D1 získá v Brně nový exit, úřad začal řešit povolení pro křižovatku
Křižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street View
Odhadované náklady na stavbu nové křižovatky s proměnou stávající přesahují dvě miliardy korun.
Odhadované náklady na stavbu nové křižovatky s proměnou stávající přesahují dvě miliardy korun.
Hmm, sjezd za dvě miliardy, neni lepší za to postavit tak 4-6 km dalnice?
Jojo, exity a dálnice polykají miliardy, kolony jsou přímo úměrně tomu delší a na nové nádraží v Brně opět nebude.
Pokud by kvůli tomu nebylo ODSunutý nádraží, tak jen dobře.
Ač to v podstatě vítám, bylo by fajn kdyby tam zůstala/vznikla nějaká forma použitelné cyklotrasy/stezky, i kdyby třeba jen asfaltový chodník od jižního kruháče na Slatinku. Jinak budou mít kamioňáci a další radost, když budou po sjezdu z dálnice muset dávat přednost cyklistovi jedoucímu po kruháči…
Ještě je možná zajímavé dodat, že (jak je patrné i z plánku) na tuto křižovatku má být přesměrováno i připojení silnice II/380 („stará hodonská“). Stávající průjezd přes Tuřany a kolem Makra, včetně přejezdu přes trať 330, se změní na místní komunikaci, propojení na Hněvkovského a křižovatku D1/D2 zanikne.
No to ale až po realizaci obchvatu Tuřan, který je zdá se velmi v nedohlednu 🙁
Propojení na Hněvkovského nezanikne. Křižovatka Hněvkovského – Kaštanová – D2 má být výhledově nahrazena podjezdem místní komunikace Hněvkovského – Kaštanová pod silnicí I/41 (propojení křižovatky D1/D2 s VMO novou trasou přes Ráječek).
Takto: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I42/i41-a-i42-vmo-brno-bratislavska-radiala
To propojení je důležité mimo jiné pro MHD
Řekl bych že měl na mysli přímé napojení na dálnici v soucasné pozici světelně řízené křižovatky. Podle starých plánů se plánovala v tomto místě MÚK, ale to měla být Bratislavská radiála trasovaná do centra za komárovem kolem řeky, což naštěstí nebude..
Naštěstí, takhle půjde kapacitní komunikace průmyslovým areálem a mimo obytnou zónu v Komárově. Záslužná změna plánu.
Tak hlavně v novém letáku posunuli zahájení stavby o rok. Jako všechny stavby v okolí Brna na D1, a d52 se taky určitě posune.
To je klasika u RSD závod Brno. V odsouvání termínů jsou mistři.
To je to místo, kde bude mít vozovka 10 pruhů? Už se těšíme.
Ano.
Ano, 2+3+3+2.
na části dokonce 2+4+3+2, protože mezi km 200,3 a 201,7 je alespoň podle DURky 2023 navržen přidaný pruh ve stoupání (směrem na Ostravu), samozřejmě přibude i zanikne regulérní pruh na levé straně, jak je novým standardem.
Nedávno byl přesunutý začátek D1 z 0. km u Prahy na 6. km u Průhonic, a změnilo se to na silnici pro motorová vozidla. Prý to bylo proto, aby se tam mohl postavit další exit 4 a na dálnici prý nesmí být exity tak blízkou u sebe (2-4-6). Ale u Brna by byly exity 200 a 201 jen 1 km od sebe.
Změní se D1 kolem Brna také na silnici pro motorová vozidla, pokud by tam byly ty 2 exity tak blízko vedle sebe?
U Prahy se to neprovedlo jen kvůli nějaké MÚK. Celý ten úsek byl přesunut pod správu TSK Praha, takže to celkem logicky přeznačili na SMV.
To, že se nezměnilo staničení a že na tom úseku je stále zelené značení i s čísly exitů, je kategorie sama pro sebe
Viz přiložený obrázek z letáku. 200 a 201 budou zaústěny do jednoho společného kolektoru, který se odpojí ještě před 200 a napojí za 201 respektive obráceně. Tím pádem budou společně tvořit jednu MÚK.
Vždyť tam bude dlouhý kolektor, ten tuto administrativní bariéru bourá.
Ta změna začátku D1 u Prahy byla prezentována jako výměna pozemků mezi Prahou a státem z důvodu vystavby D0.
A bude v průběžných pruzich vybudován sestipruh nebo se dodělá dodatečně?
Až v rámci stavby samotného rozšíření Brno-jih po Brno-východ. Kolektory a samotné napojení bude samozřejmě připraveno ve finální pro šestipruh tak aby se do kolektorů již nemuselo zasahovat…
Díky
Sjezd na to svazarmovské polní letiště je katastrofa. Auta běžně stojí i na dálnici a vznikají tam nebezpečné situace
To je v Medlánkach, travnatá ranvej.
Nedávno se slavilo 24 let od prvního vládního slibu, že tento sjezd bude vybudován. Tak snad se to k půlkulatinám trochu rozhýbe.