D35 má další povolení, ŘSD má souhlas pro stavbu silnice přes česko-moravské pomezí

Trasa navrhované dálnice mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSDTrasa navrhované dálnice mezi Starým Městem a Mohelnicí. Foto: ŘSD

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) získalo první zásadní povolení pro další část dálnice D35, která by měla být do budoucna

19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Nebylo by přesnější říci, že má „jeden ze souhlasů“? Takhle zjednodušeně napsané to vypadá, že má stavební povolení a k tomu je opravdu daleko…

Kuda Pavel

Dobrý den,další obrovská rána do nádherné krajiny.

Marťas

Mám za to, že o výsledku výběrka na zhotovitele úseků z Opatovic do Ostrova rozhodovala ministerská komise, která tak vyloučila některého z uchazečů. ŘSD s tím nemělo nic společného.

Pedro

Omlouvám se za svůj cynismus, ale kdyby chtěla nějaká sázková kancelář vyhlásit sázky na zahájení v 2024 (což je ode dneška za 6! let), jen blázen by si vsadil (možná při kurzu 5:1?). Dokončení rekonstrukce D1 (tedy vlastně ne celé D1, ale jen 80% úseku Praha – Brno) v roce 2020 už je taky jenom špatný vtip (tady bych dal 8:1). Že D3, D55 budou mít do roku 2020 určenou trasu? 7,5:1. Sázka na zhroucení harmonogramu kterékoliv další dálniční stavby by mohla mít kurz tak 1,05:1).
(A to jsme na tom proti železnici pořád ještě hodně dobře.)

Martin

Proč má asi Pardubický kraj ve znaku moravskou orlici, žejo. Nejvtipnější je když mi někdo začne tvrdit, že Moravská Třebová je v Čechách…. a proto se asi jmenuje Moravská…

Pedro

No když můžou být na Moravě Čechy pod Kosířem, proč by Dolní Morava nemohla být v Čechách? 😀

Nojva

no ona Dolní Morava je v Čechách i na Moravě 😉 historická hranice prochází tokem „řeky“ Moravy z Kraličáku až do Horní Hedče, kde se hranice odklání na JZ podél Zlatého potoku a na vrchol Jeřáb. jinak teda od Dolní Moravy dál na sever k Polsku vede hranice krajů (PCE/OLO) po východním hřebeni přes Sušinu, zato Čechy/Morava po řece

Vladimír Bílý

Jako když trenér biatlonové repre před celým národem začne větu slovy „Tady v Čechách v Novém městě na Moravě…“:-(

Vít Jůza

Proč je tento vnitromoravský úsek vydáván za spojnici mezi Čechy a Moravou?

Nojva

Protože si někteří myslí, že celý Pardubický kraj leží v Čechách… Mám takový pocit že za Moravu+Slezsko se nově považují 4 kraje (JM, OL, ZL, MS) a okresy Třebíč a Žďár z kraje Vysočina, ale je to nesmysl, že…

Skylix

Pardubický kraj zahrnuje i část Moravy, historická hranice mezi Čechy a Moravou prochází skrz Pardubický kraj.

Vít Jůza

Děkuji všem za vysvětlení omylu o to pozoruhodnějšího, že ono Staré Město je hned u Moravské Třebové.

David N.

Jen pro doplnění. Hranice Moravy a Čech v této oblasti prochází po Hřebečském hřbetě (ano, tam kde se nachází Mladějov NA MORAVĚ). D35 tedy hranici protíná v tunelu Dětřichov, dále se Moravy ještě „dotkne“ v oblouku u Svitav, kde překračuje železniční koridor do Brna.
Titulek článku nepovažuji za chybný, v nejhorším případě pouze zavádějící. Titulek píše, že stavba prochází česko-moravským pomezím, nikoliv, že přímo spojuje Čechy a Moravu. Oblast kolem Moravské Třebové lze s trochou fantazie za česko-moravské pomezí považovat.

Nojva

Jan Sůra: Pardubický kraj je i Morava, proto má ve znaku i Moravskou orlici jak psal Martin (12:59). Dobře je to vidět na historické mapě: https://mapy.cz/s/2neOs území Moravy je tmavší žlutou barvou než území Čech.. po přiblížení je dobře zaznačená i hranice. A např. kousek na východ od Lanškrouna teče z obce Cotkytle do Tatenice Hraniční potok (současný název), kde se vlývá do Moravské Sázavy

Michal

Johny: krásná vychytávka. 🙂 Takže nejvýchodnější moravská obec je Česká Olešná. 🙂