D1 získá v Brně nový exit, úřad začal řešit povolení pro křižovatku
Křižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street View

Odhadované náklady na stavbu nové křižovatky s proměnou stávající přesahují dvě miliardy korun.
Odhadované náklady na stavbu nové křižovatky s proměnou stávající přesahují dvě miliardy korun.
Nebylo by s ohledem na plánovanou dálnici na sever (s využitím stávající „Hitlerovy dálnice“) podél přehrady vhodnější udělat další křižovatku spíš u Bosonoh? Stávající sjezdy Bítešská a u Kývalky dopravu vedou po ne moc kvalitní silnici, navíc na Kývalce je sjezd směr Brno hodně divoce řešen a může vzniknout při vyšší intenzitě dopravy docela nepěkný špunt (to i při výjezdu na Jihlavskou z Bítešské.
Je vidět, že Brno vůbec neznáte. Ne nebylo. Zavádět další intenzivní dopravu do obytných částí města je nesmysl.
Hm, opravdu je nutné výslovně napřed upravit exit Slatina (předpokládám že se to bez omezení provozu neobejde) a teprve pak budovat tento nový sjezd? Kdyby bylo pořadí opačné, tak by lidi neužili tolik zmatků…
Nový exit 200 bude napojený do nových kolektorů, jejichž poloha bude v kolizi se stávajícím napojením MÚK Slatina, na které bude nutno taky rozšířit most přes Řípskou.
OK, takže pořadí staveb je složitější, nezbývá než doufat že posloupnost měla aspoň jedno z kriterií co nejmenší narušení provozu… díky.
A co normy, které přikazují, jak husté mají být sjezdy? Najednou neplatí? 😉 😉 😉
To řeší kolektory. Z pohledu projíždějících půjde jen o jednu křižovatku.
Ano. Ale jinde to ani tak “nejde” s poukazem na “normy”. 😉
Kde jinde?
Třeba na budoucí D55 kolem Hodonína. Tam by měl být místo nynější okružní křižovatky u Pánova pouze nadjezd, a ne mimoúrovňová křižovatka. Prý je to příliš krátká vzdálenost mezi MÚK u Rohatce a MÚK na ulici Brněnská. Jako by tam snad nešlo tu novou dálnici označit jako silnici pro motorová vozidla, jako to značení předělali nedávno na D1 u Prahy? 😉
za každou cenu napsat blbost aniž byste se podíval na mapku stavby?
úplně stejně jsou kolektory propojené např. na D1 exity 10 a 12 u Modletic
Nebo u Jihlavy – ano, toto řešení znám. Narážím na něco jiného.
Jsem spíše zvědavý komu to pomůže. Sjezd přímo do průmyslové zóny se měl dělat přímo s výstavbou. Teď zase zachraňujeme co se dá. A když se ty kolony kamionů najednou nahrnou na dálnici, nevím, nevím. Měl být u Brna osmipruh, aby ty kvanta kamionů pobral.
Nebo vozit část produkce z montovny Slatina po volných kolejích, aby se přetížené dálnici „ulevilo“.
Stejně už ty kamiony po D1 jedou, jenom se napřed musí protlačit skrz křižovatku Řípská-Tuřanka na které na ně není kapacita.
A šotosny o nákladu vlečce do každé továrny sněte dál. Šanci na realizaci ale nemají, ta doba už je pryč.
To se ještě uvidí. 😉
Nějak přeceňujete velikost té zóny… tam nepojedou stovky kamionů za den, možná tak desítky, a to se na té dálnici nepozná když tam jich projede tisíc za hodinu a víc…
Pomůže to nejvíc těm, co jsou nuceni každodenně stát nekonečné kolony při sjezdu od Prahy na Řípskou. Silnice je úplně plná polských kamionů. Pán by byl asi rád, kdyby se všechny peníze investovaly do dopravy v Praze a okolí. V Brně nic
„To je zřejmé nesmysl. Za dvě miliardy ??? To přece nejde postavit, to je nereálné „….. Viďte klucííí
Pán je kalkulant silničních staveb, že pronáší takové závěry? Nevíte nic o skladbě stavebních objektů na této veledůležité křižovatce, ale o ceně máte jasno….
Hmm, sjezd za dvě miliardy, neni lepší za to postavit tak 4-6 km dalnice?
V tomhle případě asi ne. Odlehčí to hned 2 průmyslovým zónám .
Určitě by to bylo lepší, postavit 4-6 km dálnice , aby mohli pražácí jezdit rychleji a pohodlněji na hory a na chalupy. Řidiči v kamionech asi nejsou lidi.
Jojo, exity a dálnice polykají miliardy, kolony jsou přímo úměrně tomu delší a na nové nádraží v Brně opět nebude.
Pokud by kvůli tomu nebylo ODSunutý nádraží, tak jen dobře.
Hurá!
Jedině dobře, že nové nádraží ještě dlouho nebude.Pánbu zaplať.
Ač to v podstatě vítám, bylo by fajn kdyby tam zůstala/vznikla nějaká forma použitelné cyklotrasy/stezky, i kdyby třeba jen asfaltový chodník od jižního kruháče na Slatinku. Jinak budou mít kamioňáci a další radost, když budou po sjezdu z dálnice muset dávat přednost cyklistovi jedoucímu po kruháči…
Nebudou. 😉
Ještě je možná zajímavé dodat, že (jak je patrné i z plánku) na tuto křižovatku má být přesměrováno i připojení silnice II/380 („stará hodonská“). Stávající průjezd přes Tuřany a kolem Makra, včetně přejezdu přes trať 330, se změní na místní komunikaci, propojení na Hněvkovského a křižovatku D1/D2 zanikne.
