D5 čeká oprava, v cementobetonu jsou mikrotrhliny. Na D1 prý stejná potíž nehrozí
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí řešit problém s mikrotrhlinami na dálnicích D5 a D35 v úsecích, kde je vozovka
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) musí řešit problém s mikrotrhlinami na dálnicích D5 a D35 v úsecích, kde je vozovka postavena z cementobetonového krytu. Stejný povrch je i na modernizovaných úsecích D1, podle ŘSD se problémy ale týkají dálnic, kde se používala jiná metoda pokládání a úpravy horní vrstvy.
„Jde o úseky, které se budovaly takzvanou metodou tažené juty,“ řekl mluvčí ŘSD Jan Rýdl. Podle něj se tato metoda dříve používala, naposledy ale v roce 2012 na novostavbě D1 u Kroměříže. „Tam jsme zachytili podobné problémy, které jsme ale stihli včas reklamovat,“ řekl Rýdl.
Mikrotrhliny jsou na D5 od okraje Plzně (90. kilometr) až po státní hranici. Jde o úsek dokončený před 21 lety.
Agentura ČTK citovala ředitele kvality ŘSD Jiřího Hlavatého z dnešního setkání s novináři. Podle něj se už část mikrotrhlin opravovala loni. Opravy letos začnou v dubnu, odehrají se za provozu. „Opravy budou různé. V místech, kde je vozovka ještě v dobrém stavu, se provede pouze překryv patnáctimilimetrovým mikrokobercem. Pokud už dochází k rozpadům na příčných spárách, tak se zfrézuje pět centimetrů a položí osm centimetrů nové vyztužené asfaltové vozovky,“ řekl Hlavatý.
Podle Rýdla se na D1 při modernizaci používají už jiná metoda, proto nehrozí podobné problémy s mikrotrhlinami. Jde o takzvanou technologii vymetaného betonu.
Podobné problémy s mikrotrhlinami má ŘSD také na D35 v úseku Olomouc – Mohelnice.