D6 až na hranice s Německem. ŘSD vybralo projektanty nejzápadnějšího úseku

Konec D6 u Chebu. Foto: Google Street ViewKonec D6 u Chebu. Foto: Google Street View

Aktuální plán počítá se zahájením stavby v roce 2030.

Sdružení firem Sudop Praha, Sudop EU, Dopravoprojekt, D Projekt Plzeň Nedvěd, Moravia Consult, Dopravoprojekt Brno a Pudis přïpraví projekčně poslední úsek dálnic D6 ve směru do Německa.

Za 53 milionů korun zpracují pro Ředitelství silnic a dálnic dokumentaci pro společné povolení ke stavbě úsek Cheb – Pomezí. Vyplývá to ze zveřejněného kontraktu v registru smluv.

Stavba D6 Chlumeček - Pomezí. Pramen: ŘSD

Jde o úsek, který má k zahájení stavby ještě daleko. Podle informačního letáku má dojít k zahájení stavby v roce 2030. Podle letos v březnu vydaného závěru ministerstva životního prostředí musí ŘSD navíc ještě zpracovat dokumentaci o vlivu na životní prostředí. Od května již probíhají práce na podrobném geotechnickém průzkumu.

Téměř sedm kilometrů dlouhý úsek mezi mimoúrovňovými křižovatkami Chlumeček a Pomezí by podle ŘSD byl kapacitním hrdlem, pokud dojde k dokončení celé D6.

Stávající silnice, která byla vybudována v letech 1993 až 1997, bude tvořit pravou polovinu nového dálničního úseku (tedy směr od Prahy), levá polovina (směr na Prahu) bude nově postavena. Centrální komise ministerstva dopravy záměr schválila loni v dubnu, předpokládané náklady činí 1,4 miliardy. Detailně ji popisuje informační leták.

D6 u hranic projde podrobným zkoumáním vlivů na okolí, zásadní připomínky nejsou

Tagy D6 D6 Cheb–Pomezí dostavba Ředitelství silnic a dálnic ŘSD
10 komentářů