D11 se šesti pruhy. ŘSD poslalo k posouzení 33 kilometrů Jirny – Poděbrady
D11, exit Jirny. Foto: Palo/Wikimedia Commons
ŘSD plánuje rozšířit na šestipruh většinu dálnic vycházejících z Prahy, termíny se ale neustále posouvají.
A pak se Praha „diví“ že má přecpané ulice autama. (a platí to obecně o rozšiřování jakékoliv silnice)
Podle mě by se žádné pruhy přidávat stejně neměly, protože pak se to stejně následně ucpe v Praze. Takhle pouhé dva pruhy to do Prahy i lehce regulují.
Nemůže se to v Praze ucpat třeba proto, že Praha dodnes nemá okruh? Kdo do Prahy dojíždí, bude jezdit po 3+3 stejně jako po 2+2 a úplně stejně dojížděl i v dobách, kdy dálnice končila v Poděbradech.
Asi by okruh nějak pomohl, minimálně odvedením tranzitu.
Nemůže. Protože tranzit, který by jel po okruhu místo přes Prahu, tvoří minimum dopravy v Praze. Okruh naopak přivede do Prahy další auta, pokud se neudělají další opatření.
Do Prahy se dojíždí mnoha různými způsoby, dojíždění autem je jen menšina. Rozšíření na tři pruhy usnadní dojíždění autem, takže je pravděpodobné, že někdo, kdo jel dříve vlakem nebo autobusem, pojede nově autem. Případně někdo, kdo dříve pracoval mimo Prahu, si najde práci v Praze, protože pro něj už dojíždění do Prahy bude přijatelné.
Kromě D0 a většiny radiál z Prahy je třeba stejně usilovně usilovat o 3+3 i na D1. A to minimálně mezi exitem 182 a 210, výhledově spíše od Bíteše po Vyškov. Sázet na to, že dokončení D35 nebo D55 něco zásadně změní, je špatně. Bude to za dlouho a případný úbytek vozidel nakonec stejně nahradí postupný organický růst intenzit. Brněnská aglomerace poměrně dost roste a nejsem si jistý, jestli si toto na ŘSD toto uvědomují. Současné tempo rozšiřování na 3+3 naprosto nedostatečné.
přesně takovéhle věci nesmíme stavět — pokud to s přesunem zátěže na železnici myslíme aspoň trochu vážně, potřebuje tu kapacitu navíc železnice, ne dálnice.
Napsal jste pravdu, ale místo oponentury dostanete balík mínusů.
Dobrý den,tak já se vás tedy zeptám, nákladní automobil dojede z Prahy po D11 do Hradce za cca 70 minut. Jakou dobu stráví z Prahy do Hradce po železnici?
Dobrý den, pravděpodobně máte za to že píšu o absolutní náhradě aut. Tedy určitě ne!!! Já si beru příklad ze Švýcarska, kde se moje přání vyplnilo, kde se šlape přebujelé kamionové dopravě řádně na perka. Já sám zasávám názor takový, že nejlepší doprava je žádná doprava. Opět ne absolutně! Zvýšit mýtné a to naprosto na všech cestách. Tady absolutně ano.
Politici třicet roků plácají o převodu na železnici (30% do r. 2030, 50% do roku 2050). Tady na této diskusi si to přečtěte.
A nejsou 3 vykričníky málo Antone Pavloviči?
Tak mám jiné jméno a nevystupuji pod anonymem. Vykřičníků je podle mé úvahy přiměřeně.
Jste úplně mimo realitu…
Tak to je silný argument, snad zbytečně podrobný.
Za dvě hodiny v noci. Ve dne klidně 5 hodin.
Kolik se toho z Prahy do Hradce vozí, co nemůže být na cestě déle než 70 minut?
