No konečně! Hlavně dojde ke zklidnění hormonů, kdy řada řidičů se snažila z kopce dolů popředjíždět co nejvíce kamionů, aby se za nimi nemuseli ploužit na kruháku, před kterým pak na poslední chvíli brzdili snad i odstávajícíma ušima.
Couler
9 měsíců
Konečně ! Snad se nebude nikdo odvolávat a stavba se opravdu v únoru zahájí.
Dvě vady na kráse:
menší – tvar křižovatky se západní tangentou.
větší – kategorie úseku D 22,5. Ta je naopak naprosto trestuhodná.
Dr.Kato
9 měsíců
Nevíte náhodou proč se nezachovalo alespoň napojení na dálnici od Olomouce na Mohelnici kolem Křelova – tedy v současné stopě? Vše je nyní svedeno na tu novou mimoúrovňovku a současný 4pruh slouží jen jako obchvat.
Na 99 % se z něj stane 2-pruh.
Ale hlavně .. proč by ta doprava jako měla jezdit nadále kolem baráků ? Jedině dobře, že to je naplánováno takhle.
David
9 měsíců
To by mě zajímalo o kolik víc by to stálo, kdyby se to nestavělo v šířce 22.5m, ale ve standardní šířce 26.5m. Zajímavostí je, že jiné části I/35 (např. Lešná – Palačov), které se ani nestaví jako dálnice, mají šířku 24.5m.
bohužel to vychází ze starého projektu a tak od Slavonína (MUK D35xD46) na východ je R26,5 a od Slavonína na západ včetně budované stavby až po Mohelnici bohužel jako R22,5. Důvodem je že „R35“ měla původně vést od Olomouce na západ jižněji kolem Konice a Jevíčka a rychlostka na Mohelnici byla jako separátní lokální stavba nižší kategorie… Samozřejmě velká škoda že aspoň zde po těch průtazích nedošlo k přehodnocení projektu na D26,0 podle nové normy
To by samozřejmě šlo, ale vzhledem k „rychlosti“ práce olomoucké pobočky ŘSD by to znamenalo zdržení nejméně 10 let. Takže buďme rádi aspoň za to, že UŽ se staví aspoň něco.
Však se to za dalších 15-20 let za cenu jen o málo vyšší než dnes zase přestaví. Aspoň bude o čem psát a diskutovat.
Protože na ŘSD Olomouc jsou po desetiletí naprostí tupani. Jiný důvod to nemá, bohužel.
Co je ještě horší, že se to tu bude stejně přestavovat, tak do 10 let.
„Součástí stavby je také vybudování protihlukových clon, výstavba oplocení, …“ – tak to pak nerozšíří už nikdy
Dony
9 měsíců
Ještě před pár lety jsem tipoval co začne dřív D0 do Běchovic nebo dostavba D35 u Olomouce. Tipoval jsem spíš Prahu no , ale Olomouc vyhrála. Ale přeju jim to . To ,, barbarské,, ač na tu dobu jinak holt nemožné zakončení obchvatu byl slušný zásek.
Barbarství byl hlavně způsob, jakým to bylo v první fázi označené: v rychlém sledu značky: konec rychlostní komunikace > rychlost 70 > rychlost 50 > kruhový objezd. Když pak tahali ze středu kruháku jedno auto za druhým, tak konečně někomu došlo, že postavit kruhák na konci R a nedat k tomu aspoň výraznější varování nebyl zrovna dobrý nápad. (Abych předešel úvahám o potrefené huse: ne, já mezi havarujícími nebyl, ale pokud jsem tam při každé druhé jízdě viděl nehodu, tak to evidentně nebylo uživatelsky přívětivé řešení.)
Doteď nepochopím, proč se to neřešilo klasicky mimoúrovňově a neoddělily se proudy do a z Globusu ve směru od města od proudu tranzitujících aut. Se zachovanou rezervou pro budoucí bypasové napojení Řepčína. Za tohle řešení se měl někdo zodpovídat.
nejprve pyrochtechnický průzkum, potom archeologický průzkum a teď se dělalo zaměření stavby, kácení mimolesní zeleně a příprava staveniště a následně se začne stavět …
dan Žatecký
9 měsíců
Hlavně doufám, že zmizí ten šílený kruháč u Glóbusu.
