D55 do Bzence bude po půlroce kompletně ve čtyřech pruzích, otevře se příští týden
Práce na D55 Moravský Písek - Bzenec. Foto: ŘSD

Dálnice je od prosince v provozu v polovičním profilu.
Dálnice je od prosince v provozu v polovičním profilu.
Repetitivní nesmysl každý článek o d55!? Pokaždé se najdou ,,odborníci,, co chtějí zničit mimořádně cenné území LVA pro polský tranzit.
To musí být už úchylka nebo kampaň špeditérů co mají změnit původní zadání D55 a to je Ol-Břeclav a napojení na D2.Proč by měl český poplatník stavět Břeclav -A5?? Máme co dělat s tím dokončit D52…..
Polský šofér prostě pojede na Blavu a pak až bude S8 se napojí na A5 a pojede se svým drahocenným nákladem dál.
Mimochodem zatím po D55 nejezdí skoro nic…
Podle sčítání dopravy v 2020 jezdilo po D55 15 000 aut denně. O tom si taková D6 může nechat zdát. Po dokončení se doprava zdvojnásobí, kdyby bylo napojení na Rakousko tak ztrojnásobí a Brnu se hodně uleví + by nebyl důvod stavět D52 ale jen obchvat Mikulova…
Roku 2020 jezdilo kolik aut a kde? Proboha vždyť to byl jen úsek Napajedla !!!A psát ,že nejbližší cesta Brno -Vídeň se nemá stavět je úplně na hlavu….
Víte ,že ta cesta se používá několik staletí a jména ulic ve městech v Rakousku Brünner Straße mluví jasně.D55 je určena na spojení OL a Břeclav a dál na Slovensko.Nedělat extra dálnicí pro polský tranzit a snažit se naopak tranzit vytěsnit je problém co by vyspělá společnost měla mít jako hlavni cíl .Montovny, sklady a tranzit opravdu prosperitu nepřinesou….
Ano, přesně tak, přes úsek napajedla který končil sjezdem na Zlín projelo v 2020 15000 aut denně. Jsem zvědavý na nové sčítání.
Cesta z Brna na Vídeň se používala protože to bylo CK mocnářstvi. Tak jako dnes, když neexistuje čssr, nemá cenu stavět D1 na Trenčín, tak nemá 100 let po rozpadu monarchie cenu stavět dálnici na Brno aby kolem něj všichni projeli jinam. Na Prahu by se dala vést dálnice přes Znojmo (v trase staré zemské cesty když jste příznivce starých konceptů) na polsko zmíněná D55 .
Tak čím začít.. Úsek Napajedla je silný, protože je to spojnice na Zlín takže pro sčítání dopravy na otevřené části dalnice 55 nemá vliv další směr Břeclav. Kolem Bzence je provoz nulový běžte se podívat budete se tam bát. Cesta z Brna směr Vídeň je super důležitá spojuje největší města v Rakousku a na Moravě. Jsou tady byznys ,kulturní, rodinné historické zájmy to asi nepochopíte… Že pár dovolenkářů hledá jednou ročně úsporu 10 minut z Ostravska na Makarskou je marginální a tedy nepodstatný proud aut kvůli, kterému snad nebudete betonovat pole.Na Znojmo není intenzita dopravy to snad pochopíte i vy…… Číst vice »
Jsem na nově otevřených úsecích každý týden několikrát a rozhodně se nebojím jejich nevyužití. Už teď když nevedou nikam je na nich provozu až až. Dálnice přes Brno jsou z 80% ztanzit jinam. U D52 by byl provoz prakticky stejný i kdyby vedla kamkoli jinam než do Brna(Vyškov nebo Třebíč) Jo a mezi Mikulovem a státní hranicí je intenzita dopravy 7 000 aut za 24 hodin. Polovina jsou kamiony (ty asi do Brna nejedou) Takže kolik lidí reálně potřebuje dálniční spojení Brna s Vídni? A poslední argument. Kdyby byla D52 aspoň trochu důležitá tak je postavená. Tím jak se k… Číst vice »
Znovu vás musím poučit,protože snad záměrně uvádíte nesmysly. Intenzita přechodu Mikulov je 33 000 aut,Posílám vám odkaz. ASFINAG měří intenzitu průběžně celý rok.Máte data z Covid roku,ale nevadí.D52 jako dálnice je plánována v současném parametru od roku 1938 jako prioritní směr Vídeň-sever Evropy ,tak asi bude relevantní více než vaše domněnky Že není dokončena je souhra více faktorů ,ale souhlasím,že je to ostuda.Tím jak ASFINAG čeká 9km za hranicemi je jasně určená priorita.Otázcekolik.lidí z Brna potřebuje dálnici na Vídeň se musím smát,protože určitě víc jak na Ostravu a na Polsko… Současné 55 má intenzitu velmi malou jezdím tam každý týden… Číst vice »
Nesmysly plácate vy, je úplně jedno z jakého roku jsou data jde o rozdíly, v tom samém kovidovém proběhlo měření v celé ČR.