🙂
Nemůžu říct, že bych s Vámi na ideové bázy nesouhlasil. Jenže problém je, že vy píšete o přesunu zboží na železnici, ale vůbec nemáte páru o tom, jaké zboží má smysl vozit vlakem a co by to obnášelo. Obecně vlakem má smysl vozit co možná největší zásilky, na co možná největší vzdálenost. Pokud nějaká firma posílá např. 1 paletu z Horního Bezděkova třeba do Budišova nad Budišovkou, tak by taková zásilka šla vlakem 14 dní. Aby to fungovalo, musela by se dobudovat naprosto nepředstavitelná infrastruktura v podobě seřaďovacích nádraží a překladišť a s tím související obrovské zábory půdy, z železnic… Číst vice »
„ale vůbec nemáte páru o tom, jaké zboží má smysl vozit vlakem a co by to obnášelo. “
A jak to víte, když o konkrétním zboží nic nepíše? Vykládáte si, že ten, kdo píše o přesunu na koleje prosazuje absolutní přesun? V tom, že není vhodné vozit po kolejích rohlíky máte pravdu, ale předpokládám, že si je toho většina lidí vědoma.
„Ale opět je potřeba zkapacitnit tratě a tady se bez VRT nepohneme.“
A o čem Váš předřečník píše?
Píše celou dobu o tom, že je potřeba přesunout zboží na koleje. Máte nějaké konkrétní argumenty, nebo jen potřebu se hádat?
Určitě, stokrát jsem je na diskuzích opakoval. Hlavním důvodem nejen přesunu na koleje, ale celkového omezení dopravy vidím v ochraně ŽP.
Tak to potom, na základě argumentů, které jsem napsal výše musíte pochopit, že na železnici můžete přesunout max. 20 % objemu nákladní silniční dopravy. A jinak ochraně životního prostředí spíš než přesun zboží na koleje prospěje dozajista celkové snížení spotřeby prakticky všeho. Ten přesun zboží na koleje, stejně jako udržitelné letecké palivo a další,,udržitelné“ věci jsou takové placebo pro lidi, aby si mysleli, že je jejich vlastní spotřeba ekologická.
Kolik procent (netuším, kde jste vzal 20%) se dostane nna koleje záleží na politice státu, vlastně EU. Švýcaři s tranzitem docela zahejbali a to je super.
Já ale hlavně zastávám omezení dopravy jako takové, tedy razantně zvednout mýtné. Potřebuje někdo zboží dovezené z dálky? Ať si dopravu tvrdě zaplatí! To bude zase mínusů.
Já v tom oboru náhodou celkem úspěšně pracuji, tak si dovedu udělat obrázek, co je a není reálné vozit po silnici, vlakem, lodí, letecky. Na politice státu, nebo EU (co se týče volby dopravních prostředků) záleží opravdu jen u toho tranzitu. Zbytek záleží hlavně na trhu, tzn. nabídce a poptávce. Co se týče těch dovozů, tak si myslím, že už ty drahé ceny dávno platíme. V obchodech jsou u dovozového zboží stále cenovky jako v době, kdy kontejner z Číny stál 13 000 USD. Dnes stojí 4 000 USD a to ještě před 14 dny stál 2 500 USD. Tady… Číst vice »
„co se týče volby dopravních prostředků) záleží opravdu jen u toho tranzitu.“ A o čem jiném jsem psal? „o 30%. Silniční dopravci, se kterými spolupracuje naše firma nám v rámci dopravy po EU potvrzují dost podobný trend.“ Tak 30% dolů, to myslíte vážně? Ty kamiony, které evidentně nezmizely (třetinu by snad poznal i slepý) vozí vzduch? Pro koho se tady betonuje jak o život? Pro osobáky? „Co se týče těch dovozů, tak si myslím, že už ty drahé ceny dávno platíme.“ To je věc názoru. Ty produkty, které jsou podle Vás tak drahé se nevyplatí ani opravovat. A s chválením… Číst vice »
Jenže příteli, životní prostředí neničíA doprava, ale lidská spotřeba? Takže chcete chránit životní prostředí, tak v prvé řadě začnete u sebe. Jinak kromě kritizování na internetových fórech, udělal jste pro to životní prostředí něco aktivně, tak abyste ho vy sám v rámci Vašich možností zlepšil???
