D1 získá v Brně nový exit, úřad začal řešit povolení pro křižovatku

Křižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street ViewKřižovatka Slatina na D1. Foto: Google Street View

Odhadované náklady na stavbu nové křižovatky s proměnou stávající přesahují dvě miliardy korun.

Dálnici D1 v Brně čeká nejen postupné rozšíření na šest pruhů, ale také vybudování další mimoúrovňové křižovatky. O její stavbě se mluví několik let, příprava nyní pokročila do finální fáze. Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) již zažádalo o stavební povolení o připojení průmyslové zóny Černovická terasa. Dopravní a energetický stavební úřad již zahájil společné řízení.

Až dosud zajišťuje napojení silniční sítě v této oblasti na dálnici Dl deltovitá křižovatka Brno – Slatina (exit 201), ve které připojena silnice III/15289 (ulice Řipská). Podle návrhu vznikne další křižovatka (exit 200) pro přímé napojení do průmyslové zóny. Úpravy se budou týkat i stávající křižovatky Brno-Slatina. Celkové odhadované náklady jsou 2,3 miliardy korun.

Nová křižovatka ponese název Černovická terasa. Před jejím vybudováním dojde i k úpravě křižovatky Slatina. Vzniknou u ní dvě okružní křižovatky pro připojení ramp z dálnice.

Nové napojení průmyslové zóny Černovická terasa na D1. Foto: ŘSD

S novou křižovatkou Černovická terasa dojde k propojení s nově navrženými oboustrannými kolektory podél dálnice. Kromě napojení průmyslové zóny dojde k novému připojení brněnského letiště. „Kromě přímého napojení nově budované průmyslové zóny Černovická terasa se zkvalitní stávající napojení letiště Brno–Tuřany na dálnici D1 a umožní se realizace dalších výhledových záměrů v dané oblasti. Cílová doprava bude odvedena z dálnice přímo na místo určení mimo zastavěnou část Slatiny,“ uvádí ŘSD. Detailně stavbu popisuje informační leták.

ŘSD aktuálně počítá se zahájením v roce 2026. K veřejnému projednání má dojít v lednu příštího roku.

Tagy brno Černovická terasa D1 Ředitelství silnic a dálnic rozšíření D1 u Brna ŘSD
19 komentářů