D55 do Bzence bude po půlroce kompletně ve čtyřech pruzích, otevře se příští týden

Práce na D55 Moravský Písek - Bzenec. Foto: ŘSDPráce na D55 Moravský Písek - Bzenec. Foto: ŘSD

Dálnice je od prosince v provozu v polovičním profilu.

Odebírat
Upozornit na
guest
24 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zdeněk

Repetitivní nesmysl každý článek o d55!? Pokaždé se najdou ,,odborníci,, co chtějí zničit mimořádně cenné území LVA pro polský tranzit.
To musí být už úchylka nebo kampaň špeditérů co mají změnit původní zadání D55 a to je Ol-Břeclav a napojení na D2.Proč by měl český poplatník stavět Břeclav -A5?? Máme co dělat s tím dokončit D52…..
Polský šofér prostě pojede na Blavu a pak až bude S8 se napojí na A5 a pojede se svým drahocenným nákladem dál.
Mimochodem zatím po D55 nejezdí skoro nic…

Martin Z

No s tím zprovezněním D5506 v roce 2029 nepočítejte. Už teď je jasné, že když vše půjde dobře otevře se dálnice v tomto úseku na podzim 2030.

Skipper94

Doufám že dodělají připojovák na výjezdu z dálnice směrem na Bzenec
A taky nechápu proč neudělali všechno na jedné straně a pak na druhé, každý týden mění pruhy na jízdu a pak zase zpět

Krysa350

To je úplně hrozivé, kde je dálnice nyní zakončena…

pavel

Jo jo 😀 to je tak když tu předchozí politici mluví o tom, jak vše nachystali.
U D55 je smutné, že ani tato mnohem akčnější vláda příliš nepokročila s přípravou za bzenec. Kdyby to bylo aspoň do Rohatce… Tam by se zpět najelo na 55.
Nejvíc se obávám, že tu trasu za bzencem napadnou ekologové a příští vláda s tím 4 roky neudělá nic.

PetrN

Mohl by autor více rozvést myšlenku, že bude tranzitní doprava z Polska/Ostravy do Rakouska jezdit po D55 a vyhnout se tak Brnu? Osobní a dodávky ano, pro nákladní je hraniční přechod Břeclav-Reintal na I/55 je na rakouské straně jen do 3,5t a nic se na tom rozhodně měnit nebude, silnice I/40 z Břeclavi přes Valtice na Mikulov rozhodně nebude žádná výhra a bude to kilometricky srovnatelné s cestou přes Brno. Navíc v roce 2032 už by měla být i zakapacitněná D1 kolem Brna…

Jakub

Breclav > Bratislava > Viden tam dalnicni spojeni pokud se nepletu je

PetrN

To sice jo, ale i po dokončení D55 to bude na jih Vídně přes D2 a A6 o 30km delší než přes Brno. Navíc průjezd po D2 přes Bratislavu bývá ještě víc zasekaný než D1 přes Brno s tím že kolem Brna je zkapacitnění relativně na obzoru, zatímco v případě D2 v Bratislavě je to hodně vzdálené sci-fi…

Jakub

O tom, že by to mělo vést přes Reintal sní jenom pár lopat, co se tady dokola vyskytují. 30km je na délku, ale časově to vychází jak? Olomouc, Kroměříž, Brno je o dost delší než Olomouc, Zlín, Břeclav a poté do Vídně je to pár km. Budu si stát za tím, že navíc tranzit, co jede směr Bratislava od Brna je balkánskej odpad, co začíná severnímu uhrama a vrací se po celým týdnu domů měr Bratislava.

