CZ LOKO vyhrálo velkou zakázku pro ZSSK Cargo, poprvé se spojí na modernizaci s Chorvaty

EffiShunter 1000M v barvách CER Cargo. Foto: CZ LOKOEffiShunter 1000M v barvách CER Cargo. Foto: CZ LOKO

Modernizace bude probíhat ve spolupráci s firmou TŽV Gredelj ze skupiny Budamar.

Společnost CZ LOKO získala svoji zatím největší zakázku na Slovensku. Pro státního nákladního dopravce ZSSK Cargo modernizuje 20 lokomotiv 742 na modernější stroje EffiShunter 1000M. Součástí zakázky je opce na 20 dalších.

Vítězství CZ LOKO vyplývá ze slovenského registru smluv, kontrakt byl podepsán včera. Podle smlouvy dojde k dodání čtyř strojů vybavených ETCS a šestnácti bez ETCS. Podle podmínek tendru by mělo jít o podobnou proměnu lokomotiv z ČKD Praha, jakou CZ LOKO provádělo například pro ČD Cargo. Hodnota zakázky zveřejněna nebyla, jde řádově o vyšší stovky milionů korun (bez využití opce).

Soutěž byla vypsána už loni v září, účastnil se ještě ŽOS Zvolen. Firma byla ale kvůli nesplnění kvalifikace vyloučena. Modernizace lokomotiv 742 na téměř nové hnací drážní vozidlo je jedním z nejúspěšnějších produktů CZ LOKO, letos na počátku roku podepsala firma zakázku na proměnu lokomotiv této řady pro České dráhy.

V Chorvatsku proběhne modernizace rámu a montáž

I když půjde o velmi podobnou modernizaci jako u ČD Cargo, zakázka je pro CZ LOKO v něčem nová: poprvé se dohodl český výrobce na spolupráci s chorvatskou společností TŽV Gredelj ze Záhřebu. Patří do slovenské skupiny Budamar. V Chorvatsku proběhne modernizace rámu a finální montáž, v jihlavském závodě CZ Loko se budou modernizovat podvozky a nové pakety pro lokomotivu. První dvě lokomotivy budou komplet z Jihlavy.

Řada 742 se vyráběla v ČKD v letech 1977 až 1986. Při komplexní modernizaci vznikne prakticky nové vozidlo. Původní zůstává jen podvozek a hlavní rám. I tyto části ale procházejí hlavní opravou a mnoha úpravami. Výkon spalovacího motoru 1 000 kW umožňuje maximální rychlost 100 km/h.

Společnost CZ LOKO už se stejným projektem uspěla v soutěži nákladního dopravce ČD Cargo, s nímž v roce 2018 uzavřela kontrakt na modernizaci 50 lokomotiv této řady. Další kusy pak vlastní dopravci CER a Rail Cargo Carrier, smlouvu podepsal také ostravský ODOS. Letos si tyto lokomotivy objednaly České dráhy, dalších 25 ČD Cargo.

Tagy Budamar CZ Loko EffiShunter 1000M modernizace řady 742 řada 742 TŽV - Gredelj ZSSK Cargo
6 komentářů