Máte naprostou pravdu, je to o každém z nás, ale doprava s tím souvisí. Co se týče mé maličkosti, tak já nevlastním ze své vůle auto, řidčák mám. Jezdím veřejnou dopravou. Domek jsem zateplil, snažím se působit na rodinu. Jestli kupuji jen to nezbytné, tak tady se hodnotit nebudu.
Doprava s tím souvisí, ale je to opravdu jen lakmusoví papírek, stejně tak jako u jakékoliv lidské činnosti. Jsou určitě činnosti, které mají na životní prostředí podstatně destruktivnejší vliv. Zejména extenzivní zemědělství a nadměrná potravinářská výroba, tažené státními a unijními dotacemi. Jinak tím aktivním přístupem jsem ani tak nemyslel, jestli se chováte ekologicky . Já mám třeba v plánu až budou nějaké volné peníze koupit za levno nějaký kousek pole a vysázet na něm stromy. Jasně svět tím nezachraním, ale sakramentsky životnímu prostředí na lokální úrovni. Osobně vidím problém všech ekologických aktivistů, že všichni jen protestují proti všemu. Ale drtivá… Číst vice »
Rozhodně si nemyslím, že by doprava z hlediska zátěže na životní prostředí byla okrajovou záležitostí. Doprava rozděluje krajinu, způsobuje hluk, znečišťuje ovzduší. To asi nepíšu nic nového. Já vidím zásadní problém v překotném betonování-parkoviště, pruhy, logistická centra, nové komunikace. Opět důsledek přebujelé totálně laciné dopravy. Zpoplatnit s ohledem na externality, to je řešení.
Co se týče zemědělství, tam nemám dostatek informací, abych se dokázal vyjádřit.
Jenže tu přebujelou dopravu způsobuje prebujelá konzumní společnost. Tady je to jádro problému.
Milan?
Napřed by měla být hotová základní dálniční sít a pak se má řešit rozšiřování na více pruhů. Ale vzhledem k tomu, že jsme museli čekat desítky let na tuhle vládu, aby se dálnice konečně dostavěli, tak se to musí skloubit nějak vše dohromady, což přináší spoustu komplikací. D11 je jedna z dálnic, kde jsou tři pruhy potřeba nejvíce.
Ono to s dostavbou základní dálniční sítě souvisí, D11 u Prahy kapacitně nestačí už teď, po dostavbě D35 do Mohelnice se sem navíc přesune část aut z D1. Naopak není třeba rozšiřovat D1 u Prahy na 8 pruhů, kde provoz díky D35 a D3 klesne.
Vždy to říkám. Dálnice už měli být dávno hotové a teď se mohlo řešit v klidu rozšiřování. Díky současnému MD a MMR, že se konečně podaří dostavět alespoň ten základ a zároveň se připravuje i zkapacitnění.
Zajisté píšete o zkapacitnění železnice, protože jinak se asi přesun na koleje konat nebude.
Teď se tu bavíme o stavbě dálnic a o skvělé práci současné vlády s tím související. Jsi nějak dezorientovaný.
Není, je jen železniční fanatik.
Neřekl bych, jen jsem upozornil na „vyváženou dopravní politiku“ této vlády. Výstavbya dopravní infrastruktury má probíhat dle mého názoru poněkud s ohledem na životní prostředí.
Jistě takový manipulák s vylítanou 742 a dvěma uhlákama je vysloveně ekologický.
Pokud dovedete pouze vytrhnout případ, který se vám hodí, tak si poslužte. Já psal o kapacitě infrastruktury, kterou vlády po dobu třicet let podcenily.
Dovolte abych se zasmál, co má společného tahle vláda se stavěním a otevíráním dálnic ? Kromě toho že Kupka jezdí po ČR a stříhá pásky … všechno co se teď otevírá se připravilo za předchozích dvou vlád
Tato vláda připravuje tolik dálnic a v takovém tempu ,že se předchozí dvě vlády mohou jít zahrabat.Za minulých vlád se jen střídali ministři jako svatí na orloji.
