To nebyli typické NIMBY. Oni jen chtěli, aby jim dálnice neodřízla kus obce od zbytku a místo toho vedla (stále po katastru Křelova) o nějakých 300 metrů dál. Jenže ŘSD si tehdy hrálo na neomylný úřad a dorazil to přístup olomouckého magistrátu, který to pojal stylem: My ve městě jsme to schválili, tak vy vesničani držte zobák.
Křelovští se celkem pochopitelně naštvali, začali se bránit a nakonec 25 letech dosáhli svého. Pořád budou mít dálnici na dohled, ale obec zůstane kompaktní a dálnice zlikviduje jen pár kadibudek v zahrádkářské osadě.
Chyby byly všude a tady bych úplně máslo na hlavě ŘSD neviděl (na rozdíl od D1 u Přerova). Velkou roli v tom hrály i osobní zájmy lokálních politiků. Nynější varianta je sice pro Křelov mírně lepší, ale ani ta původní neodřízla kus obce, ale pouze výrobní podnik a starou pevnůstku, nic obydleného. Výsledkem, dle mého, zbytečného odporu bylo dalších 20 let, kdy část občanů Křelova mělo za humny stávající přecpanou R35 bez jakýchkoliv ochranných prvků. Paradoxně to jsou ti, kteří bojovali za delší variantu.
Pavel
9 měsíců
To kolmé napojení jednosměrných ramp z D35 na rondel zavání pomstou motoristům. Hlavně v případě vyjíždění z rondelu na rampu postrádá smysl.
Nemluvě o tom, že když už to tedy má být napojení okružní křižovatkou, tak je z několika důvodů lepší dát dálnici do zářezu a rondel nad to.
FrenkyUL
9 měsíců
Místo jásotu nad napravením stavu, který je od roku 2003 na nic, tu řešíte ekologii staré silnice. Napište do ekologického časopisu nějaký článek a potom si o tom povídejte. Tento článek to řešit neměl. Jen dohady a nic jiného.
Změna je na dohled
9 měsíců
To tam budou dvě doprovodné komunikace? Neměla by se jedna zrušit a alespoň trochu umenšit množství země pokryté asfaltem?
Myslím si že tu v zemi můžete získat větší množství „orné půdy“ a citelně levněji než odbagrováním zrušené silnice… jako třeba rekultivací skládek, výsypek, hald, starých lomů a podobně… takže dokud to plní aspoň nějaký účel, nerušil bych. Maximálně tak režim „řízeného rozpadu“ to možná.
Greem Pease navrhovaly osázet přes 100 % rozlohy ČR energetickými plodinami typu křídlatka, jako alternativu k jaderné energetice. Bohužel to mysleli vážně.
Ke stavbě domů se holt těžilo, takže někde vzniklo jezero, jinde zase lom. Vápno do malty naši ani vaši předkové nahradit neuměli.
Mno 200 x 15 km se dá získat nepěstováním řepky pro výrobu MeŘO.
Jan
9 měsíců
Umělý problém vynásobený dalšími umělými problémy…
Slávek
9 měsíců
Ví se už, jak to bude s uzavírkami během stavby? Zůstane stávající spojka a průjezd od Mohelnice dolů ke kruháči v provozu po celou dobu výstavby, nebo to zavřou?
Taky mě to zaujalo. Ale ono i likvidace něco stojí, tak to možná prostě odsunou „na později“. Až se to rozpadne, tak se pak opraví jen půlka a druhá se zlikviduje.
Je to ale pěkné svinstvo vůči tomu, jak se tady chvástáme ochranou životního prostředí. Mnohem lepší řešení je nejen zrušit ten stávající úsek, ale také úprava dnešní II/635 tak, že by byla zapojena do toho velkého kruhového objezdu. A ten úsek ulic Křelovská atd. směrem do Olomouce by se označil jako místní komunikace (pod správou Olomouce) a jako II/635 (pod správou kraje) by byla označena ulice Pražská a další ulice po staré I/35.
Milé Koro, mrkněte na mapu. Staré vedení čtyřpruhové I/35 obchvacující Křelov NEBUDE napojené do D35. Kdo pojede do Olomouce, ten pojede skrz novou MÚK a dále po spojce mezi MÚK a kruháčem (dnes sloužící jako „provizorní napojení“ olomouckého obchvatu).