Mě by zajímalo, jak to je zasmluvněno. Pokud ta cena je opravdu o 28% nižší, existuje tam nějaká možnost na konci, že cena nakonec bude vyšší a tyhle hrátky s procenty je jen prostě komedie pro diváky? Nebo je finální cena fixní ať se děje co se děje?
Při otvíračkách by bylo vhodné médii sdělit nejen kdo stříhal pásku, ale zejména jaká byla předpokládaná cena díla, za kolik se vysoutěžilo a jaká cena byla konečná.
Předpokládám zcela standardní smluvní podmínky vycházející z FIDIC. Když budou změny (jako že budou, protože nikdy nepodchytíte v PD vše), tak ty by byly i kdyby se to vysoutěžilo s cenou o 28% vyšší… Vysoutěžená cena teoreticky v tomto nehraje roli stačí si stavbu (zhotovitele) řádně pohlídat…
Slávek
9 měsíců
Proč mě vítěz tendru nepřekvapuje.
Jiří Melich
9 měsíců
Pozor, EUROVIA se již nejmenuje EUROVIA CS, ale EUROVIA CZ…
Jestli je to takto, tak to nevylučuje uvedení do nějakého „částečného provozu“, třeba jako půlprofil, o něco dříve. Na podzim 25 jsou volby, tak to třeba někoho napadne…
No konečně! Hlavně dojde ke zklidnění hormonů, kdy řada řidičů se snažila z kopce dolů popředjíždět co nejvíce kamionů, aby se za nimi nemuseli ploužit na kruháku, před kterým pak na poslední chvíli brzdili snad i odstávajícíma ušima.
Konečně ! Snad se nebude nikdo odvolávat a stavba se opravdu v únoru zahájí.
Dvě vady na kráse:
menší – tvar křižovatky se západní tangentou.
větší – kategorie úseku D 22,5. Ta je naopak naprosto trestuhodná.
Nevíte náhodou proč se nezachovalo alespoň napojení na dálnici od Olomouce na Mohelnici kolem Křelova – tedy v současné stopě? Vše je nyní svedeno na tu novou mimoúrovňovku a současný 4pruh slouží jen jako obchvat.
Na 99 % se z něj stane 2-pruh.
Ale hlavně .. proč by ta doprava jako měla jezdit nadále kolem baráků ? Jedině dobře, že to je naplánováno takhle.
To by mě zajímalo o kolik víc by to stálo, kdyby se to nestavělo v šířce 22.5m, ale ve standardní šířce 26.5m. Zajímavostí je, že jiné části I/35 (např. Lešná – Palačov), které se ani nestaví jako dálnice, mají šířku 24.5m.
bohužel to vychází ze starého projektu a tak od Slavonína (MUK D35xD46) na východ je R26,5 a od Slavonína na západ včetně budované stavby až po Mohelnici bohužel jako R22,5. Důvodem je že „R35“ měla původně vést od Olomouce na západ jižněji kolem Konice a Jevíčka a rychlostka na Mohelnici byla jako separátní lokální stavba nižší kategorie… Samozřejmě velká škoda že aspoň zde po těch průtazích nedošlo k přehodnocení projektu na D26,0 podle nové normy
To by samozřejmě šlo, ale vzhledem k „rychlosti“ práce olomoucké pobočky ŘSD by to znamenalo zdržení nejméně 10 let. Takže buďme rádi aspoň za to, že UŽ se staví aspoň něco.
Však se to za dalších 15-20 let za cenu jen o málo vyšší než dnes zase přestaví. Aspoň bude o čem psát a diskutovat.
Protože na ŘSD Olomouc jsou po desetiletí naprostí tupani. Jiný důvod to nemá, bohužel.