Články o železnici jsou jinde. Tak odchod.
Železnice se silnicí má hodně společného, navíc může silnicím ulehčit. Takže bych setrval. Díky za pochopení a za názor.
Jo, železnice má se silnicí hodně společného. Na spoustě silnic například brání v plynulé jízdě.
To je věc obou správců infrastruktury. K nápravě dochází pomalu. Jinak železnice ulehčuje silnicím, Praha by byla bez metra na kolenou nejméně 30 roků. To, že má klasická železnice malou kapacitu je pravda. Věc spočívá v tom, že na rozšíření kapacity nemají vlády koule.
Nesmyslný „projekt“. Za pár let se bude tvrdit, že je nutné rozšiřovat až k D35…
Místo toho by měla vzniknout dálnice od Plzně k D3, D1 a H.K. tak, aby se tranzit vyhnul Praze. Středočeský okruh nebo polookruh by byl lepší než vše směřovat do Prahy a vytvořil by propojení krajských měst.
Do Prahy nemusí vést x šestiproudých dálnic- zvláště když jí chybí okruhy, radiály a nic se zde nestaví…
Pan je velký expert , radši drž zobák , když ničemu nerozumíš.
D11 bude v tom úseku spojnice mezi HK/PA a Prahou jako dosud a k tomu to bude zároveň dálnice do Polska a severní trasa na Moravu.
Jednoduchý součet ti ukáže , že ty intenzity tam budou cca jak na D1 těsně před Prahou v současné době .
Je zajímavé, jak zastánci automobilové dopravy pořád tvrdí, že dopravní indukce nefunguje. Ale jakmile se jim to hodí, tak výstavba nové silnice nebo její rozšíření znamená nárůst automobilové dopravy.
no nesmyslny projekt neni spravne slovo. Ad1 musime si uvedomit, ze zijeme mirne receno v zaostalem narode. Je to pomalu 100 let to se zaclo s vystavbou dalnic a furt neni hotovo.
Treba Mnichov ma 6-8 proud na A99,A9A8,A96,A92 plus dalnice vedou do kazdeho mesta v Bavorsku radialne z Mnichova a je mozne to objet i mimo Mnichov. BERLIN – A9, A10, A100,A113. Ovsem to je uplne jiny svet. A my ho dozeneme mozna za 60 let.
U nas je tema maximalne jak znicit magistralu nebo jak zakazat vjezd do metropole
V tom Německu (a nejen tam) jsou řádově trochu jiné intenzity.. Mimochodem i ten 6-8 proud bývá hezky ucpaný… Třeba čísla z rakouských dálnic (veřejně dostupné za každý měsíc na Asfinagu) říkají že na osmipruhovém příjezdu A2 do Vídně jsou intenzity ke 150 tis./den, stejně tak na nejzatíženějším úseku A1 kolem Linze… o takových číslech se nám na našich dálnicích naštěstí ani nesní 😀 kromě pražské jižní spojky (mezi Barrandakem a Chodovem), ale tam zas není nákladní tranzit
A přesto jsou kolem Mnichova furt zácpy . A to tam mají v nouzi dovoleno použit jsko pruh i odstavny .ve špičce proměnlivým značením .
Ono se není co divit, že zaostáváme, když teď budujeme infrastrukturu podle padesát let starých plánů, místo abychom se podívali, co bude potřeba za dvacet let a stavěli to.
Takže všude kolem se posiluje role železnice a auta se omezují, ale my budeme dál investovat hlavně do silnic. Až to za dvacet let usilovně dobudujeme, rozhlédneme se kolem a zjistíme, že jsme zase pozadu, protože všude kolem mají železnici, ale my máme silnice. A zase to budeme dohánět.
Co jsou tohle za fantasmagorie, proboha?