Uvidíme po letošním sčítání.
Ale klidně se s Vámi vsadím že po D1 do Polska projede více aut než přes Mikulov do Rakouska. Když za kovidový rok to bylo 2x více.
Proč ta veledůležitá dálnice na kterou je šílený společenský tlak ještě nestojí?
Řešení přes Nové mlýny,obchvat Mikulova a odpor místních zdržují napojení na A5.Běží už výkupy pozemků ,ale nebojte se dočkáte se,ale co tak se vsadit až bude dánice A52 kompletní .a porovnáme pak porovnatelné…no nic..Pořád to nic nemění na tom že optikou borce z S.Moravy nechápu co řešíte hotový projekt D55 s napojením na D2 a dále na Blavu.
Co vám brání jet na Vídeň touto trasou.Nebojte se je to dobře značeno a vyhnete se části Vídně přes Dunaj….
Obchvat Mikulova vcelku žádný problém není, vede to rovnoběžně se železniční tratí, tam se těžko argumentuje dělením krajiny když už tam jedna liniová stavba je…
TY Nové Mlýny furt přemýtají co a jak, ale není to správné za mně, „spodní“ polovina se může klidně stavět i bez toho, odpadne několik 80tek na frekventovaných křižovatkách, nebude padesátka u akvalandu, nebude obec a dva kruháče… už tak zrychlení habakuk, i když budou přemostění NM dál „řešit“…
No v Covid roce byl značný rozdíl , do AT se opravdu nemohlo,ale to nevadí.
Porovnáme dostavěnou D52 a napojenou na A5 a D1….a pak se můžeme vsadit….. no nic
Za nedostavění může vyřešení Nových Mlýnů,obchvat Mikulova a zájmy na napojení za hranicemi….
Dobře tak ať porovnávání má stejné parametry… Hatě u Znojma 7500 aut… Mikulov 7100 aut. A očividně se někam mohlo když tam ty auta prokazatelně byly jinak by je nenapičítali.
Fakt jsem zvědavý na letošní čísla.
Kdyby se chtělo tak by D52 stála. Nikdo ale nechce. Věřím tomu že v bájný rok 2033 kdy má být vše hotovo bude D52 jediná nedokončená dálnice… s vymluvama na ekology a další.
Nikdo nechce?jste normální? Dokončení se připravuje a snad bude co nejdříve…Mikulov resp Poysdorf 30,Hatě KleinH. 10 tisíc ,poslal jsem vám soubor pamatujete?
Už jste u Hatí no super pokrok…
Dálnici Břeclav Poštorná bez návaznosti RAKOUSKÉ DÁLNICE jste vyprojektoval podle zájmu řidiče ze S.Moravy,ale jasnou návaznost na stojící rakouskou A5 odmítáte🤕no dobře…
A5 na Mikulov si vyřvalo čr, Rakušáci chtěli jet na Břeclav
Rakousko má ,,Severní dálnici,, v plánu od roku 1938,zkuste se dovzdělat,vždy byla přes Drasenhofen a na Brno.ŘSD vždy udávalo tuto trasu.Že se bude příští rok stavět je jasné . https://zdopravy.cz/dalnice-pres-brno-viden-bude-do-roku-2032-veri-rsd-odpor-proti-stavbe-klesa-nekde-se-i-tesi-219331/
Kdyby něco někdo chtěl ??🤕
Kdyby D52 někdo chtěl tak je postavená stejně jako D5 tj hned.
Podle stejné logiky D49 nikdo nechce jinak už by dávno byla postavená?? A vůbec jak to že D1 byla dodělaná teprve letos??
