D52 od Nových Mlýnů až na rakouskou hranici má projektanty, běží výkupy pozemků

Vizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSDVizualizace dálnice D52 u obce Bavory. Foto: ŘSD

V trase jsou už vykoupeny téměř dvě třetiny pozemků.

79 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Karel

Stanovisko EIA je vždycky brzda. To nejde zvýšit počet těch ekoteroristů na úřadě, aby byli rychlejší?

Jarda

měl by tam být ekodukt

Radim

Tak aby jsme se zase zbytečně netěšili. S bratrem jsme jedni z těch majitelů pozemků kde má vést tato dálnice a nás ještě nikdo ani neoslovil. Takže asi tak. Sám bych byl rád aby jsme se už nemuseli před Rakušáky stydět a mohli jet do Vídně jako občané Evropy a ne jak drbani po okresce. Držím pěsti

PetrN

týká se to jižního úseku od nádrží po Rakousko? Výkupy totiž probíhají zatím jen tam, jelikož úsek už měl kdysi územní rozhodnutí a tak jsou pozemky na katastru oddělené. Zbývajících dvou úsecích bude možné zahájit výkupy až po kladném stanovisku EIA (dle nového zákona), kdy následně může proběhnout oddělení pozemků na katastru a zahájení výkupů. Do nedávna to bylo možné až od stupně ÚR

Tomáš

Koukám na tu mapku – Mikulov už bude mít druhý obchvat. K tomu prvnímu se ještě zvládli lidé pomnožit a nastavět domky. V dnešní době, kdy si místo plození dětí lidé pořizují různé pséky, kočky, auta a jiné zábavy, už tento dálníční obchvat navždy zůstane obchvatem.

Dálnice

Ano, bude to obchvat obchvatu. Ten první obchvat si mikulovsti zasekali kruhacema a obestaveli… Takova ceska diagnoza…

Puštík

Indukce je sfiňa.

El Barto

Je to tak, indukce dalších a dalších osobností jistého Haláska (nyní Puštík a Honza Vitásek) v diskuzích na tomto serveru je opravdu mrzutá.

Jan Barvík

Moravská diagnóza, moravské město …

SYN

Všestary jsem na Moravě??

Jarda

jen tak pro zajímavost, neví někdo kdy byl postaven? Jsem to kdysi hledal a nedohledal

Vojtěch

Zkuste historické letecké fotky na CUZK. Sice tam netrefíte rok, ale desetiletí určitě.

SYN

Desetiletí trefím „od boku“ je to 1995 +- 5 let…

Jirka

Kruháče zrovna tam, to je děs a hrůza.

SYN

To nemohlo vydržet, 1+1 a úrovňový křížení v oblasti MEZI zástavbou a nádražím…

Vladimír M.

Úplně stejně to dopadlo v Zábřehu a vůbec je to typické pro řadu míst, kde stát trasu dostatečně nehájí proti znehodnocení.

SYN

Tak to je no, ale on ani ten první nebyl moc „daleko“ od města, tehdy se to stavělo MEZI obytnou zástavbou a nádražím… to nemohlo vydržet navěky. I kdyby se nepřiblížila zástavba nádraží, tak by se posunulo nádraží k městu, protože mít ho navěky tak daleko a oddělené významnou komunikací by nedělalo dobrotu…
Ale byly to hodně obyčejné 1+1 s úrovňovými křižovatkami, nic „luxusního“ jako obchvat Všestar který dostane „obchvat obchvatu“ dřív než Mikulov (a zdaleka „nevydržel“ 30 let)…

Stanislav Průša

Takových optimistických plánů už jsem slyšel za dlouhé roky hodně
Dokud se nemoone do země, neuvěřím.

Dado I

otákza je kdy do toho zase hodí vidle Patrik… vsadil bych se že už se chystá aby to poslední den námitek podal…

Erich

Opravdu je to vynikajíci dvojka Kupka-Matl.To co dokazali za kratkou dobu se nepodařílo žádné vladě za 35let.Opravdu nechal bych jej u moci,aby dokončili to co naplanovali,a je rozestavěné.