To bohužel nejsou fantasmagorie. To, že v Čechách chybí kapacitní propojení krajských měst, je bohužel holá realita. V Čechách se ani moc nedá mluvit o nějaké dálniční sítí, ale spíš o několika dálnicích, které vedou paprskovitě z Prahy. Kdyby se ČR hypoteticky rozdělila na Čechy a Moravu, tak Morava bude mít lepší dálniční síť, než Čechy.
A D1 se teda po desetilete rekonstrukci bude take rozsirovat na 6-pruhove usporadani, evtl. kdy? Diky
Kromě rozšiřování u Brna zádné konkrétní plány nejsou, oficiálně se nic nepřipravuje.
To mně dojímá. Jediná kapacitní spojnice západu a východu republiky, mezinárodní TEN-T tah a zůstane v režimu 2+2? To nezní jako dobrý nápad. Že je třeba nová EIA je mi jasné, můj dotaz směřoval spíše do roviny, jestli už se na této EIA pracuje.
Vždyť se teď sotva domodernizovalo. 🙂
Ne .. zkapacitnění D1 na 6-pruh v úseku Mirošovice-Kývalka vidím jako nevyhnutelné, nicméně je rozumné s tím počkat minimálně tak k roku 2035-2040, až bude potřeba dálnici pořádně opravit. Do té doby to rozkopávat nemá cenu. Ale souhlasím, že na EIA by se mělo začít pracovat klidně už třeba za 3 roky.
Co bych začal ještě dříve, je zkapacitnění D1 v úseku Holubice-Vyškov, resp. rozplet na D1+D46.
Další kapacitní spojnice západu a východu republiky vede přes Českou Třebovou a připravuje se úplně nová spojnice RS1, která bude mít výrazně lepší parametry, než D1.
Ta se „rozšíří“ otevřením D35. Rozšíření D1 by muselo do plného procesu včetně EIA a tudíž se stejně bavíme o minimálně deseti letech a asi tak milionu protestů.
Těch protestů by bylo spíš víc 😀
Po dokončení D11 a D35 nebude rozšíření D1 potřebné.
A vy máte pocit, že je dálnice na Vysočině ucpaná? 3 pruhy stačí po Mirošovice a kolem Brna. Navíc po zprovoznění D35 to bude z Moravy od linie Prostějov – Přerov – Vsetín na sever do Prahy rychlejší přes D35.
no D1 je solidne plna i na Vysocine. Hlavne od Jihlavy do Brna. To jsi nevidel? jezdis vubec po dalnici? Nebo jen v sobotu?
uz jen ta rekonstrukce o 0,5m rozsireni byl napad GENIUSE…. to nema cenu komentovat. V pondeli jsem tam jel, a za par let bude potreba dalsi rekonstrukce, tak se to snad rozsiri na 2 x 3 strafy
Tak Vy asi genius nejste, když nerozumíte tomu, proč tam to rozšíření o 75 cm bylo…
A co třeba třetí pruh Ruzyňské letiště-Evropská??
Nebude v rámci přestavby této části na D0?
připravuje se: https://apdos.roadmedia.cz/Upload/Stavby/112/infoletak_d7-muk-aviaticka-muk-ruzyne-2etapa.pdf
Me by stacilo, kdyby tam zmizel ten prechod …
zajimavy, ze to vubec nekdo protlacil. pro 1 chodec za den nainstalovat semafor a radary? Co to asi stalo ? A kdo mel na tom zajem?
Ten chodec, Emile.
Taky tam za ty peníze mohl mít lanovku a nepřecházet dálnici.
uplny kocour-ves je ten 3pruh D11 za krizem s D0 co se postavil za Toka. A nesmi se po nem jezdit.
Kocour-ves je jako co za pořekadlo?
O tomhle úseku tam máte taky informaci „přestavba na šestipruh v úseku Praha – Jirny“.
Jestli to je nějaké vyčítání, tak to nechápu. Dálnice potřebovala modernizaci, středový pruh byl postaven od začátku jako rezerva, tak se ta rezerva využila a připravila se pro budoucí rozšíření. A takové rozšíření musí projít povolovacím procesem, kde je problém?
v tom procesu co trva 10 let, Je to normalni?