Slávek

Vzdálenost z Olomouce do Břeclavi po D46 nebo po D55 je téměř stejná.

pavel

Jenže dělící bod je Lipník a ne Olomouc 😉

PetrN

Když už, tak Hulín (počítáme s již zprovozněnou D1 kolem Přerova). O Olomouci ale nepochopitelně psal Jakub

PetrN

O silném tranzitu z D2 (převážně z balkánu) vůbec není řeč, ten navíc jede od Brna hlavně na Prahu a Německo a na tom D55 vůbec nic nezmění, nechápu proč to sem pletete… Mluvíme o tranzitu Polsko-Ostrava-Rakousko. Jen tvrdím že nebude rozhodně důvod jezdit delší trasou přes Bratislavu, když to stále bude beztak rychlejší přes Brno (D2 u Bratislavy je totiž docela peklo). To se spíš budou někteří tlačit z Břeclavi přes Valtice na Mikulov, pokud si vyberou D55… Navíc nevím proč tam pletete Olomouc, řidič jedoucí od Polska přes Ostravu se bude rozhodovat až u Hulína (D1xD55) jestli přes… Číst vice »

N.N.

Souhlasím s vámi: Předpokládejme, že si trasu naplánoval než vůbec vyjel.
Pokud se bude u Hulína rozhodovat operativně, tak musí být u Brna opravdu velká zácpa, jako např. při Grand Prix, aby to objížděl až přes Břeclav – jsme zpět u plánování trasy.

Aneb: To už musí být hodně velká mimořádnost, aby jel přes Břeclav … i podruhé, po předchozích zkušenostech.

Jakub

Za tím, co píšu si stojím, pokud tranzit kamionu, tak povinně na Bratislavu, pokud se někdo bude rozhodovat jezdit přes Raintal a Valtice, tak likvidační pokuty v řádech milionu, přiroda je důležitější než šišlaví točvolanti v kamionech, co neumí řídit

UGL

pres Reintal nikdo kamionem nepojede vic nez jedenkrat, protoze by ho rakusaci vykostili 🙂

Jan M

Hulín-Brno-Vídeň na mos na Dunaji 211 km.
Hulín-Bratislava-Vídeň 250 km.

Je to takové eh, ale za mě slušná alternativa v případě kolapsu.

Pavel Kopeček

TRANZIT směr Rakousko je úlet, to bude minimum. Ale navigace pro osobáky ve směru Ostrava ->Vídeň, už teď navigace ukazují jako nejrychlejší trasu přes D1, D55, Reintal a A5. Až se dostaví D1, D55 a obchvat Břeclavi, tak to bude dobrá alternativa. Protože nejen kamiony stojí v kolonách okolo Brna. Ale je jasný, že jak se dostaví D1 a později D52 a A5, a bude kompletní dálniční profil do Vídně. Tak to zase bude opět asi víc preferovat přes Brno.

PetrN

nákladní tranzit Polsko-Rakousko přes Brno a Mikulov je velmi silný, je to většina z kamionů co projíždí přes Mikulov, to je samá PL značka. Ten předpokládám i s dostavbou D55 zůstane z velké části na stávající trase

factory

Podle toho kolik polských a „rakouských“ značek vídám na osobácích mezi Lipníkem a Ostravou bych řekl že Reintal velice rychle zakáže i průjezd osobáku nebo postaví obchvat. Osobní doprava směrem Vídeň/polsko je opravdu silná.

Dálnice

Obchvat Reintalu je v plánu. Na papíře. Příprava nula.

Karel Mio

Jojo, klasické po střechu naložené passaty B5 s rakouskou značkou neopouštějící levý pruh uhánějící v neděli večer od Ostravy ku Vídni.

pavel

No nevím jak moc autor myslel rakousko, ale spousta aut jede bratislava, budapešť a dál balkán. Hodně osobáků jezdilo maďarsko.
Takže osa polsko balkán bude mimo brno a bude to určitě odlehčení 😉

PetrN

Jenže drtivá většina kamionů z Balkánu (D2) jede dále na Prahu a Německo. Zatímco od Rakouska (D52) jede opět drtivá většina na Polsko… a to vše se potkává v kratičkém úseku D1 u Brna mezi exity 194 a 196, proto to tam býval takový špunt