Jiří Urban

Ještě je dobré zmínit Dana Ťoka, který rozhýbal zakonzervovaný stav po předchozích garniturách a pana Kremlíka, který do pozice ředitele pana Mátla vybral. Před právní průbojnosti ministerstva dopravy pod panem Kupkou a tahem na branku pana Mátla smekám.

Jakub

Ťokův průsmyk je více, než výmluvný, toho bych s pochvalama vůbec nezmiňoval….

Jiří Urban

Podle výrazu Ťokův průsmyk vidím z jakých informačních zdrojů čerpáte a budete ten tip chytráka, který kvůli jedné nepovedené zakázce, kde zkrachoval zhotovitel, na dvě stě kilometrů dlouhé stavební akci, která se naneštěstí stala v zimním období na nejnáročnějším úseku, neocení, že to ministerstvo zvládlo vyřešit jak nejrychleji mohlo a úsek po přesoutěžení dotáhli. Vy asi problémy nezažíváte. Pogratulujte si, já to neudělám.

G94003

Faktem je, že ta modernizace D1 měla být dokončená v roce 2019.

ANO ji prohlásilo za dokončenou před volbami v roce 2021.

A mám pocit, že ještě nyní se některé dálniční objekty na D1 opravují…

Petr Hanák

Jenže to jde bohužel za ministry a vládami před ním. Ťok jakožto ex-gen.ředitel Skansky posléze ve funkci ministra skutečně započal určitou reformu ŘSD a tak trochu odvedl takovou tu špinavou a bohužel co se výsledků týče ještě ne natolik viditelnou a politicky atraktivní práci.

Jarda

podle Ťoka už se mělo dva roky jezdit 🙂 ale jinak uznávám, že z té party to byl dobrý ministr

Kusi

Za mě nám Mátla seslalo samo nebe! Je to člověk, který evidentně umí komunikovat s lidmi a chce komunikovat a pak všechno jde! Netlačí projekty silou moci!

Gawain

Nasadil bych ho na rok, dva na „rychlodráhu“ na letiště. Třeba bychom se jí někdy i dočkali.

Tomáš

Jste druhý v pořadí. Já už ho dávno rezervuju na Radlickou radiálu.

František

Jo v Praze by měl taky co dělat a ty peníze tam taky tak nějak jsou…

VRTjecesta

Mátl je bůh! 2030 bude hotovo se vším. V nejhorším případě budou D3 a D0 na severu rozestavěné.

mil

do žní…. teda do voleb, pak se udelaj škatulata a bude po žižalkách. Úspěch se neodpouští.

Adam Ř

Tomu nevěřím. Mátl přežil už jedno střídání vlády, není důvod aby nepřežil i další – je právem populární

PetrN

Přesně tak, odstranit Mátla by byla politická sebevražda… Navíc jako generální ředitel je od roku 2019 kdy bylo u moci ANO. On postupně narostl za dlouhé roky působení u ŘSD, nejde o žádnou politickou figurku

BND 30

Dokud nebude mít politické ambice, tak by nám mohl v úřadu zůstat, i přes změny vlády.
Co mě ale trošku znervózňuje, je to, že ve zdejší kotlince se s oblibou rozvrtává to, co dobře funguje…a ne to, co by potřebovalo vzít za límec a vyhodit nebo vykydat…viz jeden podnik v Dlážděné a antikvariát to zrovna není.

Otakar

Ale puch je tam jak v antikvariátě. Je potřeba vymést Augiášův chlév, pak se ukáže kolik „Motolů“ tam je.

Swariner

To by samozřejmě byla, zejména za našeho pohledu. Ale politické tlaky bych nepodceňoval. Myslím, že i Kupka si musel Mátla obhájit.

Dejf

No spíš, pokud by o to měl zájem, by ho to poslalo do náruče opozici, která by ho dokázala vhodně využít a zařadit na kandidátku.

Asd

Pokud vím tak tu byl za Hrabiše
Takže není důvod pokud tu zas bude úřadovat premiér co maká aby mu v tom Pan Mátl nepomáhal.

marty-t

No a pak v roce 2030 přemístit Mátla z ŘSD do SŽ, na přípravu VRT. Aby se aspoň většina z nás dožila kopnutí do země … 🙂

bohuzel

Bohužel, podle webu ŘSD budou tyto dálnice až po r. 2030, ještě hůře termínově jsou na tom D49, D55 a D73.

