D11 na hranici s Polskem má postavit polský Budimex. Zahájení brzdí Děti Země
Vizualizace budoucí dálnice D11 Trutnov - státní hranice, most v Lamperticích. Foto: ŘSD
Stát na stavbě ušetří oproti odhadu téměř dvě miliardy korun.
Polsko přijalo strategické rozhodnutí o tom, že jsou agrární stát, a k tomu uzpúsobilo všechny kroky. Už při vstupu do EU si vymínilo, že můžou mít dotace do zemědělství. Dalším krokem byla podpora kamionové dopravy, která je daleko pružnější než železnice. Nyní realizují další krok, a tím je výstavba rychlostních komunikací po celém Polsku, s napojením na okolní státy. ČR v tomto případě funguje jako užitečný idiot, protože Polákům vychází vstříc. Místo strategických komunikací (jako je např. D0, D3, D52 ap.) věnuje čas a prostředky propojením Polska s dalšími státy EU = skoba do rakve českým zemědělcům.
Aspoň budou mít „pracovití“Ukrajinci co dělat. Hnus.
Jestli v rozkladu píše o nějaké jiné dálnici, tak v čem je problém?
Rozklad okamžitě zamítnout.
Tak ŘSD v tendru ušetřilo 1.6 mld. Kč a tedy honem rovnou požádat o změnu ÚR a změnu SP a dostavět to alespoň s odstavnými pruhy mimo mosty, když teda ne ve 26,0/130. Ano – vím že to je nereálné.
je dobře, že to nevyhrál Metrostav. Přeju to Polákům, je potřeba konkurence!!!
A co třeba Eurovia, Skanska, Porr, Strabag atd.?
staví se dost i jinde, kapacita je celkem vyčerpaná…
Nechápu souvislost s Vaším předchozím sdělením.
Libore co máš proti Metrostavu? A ty nevíš že Metrostav nemůže stavět státní zakázky např: dálnice????
Ten clovek je nemocny psychopat, nic jineho v tom neni a o ekologii mu nikdy neslo. Msti se za neco statu, co se mu v minulosti stalo, z cehoz stat vini. O nic jineho nejde. Je treba to rict naplno jak to je.
Naopak. S radostí oceňuje jak ho stát dobře celé roky živí.
Jak ho stát živí?
Dostal jsem šest minusů, ale odpověď žádnou…
Je financovaný různými soukromými subjekty za které podává rozklady nejen k dopravním stavbám. Doporučuji poslechnout podcast zdopravy s M.Patrikem, který proběhl v říjnu 2021: https://podcasty.seznam.cz/podcast/zdopravy-podcast/cesty-zdopravy-miroslav-patrik-37300
Možná se nemstí státu, ale všem lidem okolo, protože nenávidi lidi – odmítají žít podle toho, jak on píská. Spasitelský komplex k tomu.
K zamítnutí rozkladu by se dala použít argumentace soudu, který rozhodoval o rozkladu Dětí Země u dálnice D1 u Přerova, kde rozhodnutí odůvodnil tak, že ekologickému sdružení nepřísluší posuzovat a napadat procesní stránku posuzovaného rozhodnutí, že má napadat pouze pochybení týkající se životního prostředí.
Zvláště, když sám má v rozkladu naprosto kolosální hrubku, která by jej měla automaticky vyřadit ze hry. Zajímalo by mne to haló, kdyby ŘSD zažádalo na úřadě s dokumentací, kde by bylo popleteno označení nebo místo stavby. To by Patrik řval jak na lesy.
Líbí se mi některé komentáře v rámci článku na tomto webu. Zdržovací materiál mě zaujal.
V rámci všech clanků – vypadl mi kroužek nad u.
nestavel Budimex i silnice do Pece p. Snezkou z Trutnova nebo z Vrchlabi do Spindlu?
Vrchlabí – Špindl stavěl určitě, stavěli i Výrovku.
Silnici do Pece stavěli Poláci.
Hlavně, ať už se kopne. Na kompletní D11 se těším jak malej Jarda
🙂 Držím palce ať se dočkáte.
To nejde ten rozklad zamítnout s tím, že ta dálnice nevede na Slovensko?
A co třeba na to jít cestou, že právní úkon (a tedy i podání námítek či odvolání) může učinit pouze osoba svéprávná. A jsou-li pochybnosti, měl by se její stav nejdříve (a to řádně, tzn. neodfláknout to) přezkoumat. Třeba i formou pozorování….
Genialni zpusob jak oddalit stavbu dalnice.
Patrik se nechá pozorovat klidně celé století, zařídí si k tomu i léčbu pomocí kmenových buněk, když mu déle vydrží tělo.
Pokud to opravdu obsahuje tak očividný vnitřní rozpor, zamítnutí by mělo trvat nejvýše dva dny.
Není dobře pokud lze takto trollit soudy. Pak vznikají akorát hlasy po omezení možnosti rozkladů a odvolání obecně. Jenže důvody proti stavbě můžou být i relevantní…
Samozřejmě, když procesní pochybení, tak procesní pochybení a odchod. Zamítnuto, stavíme.
Jenom bych autora článku mírně opravil – polská S3 není ještě dokončena, chybí úsek: Bolków – Kamienna Góra (předpokládané otevření podzim 2024).
Nic to nemění na tom, že jsme prostě ve výstavbě dálnic „brzdy“.
Díky za doplnění, opravil jsem.
Vítej, Budimexi, tvůj vstup na český stavební trh potřebuji naše firmy jako prase drbání. Bohužel se budeš muset pak seznámit s Miroslavem Patrikem, ale bez toho to u nás tak nějak nejde…
Ať to zkusí i na železnici, třeba budou levnější i tam.
Přesně! Na dálnicích je konkurence myslím dostatečná, ale železnice ta by potřebovala nakopnout.
A že to plusmínus staví jedny a ty samé firmy…
Hlavni problém je v monopolních certifikovaných dodavatelích železničních komponent
Týdá se to i štěrku? Pražce jsou jasné, jen s rakouským certifikátem je SŽ neschválí.
podrobnosti nevím, ale tak ono to nebudou jen pražce, ale i kolejnice, vybavení železničních stanic včetně nástupišť, zabezpečovačka, elektrizace, atd..
Chápu, železniční lavička… 🙁
Zatím to bez Patrika nejde. Škoda že ještě žádnou stavební firmu nenapadlo poslat za Patrikem nějaké vyjednavače, kteří by mu slušně vysvětlili, že jim kazí kšefty a zdržuje důležité stavby.
Třeba ukrajinců je tady teď dost, nějakej Vasil by mohl být správně výřečnej vyjednavač a hezky to Patrikovi vysvětlit, že prostě nedělá dobře. Asi to stavebnictví není zas tak lukrativní kšeft, když mu to nebyli schopni cely léta vysvětlit.