CZ LOKO završilo dodávku EffiShunterů 300 pro PKP Intercity

Poslední dvě lokomotivy EffiShunter 300 pro PKP Intercity. Foto: CZ LOKOPoslední dvě lokomotivy EffiShunter 300 pro PKP Intercity. Foto: CZ LOKO

Dálkový dopravce používá lokomotivy k posunu.

7 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Tonda Sehnal

Co vede dopravce k tomu, že jsi v roce 2022 koupí motorové lokomotivy se stejnosměrnými komutátorovými motory, špalkovou brzdou s litinovými špalky a bez elektrodynamické brzdy?
Konstrukční řešení poplatné 70. letům minulého století… 🤦

Kubrt

Je to levný. Tedy pouze pokud zůstaneme v šuplíku investice. V šuplíku provoz to asi vypadá jinak.
Přesně v této souvislosti si vždycky vzpomenu na šotoliteraturu, kde se píše o tom, jak kolem roku 1980 sovětští železničáři začali konstruovat depo-made elektrodynamické brzdy na čmeláky, protože už nechtěli pořád měnit špalky.

panT.

Tak bych to tak viděl,že za 2-3 měsíce s tím do práglu přivezou ňákej IC…

Twix

To sotva ale třeba na Hel jezdily běžně (nevím jestli to ještě platí) v čele dálkových vlaků kapotové Fabloky.

Kubrt

Rekonstruované fabloky jsou „nosná řada“ PKP-IC v motorové trakci http://sledovani.55p.cz/pkpic_754_2023/

Na Hel jezdily v létě hlavně brejlovci, ale objevovaly se i nerekontruované fabloky.

Vojtěch (PL)

Mas pravdu. Nove SM60 odlehci SM42 pri posunu. To umozni rekonstrukci SM42 do rady SU4210 a pouziti ve vlakove sluzbe.

Vojtěch (PL)

To je kvuli nedostatku dieselovych lokomotiv. V letni prazdniny neni treba topeni, tak SM42 mozna pouzit pro tahani vlaku na Hel nebo Łeby. Neni to hitparada ale je to lepsi nez zruseni vlaku.