Dálnice

Za Mátlova šéfování nemám pochyby, že se příští rok začne. Ten úsek kolem Mikulova je nejpotřebnější. Takže D52 bude nakonec na hranicích dřív než A5 (Jasně, přechod NN bude ještě chvíli trvat…)…

PetrN

Sám jsem zvědav jak rychle zareagují Rakušáci a dostaví těch 9km zbyvajici trasy z toho 5km na obchvatu Drasenhofenu kde je potřeba „jen“ dodělat druhý jizdní pás. Něco mi říká že to úplně rychle nebude

Dálnice

Taky si nemyslim, ze se budou nejak smekat. Pres Drasenhofen uz jim to nejezdi a zbytek je jim u zadele…

Otakar

Tak ono to pro ty intenzity jakžtakž stačí. Pár měsíců v roce je tam silnější provoz, jinak je to v pohodě. Přes obec jim to nevede, takže nemají důvod spěchat. Paradoxně oni mohou za ty komplikace u nás, být to na naší straně, tak se to vede více západně a neřešíme problém s ekospolky.

Zdeněk

Tak větší blbost jste napsat nemohl.Jak může za naše zpoždění AT?Uveďte problém s ekospolky?!
Je to nejkratší cesta z Brna do Vídně, jak jinak ji chcete trasovat??

Ojin

V 90. letech se řešila trasa někde kolem Hevlína a Laa, ale Rakousko to nechtělo

PetrN

až tak moc západně to nemělo být. Česká strana preferovala trasování těsně západně od Nových Mlýnů a kolem obce Nový Přerov do Rakouska. Pro ČR by to byla nejlevnější varianta, jelikož u Nového Přerova je rakouská hranice nejseverněji. Celková délka trasy do Vídně by tudy byla srovnatelná jak přes Mikulov

SYN

Srovnatelné je cokoliv, delší by to bylo cca. 3-5km, a víc „divočinou“. Jezdit slušně do Mikulova je i v našem zájmu…

SYN

A mimochodem by to „zabilo“ vidličku na Břeclav…

PetrN

jen jsem konstatoval fakty. Když už D52 přes Pohořelice tak za mě jasně vede trasa přes Mikulov mj. i kvůli vnitrostátním relacím

SYN

To si jen myslíte že tam by probléy nebyly…

PeS

jak to mají připravené Rakušani – stačí se podívat na mapy.cz – letecká mapa tam je trasa krásně zřetelná

Pavel Skládaný

Velmi rychle. Rakouský kolega se vyjádřil ve smyslu, že čeká na „Planung auf der tschechischen Seite“. Rakušáci to nedostavěli formou čtytřpruhu proto, že bez navazujícího českého úseku to nemělo smysl, ne že by to někdo blokoval.

PetrN

Milý pane kolego, nebyl bych tak optimistický. Za nyní již minulé vlády se zelenými dokonce zazněla možnost že by se již dálnice na hranice nedostavovala, tato vláda je naštěstí minulostí.
Ono to není jen o dodělání druhého jízdního pásu, na jih od Drasenhofenu to bude znamenat velkou stavební akci, aby došlo k mimoúrovňovému vykřížení se starou silnicí + poměrně zásadní přestavba v prostoru hraničního přechodu. Já bych se i vsadil, že pokud se u nás opravdu zadaří a zahájí se na začátku 2027, tak na konci 2029 se zprovozněním obchvatu Mikulova nebude přímé napojení na rakouskou dálnici

Dálnice

Recyklujete oblibeny nesmysl. Prechodovy bod je dany uz asi 20 let. Kdykoliv to mohli dostavet az na caru. Tak jako RSD ted stavi D3 az na caru a na rakouske strane se nedeje nic. Rakusaci to nedostaveli protoze se na to vys*ali…

Rei

Takhle si představuju efektivní proces výstavby v současném pojetí, projektanti projektujou už těsně před vydáním EIA, díky liniovému zákonů se může vykupovat ještě před rozhodnutím stavebního úřadu o záměru. Všechno todle podle mě výrazně urychluje stavbu, na SŽ by se mohli učit. A k tomu závaznému stanovisku – to tedy nic nerozhoduje, jak budou překlenuty NM bude na ŘSD po zhodnocení technologické a ekonomické efektivnosti výstavby společně s posudkem vlivu na životní prostředí k variantním záměrům (EIA). Jenom doufám, že se pak DESÚ vypořádá s odůvodněním a dalšími náležitostmi záměru tak, aby to správní soudy neposlaly do kytek kvůli odvolání… Číst vice »

Olda

Někdy mám dojem, že ty soudy s Patrikem spolupracují….