No to ale až po realizaci obchvatu Tuřan, který je zdá se velmi v nedohlednu 🙁
Propojení na Hněvkovského nezanikne. Křižovatka Hněvkovského – Kaštanová – D2 má být výhledově nahrazena podjezdem místní komunikace Hněvkovského – Kaštanová pod silnicí I/41 (propojení křižovatky D1/D2 s VMO novou trasou přes Ráječek).
Takto: https://www.rsd.cz/mapa-staveb#/stavby/I42/i41-a-i42-vmo-brno-bratislavska-radiala
To propojení je důležité mimo jiné pro MHD
Řekl bych že měl na mysli přímé napojení na dálnici v soucasné pozici světelně řízené křižovatky. Podle starých plánů se plánovala v tomto místě MÚK, ale to měla být Bratislavská radiála trasovaná do centra za komárovem kolem řeky, což naštěstí nebude..
Naštěstí, takhle půjde kapacitní komunikace průmyslovým areálem a mimo obytnou zónu v Komárově. Záslužná změna plánu.
Tak hlavně v novém letáku posunuli zahájení stavby o rok. Jako všechny stavby v okolí Brna na D1, a d52 se taky určitě posune.
To je klasika u RSD závod Brno. V odsouvání termínů jsou mistři.
To minus nám dal pan David Fiala?
To je to místo, kde bude mít vozovka 10 pruhů? Už se těšíme.
Ano.
Ano, 2+3+3+2.
na části dokonce 2+4+3+2, protože mezi km 200,3 a 201,7 je alespoň podle DURky 2023 navržen přidaný pruh ve stoupání (směrem na Ostravu), samozřejmě přibude i zanikne regulérní pruh na levé straně, jak je novým standardem.
Nedávno byl přesunutý začátek D1 z 0. km u Prahy na 6. km u Průhonic, a změnilo se to na silnici pro motorová vozidla. Prý to bylo proto, aby se tam mohl postavit další exit 4 a na dálnici prý nesmí být exity tak blízkou u sebe (2-4-6). Ale u Brna by byly exity 200 a 201 jen 1 km od sebe.
Změní se D1 kolem Brna také na silnici pro motorová vozidla, pokud by tam byly ty 2 exity tak blízko vedle sebe?
U Prahy se to neprovedlo jen kvůli nějaké MÚK. Celý ten úsek byl přesunut pod správu TSK Praha, takže to celkem logicky přeznačili na SMV.
To, že se nezměnilo staničení a že na tom úseku je stále zelené značení i s čísly exitů, je kategorie sama pro sebe
Staničení opravdu nemusí začínat nulou. 🙂
Viz přiložený obrázek z letáku. 200 a 201 budou zaústěny do jednoho společného kolektoru, který se odpojí ještě před 200 a napojí za 201 respektive obráceně. Tím pádem budou společně tvořit jednu MÚK.
Vždyť tam bude dlouhý kolektor, ten tuto administrativní bariéru bourá.
Ta změna začátku D1 u Prahy byla prezentována jako výměna pozemků mezi Prahou a státem z důvodu vystavby D0.
A bude v průběžných pruzich vybudován sestipruh nebo se dodělá dodatečně?
Až v rámci stavby samotného rozšíření Brno-jih po Brno-východ. Kolektory a samotné napojení bude samozřejmě připraveno ve finální pro šestipruh tak aby se do kolektorů již nemuselo zasahovat…
Díky
V plánu je asi 2+3+3+2,ale podle mě je to moc na D2 na 1km u IKEI je to 2+2+2+2 a středové 2+2 jsou poloprázdné a to je tam jen o 10 procent menší provoz než v tomto úseku. Stejně češi neumí jezdit ve více než dvou pruzích a napojení D2 na D1 i ostravské na 210km by podle mě mělo být 2+1 tedy 3 pruhy až od napojení D2 na D1, nebo 2+2 u obou exitů a následné zůžení na 3 průběžné pruhy.
Hm, to je teda genitální nápad, na úseku 2km „ušetřit“ jeden pruh když všude jinde budou 3?? Co má být výsledkem, ušetřit 5% ceny za rizika že to za 5 let bude zase špunt??
A jen mimochodem, v obci můžete „předjíždět zprava“ když teda máte strach že bude pravý pruh prázdný…
Jenom Pražáci neumějí jezdit ve třech pruzích. U Lipníka s tím lidi nemají problém.
Sjezd na to svazarmovské polní letiště je katastrofa. Auta běžně stojí i na dálnici a vznikají tam nebezpečné situace
To je v Medlánkach, travnatá ranvej.
Asi holt už první brněnské letiště ve Slatině nepamatujete, no. Ještě v devadesátkách tam měla armáda opravárenskou základnu vrtulníků.
https://mapy.cz/letecka?x=16.6655788&y=49.1794880&z=16
Ale to přece nikdy nepatřilo Svazu pro Spolupráci s Armádou??
První brněnské letiště bylo v Černovicích. Ma katastru Slatiny nikdy letiště nebylo. 😉
Ruzyně?
Nedávno se slavilo 24 let od prvního vládního slibu, že tento sjezd bude vybudován. Tak snad se to k půlkulatinám trochu rozhýbe.