Ha-ha, tak teda ty přeshraniční intenzity uveďte všechny, ne jen tu jednu… například: D5, D8 – obě „celých“ 13 000 za 24h, a to jsou to zkompletované dálnice nikoliv krajovka co těsně před hranicí prochází (nově vzniklou) městskou čtvrtí Mikulova s padesátkou a kruháčem…
Dále co tam máme – I/3 = 5000/24h (pikantní že?), I/35 = 7000/24h a D1 (u Ostravy) = 12000/24h
Takže to je podle vás nějaká podprůměrná hodnota ten Mikulov??
D1 na Trenčín chtěl stavět naposledy Baťa, a to z důvodů „zcela nezištných“ (to je jen náhoda že by procházela Zlínem)…
Ani komunisti za ještě několik desetiletí existence čssr nechtěli nic takového, hory obešli a ještě napojili Bratislavu, jasný win-win…
Trasa dalnice byla stanovena usnesením vlády ČSSR č. 286 ze dne 10. dubna roku 1963. Dálnice D1 měla spojovat města Praha, Brno, Uherské Hradiště, Trenčín, Žilina, Vrútky, Ružomberok, Poprad, Košice a státní hranice se Sovětským svazem u města Užhorod.
No s tím zprovezněním D5506 v roce 2029 nepočítejte. Už teď je jasné, že když vše půjde dobře otevře se dálnice v tomto úseku na podzim 2030.
Doufám že dodělají připojovák na výjezdu z dálnice směrem na Bzenec
A taky nechápu proč neudělali všechno na jedné straně a pak na druhé, každý týden mění pruhy na jízdu a pak zase zpět
Ano, bylo staveniště byť průjezdné. Nazvat to dálnicí v polovičním profilu mohl pouze zoufalec (Kupka)
To je úplně hrozivé, kde je dálnice nyní zakončena…
Jo jo 😀 to je tak když tu předchozí politici mluví o tom, jak vše nachystali.
U D55 je smutné, že ani tato mnohem akčnější vláda příliš nepokročila s přípravou za bzenec. Kdyby to bylo aspoň do Rohatce… Tam by se zpět najelo na 55.
Nejvíc se obávám, že tu trasu za bzencem napadnou ekologové a příští vláda s tím 4 roky neudělá nic.
Jsem z této oblasti. Všem ekologům ještě přidám peněz. Dálnice tu vůbec nemáčí dělat. Přitom o kopec vedle (Vlkoš či Kyjov) by udělala parády v jinak 5 nejzaostalejším regionu ĆR (okres Hodonín)
Mohl by autor více rozvést myšlenku, že bude tranzitní doprava z Polska/Ostravy do Rakouska jezdit po D55 a vyhnout se tak Brnu? Osobní a dodávky ano, pro nákladní je hraniční přechod Břeclav-Reintal na I/55 je na rakouské straně jen do 3,5t a nic se na tom rozhodně měnit nebude, silnice I/40 z Břeclavi přes Valtice na Mikulov rozhodně nebude žádná výhra a bude to kilometricky srovnatelné s cestou přes Brno. Navíc v roce 2032 už by měla být i zakapacitněná D1 kolem Brna…
Breclav > Bratislava > Viden tam dalnicni spojeni pokud se nepletu je
To sice jo, ale i po dokončení D55 to bude na jih Vídně přes D2 a A6 o 30km delší než přes Brno. Navíc průjezd po D2 přes Bratislavu bývá ještě víc zasekaný než D1 přes Brno s tím že kolem Brna je zkapacitnění relativně na obzoru, zatímco v případě D2 v Bratislavě je to hodně vzdálené sci-fi…
O tom, že by to mělo vést přes Reintal sní jenom pár lopat, co se tady dokola vyskytují. 30km je na délku, ale časově to vychází jak? Olomouc, Kroměříž, Brno je o dost delší než Olomouc, Zlín, Břeclav a poté do Vídně je to pár km. Budu si stát za tím, že navíc tranzit, co jede směr Bratislava od Brna je balkánskej odpad, co začíná severnímu uhrama a vrací se po celým týdnu domů měr Bratislava.
Vzdálenost z Olomouce do Břeclavi po D46 nebo po D55 je téměř stejná.
