Dopravci Železnice Železniční průmysl

CZ LOKO se podílí na proměně amerických lokomotiv pro Estonsko

Lokomotiva GE C30-M po modernizaci. Foto: Operail
Lokomotiva GE C30-M po modernizaci. Foto: Operail

Estonský nákladní železniční dopravce Operail představil ve svých dílnách ve městě Tapa první ze zmodernizovaných lokomotiv General Electric GE C30-M. Na přeměně šestinápravových strojů se podílí i tuzemská společnost CZ LOKO.

Jde o kompletní modernizaci, kdy zůstal jen rám a podvozek, vše ostatní je nové. CZ LOKO dodalo k lokomotivě C30-M dodalo všechny pakety potřebné k opravě. Estonský státní dopravce to uvedl v tiskové zprávě

Americké lokomotivy se vyráběly v letech 1976-1986, vyrobilo se jich přes tisíc kusů. Do Estonska se dostaly v roce 2003. Stroje jsou určeny pro pro těžkou posunovací a traťovou službu na tratích a vlečkách o rozchodu 1520 mm. Maximální rychlost lokomotivy je 100 km/h. Hlavní rám je uložen na dvou třínápravových podvozcích, mezi kterými je umístěna palivová nádrž. Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě. Skládá se ze spalovacího motoru Caterpillar 3512C o výkonu 1,55 MW a trakčního a pomocného alternátoru Siemens. Na lokomotivu jsou dosazeny tři systémy vzduchotlakých brzd DAKO.

Operail zatím modernizuje i druhý a třetí stoj, postupně počítá s úpravou dalších čtyř strojů.

nejnovější nejstarší nejlépe hodnocené
Upozornit na
železničář v důchodu
Host
železničář v důchodu

Bylo by zajímavé, kdyby k tomu někdo kvalifikovaný udělal aspoň orientační srovnání se slovenskými „somáry“ (a navíc třeba i s původními „čmeláky“), aby bylo vidět, jak vývoj lokomotivních konstrukcí pokročil.

ythomas_ct
Host
ythomas_ct

No, nemůžu si pomoci, ale mám takový dojem, že tahle zpráva o odtučňovací kůře, naordinované estonským „Cé-třicítkám“ v CZ LOKO, už je zhruba rok stará… 😉
https://www.railwaygazette.com/news/traction-rolling-stock/single-view/view/us-built-estonian-ge-locomotive-rebuilt.html?sword_list%5B%5D=estonia&sword_list%5B%5D=c30&no_cache=1

Ale k samotné mašině – musím říct, že na těchhle „amerikách“ něco je a třeba jejich řešení třínápravových podvozků mi nepřijde jako vůbec blbé… 😉

KL
Host
KL

„Hnací agregát je na lokomotivě uložen v přední kapotě. “ – je-li tím míněna lokomotiva GE, jde rozhodně o zadní kapotu. Jak si kterou kapotu pojmenovali u CZ-loko nevím. Možná by bylo snazší psát o „dlouhé kapotě“.

RSS2k
Sledovat přes email4k
Facebook5k
Facebook