CZ LOKO staví první duální lokomotivu, oživení nastane na počátku příštího roku
Oživování začne na počátku roku, italský zákazník má objednané zatím dvě lokomotivy.
Tuzemský výrobce kolejové techniky CZ LOKO výrazně pokročil s výrobou své první duální lokomotivy. DualShunter 2000 má být hotový do začátku příštího roku. Kombinovat bude pohon na elektřinu a naftu.
O posunu ve výrobě informoval na konferenci VUZ v Bratislavě zástupce generálního ředitele Jaroslav Plhák v diskusním bloku věnovaném vývoji železniční techniky. Výrobce ukázal i první snímky z výroby. „Měla by být kompletní do konce roku, poté začne její oživování,“ řekl Jan Kutálek, obchodní ředitel CZ LOKO.
Lokomotivy budou určeny pro italského nákladního dopravce Mercitalia, který patří pod italské státní dráhy. CZ LOKO bude nabízet verze pro tři různé systémy napájení (3kV DC, 15 kV AC, 25 kV AC) a vždy bude vybavena dieselovým motorem CAT SM 32 (1 100 kW) a baterií. Lokomotivy umožní kombinovat jízdu na sběrač na hlavních tratích pod trolejí, dieselový motor pak pro provoz na vlečkách a vedlejších tratích bez elektrifikace. Tím odpadá nutnost mít buď dvě lokomotivy (elektrickou a dieselovou), nebo provozovat dieselovou lokomotivu na elektrických tratích.
První smlouva je na dvě lokomotivy s opcí na další dvě. Kontrakt je na roky 2023 a 2024. Kompletní specifikace lokomotivy je na stránkách CZ LOKO.