Ze potom jiz nekolik let postavenem pruhu, jehoz vystavba nas stala skoro 3 roky uzavirek a dopravnich problemu stale nesmime jezdit. Musime byt nekonecne bohata zeme, kdyz si muzeme dovolit leta nepouzivat jiz postavene dopravni stavby kvuli urednikum.
A víte co je zajímavý, že za to zdržení nemůžou zelený, na který se všechno svaluje, ale ŘSD doteď nebylo schopný připravit projekt, aby to prošlo přes hygienu, protože jim tam nevycházely hlukové limity. Přitom to je věc, která by měla být vyřešena už v EIA, kterou maj od roku 2017.
Nebyla to taktika? Ve stylu – víme, že to na hlukové limity nestačí, ale ty třetí pruhy tam přistavíme a pak už nikdo nebude mít odvahu to nepovolit a uhraje se to na nějakou výjimku.
samozřejmě, to je standardní taktika, kdy zkoušej, co všechno jim projde. Byl jsem na několka jednání s nimi, kdy opakovaně prohlašovali, že oni jsou řádní hospodáři a k čemu nebudou nějak donuceni, to nebude a že je zajímá hlavně co nejnižší cena. A někdy jde ta snaha imho za hranici legálnosti nebo podvodu, kdy si nechají udělat kapacitní posouzení, kde počítají s více pruhy než tam reálně bude, akustické posudky dělají jen na krátkodobé výhledy bezprostředně po zprovoznění stavby, přestože se následně počítá s dalšímí stavbami, které zatížení zvýší a oni by s tím měli počítat. A bohužel odpovědné úřady… Číst vice »
Má někdo info jak to vypadá s rozšířením na Pražském okruhu mezi D5 a sjezdem na Barrandov?
tam než teď rozšiřovat, to raději dodělat zbytek D0, ono pak směr z D5 a celý sever až po D11 (tím i spoj východ-západ), bude kratší severem…
Taky mi to přijde jako smysluplnější možnost. Byla by totiž hotová možná objízdná trasa, a ne že to bude jak teď u Brna….nervomoci dělat třetí pruhy, místo toho aby ŘSD prioritně nasměřovalo úsílí a finance do D35 a D55, které od tam dle mého názoru odvedou možná polovinu tranzitu.
ad Brno: Absolutně tomu nerozumíte… potřeba jsou jak D35+D55 tak jednoznačně rozšíření včetně přestavby MUK D1xD2 a to neprodleně… Pokud byste znal skutečné směřování nákladního tranzitu tak toto nenapíšete…. Z kamionů na příjezdu od po D1 od Prahy jede celých 50% na D2 (to žádná D35 ani D55 neodvede), zatímco dál k Vyškovu ani ne 15% (to dokáže částečně odvést D35). Druhou nejsilnější tranzitní vazbou kolem Brna je od Polska po D1 a na D52 směr Vídeň, s tím vám D55 nepomůže (přechod Reintal je jen pro osobní auta a cesta na Valtice je blbost, takže po D55 pojedou jen… Číst vice »
ano, ale naprosto kritický úsek mezi Barrandovem a D5 je nezbytné rozšířit okamžitě, stejně tak zkapacitnit rampy v těchto relacích na MUK D0xD5 která je katastrofální. Nejsilnější tranzitní relací vždy bude D1-D5 a ta zůstane na jihu.