Co je ještě horší, že se to tu bude stejně přestavovat, tak do 10 let.
no zřejmě se to hned tak přestavovat nebude. V současnosti naplánovaná „modernizace“ D35 Mohelnice-Olomouc na roky 2027-31 počítá bohužel jen s výstavbou nouzových zálivů a PHS, viz. https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/686/infoletak_d35-mohelnice-olomouc-modernizace.pdf
„Součástí stavby je také vybudování protihlukových clon, výstavba oplocení, …“ – tak to pak nerozšíří už nikdy
Ještě před pár lety jsem tipoval co začne dřív D0 do Běchovic nebo dostavba D35 u Olomouce. Tipoval jsem spíš Prahu no , ale Olomouc vyhrála. Ale přeju jim to . To ,, barbarské,, ač na tu dobu jinak holt nemožné zakončení obchvatu byl slušný zásek.
Barbarství byl hlavně způsob, jakým to bylo v první fázi označené: v rychlém sledu značky: konec rychlostní komunikace > rychlost 70 > rychlost 50 > kruhový objezd. Když pak tahali ze středu kruháku jedno auto za druhým, tak konečně někomu došlo, že postavit kruhák na konci R a nedat k tomu aspoň výraznější varování nebyl zrovna dobrý nápad. (Abych předešel úvahám o potrefené huse: ne, já mezi havarujícími nebyl, ale pokud jsem tam při každé druhé jízdě viděl nehodu, tak to evidentně nebylo uživatelsky přívětivé řešení.)
Doteď nepochopím, proč se to neřešilo klasicky mimoúrovňově a neoddělily se proudy do a z Globusu ve směru od města od proudu tranzitujících aut. Se zachovanou rezervou pro budoucí bypasové napojení Řepčína. Za tohle řešení se měl někdo zodpovídat.
Jak bych to tak řekl. Bylo to (stále je) totiž nechvalně známé, „dočasné řešení“.
Myslel jsem si, že už se na tom pracuje? Občas okolo jezdím a už od loňského léta tam pobíhali terénní úpravy, tak to asi byla nějaká predpříprava.
Kácení dřevin a archeoprůzkum..
nejprve pyrochtechnický průzkum, potom archeologický průzkum a teď se dělalo zaměření stavby, kácení mimolesní zeleně a příprava staveniště a následně se začne stavět …
Hlavně doufám, že zmizí ten šílený kruháč u Glóbusu.
Zůstane, ale jeho využití se změní.
Mě by zajímalo, jak to je zasmluvněno. Pokud ta cena je opravdu o 28% nižší, existuje tam nějaká možnost na konci, že cena nakonec bude vyšší a tyhle hrátky s procenty je jen prostě komedie pro diváky? Nebo je finální cena fixní ať se děje co se děje?
Klasika – vícepráce a méněpráce. Z objektivních důvodu je tedy vysoutěženou cenu možné upravit
.
Při otvíračkách by bylo vhodné médii sdělit nejen kdo stříhal pásku, ale zejména jaká byla předpokládaná cena díla, za kolik se vysoutěžilo a jaká cena byla konečná.
Předpokládám zcela standardní smluvní podmínky vycházející z FIDIC. Když budou změny (jako že budou, protože nikdy nepodchytíte v PD vše), tak ty by byly i kdyby se to vysoutěžilo s cenou o 28% vyšší… Vysoutěžená cena teoreticky v tomto nehraje roli stačí si stavbu (zhotovitele) řádně pohlídat…
Proč mě vítěz tendru nepřekvapuje.
Pozor, EUROVIA se již nejmenuje EUROVIA CS, ale EUROVIA CZ…
Že jim to jedno písmeno stálo za změnu názvu.
Asi chtěli vyloučit Slováky…
Jo, je tam dost mostních objektů, ale zase to není nijak dlouhý úsek. Snad těch 2026 dokončení nebude až prosinec.
v zadávací dokumentaci k VŘ byla požadovaná doba na zprovoznění v plném profilu max. 26 měsíců, takže během 2Q/26 by mělo být hotovo
Jestli je to takto, tak to nevylučuje uvedení do nějakého „částečného provozu“, třeba jako půlprofil, o něco dříve. Na podzim 25 jsou volby, tak to třeba někoho napadne…