Jenže dělící bod je Lipník a ne Olomouc 😉
Když už, tak Hulín (počítáme s již zprovozněnou D1 kolem Přerova). O Olomouci ale nepochopitelně psal Jakub
O silném tranzitu z D2 (převážně z balkánu) vůbec není řeč, ten navíc jede od Brna hlavně na Prahu a Německo a na tom D55 vůbec nic nezmění, nechápu proč to sem pletete… Mluvíme o tranzitu Polsko-Ostrava-Rakousko. Jen tvrdím že nebude rozhodně důvod jezdit delší trasou přes Bratislavu, když to stále bude beztak rychlejší přes Brno (D2 u Bratislavy je totiž docela peklo). To se spíš budou někteří tlačit z Břeclavi přes Valtice na Mikulov, pokud si vyberou D55… Navíc nevím proč tam pletete Olomouc, řidič jedoucí od Polska přes Ostravu se bude rozhodovat až u Hulína (D1xD55) jestli přes… Číst vice »
Souhlasím s vámi: Předpokládejme, že si trasu naplánoval než vůbec vyjel.
Pokud se bude u Hulína rozhodovat operativně, tak musí být u Brna opravdu velká zácpa, jako např. při Grand Prix, aby to objížděl až přes Břeclav – jsme zpět u plánování trasy.
Aneb: To už musí být hodně velká mimořádnost, aby jel přes Břeclav … i podruhé, po předchozích zkušenostech.
Za tím, co píšu si stojím, pokud tranzit kamionu, tak povinně na Bratislavu, pokud se někdo bude rozhodovat jezdit přes Raintal a Valtice, tak likvidační pokuty v řádech milionu, přiroda je důležitější než šišlaví točvolanti v kamionech, co neumí řídit
pres Reintal nikdo kamionem nepojede vic nez jedenkrat, protoze by ho rakusaci vykostili 🙂
Hulín-Brno-Vídeň na mos na Dunaji 211 km.
Hulín-Bratislava-Vídeň 250 km.
Je to takové eh, ale za mě slušná alternativa v případě kolapsu.
TRANZIT směr Rakousko je úlet, to bude minimum. Ale navigace pro osobáky ve směru Ostrava ->Vídeň, už teď navigace ukazují jako nejrychlejší trasu přes D1, D55, Reintal a A5. Až se dostaví D1, D55 a obchvat Břeclavi, tak to bude dobrá alternativa. Protože nejen kamiony stojí v kolonách okolo Brna. Ale je jasný, že jak se dostaví D1 a později D52 a A5, a bude kompletní dálniční profil do Vídně. Tak to zase bude opět asi víc preferovat přes Brno.
nákladní tranzit Polsko-Rakousko přes Brno a Mikulov je velmi silný, je to většina z kamionů co projíždí přes Mikulov, to je samá PL značka. Ten předpokládám i s dostavbou D55 zůstane z velké části na stávající trase
Podle toho kolik polských a „rakouských“ značek vídám na osobácích mezi Lipníkem a Ostravou bych řekl že Reintal velice rychle zakáže i průjezd osobáku nebo postaví obchvat. Osobní doprava směrem Vídeň/polsko je opravdu silná.
Obchvat Reintalu je v plánu. Na papíře. Příprava nula.
Jojo, klasické po střechu naložené passaty B5 s rakouskou značkou neopouštějící levý pruh uhánějící v neděli večer od Ostravy ku Vídni.
No nevím jak moc autor myslel rakousko, ale spousta aut jede bratislava, budapešť a dál balkán. Hodně osobáků jezdilo maďarsko.
Takže osa polsko balkán bude mimo brno a bude to určitě odlehčení 😉
Jenže drtivá většina kamionů z Balkánu (D2) jede dále na Prahu a Německo. Zatímco od Rakouska (D52) jede opět drtivá většina na Polsko… a to vše se potkává v kratičkém úseku D1 u Brna mezi exity 194 a 196, proto to tam býval takový špunt
To souvisí i s tím, že zatím neexistuje rychlostní S8 z Wrocławi přes Kladsko k českým hranicím. Až jednoho pěkného dne bude, nabídne se alterantivní trasa ze severního Německa přes Wrocław s využitím našich I/44,+i/35 do Olomouce a dále právě po D55 směr Slovensko a Balkán. Uvidíme, co bude dřív – jestli Pražský okruh nebo S8. https://en.wikipedia.org/wiki/Expressway_S8_(Poland)
Samozřejmě ne I/35, ale D35. Pardon.