D3: Silničáři chtějí letos zahájit geotechnický průzkum pro most Sázava a tunely Luka a Kamenná Vrata
Dálnice D3 přes Posázaví, vizualizace. Pramen: ŘSD
Na konci roku 2022 zahájilo ŘSD jednání s vlastníky pozemků v katastrálním území Jílové u Prahy a Luka pod Medníkem.
Málokdo ví, že celé Jílové a okolí je jako ementál – kompletně celé poddolované ještě z dob Karla IV., kdy se zde těžilo zlato. Spousta štol ani není zmapovaných.
Proto zde panují poměrně opodstatněné obavy, aby ta stavba neskončila nějakým pr***em, podobně jako D8. Je zde obrovské riziko sesůvů/propadů půdy apod.
Doufejme, že se tak nestane..
Já bych tuhle část, která je asi zakletá odložil a dodělal bych D4 z Písku až do Budějovic
Tak v roce 2089 hotovo…
Byl jsem dlouho odpůrcem D3, ale ten most přes Sázavou vypadá dobře. Hlavně se mi líbí zavěšená lávka pro pěší pod mostem. Myslím, že to bude super turistická atrakce – už kvůli tomu, že půjde o nejvyšší dálniční most v ČR. Za mě určitě lepší, než celkem nesmyslně umístěný turistický most v horské přírodě u megastřediska Dolní Morava. Hlavní obava, kterou z D3 mám, je aby kolem ní nerostlo tolik skladovacích a logistických hal jako u středočeské D1. Ty obři haly jsou možná pro přírodu a krajinu větší zlo, než samotná dálnice – i když přiznejme si – obří řepková… Číst vice »
Jednoznačně jsou pro přírodu horší sklady a hangáry. Především pak pokud to jsou potroublé sklady pro e-shopy pro celou střední Evropu.
Vznikne jich tolik, kolik ty obce dovolí. Ty obce, které teď i někdy bojují proti dálnici ze strachu kvůli halám. Tuhle logiku člověk prostě nepochopí.
Současne dopravní spojení Praha – Tábor 1/3 devastuje Posázaví u Čerčan, v Poříčí nad Sázavou a u Konopiště. Odpůrci D3 si nevidí do pusy, neboť tak, jak je D3 z Prahy na Tábor navržená, vůbec neovlivní negativně ani přírodu, ani TRVALE žijící obyvatele. Je ostuda, že ještě D3 z Prahy nestojí, pozemky bych speciálním zákonem vyvlastnil (všechny naráz za jednotnou cenu) a mohla by se D3 začít stavět v dubnu 2023.
Ten most nebude vidět odevšad. Tyhle pohledy ze vzduchu nevypovídají nic o tom, odkud všude půjde ten most vidět ze země a vzniká zbytečná panika. To údolí je klikaté a zalesněné, proto nepřestane byt hezke vystoupit z vlaku v Petrově a projit se kousek údolím. Kdo nemá chatu do… rekneme 2,5km od toho mostu na jednu nebo druhou stranu, nebude o mostu vubec vědět, pokud cilene nepoleze na nějakou vyhlídku, odkud bude vidět. Nebo nebude létat s dronem. Dostavbu D3 stat nikdy nepustí, takže lepší bude se s tím smířit.
Proč ten most je zase tuctový. Obyčejná stavba. Měla by na to být architektonická soutěž a postavit tam nějaký nádherný moderní most, který bude chlouba celé dálníční sítě.
Uprostřed lesa stavět chloubu je trochu vyhazování peněz. Tam je jedinou chloubou příroda, kterou takhle blbě trasovaná dálnice akorát zničí.
Uz aby se koplo. Bohuzel se pojede nekdy v roce 2035
Chápu Ty co chtějí rychlou dopravu co odvede auta z vesnic, ale chápu i ty kteří jsou proti.Ten most opravdu ponici jedno z nejkrásnějších míst na Sázavě. Chyba, si myslím, vznikla v době plánování kdy silničáři nebyli ochotni most pri priprave posunout a téd už jen trvají na tom, že tam být musí. Odpůrci zase udělají cokoliv aby stavbu odložili. přitom ani na jedné straně není kopnuto a nějaký kompromis by se udělat ( pokud by silničáři chtěli) stale jeste mohl.
Jak presne ten most ponici udoli zamorene chajdama? Vybuchne tam vodikova bomba nebo dopadne meteor?
No…konečně se tam uklidí….
Mno mit pod tim budoucim mostem chatku bych opravdu nechtel, to je jak v Nuslich:o
Kazdopadne se tesim, az to bude postavene
Já klidně, bydlel jsem od „dálnice“ (D7) ani ne 200m a bylo slyšet jenom lehké šumění a to tam ani není protihlukovka, jenom křoví.
Asi tak, až se to konečně postaví, tak kde kdo zjistí, že ta dálnice reálně nevadí vůbec ničemu … Navíc už se dá stavět z tichého asfaltu, protihlukovky, kde co bude zapuštěný…
Tichý dálniční most zatím nikdo nevynaleznul. Schválně si pod nějaký stoupněte a uslyšíte.
Ale vynaleznul a všude možně. Projděte se v okolí Lužního mostu pod Bratislavou přes Dunaj. Součást D4 a podél mostu skleněné vysoké utěsněné okna. Upozorňuji, že kamion je slyšet metr od skla, jako lehounké šumění.
Vedle mostu neslyším z 99% nic.