Nikdo neví, jak se budoucí provoz rozdělí. Zatím z toho bude napojení na průtah městem. Příjezd do Olomouce po silnici 635 je ve špičce poměrně vytížený. Čeká se taky na rameno ke kruhovému objezdu z ulice Křelovská
Olomouc je velké město, takže mi to nepřijde moc zbytečné. V případě nějakého super odlehčení by se mohlo vedení Prahy inspirovat a konečně něco dělat s Radlickou Radiálou. Na západě jsou sice 3 radiály silnic I. třídy, ale žádná z nich nemá hlavu a patu.
Ale abych byl víc k tématu, tak v Olomouci už jsou připraveni i na východní obchvat a dálnice byla i přesměrována jako u Předotic. A co se týče přeznačování, tak se s tím něco začalo dělat. Všiml jsem si, že v HK byla stejná silnice přeznačena jako ii/635, ale nevím až kam.
Postrádám v článku jednu důležitou informaci – termín dokončení.
Kocourkov na entou
No konečně, takovej kousek a jak to tam chybělo… toho ztraceného času, toho propáleného benzínu, těch exhalací, těch nehod!
… těch nervů. Nikdy jsem nepochopil, proč se s obchvatem Olomouce nepokračovalo ihned po dostavbě té velké křižovatky D46xD35 až k Břuchotínu.
Protože Nimbisti z Křenová a Břôchotína.
Nakoec se to stejně staví v jimi navrhované trase, mohlo se ušetřit za provizoria.
Ano, staví se v původní požadované variantě. V odkazu je dole shrnutí, proč se nestavil celý úsek najednou. https://olomoucky.denik.cz/zpravy_region/rondel-globus20071030.html
To nebyli typické NIMBY. Oni jen chtěli, aby jim dálnice neodřízla kus obce od zbytku a místo toho vedla (stále po katastru Křelova) o nějakých 300 metrů dál. Jenže ŘSD si tehdy hrálo na neomylný úřad a dorazil to přístup olomouckého magistrátu, který to pojal stylem: My ve městě jsme to schválili, tak vy vesničani držte zobák.
Křelovští se celkem pochopitelně naštvali, začali se bránit a nakonec 25 letech dosáhli svého. Pořád budou mít dálnici na dohled, ale obec zůstane kompaktní a dálnice zlikviduje jen pár kadibudek v zahrádkářské osadě.
Chyby byly všude a tady bych úplně máslo na hlavě ŘSD neviděl (na rozdíl od D1 u Přerova). Velkou roli v tom hrály i osobní zájmy lokálních politiků. Nynější varianta je sice pro Křelov mírně lepší, ale ani ta původní neodřízla kus obce, ale pouze výrobní podnik a starou pevnůstku, nic obydleného. Výsledkem, dle mého, zbytečného odporu bylo dalších 20 let, kdy část občanů Křelova mělo za humny stávající přecpanou R35 bez jakýchkoliv ochranných prvků. Paradoxně to jsou ti, kteří bojovali za delší variantu.
To kolmé napojení jednosměrných ramp z D35 na rondel zavání pomstou motoristům. Hlavně v případě vyjíždění z rondelu na rampu postrádá smysl.
Nemluvě o tom, že když už to tedy má být napojení okružní křižovatkou, tak je z několika důvodů lepší dát dálnici do zářezu a rondel nad to.
Místo jásotu nad napravením stavu, který je od roku 2003 na nic, tu řešíte ekologii staré silnice. Napište do ekologického časopisu nějaký článek a potom si o tom povídejte. Tento článek to řešit neměl. Jen dohady a nic jiného.
To tam budou dvě doprovodné komunikace? Neměla by se jedna zrušit a alespoň trochu umenšit množství země pokryté asfaltem?
Myslím si že tu v zemi můžete získat větší množství „orné půdy“ a citelně levněji než odbagrováním zrušené silnice… jako třeba rekultivací skládek, výsypek, hald, starých lomů a podobně… takže dokud to plní aspoň nějaký účel, nerušil bych. Maximálně tak režim „řízeného rozpadu“ to možná.
