Nastupující provozovatel mýtného systému, společnost CzechToll, dnes prezentoval model provozu na českých hranicích po zahájení provozu systému. Podle modelu bude nejhůře na vjezdu do republiky u Lanžhota, kde kolony mohou dosáhnou až 44 kilometrů.
Důvodem je podle firmy minimální zájem malých zahraničních dopravců o registraci do systému a vyzvednutí palubní jednotky. Čekací doba na vyzvednutí palubní jednotky na hranicích pak prý bude v Lanžhotě téměř dva dny.

Do nového mýtného systému registrovali dopravci k 10. listopadu 2019 celkem 196 tisíc vozidel, což je pouze 43 procent z celkového očekávaného počtu. Problém se přitom netýká velkých dopravců, kteří platí až po projetí úseku. Ti zaevidovali všech 171 tisíc vozidel. Oproti tomu malí dopravci využívající předplatné provedli registraci jen u 25 tisíc vozidel (8 % plánu).
„Mizivá aktivita malých dopravců může způsobit 1. prosince na hranicích ČR zásadní dopravní komplikace nejen pro nákladní dopravu, ale i pro řidiče osobních vozidel,“ uvedl šéf CzechTollu Matej Okáli.
Dopravní model zpracovaný na základě reálných průjezdů nákladních vozidel přes jednotlivé hraniční přechody udává počet řidičů, kteří si budou muset obstarat palubní jednotku na prvním obchodním místě při vstupu do ČR.
Podle Okáliho se mohou komplikace dotknout i osobních aut. „Je na místě zvážit cesty přes hranice na začátku prosince 2019,“ dodal Okáli. Podle něj nejsou nárazové dopravní komplikace vyloučené ani u vnitrozemích obchodních míst. Dopravci musejí za novou palubní jednotku zaplatit vratnou kauci 2468 korun, dosud to bylo 1550 korun.
Dotaz do pléna – víte o nějakém státě v Evropě, kde by funkční, zavedený a zaplacený systém na výběr mýta vyhodili a zavedli jiný a nekompatibilní? A za jednotku nastavili nesmyslně vysokou zálohu (totožná na Slovensku je za 50 Eur)?
Celé mi to smrdí jako řádně odleželý Romadur.
Ještě rejpnutí vůči EU – proč zatím nejsou schválené hybridní palubní jednotky? Fyzicky existují, jen je asi zatím úspěšně torpédují provozovatelé kvůli svému byznysu se zálohami.
jenom 40 km? a není to málo Ivane Petroviči? nebylo by lepší si udělat 400 km kolonu? nebo konečně přestat pouštět kamióny do ČR úplně?
nie ma pan czasu do stracenia ..
Czexit? teď? a bez referenda 😀 😀 😀
Česko sice nebude vystupovat z EU, ale naopak z okolních států EU bude pro některé zapomnětlivce problém se dostat do ČR, ale až na ty dvě naprosto opačné věci vám ten příměr sedí :-/
Krabička v ceně pár desítek korun, záloha 2468,- na x let. To vlastně dopravci půjčí bezúročně Kellnerovi skoro 1 miliardu korun.
Pár desítek korun?? Opravdu? Myslím, že náklady na ni jsou poněkud vyšší.
Na Kapsch taky byla záloha…
ENC v Chorvartsku si musí řidič koupit, tja žádná vratná záloha…. Všude jsou nějaká pravidla.
Nikdo je přece nenutí násilím jezdit, dělají to dobrovolně a vydělávají na tom… Tak o co jde??
Na železnici si také dopravci musí pořídit ECTS jinak se na koridor za chvíli nedostanou…
Vše má své podmínky…
I flašky na Pivo jsou zálohované…
Na naprosto identickou krabičku byla u nás záloha 1500, va Rakousku 6E, pokud se dobře pamatuji. Nehledě na jednodušší možnosti vrácení a méně administrativy v Rakousku.
Příležitostné uživatele dálnice vůbec není třeba nutit si palubní jednotku pořizovat, klidně by šlo nastavit systém, jako třeba v Německu, kdy si řidič v automatu zaplatí mýto pro svojí trasu a následně je ověřován pomocí kamer na dálnici. Těch tady máme už teď dost.
Celé to zavání nějakou lumpárnou, stejně jako ten předchozí systém od Kapsche
neprosti identicka krabicka s identickym SW ( treba notebook, fotak) stoji na ryznych trzich ruzne cifry. Je nastaven nejaky system. Nikdo nikoho nenuti tento system pouzivat. Nicmene pokud chce byt dopravce NAD v CR nezbude mu nic jinyho, nez tento system respektovat. Napr jezdi se vpravo. a musi to respektovat i ridic z Velky Britanie.
Cítím velké mistrovství světa v divení a obecně velkou prosincovou švandu!!!
Jako bych to viděl – nikdo nám nic neřekl, nic jsme nevěděli :-)). Jen ať si pěkně počkají, lajdáci.
Potíž je v tom, že to lemplovství jiných odnesou i nevinní řidiči a cestující v osobních autech i autobusech.
Kolíííd osobák to snadno objede bokem.
Jj, přes starý přechod je zákaz 7,5 tuny. 😁😁😁
dyk to píšu. Osobáke se dá projet i leckde „alternativně“