D0, D5, D11. Silničáři dají letos do oprav dálnic a „jedniček“ 21 miliard korun
Oprava silnice na Vysočině. Foto: ŘSD
Na dálnici D5 se bude opravovat levá strana (směr Praha) v délce zhruba 17 kilometrů, práce vyjdou na miliardu.
Taky pokračují opravy čtyřproudé I/13 Ostrov-K. Vary, naváže na ně za rok úprava MÚK Bor, načež bude konečně úsek přeřazen do SMV.
A podobně I/13 kolem Mostu, letos opravy, nové protihlukovky a bude konečně přeřazena do SMV.
D11 by si zasloužila celkovou rekonstrukci, nejen látání po pár kilometrech.
D11 by si hlavne zaslouzila automaticke vahy pro kamiony…
já tedy po D11 mezi Prahou a Poděbrady jezdím alespoň párkrát za měsíc a dle mě po Sadskou je již naprosto OK, kolem Poděbrad je to aktuálně znatelně horší, ale to jsou dle mě právě ty úseky, které dle článku budou letos opraveny a za Poděbrady po HK jezdím autem sice jen párkát do roka, ale dosud jsem nezpozoroval znatelné průsery vestavu D11!
Ano, mezi Prahou a Sadskou je to OK, od Labe po Sadskou ne. Od Sadskou po Labe je to lepší, něco snad ještě doopraví, ale ty uváděné ůseky jsou dost krátké. Na úrovni Žehuňského rybníka začínají drncat spáry, už tam daly i značku. Mezi Chlumcem a Dobřenicemi to opravovali, ale nějaké nepříjemné vlny tam pořád jsou. Jaká je životnost afaltové vrstvy? Pokud 10 let, tak by se měla opravit průměrně desetina délky dálnice či silnice za rok. Pro D11 mezi Černým mostem a HK je to 90km, čili desetina je 9km za rok a to v obou směrech. Pokud se… Číst vice »
D11 si hlavně konečně před Prahou zaslouží dobudování nových protihlukových opatření, aby mohla být konečně provozně využita již roky existující stavební šířka jejích vozovek 3+3 pruhy!
Časové to vychází tak, že nejdřív postaví Běchovice-Úvaly (od letoška), JV pražského okruhu a pak se vrhnou na rozšíření D11, bude tam i nová křižovatka.
Takže další putovní výstava stavebních strojů. Zase budou páteřní dálnice zavřené X měsíců, na stavbě většinou 2 lidi s lopatou a jeden bagr. Ale dálniční známku si zaplatíme. Pěkný kšeft.
Nejhoršími úseky na dálnici D5 je ve směru z Prahy údolí u Loděnice a ve směru z Rozvadova část od Stříbra po Nýřany. Tam je dokonce i značka, která kvůli špatnému stavu vozovky doporučuje výrazně snížit rychlost. Je zajímavé, že si ŘSD vybralo pro rekonstrukci úplně jiné úseky, které jsou v mnohem lepším stavu.
Tak ono celkově je znát na celé dálnici ten velký rozsah těžkého tranzitu v ose D1 – D0 – D5, proti tomu jsou takové D10 a D11 cesty vedoucí do tmy, nenapojené na cizinu výrazně méně vytížené. To je vidět již na první pohled od volantu. A k té hrůze na DD5 je potřeba přičíst ještě úsek Bavoryně – Králův Dvůr, to je jak na poli.
A oprava D5 v úseku Zdice-Králův Dvur bude kdy? Jestli si dobře pamatuju, mělo se začínat už vloni…ten stav je opravdu špatnej🙏🏻
D5 Oprava vozovky v km 20,00 – 28,94 vlevo vč. odpočívky Králův Dvůr (Termín realizace: 2025 – 2025), Cena bez DPH: předpoklad 484,70 mil. Kč
https://www.rsd.cz/mapa-oprav#/opravy/d5-oprava-vozovky-v-km-2000-2894-vlevo-vc.-odpocivky-kraluv-dvur?kraj=ST%C4%8C&filters%5B%5D=Realizace&filters%5B%5D=Priprava&page=0
Vysoutěžená cena 339 220 930,00 Kč bez DPH.
https://tenderarena.cz/dodavatel/seznam-profilu-zadavatelu/detail/Z0003026/zakazka/700523