D1 jako místní komunikace. V úseku mezi Chodovem a Pražským okruhem bude patřit Praze

Stavba protihlukové stěny u D1 u Průhonic. Pramen: ŘSDStavba protihlukové stěny u D1 u Průhonic. Pramen: ŘSD

Do majetku hlavního města by přešly i všechny objekty a pozemky, které s dálnicí přímo souvisejí.

61 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Michal

Pro tohle by měla existovat nová kategorie „místních dálnic a expresních silnic“.

Pako

Hurá! Přibude bus-pruh a cyklo-pruh. I chodníček se vejde. Přechod každých 50 m.

Stepan

Rozumím tomu dobře, že se pak na ten úsek nebude vztahovat žádná zákonná regulace reklamy a bude to tam vypadat jak u Městského okruhu? Nestojí za tím záměrem nějaký BigBoard nebo nějaká podobná firma?

Stepan

Článek je poněkud nejasný v tom, jestli se převod má týkat pouze pražského úseku dosavadní dálnice (to by ještě nějakou logiku mělo), nebo i toho mimopražského od hranice Prahy po Pražský okruh (to by bylo dalších zhruba 5 km). Tak dlouhý úsek „místní komukace“ ve vlastnictví jiné obce, než na jejichž území leží – to by bylo opravdu hodně velké ohýbání zákona. Ještě je tu varianta, že by to byla „účelová komunikace“. Když tak může být kategorizována Aviatická, tak proč ne dálnice. Účelovou komunikaci může vlastnit obec i mimo své vlastní území, místní nikoliv. Zakategorizovat nejfrekventovanější úsek nejfrekventovanější dálnice jako… Číst vice »

Vrabec na střeše

Silnice by se tak v tomto úseku mohla stát buď místní komunikací, nebo silnicí druhé či třetí třídy…..

Anebo by z ní taky mohli udělat cyklostezku.

Jiří Kocurek

A nemocnice v Krči si pořídí vlečku pro zásobování nemocniční kuchyně, aby pacienti a personál nebyli hlady. OMG!

Stepan

Cyklostezku, a dodatkovou tabulkou na ni povolit vjezd motorových vozidel bez omezení. To by tomu jejich stylu celkem odpovídalo, a mělo by to určitě zajímavé právní konsekvence, protože s tím zákonodárce určitě nepočítal.

bkv

Ještě, že máme ty internety… Preambule Zúčastněné strany tímto deklarují společnou vůli vzájemně spolupracovat a koordinovat postupy týkající se majetkoprávního vypořádání dálnice D0 (též Pražský okruh či Silniční okruh kolem Prahy, ve zkratce SOKP), a to za účelem dosažení cílového stavu, kdy dálnice D0 spolu s dálnicemi a silnicemi I. třídy z ní vycházejících vně okruhu dálnice D0 a s příslušnými silničními pozemky budou ve vlastnictví České republiky a příslušnosti hospodařit s majetkem státu pro Ředitelství silnic a dálnic ČR, a pozemní komunikace nacházející se uvnitř okruhu dálnice D0 budou jako místní komunikace spolu s příslušnými silničními pozemky ve vlastnictví… Číst vice »

Pako

No a pak zaříznou kamióny a budou se divit, že jsou prázdné krámy, nic nefunguje a nic se nestaví.

PetrN

bude se kvůli tomu měnit i staničení celé D1? žluté kilometrovníky a přečíslování všech Exitů?

Stepan

Pražské úseky dálnice už jsou pojmenované „uličními“ jmény celkem dlouho. Naštěstí celkem inteligentními: Brněnská, Olomoucká, Novopacká, Cínovecká, Lipská. S vlastnictvím to nemá nic společného, právo obcí pojmenovávat ulice a označovat je názvem není na kategorii a vlastnictví těch komunikací nijak vázáno.

rozinka

Piráti už větří další příležitost pro cyklopruhy. Ještě, že jsou na podzim volby.

Jiří Kocurek

Ještě tam zakázat vjezd mimo povolení od M.hl.m.P. a dobrá stovka úředníků najde práci při vyřizování nově vzniklé agendy – udělování povolení ke vjezdu pro zásobování. To nejsou … pro Penam, žejo? Tak to bude poslední den 14denní lhůty….

Stepan

Trend převést všechny silnice na území Prahy do kategorie místních komunikací začal už někdy před třiceti lety.

Cyklista

Kéž by se povedlo snížit rychlost na 90 a povolit tak pohyb cyklistům, jako je to na příměstském úseku Strakonicke. Pro všechny neprejici gumokolisty pak mam jeden vzkaz – jízda na kole po širokém odstavnem pruhu bez vymolu je mnohem příjemnější a bezpecnejsi než po řadě silnic 2 tridy. A vedle konkurenční uzké a auty precpane silnice ze Zbraslavi do Štěchovic je jet po Strakonické luxus.

