CZ LOKO roste ve Skandinávii, ve Švédsku jezdí ve zkušebním provozu čtyři EffiShuntery 1000

Lokomotivy EffiShunter 1000 pro Trainpoint Norway. Foto: CZ LOKOLokomotivy EffiShunter 1000 pro Trainpoint Norway. Foto: CZ LOKO

CZ LOKO vidí ve Skandinávii další velké odbytiště, zatím má zakázky na 14 lokomotiv.

16 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirka G

Super úspěch. Doufám, že budou kvalitnější než první kusy 742.7

Olda

Je to zase hezký úspěch a velký kus práce českých zlatých ručiček. Kdyby si vezmu, že je to Loko opravdu postavená z gruntu nová, ne reko, tak o to více je to úspěch udělat, vymyslet něco, po čem je poptávka a uspět v tom. Nevím, ale nešla někam do Skandinávie i řada 774.7?

Kubrt

Finský dopravce Fennia Rail má 6 reko čmeláků.

Olda

Díky za informaci.

Michal Němčanský

No já bych byl s těmito chvalozpěvy opatrný, minimálně do doby než tento producent uvede do bezvadného stavu v tuzemsku již dodaná vozidla.

panpan21

Co je s nimi za problémy, můžete konkrétně. Díky.

MildaIV

Ta synergie schválení v dalších zemí EU je také významná. Možnost snadno ji prodat v budoucnu snižuje riziko při nákupu a tím zvyšuje ochotu kupovat.

PeDazOl

Každá lokomotiva vyrobená v Česku a prodaná do zahraničí zasluhuje potlesk. Tleskám a ať je jich víc a víc.

qěcy

Co vyrobená, ale CZL je jednou z firem, která celý vývoj, výrobu marketing, a služby zajišťuje z Česka, sídlí tu a vlastní ji Češi.

Kubrt

Spoluvlastníkem je i firma Zeppelin, ale to není podstatné – důležité je, že jim to funguje.

PeDazOl

Ano Zeppelin má 49% a je dodavatelem většiny motorů pro CZ Loko, protože má zastoupení CAT skoro pro celou Evropu.

Vlastimil Kocurek

Souhlas, v dnešním globalizovaném světě je skoro nemožné, mít všechny komponenty z jednoho státu u tak složitých zařízení.

PeDazOl

To jsem měl taky na mysli, že je za tím vlastní vývoj etc., vlastnictví už je 51% CZ, 49% DE. Pravda kdyby to byly elektrické lokomotivy Škoda -x té generace, byl by to jinej level, ale i tak je to dobré.

Jiří Kocurek

Jenže zákazník chtěl posunovat i mimo troleje.

PeDazOl

Psal jsem kdyby… 🙂

Kubrt

Doplním, že Railcare bude provozovat i těch prvních pět lokomotiv majitele Trainpoint (leasingovka). Tyto budou nasazeny v uzlech v severním Švédsku (Långsele, Vännäs, Boden, Kiruna) v pohotovosti pro odtah porouchaných vozidel apod. Jedná se o službu ve veřejném závazku.