Dobrý den , já třeba znám vytíženost této tratě a docela mě překvapuje , že někdo může uvolnit takové peníze. Lokálka pro pět cestujících a o Velikonocích pro šest. No naprosto nerentabilní a nákladní doprava prakticky žádná. Kdo tohle platí?
Platíme to my všichni prostřednictvím našich daní. Bohužel je to důsledek absence koncepce železniční sítě. Pokud by existovala smysluplná koncepce, podobně vytížené trati by se zavíraly nejdéle v okamžiku potřebnosti obdobné investice. Ale místo toho tu každý rok máme minimálně jednu srovnatelnou akci (namátkou most přes hracholuskou přehradu na trati Pňovany – Bezdružice; zvedací most na trati Vraňany – Lužec nad Vltavou, rekonstrukce trati Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav atd.).
A přitom si troufám tvrdit, že s lepšími vozidly a rychlejší trati by trať dokázala přilákat další cestující. Přeci jen to nejsou nejmenší města, z Čelákovic do Brandýsa vede souběžně s busem, kdy i přes 10 km\h přejezdy a max traťovou 60 km\h je rychlejší právě vlak. Určitě by tím i dost lidí dojíždělo, pokud by se trať elektrifikovala a zavedli přímé spoje do Prahy (byť s uvratí v Čelákovicích)… Ale je mi jasné, je to strašná šotopředstava 🤗
Když se děla vše pro to, aby tato trať připomínala skanzen, tak se nedivte.
Uvidíme, jestli s tím něco udělá nový GVD kdy bude v Čelákovicích přestup na Prahu prakticky bez čekání…
Jinak kolony v BnL jsou výživné a NAD nestíhá jízdní doby vlaku…
Dobrý den , já třeba znám vytíženost této tratě a docela mě překvapuje , že někdo může uvolnit takové peníze. Lokálka pro pět cestujících a o Velikonocích pro šest. No naprosto nerentabilní a nákladní doprava prakticky žádná. Kdo tohle platí?
Platíme to my všichni prostřednictvím našich daní. Bohužel je to důsledek absence koncepce železniční sítě. Pokud by existovala smysluplná koncepce, podobně vytížené trati by se zavíraly nejdéle v okamžiku potřebnosti obdobné investice. Ale místo toho tu každý rok máme minimálně jednu srovnatelnou akci (namátkou most přes hracholuskou přehradu na trati Pňovany – Bezdružice; zvedací most na trati Vraňany – Lužec nad Vltavou, rekonstrukce trati Mělník – Mšeno – Mladá Boleslav atd.).
A přitom si troufám tvrdit, že s lepšími vozidly a rychlejší trati by trať dokázala přilákat další cestující. Přeci jen to nejsou nejmenší města, z Čelákovic do Brandýsa vede souběžně s busem, kdy i přes 10 km\h přejezdy a max traťovou 60 km\h je rychlejší právě vlak. Určitě by tím i dost lidí dojíždělo, pokud by se trať elektrifikovala a zavedli přímé spoje do Prahy (byť s uvratí v Čelákovicích)… Ale je mi jasné, je to strašná šotopředstava 🤗
Když se děla vše pro to, aby tato trať připomínala skanzen, tak se nedivte.
Uvidíme, jestli s tím něco udělá nový GVD kdy bude v Čelákovicích přestup na Prahu prakticky bez čekání…
Jinak kolony v BnL jsou výživné a NAD nestíhá jízdní doby vlaku…
Platí to silniční doprava jakožto protežovaný mód dopravy.
Ale ve finále je to z daní všech.
Ach jo. Délka svršku je uvedena špatně (i s mostem 524 m) a zvýšení traťové rychlosti taky není pravda (došlo k němu už v půli července)…
Člověk se každý den učí něco nového. Já jsem si třeba doposud myslel, že Langerův trám je ocelová traverza lidově zvaná „íčko“.