D52 od Nových Mlýnů až na rakouskou hranici má projektanty, běží výkupy pozemků
Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD

V trase jsou už vykoupeny téměř dvě třetiny pozemků.
V trase jsou už vykoupeny téměř dvě třetiny pozemků.
Koukám na tu mapku – Mikulov už bude mít druhý obchvat. K tomu prvnímu se ještě zvládli lidé pomnožit a nastavět domky. V dnešní době, kdy si místo plození dětí lidé pořizují různé pséky, kočky, auta a jiné zábavy, už tento dálníční obchvat navždy zůstane obchvatem.
Ano, bude to obchvat obchvatu. Ten první obchvat si mikulovsti zasekali kruhacema a obestaveli… Takova ceska diagnoza…
Indukce je sfiňa.
Je to tak, indukce dalších a dalších osobností jistého Haláska (nyní Puštík a Honza Vitásek) v diskuzích na tomto serveru je opravdu mrzutá.
Moravská diagnóza, moravské město …
jen tak pro zajímavost, neví někdo kdy byl postaven? Jsem to kdysi hledal a nedohledal
Zkuste historické letecké fotky na CUZK. Sice tam netrefíte rok, ale desetiletí určitě.
Kruháče zrovna tam, to je děs a hrůza.
Takových optimistických plánů už jsem slyšel za dlouhé roky hodně
Dokud se nemoone do země, neuvěřím.
otákza je kdy do toho zase hodí vidle Patrik… vsadil bych se že už se chystá aby to poslední den námitek podal…
Opravdu je to vynikajíci dvojka Kupka-Matl.To co dokazali za kratkou dobu se nepodařílo žádné vladě za 35let.Opravdu nechal bych jej u moci,aby dokončili to co naplanovali,a je rozestavěné.
Ještě je dobré zmínit Dana Ťoka, který rozhýbal zakonzervovaný stav po předchozích garniturách a pana Kremlíka, který do pozice ředitele pana Mátla vybral. Před právní průbojnosti ministerstva dopravy pod panem Kupkou a tahem na branku pana Mátla smekám.
Ťokův průsmyk je více, než výmluvný, toho bych s pochvalama vůbec nezmiňoval….
Podle výrazu Ťokův průsmyk vidím z jakých informačních zdrojů čerpáte a budete ten tip chytráka, který kvůli jedné nepovedené zakázce, kde zkrachoval zhotovitel, na dvě stě kilometrů dlouhé stavební akci, která se naneštěstí stala v zimním období na nejnáročnějším úseku, neocení, že to ministerstvo zvládlo vyřešit jak nejrychleji mohlo a úsek po přesoutěžení dotáhli. Vy asi problémy nezažíváte. Pogratulujte si, já to neudělám.
Faktem je, že ta modernizace D1 měla být dokončená v roce 2019.
ANO ji prohlásilo za dokončenou před volbami v roce 2021.
A mám pocit, že ještě nyní se některé dálniční objekty na D1 opravují…
Jenže to jde bohužel za ministry a vládami před ním. Ťok jakožto ex-gen.ředitel Skansky posléze ve funkci ministra skutečně započal určitou reformu ŘSD a tak trochu odvedl takovou tu špinavou a bohužel co se výsledků týče ještě ne natolik viditelnou a politicky atraktivní práci.
podle Ťoka už se mělo dva roky jezdit 🙂 ale jinak uznávám, že z té party to byl dobrý ministr
Za mě nám Mátla seslalo samo nebe! Je to člověk, který evidentně umí komunikovat s lidmi a chce komunikovat a pak všechno jde! Netlačí projekty silou moci!
Nasadil bych ho na rok, dva na „rychlodráhu“ na letiště. Třeba bychom se jí někdy i dočkali.
Jste druhý v pořadí. Já už ho dávno rezervuju na Radlickou radiálu.
Jo v Praze by měl taky co dělat a ty peníze tam taky tak nějak jsou…
Mátl je bůh! 2030 bude hotovo se vším. V nejhorším případě budou D3 a D0 na severu rozestavěné.
do žní…. teda do voleb, pak se udelaj škatulata a bude po žižalkách. Úspěch se neodpouští.
Tomu nevěřím. Mátl přežil už jedno střídání vlády, není důvod aby nepřežil i další – je právem populární
Přesně tak, odstranit Mátla by byla politická sebevražda… Navíc jako generální ředitel je od roku 2019 kdy bylo u moci ANO. On postupně narostl za dlouhé roky působení u ŘSD, nejde o žádnou politickou figurku
Dokud nebude mít politické ambice, tak by nám mohl v úřadu zůstat, i přes změny vlády.
Co mě ale trošku znervózňuje, je to, že ve zdejší kotlince se s oblibou rozvrtává to, co dobře funguje…a ne to, co by potřebovalo vzít za límec a vyhodit nebo vykydat…viz jeden podnik v Dlážděné a antikvariát to zrovna není.
Ale puch je tam jak v antikvariátě. Je potřeba vymést Augiášův chlév, pak se ukáže kolik „Motolů“ tam je.
To by samozřejmě byla, zejména za našeho pohledu. Ale politické tlaky bych nepodceňoval. Myslím, že i Kupka si musel Mátla obhájit.
No spíš, pokud by o to měl zájem, by ho to poslalo do náruče opozici, která by ho dokázala vhodně využít a zařadit na kandidátku.
Pokud vím tak tu byl za Hrabiše
Takže není důvod pokud tu zas bude úřadovat premiér co maká aby mu v tom Pan Mátl nepomáhal.
No a pak v roce 2030 přemístit Mátla z ŘSD do SŽ, na přípravu VRT. Aby se aspoň většina z nás dožila kopnutí do země … 🙂
Bohužel, podle webu ŘSD budou tyto dálnice až po r. 2030, ještě hůře termínově jsou na tom D49, D55 a D73.