Pavel

To je dost smutna zprava. S ohledem na to, jak se TSK stara o prazskou infrastrukturu. Napriklad jaky betonovy koryto udelali z chodovske radialy postavenim hnusnych betonovych svodidel nebo nikdy nekoncici opravy JS a Sterboholske, to je opravdu na co se tesit.

NFF

5.2km z Chodova, to je na průhonický exit, ne až k okruhu. Takže by se už z čestlické obchodní zóny dalo jet na JM i bez známky po dálnici, zatímco teď je to placený úsek a bez známky se to musí objíždět zadem přes Pitkovice a Křeslice?

Georg

a tohle vam rekl kdo? z clanku to nijak nevyplyva. 🙂

ABC

místní komunikaci zřejmě zpoplatnit nelze (dálniční známkou)

Stepan

Z článku ne, z toho memoranda ano.

Adam

Máte pravdu, že ty kilometry nějak neseděj. Mezi MO a PO to je 10 km a ne 5,2 km. Může někdo vysvětlit i idiotovi jako jsem já, jak to je?

Frantisek

Třeba je to k původní trase okruhu, který měl vést zhruba po obvodu Prahy, aby podchytil co nejvíce „přípražské“ zátěže, a ne až někde mezi středočeskými vesnicemi. Kéž by…

NFF

5,2km to je přesně z Chodova na hranice hl.m.Prahy (most přes Botič u bývalého Club Hotelu). Dál už je Středočeský kraj.

Sch

Sranda stranou buspruh ani cyklostezka tam nebudou. Omezení na 100km je myslím první věc co provedou a ve směru do Prahy by to i dávalo smysl, vzhledem k hustotě provozu. Radní tam jsou schopni ale dát i 80ku kvůli hluku v Ujezdě a Šeberově, samozřejmě s usekovým měřením. Nejhorší je, že časem skončí ve stavu jako Novopacká nebo Cínovecká a opravovat se bude stylem Štěrboholské radiály a to bude teprve peklo. Naštěstí teď je v perfektním stavu, ten ale nebude věcně.

Georg

stoji stoji, ale kdyby sedel, stejne by nepustil?

MMXA

Ještě že tam nemusím jezdit. Ostatní lituji.

Marek

Křižovatka D1 / D0 ale leží už celkem hluboko ve Středočeském kraji. To jako Praha bude dobrovolně udržovat středočeskou dálnici?

Stepan

Předpokládám, že autor tu chybu v článku dodatečně opraví.

Dachs

Tak to se těšme, a to zcela vážně, na osmdesátku mezi exity 1 a 2 (hluk a nepříliš bezpečné napojení od sídliště JM) a stovku v oblasti Kateřinek (hluk, časté nehody).

Georg

mno, tak lidi, kteri pouzivaji dopravni prostredky setrnejsi k mestu i planete, se pohybuji prumernou rychlosti okolo 40 km/h a ani se u toho nemuzou sedet v kozenym kresle a poslouchat radio.
ja bych na tvojem miste moc nechrochtal a nemlaskal a byl rad za osmdesatku bez myta pro iad.

Frantisek

V těch svých kolonách často nedosáhnou ani těch 80, ale budou furt brblat. Oni i ti lidé okolo chtějí žít, byť někteří se tím dostávají do schizofrenní situace, sami jezdíce auty.

Frantík

Proto je taky omezování rychlosti ve většině případů zbytečné, protože se řídí sama… nebo kdyby řidiči byli rozumní a sledovali stav vozovky a nedívali se na značky.

Azkaban

Ne že bych chtěl nějak přeceňovat práci ŘSD, ale jak se umí město starat o tyhle komunikace vidíme na většině příjezdech do Prahy. Z celkem slušné dálnice se na hranici hlavního města stane tankodrom, viz prijezd po D8, D5 nebo D4…

Tomáš

Anebo D10 u Radonic, tam je to taky strašný. A k tomu navíc záplava billboardů…

Radim

A ten podepřený most přes D10, ten by se měl dostat na heraldický znak Horních Počernic.