Rozšíření tohoto úseku včetně částečného zkapacitnění MUK je zatím podle ŘSD v plánu k zahájení 2025 se získáním SP 2024, tak uvidíme, rozhodně to obrovsky pomůže… Zatímco severní D0 je stále v nedohlednu kvůli systematickému tvrdému odporu
Rampa D0x D5 byl vynalez Geniuse Toka. PRitom by stacilo horizontalni znaceni vratit na 2 pruhy v Exitu. A ne co tam udelali pred lety za hruzu, kdyz zablokovali pri exitu 2.pruh a namalovali cary. Duvod byl bezpecnost a strach jako vzdy u nas. Result : kolony a autohavarie
hlavní kapacitní problém je že jednopruhová rampa D0(jih) -> D5 spojí do jednoho pruhu se směrem D0(sever)->D5, a celé se jednopruhově připojuje na D5… V plánu je v „nulté“ etapě rozšíření této rampy na dva pruhy po celou dobu přesně 2p připojení na D5
yes to je aktualni stav 1 pruh a pak je 1 pruh Brno a 1 pruh Chomutov. Ale bylo to jinak – na exitu 0 byly 2 vyjezd.pruhy – 1 smer Brno a 1 smer Chomutov – a pak na moste se rozsiril na 2 pruhy. Po tom blaznivem pripojeni Zlicina, vysrafovali byrokrati 1 pruh na moste a zakazali jizdu. A zaroven zacmarali 2.pruh na vetvi D0 Jih takze Chomutov a Brno musi do 1 pruhu misto do 2 jako kdysi. Bylo to sice nemoderni, ale efektivni. Ale hledejme modernu v tomto zaostalem narode…
Asi vám nerozumím, zkuste být více konkrétní (včetně směrů), tady je letecký snímek z let 2001-2003: https://mapy.cz/s/dutodomapa (v levém horním rohu lze přepínat starší snímky dle roků)
Připojení na D5 i odpojení z ní bylo vždy jednopruhové – v tom vidím hlavní kapacitní problém. Jediné co se změnilo poloha rampy Letiště -> D5 kvůli realizaci připojení Zličína ale furt se směry od Brna a od Letiště spojují do jednoho pruhu jako tomu bylo i v minulosti
Ja jsi ani neuvedomil,ze tento paskvil je tam uz pres 20 let. Drive pred 2001 byla vetev Jih od Berouna na D0 nasledovne – 1 pruh prubezny na Brno. A pak se z D5 odbocovalo hned na D0 smer Chomutov. I kdyz to byl primy vyjezd z praveho pruhu tak to bylo efektivni. Ta mapa uz ukazuje bile cary, ktere kdysi nebyly. To se nacmaralo az na zaklade nejakych stupidnich Bezepcnostni aktivit dilentantu. A to pokracuje i jinde – D5 Ejpovice D5 Beroun Sever D4 Dobris. Bolsewik vsude udelal 2pruhove rampy na vyjezd. Urychlovaci pruhy se tomu rikalo
OK, na výjezd dejme tomu, to se v zahraničí používá. Z kapacitního hlediska je ale za mě zásadnější právě to
dostatečně dlouhé dvoupruhové připojení a na to potřebujete tak jako tak provést rozšíření dálnice…
jasny, Exakt. Ale u nas to bude za 20 let. KDezto navrat do puvodniho stavu by trval 1 den prace. RSD mi pred rokem, ze to asi udelaji. A rok se zase ceka
Prazsky okruj je jedna velka tragedie, Jeste ho nestoji ani polovina a tam kde stoji uz nestaci. Ono cemu se divit, pokud na 4 pruh svedete prakticky vsechny dalnice v CR, tak je jasne ze musi vzniknout velky spunt. Tady bude do budoucna velmi chybet dalnice v dnesni trase I/19, ktera by vetsinu tranzitu V-Z uplne odvedla od prazske aglomerace.