Za Mátlova šéfování nemám pochyby, že se příští rok začne. Ten úsek kolem Mikulova je nejpotřebnější. Takže D52 bude nakonec na hranicích dřív než A5 (Jasně, přechod NN bude ještě chvíli trvat…)…
Sám jsem zvědav jak rychle zareagují Rakušáci a dostaví těch 9km zbyvajici trasy z toho 5km na obchvatu Drasenhofenu kde je potřeba „jen“ dodělat druhý jizdní pás. Něco mi říká že to úplně rychle nebude
Taky si nemyslim, ze se budou nejak smekat. Pres Drasenhofen uz jim to nejezdi a zbytek je jim u zadele…
Tak ono to pro ty intenzity jakžtakž stačí. Pár měsíců v roce je tam silnější provoz, jinak je to v pohodě. Přes obec jim to nevede, takže nemají důvod spěchat. Paradoxně oni mohou za ty komplikace u nás, být to na naší straně, tak se to vede více západně a neřešíme problém s ekospolky.
Tak větší blbost jste napsat nemohl.Jak může za naše zpoždění AT?Uveďte problém s ekospolky?!
Je to nejkratší cesta z Brna do Vídně, jak jinak ji chcete trasovat??
jak to mají připravené Rakušani – stačí se podívat na mapy.cz – letecká mapa tam je trasa krásně zřetelná
Velmi rychle. Rakouský kolega se vyjádřil ve smyslu, že čeká na „Planung auf der tschechischen Seite“. Rakušáci to nedostavěli formou čtytřpruhu proto, že bez navazujícího českého úseku to nemělo smysl, ne že by to někdo blokoval.
Takhle si představuju efektivní proces výstavby v současném pojetí, projektanti projektujou už těsně před vydáním EIA, díky liniovému zákonů se může vykupovat ještě před rozhodnutím stavebního úřadu o záměru. Všechno todle podle mě výrazně urychluje stavbu, na SŽ by se mohli učit. A k tomu závaznému stanovisku – to tedy nic nerozhoduje, jak budou překlenuty NM bude na ŘSD po zhodnocení technologické a ekonomické efektivnosti výstavby společně s posudkem vlivu na životní prostředí k variantním záměrům (EIA). Jenom doufám, že se pak DESÚ vypořádá s odůvodněním a dalšími náležitostmi záměru tak, aby to správní soudy neposlaly do kytek kvůli odvolání… Číst vice »
Škoda, že podobný tlak na co nejrychlejší dokončení není i u klíčových železnicních staveb.
A ještě paralelní vodní kanál a více místních letišť, ne? Ty železnice měly být předtím, teď už se budou těžko prosazovat (viz Praha – Liberec). Ony už ani teď nejsou pro dopravu brány jako klíčové a doprava přesunutá na silnice je užívána mnohými jako argument, proč před železnicí investovat do dalších a dalších silnic. Bohužel.
Souhlas. Je to vidět i tady v diskuzi.Kdo odporoje a pochybuje o schopnostech pánaboha Radka a silničním evangeliu je umínusován a málem upálen na hranici z ojetejch gum. Co na tom, žecestujeme max 160km, kdežto rychlovlakem 300km/h. Ale pšt ovýhodách železnice se nahlas mluvit nesmí.🙃
Tak to máme Honzu Vitáska, teď Puštík, tak kolik klonů Haly D ještě vyleze? 🙂
No, ještě kdyby nebožáci věděli že EIA dělal SUDOP Praha 🙂
Ty procenta vykoupených pozemků jsou pro celou zbývající dálnici nebo jen pro tento jižní úsek?
Protože v článku z 5. 9. 2024 se píše: „V roce 2026 by mohla začít stavba jižní části, kde už ŘSD vykoupilo přes 90 procent pozemků.“ (https://zdopravy.cz/dalnice-pres-brno-viden-bude-do-roku-2032-veri-rsd-odpor-proti-stavbe-klesa-nekde-se-i-tesi-219331/).
Buď je informace špatně u původního článku nebo je zde nešťastně formulovaná…
Má projektanty, vykoupeny 2/3 pozemků a kdy vyrazí do akce stavební stroje ?
Že byste si nejprve přečetl článek?
Takovýchto článků tady bylo za posledních několik let hafo, realita je teorie už.. už to bude !
Škoda, že jste neměl čas to najít v článku…
V článku je uvedeno že stavba ještě ani nemá EIA – brzké získání, neví jestli most nebo násep ale hlavně že se optimisticky předpokládá, něco jako nedávny článek o startu obchvatu Břeclavi
Takže nikdo neví kdy se začne. Proč se na to tedy ptáte tady v diskuzi?
?? jak nikdo ? dopravně – stavební experti z diskuze mají jasno ! Já jen nevěřím datumu z článku
Tento titulek jsem očekával v roce 1996 v papírových novinách…
Jestli to z připojené mapy chápu dobře, tak současná I/52 poslouží v cca polovině tohoto úseku jako „základ“ jednoho směru dálnice a paralelně se postaví nová I/52?
určitě to bude funglovka. Možná to půjde ve stopě, ale to je tak vše. Asi tak jak chtějí rozebrat I/73.
Ne, stará silnice je bez mýta pro osobní vozy
Dle letáku (doporučuji přečíst) to částečně povede přímo po současné trase. Ale že by využili i současný asflat, to bych se spíš divil
Tak asfalt jsem rozhodně nemyslel 🙂
Každopádně děkuji, leták jsem předtím nečetl, z něho je to jasné.
Jako na Lounsku a nebo Slánsku u D7. Nejprve postaví novej pruh a převedou tam provoz a potom starej rozeberou celej a udělaj komplet znova.