Omlouvat jednu bezohlednost druhou?
Greem Pease navrhovaly osázet přes 100 % rozlohy ČR energetickými plodinami typu křídlatka, jako alternativu k jaderné energetice. Bohužel to mysleli vážně.
Ke stavbě domů se holt těžilo, takže někde vzniklo jezero, jinde zase lom. Vápno do malty naši ani vaši předkové nahradit neuměli.
Mno 200 x 15 km se dá získat nepěstováním řepky pro výrobu MeŘO.
Umělý problém vynásobený dalšími umělými problémy…
Ví se už, jak to bude s uzavírkami během stavby? Zůstane stávající spojka a průjezd od Mohelnice dolů ke kruháči v provozu po celou dobu výstavby, nebo to zavřou?
Řekl bych, že po většinu doby stavby to bude stejný jako teď. Až ke konci stavby tam bude uzavírka kdy to z obou směrů propojí.
Starý kus dálnice kolem Křelova se zachová, a to i ve 4pruhu? Bude pak již celkem zbytečný.
Taky mě to zaujalo. Ale ono i likvidace něco stojí, tak to možná prostě odsunou „na později“. Až se to rozpadne, tak se pak opraví jen půlka a druhá se zlikviduje.
Je to ale pěkné svinstvo vůči tomu, jak se tady chvástáme ochranou životního prostředí. Mnohem lepší řešení je nejen zrušit ten stávající úsek, ale také úprava dnešní II/635 tak, že by byla zapojena do toho velkého kruhového objezdu. A ten úsek ulic Křelovská atd. směrem do Olomouce by se označil jako místní komunikace (pod správou Olomouce) a jako II/635 (pod správou kraje) by byla označena ulice Pražská a další ulice po staré I/35.
Zbytečný? Tipnul bych tak 60% provozu od Mohelnice míří do Olomouce.
Milé Koro, mrkněte na mapu. Staré vedení čtyřpruhové I/35 obchvacující Křelov NEBUDE napojené do D35. Kdo pojede do Olomouce, ten pojede skrz novou MÚK a dále po spojce mezi MÚK a kruháčem (dnes sloužící jako „provizorní napojení“ olomouckého obchvatu).
Tedy ano, zbytečný.
Máte pravdu, koukám na to, tak bude mít Křelov pěkný obchvat pro ty, co jedou po staré 🙂
Tak od toho tam je dálnice a ta nově stavěná křižovatka.
2 pruhy by se měly zrušit a proběhnout revitalizace
Z druhého pásu by mohla být parádní cyklostezka a obslužná komunikace pro přilehlá pole.
A co z toho? Cesta vede místy dost hlubokém zářezu, z obou stran hustě obrostlá dřevinami.
Vzhledem k existenci i původní I/35 by se mohla klidně i zrušit. Zabírá zbytečně jen místo, i louka by byla prospěšnější.
Nikdo neví, jak se budoucí provoz rozdělí. Zatím z toho bude napojení na průtah městem. Příjezd do Olomouce po silnici 635 je ve špičce poměrně vytížený. Čeká se taky na rameno ke kruhovému objezdu z ulice Křelovská
By z toho byla luxusní cyklostezka a bruslařská trať…
Do kopečka k mostu a zpět sedmkrát na inlinech nebo kolečkových lyžích a máš fazonu jak Björndalen v nejlepších letech.
Olomouc je velké město, takže mi to nepřijde moc zbytečné. V případě nějakého super odlehčení by se mohlo vedení Prahy inspirovat a konečně něco dělat s Radlickou Radiálou. Na západě jsou sice 3 radiály silnic I. třídy, ale žádná z nich nemá hlavu a patu.
Ale abych byl víc k tématu, tak v Olomouci už jsou připraveni i na východní obchvat a dálnice byla i přesměrována jako u Předotic. A co se týče přeznačování, tak se s tím něco začalo dělat. Všiml jsem si, že v HK byla stejná silnice přeznačena jako ii/635, ale nevím až kam.
Bude se hodit jako parkoviště až jednou do Olomouce znovu zavítá papež 🙂