Tohle vůbec nechápu. Už před snad více než 20 lety jsem viděl průzkum, že nejvíc tranzitu je u nás ve směru Rozvadov-Lanžhot. D19 by navíc poměrně levně propojila dálnicí Budějovice s Plzní a Brnem. Už to mohlo být dávno alespoň promyšlené a připravené. Místo toho z ČB na Plzeň není vůbec nic a všechen ten tranzit se tlačí přes Lahovice. Mimochodem, každý další úsek D6 přidá auta na D0 u Prahy, protože už dnes je rychlejší jet z KV do ČB a dál přes Prahu a D1 než přes Plzeň…
Nechápu, proč Vám někdo dává minus, vždyť máte pravdu. Celý koncept toho, že veškerý tranzit přes ČR jde přes Prahu, je padlý na hlavu. Praha má sama o sobě obrovský problém s dopravou a ani dostavba PO jej nevyřeší. Výstavba D19 tak má mnohem hlubší význam, než například D35 mezi Turnovem a HK. Vždyť dnes je to tak, že Rakousko vede tvrdý boj proti kamionům a výsledkem je, že i např. Srbové, Rumuni a Maďaři, když jedou ze západu, tak jedou radši přes ČR (Plzeň, Praha, Brno) než přes Rakousko. A výsledkem je kolabující doprava před Prahou po D5 a… Číst vice »
„Celý koncept toho, že veškerý tranzit přes ČR jde přes Prahu, je padlý na hlavu.“
Větu bych upravil-celý koncept toho, že veškerý tranzit přes ČR (a nejen ČR) jde po silnici je padlý na hlavu.
– Mezi Trutnovem a HK bude D11.
– D35 spojí Liberec s Olomoucí a z tohoto pohledu je podobně důležitá jako Plzeň-Budějce
– Z pohledu jižních čech je samozřejmě dálnice někde u Trutnova nevýznamná, ale pohledem Trutnova je dálnice Plzeň-Budějce taky úplně zbytečná, takže do těchto vod bych se radši nepouštěl.
Psal jsem mezi Turnovem a HK, nikoliv Trutnovem
Správně píšete, že D35 spojí Liberec s Olomoucí, kdežto D19 by měla výrazný význam pro odlehčení hlavního města a D1/D5 od významné části tranzitu, který v ČR ani nenakládá, ani nevykládá….
Po dostavbě D35 (včetně Turnov-Jičín) a celé I/73 bude možné vcelku efektivně realizovat trasu od severu Německa (přístavy Hamburk, Brémy) směr D2 (SK/HU) od Drážďan přes Zittau, Liberec, Hradec, Svitavy – což může také znamenat značný přesun z větve D1+D8 + třeba vnitrostátní relace Brno-Liberec která se jezdí teď přes Prahu… Ale souhlas i s D19
Souhlas, otázkou je, nakolik má D35 a I/35 (zejm. na úseku z Turnova do Německa) kapacitu významnou část tohoto tranzitu převzít. Navíc je to i navázané na dostavbu B178 v Německu, která ještě není hotová… a I/73 je také hudbou vzdálené budoucnosti
Ano samozřejmě je to podmíněné těmi plánovanými stavbami a to včetně I/73 přes Bystrc
ještě dodám, že trasa Tábor – Plzeň bude po dostavbě D3 taky snad lepší přes D3-D0-D5 😉
Možná v noci, jinak bude D0 a D5 zarvaná a bude to furt rychlejší jet po I/19…
Probůh, kdo by jel 190 km místo 110 ? :O (kilometry cca)
dont dream is over. D19 nemame sanci dozit. D1 se stavi 80 let, D8 se stavela 40 let, D3 se stavi taky 50 let.
Bohužel… D19 je podle mne nejdůležitější z těch dálnic, které ještě nejsou ani na papíře 🙂
vyhoda psychicky nemocnych lidi je ze namaji pojem o case. A jelikoz podle NZU je minimalne 40% cechu s tezkou az stredne tezkou depresi, tak nekonecnost a vecnost jsou v jejich svete relativne blizke pojmy. Resi jen prazdnotu a zoufalstvi
pro toho kdo dal minus doporucuju nastudovat znalosti ohledne depres.stavu. Ti lide nejsou sto vnimat cas a prostor. Taky to tady tak vypada
Amen…
A nestacila byt tam rozumna mimourovnova jednicka s obchvaty obci a treba i se stoupacimi pruhy, pokud je potreba? Na ty intenzity co u nas mame fakt neni potreba D26.5 …
To je otazka, dnes jsou intenzity na D5 okolo 52 tis; z toho 15 tis nakladni doprava, takze kdyby to z tech nakladaku vzalo tretinu, tak je to vic, nez na jinych “plnotucnych” dalnicich (D6, D7, D48)