CZ LOKO zmodernizovalo poslední „Belgičanku“
Zkušenosti z této modernizace CZ LOKO využilo při stavbě první duální lokomotivy DualShunter 2000.
CZ LOKO dokončilo modernizaci elektrické lokomotivy 365.009. Sloužit bude v „půjčovně lokomotiv“. Původní lokomotivy Class 12 byly vyrobeny pro belgické železnice SNCB v letech 1986/1987. Sloužily především v mezinárodní dopravě mezi Belgií a Francií. K odstavení z provozu došlo v roce 2013. Následně byly prodány české společnosti CZ LOKO. Ta provedla celkovou modernizaci devíti kusů na typ EffiLiner 3000.
První lokomotiva označená jako 365.001 byla předána dopravci IDS Cargo v roce 2017. Poslední 365.009 byla dokončená závěrem loňského roku. Jde přitom o jednu z lokomotiv, kterou CZ LOKO nabízí prostřednictvím služby EffiRent ke krátkodobému pronájmu.
Při modernizaci zůstaly z původní lokomotivy pouze podvozky, hlavní rám a s řadou úprav také karoserie. Ostatní prvky, včetně trakční výzbroje, byly vyrobeny nově. Lokomotivy disponují výkonem 2913 kW. Provozovány mohou být v České republice, Maďarsku a na Slovensku. Podmínkou je napájecí soustava 3 kV DC nebo 25 kV AC. Zkušenosti z této modernizace CZ LOKO využilo při stavbě první duální lokomotivy DualShunter 2000, která bude dokončena v průběhu tohoto roku.
Dalibor Palko, CZ LOKO