokončení úseku Nové Strašecí – Karlovy Vary bude stávající úsek MÚK Chlumeček – MÚK Pomezí jediným úsekem ve dvoupruhovém uspořádání. V případě nerealizace stavby a při zachování stávajícího stavu by tento úsek představoval kapacitní hrdlo,“ stojí v dokumentaci ŘSD.
Stávající silnice, která byla vybudována v letech 1993 až 1997, bude tvořit pravou polovinu nového dálničního úseku (tedy směr od Prahy), levá polovina (směr na Prahu) bude nově postavena. Stavba má podle dokumentace začít v roce 2028 či 2029, hotovo má být nejpozději v roce 2031.
Centrální komise ministerstva dopravy záměr schválila loni v dubnu, předpokládané náklady činí 1,4 miliardy.
ŘSD se aktuálně soustředí především na dostavbu dálnice D6 mezi Prahou a Karlovými Vary, kde má být D6 hotova v roce 2028.