Puštík

Škoda, že podobný tlak na co nejrychlejší dokončení není i u klíčových železnicních staveb.

Frantisek X

A ještě paralelní vodní kanál a více místních letišť, ne? Ty železnice měly být předtím, teď už se budou těžko prosazovat (viz Praha – Liberec). Ony už ani teď nejsou pro dopravu brány jako klíčové a doprava přesunutá na silnice je užívána mnohými jako argument, proč před železnicí investovat do dalších a dalších silnic. Bohužel.

Puštík

Souhlas. Je to vidět i tady v diskuzi.Kdo odporoje a pochybuje o schopnostech pánaboha Radka a silničním evangeliu je umínusován a málem upálen na hranici z ojetejch gum. Co na tom, žecestujeme max 160km, kdežto rychlovlakem 300km/h. Ale pšt ovýhodách železnice se nahlas mluvit nesmí.🙃

El Barto

Tak to máme Honzu Vitáska, teď Puštík, tak kolik klonů Haly D ještě vyleze? 🙂

Insider

No, ještě kdyby nebožáci věděli že EIA dělal SUDOP Praha 🙂

Jirka

Ty procenta vykoupených pozemků jsou pro celou zbývající dálnici nebo jen pro tento jižní úsek?
Protože v článku z 5. 9. 2024 se píše: „V roce 2026 by mohla začít stavba jižní části, kde už ŘSD vykoupilo přes 90 procent pozemků.“ (https://zdopravy.cz/dalnice-pres-brno-viden-bude-do-roku-2032-veri-rsd-odpor-proti-stavbe-klesa-nekde-se-i-tesi-219331/).

Buď je informace špatně u původního článku nebo je zde nešťastně formulovaná…

PeS

Má projektanty, vykoupeny 2/3 pozemků a kdy vyrazí do akce stavební stroje ?

Průvodce původní Aleš

Že byste si nejprve přečetl článek?

PeS

Takovýchto článků tady bylo za posledních několik let hafo, realita je teorie už.. už to bude !

David

Škoda, že jste neměl čas to najít v článku…

PeS

V článku je uvedeno že stavba ještě ani nemá EIA – brzké získání, neví jestli most nebo násep ale hlavně že se optimisticky předpokládá, něco jako nedávny článek o startu obchvatu Břeclavi

Dizgrafyq

Takže nikdo neví kdy se začne. Proč se na to tedy ptáte tady v diskuzi?

PeS

?? jak nikdo ? dopravně – stavební experti z diskuze mají jasno ! Já jen nevěřím datumu z článku

Průvodce původní Aleš

Jestli to z připojené mapy chápu dobře, tak současná I/52 poslouží v cca polovině tohoto úseku jako „základ“ jednoho směru dálnice a paralelně se postaví nová I/52?

Jan M

určitě to bude funglovka. Možná to půjde ve stopě, ale to je tak vše. Asi tak jak chtějí rozebrat I/73.

PeS

Ne, stará silnice je bez mýta pro osobní vozy

Adam Ř

Dle letáku (doporučuji přečíst) to částečně povede přímo po současné trase. Ale že by využili i současný asflat, to bych se spíš divil

Průvodce původní Aleš

Tak asfalt jsem rozhodně nemyslel 🙂

Průvodce původní Aleš

Každopádně děkuji, leták jsem předtím nečetl, z něho je to jasné.

FrenkyUL

Jako na Lounsku a nebo Slánsku u D7. Nejprve postaví novej pruh a převedou tam provoz a potom starej rozeberou celej a udělaj komplet znova.

SYN

A pak „doprovodnou“ ještě o jedno vedle (ve většině trasy). Nová I/52 se překlasifikuje na okresku…