D1 získá v Brně nový exit, úřad začal řešit povolení pro křižovatku

Křižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street ViewKřižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street View

Odhadované náklady na stavbu nové křižovatky s proměnou stávající přesahují dvě miliardy korun.

Odebírat
Upozornit na
guest
27 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
norbic

Hmm, sjezd za dvě miliardy, neni lepší za to postavit tak 4-6 km dalnice?

Antonín Píšala

Jojo, exity a dálnice polykají miliardy, kolony jsou přímo úměrně tomu delší a na nové nádraží v Brně opět nebude.

PvvS

Pokud by kvůli tomu nebylo ODSunutý nádraží, tak jen dobře.

Bubak.cz

Ač to v podstatě vítám, bylo by fajn kdyby tam zůstala/vznikla nějaká forma použitelné cyklotrasy/stezky, i kdyby třeba jen asfaltový chodník od jižního kruháče na Slatinku. Jinak budou mít kamioňáci a další radost, když budou po sjezdu z dálnice muset dávat přednost cyklistovi jedoucímu po kruháči…

Martin Verner

Ještě je možná zajímavé dodat, že (jak je patrné i z plánku) na tuto křižovatku má být přesměrováno i připojení silnice II/380 („stará hodonská“). Stávající průjezd přes Tuřany a kolem Makra, včetně přejezdu přes trať 330, se změní na místní komunikaci, propojení na Hněvkovského a křižovatku D1/D2 zanikne.

PetrN

No to ale až po realizaci obchvatu Tuřan, který je zdá se velmi v nedohlednu 🙁

radim.cenek

Propojení na Hněvkovského nezanikne. Křižovatka Hněvkovského – Kaštanová – D2 má být výhledově nahrazena podjezdem místní komunikace Hněvkovského – Kaštanová pod silnicí I/41 (propojení křižovatky D1/D2 s VMO novou trasou přes Ráječek).

Jiří Kocurek

Takto: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I42/i41-a-i42-vmo-brno-bratislavska-radiala

To propojení je důležité mimo jiné pro MHD

PetrN

Řekl bych že měl na mysli přímé napojení na dálnici v soucasné pozici světelně řízené křižovatky. Podle starých plánů se plánovala v tomto místě MÚK, ale to měla být Bratislavská radiála trasovaná do centra za komárovem kolem řeky, což naštěstí nebude..

Jiří Kocurek

Naštěstí, takhle půjde kapacitní komunikace průmyslovým areálem a mimo obytnou zónu v Komárově. Záslužná změna plánu.

Taros

Tak hlavně v novém letáku posunuli zahájení stavby o rok. Jako všechny stavby v okolí Brna na D1, a d52 se taky určitě posune.

Robert

To je klasika u RSD závod Brno. V odsouvání termínů jsou mistři.

Planeta Asfalt

To je to místo, kde bude mít vozovka 10 pruhů? Už se těšíme.

Rafael Nabral

Ano.

Ondra K.

Ano, 2+3+3+2.

PetrN

na části dokonce 2+4+3+2, protože mezi km 200,3 a 201,7 je alespoň podle DURky 2023 navržen přidaný pruh ve stoupání (směrem na Ostravu), samozřejmě přibude i zanikne regulérní pruh na levé straně, jak je novým standardem.

Vítek

Nedávno byl přesunutý začátek D1 z 0. km u Prahy na 6. km u Průhonic, a změnilo se to na silnici pro motorová vozidla. Prý to bylo proto, aby se tam mohl postavit další exit 4 a na dálnici prý nesmí být exity tak blízkou u sebe (2-4-6). Ale u Brna by byly exity 200 a 201 jen 1 km od sebe.

Změní se D1 kolem Brna také na silnici pro motorová vozidla, pokud by tam byly ty 2 exity tak blízko vedle sebe?

Matyáš

U Prahy se to neprovedlo jen kvůli nějaké MÚK. Celý ten úsek byl přesunut pod správu TSK Praha, takže to celkem logicky přeznačili na SMV.

To, že se nezměnilo staničení a že na tom úseku je stále zelené značení i s čísly exitů, je kategorie sama pro sebe

Ondra K.

Viz přiložený obrázek z letáku. 200 a 201 budou zaústěny do jednoho společného kolektoru, který se odpojí ještě před 200 a napojí za 201 respektive obráceně. Tím pádem budou společně tvořit jednu MÚK.

MP22

Vždyť tam bude dlouhý kolektor, ten tuto administrativní bariéru bourá.

František Plášek

Ta změna začátku D1 u Prahy byla prezentována jako výměna pozemků mezi Prahou a státem z důvodu vystavby D0.

Jan

A bude v průběžných pruzich vybudován sestipruh nebo se dodělá dodatečně?

PetrN

Až v rámci stavby samotného rozšíření Brno-jih po Brno-východ. Kolektory a samotné napojení bude samozřejmě připraveno ve finální pro šestipruh tak aby se do kolektorů již nemuselo zasahovat…

Jan

Díky

Basak

Sjezd na to svazarmovské polní letiště je katastrofa. Auta běžně stojí i na dálnici a vznikají tam nebezpečné situace

Jiří Kocurek

To je v Medlánkach, travnatá ranvej.

rogo01

Nedávno se slavilo 24 let od prvního vládního slibu, že tento sjezd bude vybudován. Tak snad se to k půlkulatinám trochu rozhýbe.