Cestujte, poznávejte a nejdřive všichni přemýšlejte…
Já bych teda řekl, že bydlet 60 metrů pod mostem, tak o nějakém provozu na něm nemáš ani páru .. Naopak z loďky ze Sázavy to bude úchvatný pohled. Konečně se v ČR postaví něco alespoň trochu velkolepého.
Už aby se stavělo a D3 stála celá, bohužel malá skupina odpůrců a ekoteroristi to zase budou blokovat.
500 000 lidi z Prahy, mnohdy se už trvale prfestehovanych, to má jako rekreační zónu. To je víc obyvatel, ,než některé kraje, to myslíš, ze těm to nebude vadit ?
Aha. A jak se tam ty lidi z Prahy prepravuji? Pesky nebo na hrbetech oslu?
A proc by vadilo,? Diky dalnici sjedou na svoji chatu mnohem rychleji a bezpecneji.
Někde Vám tam přebývá nula. Půl milionu lidí, skoro čtvrtina Prahy se jezdí rekreovat na Sázavu?
Prosím nedehonestujte tuto stránku nesmysly.
Pritom lidi, kteri tu dalnici chteji, je mnohem vic nez odpurcu. Vetsina by mela byt respektovana
Odkaz na průzkum? Nebo vycucáno z prstu?
Ach, vsimni vime, ze se pred rokem 2030 na stredoceske casti ani nekopne…Bohuzel. Je to naproste selhani statu a MD. Jde jasne videt, ze od sameho zacatku chybel kvalitni projekt management a naprosto selhala transparentni komunikace.
No preju teto casti skutecnou akceleraci, at se ji alespon nase deti doziji.
Nemela byt D3 napojena tim ctyrpruhem co vede u Vestce? Tady v tom clanku prvne vidim, ze maji vlastni krizeni s obchvatem kousek od toho ctyrpruhu – navic ten se pak protahne do Vestecke spojky az k D1.
od začátku je napojení plánované tak jak je s tím že úsek mezi připojením D3 a Vesteckou spojkou je už od stavby D0 šířkově připraven na 4+4 pruhy – zářezy i mosty přes (2+2 D0 a 2+2 z D3 plynule na Vesteckou spojku) viz. mapa: https://mapy.cz/s/hohakeroho
Dokonce i na rameni z DO od západu na D3 má kousek hotový zářez a přes něj most silnice II/101: https://mapy.cz/s/nepuzunoso
Dekuju!
D3 bude napojena na okruh mezi Vescem a Jesenicí, už dnes je na to připravená pláň a jeden most. Vestecká spojka bude (podle současných plánů) bohužel dále pokračovat pouze jako dvoupruh k D1.
Dekuju!
Ta lávka to hrozně kazí, co? Přitom nijak nezpochybňuju, jak je důležitá
Za mě naopak lávka super, bude z ní výhled na Sázavu, skvělá turistická atrakce a zároveň celkem adrenalin.
Už?
Nikdy
Anebo navždy!
Jedna z nejdůležitějších dálnic v Česku vůbec a jedna z největších ostud státu který si nedokáže zákony stále nastavit tak aby se začalo stavět a pak se řešily případní ekoteroristé, překupníci s pozemky a podobné mafiánské spolky které by za zdržování měly být trestně právně zodpovědné a měly by hradit veškeré škody které napáchají, plus prodražení staveb, plus lidem odškodné za to jak trpí díky nedostavěné dálniční síti!
Jasně, zatímco další silnice s dalšími auty přírodě i lidem prospějí. Fakt už někteří myslí tak zvráceně, že ochrana přirozeného prostředí k životu je podle nich zlo hodné trestu? Opravdu už si neumíme představit menší závislost na dopravě a její řešení co nejšetrnějšími způsoby?
A jak proboha, jak. Jsme jedna z nejzaostalejších zemí v Evropě co se týče dopravní infrastruktury, pravě díky Vám, šílencům co by nejradši běhali po hlíně s kolem a proutkem!
mno jako dobry otazky, ale nevim, jestli se to vyresi nepostavenim cancourku dalnice a pretezovanim soucasnych komunikaci.
Já bych odlišil přírodně významné lokality od chatových osad. Je třeba chránit přírodu, ale zase to nemůže to být všechna, jinak bychom žili ještě na stromech.
Jdi stavět tratě a nevopruzuj u silnic.
Neboj, to to bude později, než celá VRT síť
A tenhle most je to, co odpůrcům neskutečně vadí. Jediná věc. Jinak ta cesta může mít betonu kolik chce a vést jak chce.
Navrhujete serpentiny k řece a trajekt?
Cháron bude stačit…
No já ne, já si právě přeju most, je. Říkám, že oni jsou z toho divocí jak píchlá svině.
Navrhuji tunel. To by byl panečku majstrštyk a evropský unikát aspoň 😀
To si mohou díky cenám plynu dovolit Norové, nebo díky zdanění úroků Švýcaři, my asi ne…
Náhodou takový tunel (i když s tím výškovým rozdílem spíše tobogán), by nijak nezničil „unikátní ráz chatové rekreační oblasti“ a všichni by byly spokojený. Teda ale doufám že jste pochopil že jsem to myslel jako vtip a nebyl to seriózní návrh 😀
jeden z argumentu pro dalnici je eliminace ztraceneho spadu k sazave (na i/3 u porici). vyznamne k tomu pomuze prave tento most.
To už mokrou cestou zkoušejí v Budějovicích, kde by chtěl tunel stavět každý…🤣🤣🤣
Jistě nejen tenhle most, byť je do jisté míry symbolický, vzhledem k tomu, do jakého údolí audiovizuálně vstupuje.
Mosty jsou od toho aby překonávaly údolí, nebo je libo lanová dráha?