Arthur

Praha dostane D1 až k Pražskému okruhu, nebo ke km 5,2? To je totiž v místě hranic Prahy, na mostě přes Botič.

hejpockej

Vlastnictví komunikace běžnému řidiči může být teoreticky jedno, ale když srovnáme úroveň údržby TSK a úroveň údržby ŘSD…. Stačí se podívat na zarostlé značky na jižní spojce; neobnovované vodorovné značení (ani svislé), nekosenou trávu a křoví. Nebo silnice I/12, kde na hranici Prahy, kde končí správa ŘSD je najednou křoví až do jízdního pruhu, zmizí vodorovné značení a nikdo se o komunikaci nestará. Nebo křižovatka D0/D10/Novopacká. Ta je ve správě TSK a je to naprostá ostuda (mimochodem ta snad přejde pod ŘSD). Páteřní komunikace v Praze se rozpadají (Plzeňská, Radlická, Českobrodská…) Každopádně záměr je jasný – pokud to nebude dálnice,… Číst vice »

Radim

Ale aby jsme nebyli k TSK tak kritičtí, tak musím ocenit, že si po 32 letech konečně všimli toho tankodromu v Žalanského ulici v P6. Bohužel 400m kus komunikace budou opravovat přes 3 měsíce.

Stepan

Když se podíváme třeba na stav osvětlení, tak zase pohoří ŘSD. Nechápu, proč si na některých úsecích to osvětlení vůbec zřizovali, když tam roky buď vůbec nesvítí, nebo jich svítí nahodile třetina. Ne že by bylo tak nezbytné, ale o úrovni té organizace a jejího přístupu to také něco vypovídá.

david

Když už je v článku zmíněn Pražský okruh, jsou známé termíny dalších etap?

Radim

Chtěl jsem napsat „viz letáky ŘSD“, ale web je momentálně mimo provoz. Co jsem se díval naposledy, tak úsek D1->D11 tam měl začátek stavby 2024, to samé myslím křižovatka D0xD7. Ostatní úseky měly začátek stavby „nikdy“/“furt“.

MartinSr

Motivace je jasná – instalace úsekového měření rychlosti a následné snížení povolené rychlosti, aby se více vybrali. Takových 60km/h je přeci bezpečnějších, to ví každý kdo o radaru uvažuje

ABC

taky cyklopruh by se šiknul…

Georg

sorry, ale uzemi mesta proste neni autodrom, jezdi si stovkou doma na vesnici, kdyz ses tam odstehoval.
nicmene i tak bych v tomhle useku sedesatku necekal.

MartinSr

Urážka možná dobrá, ale její předpoklad je mimo

Georg

tak tim spis – potrebu jezdit autem po meste a smradit sam sobe a vlastni rodine nechapu uz tuplem.

František Hučava

D1 mezi Chodovem a Cestlicema opravdu není ‚po meste“

František Hučava

Je to dálnice, která není v zástavbě. Ke snižování rychlosti žádný důvod nevidím.

hoholu

no moment, takže až po okruh bude v budoucnu maximálně 80ka jelikož se bude jednat o městskou silnici?!?!
HUH

ABC

to nezáleží na tom jestli je městská, ale jestli je na uzemí města (mezi značkama začátek a konec obce)

Frantík

A dá se zvýšit i na 100 km/h (tak, jak jsou sedmdesátky)

ABC

Myslím že i na 110. No naopak se dá i snížit na tom úseku co nebude mezi těma značkama…

Stepan

Tak mohli by to označit jako „silnici pro motorová vozidla“, a tam pak platí pravidla skoro stejná jako na dálnici. Stejně jako je to na Jižní spojce. Značky začátku a konce obce (neboli zastavěného území obce) jsou pak něco ještě úplně jiného, na kategorii a vlastníkovi nezávislé.

JirRa

Tak schválně, za jak dlouho tam pribudou cyklopruhy

P_V

Možná tam přidají i tramvaj do Čestlic. Je tam zbytečně mnoho pruhů, jako třeba na Ústecké. 😀

Pavel

Nebo aspoň trolejbusy. 😉

Martin

Jedna tramvaj je tam v poli u dálnice už „přidaná“. A je to stejná nepochopitelná bezmoc jako ty zbývající billboardy u D1.

Frantisek

Nu což, tady chybějí akorát koleje. Reklamní prkna jsou zbytečná úplně.

Radim

Ano správně, tramvajových tratí není nikdy dost. Co na tom ,že budou některé těžce nevyužité a tím pádem ztrátové. Hl.m. Praha to prostřednictvím efektivně fungujícímu a zodpovědně hospodařícímu DPP zatáhne.

Frantisek

Zrovna do toho bordelu u Čestlic by byla mnohem lepší než byť jen polovina tam jedoucích aut z Prahy, když už tam tedy ty hrůzy stojí a fungují.

Frantisek

Kdyby to alespoň část cest převedlo z auty přeplněných pražských ulic do prostorově úspornějších prostředků, zaplať Příroda za to.