CZ LOKO předalo Českým drahám poslední lokomotivu pro posuny
Lokomotiva EffiShunter 300 (řada 794) v barvách Českých drah. Foto: CZ LOKO
České dráhy převzaly poslední z dvanácti objednaných lokomotiv EffiShunter 300, které pro ně vyrobila společnost CZ LOKO. Nové lokomotivy České dráhy
Klasická situace, kdy protěžovaný dodavatel má nějaký výrobek a u spřáteleného odběratele se vymýšlí, na co ho vlastně použít, aby se dal objednat. Něco podobného byla například řada 750.7…
Řada 750.7 je snad povedený a potřebný stroj, nebo snad tahat na všech těch vytížených tratích s velkými proběhy ČKD žrouty?
Tuhle jsem viděl a hlavně slyšel, ta vám ale byla obutá! Posledně přistály dvě takové lokomotiva za tmy v Praze na hlaváku a zase obuté. Už dlouho nebyl takový tunel jako toto. Zaplatíme vývoj a do dvou let to stojí v kopřivách. Jako mít na posun takovou herku, bez elektrodynamické brzdy? Už dřive se v provozu naprosto neosvědčila taková koncepce, byla tu 704 – Lego, 708 – malá Veselá kráva a my s našema zkušenostma národního dopravce zase jdeme cestou největšího odporu! Strojvůdci na to nadávají, KV to nechválí, nikdo provozní zaměstnance neposlouchá, dělají si co chtějí a mrhají finanční… Číst vice »
To je ta pomsta Kupce pro ČD. Větší krám svět neviděl. Všichni jsou nešťastný a nikdo neví kam tenhle šrot dát, aby byl Kupec v tabulkách spokojený že jezdí A přitom to napáchalo co nejméně škod. Výhodu má, že tím jak skoro nejezdí tak s tím nejsou problémy. Když vyjede tak pak dlouho stojí.
Docela mě zajímá, čím vším to trpí….
To je ta, co fouká tři vagóny 10 minut? 😀
Právě ta ona…
Teda ta, u které odběratel nepožadoval dosadit silnější kompresor ?
No, když jí chtěl co nejlevnější, tak samozřejmě nechtěl ani silnější kompresor, ani EDB.
Vůbec se divím, že chtěl i dvě nápravy. Možná by stačila i jen jedna 🙂
To sedí se divím že to má střechu a motor.714 sem na posunu mněl aj s 9 vozy a šlapala jak hodinky.794 neznám ,ale je vidět že je to krám dle reakcí.
Je to totiž vlastně jen něco jako „reko prasátko“ …
Provozovatel na rozdíl od představitele CZ LOKO ocení jejich naprostou nespolehlivost a nevhodné použití při řazení souprav. V Praze je jedna již od podzimu a jestli jezdila tak 14 dní… možná je to moc. Málo výkonný kompresor, malá nádrž, takže každý třetí den do depa pro naftu…, věčně rozesraná. Samá garance, která připomíná vývoj loko za provozu. bohužel vedení ČD opět chtělo ušetřit a koupilo to očesané a úsporné /tedy co se týká nákupu/. Jinak k zlosti. Výměna motoru na ř. 714 za něco kvalitnějšího by jistě byla levnější a jezdilo by se dál. Vše co je nové, ještě neznamená… Číst vice »
tak ona spotřebuje 700l za tři dny. Není ta zlost daná, že to má spotřebmetr, kdežto 714 dokáže uživit i čtyrčlenou rodinu?
Tak tohle mi nedá! 🙂 Tu stížnost na „málo výkonný kompresor“, to myslíte vážně? Nemělo by to být třeba věcí zadání zakázky? To nikdo při podpisu smlouvy nevěděl, že se tím asi budou někdy foukat prázdné soupravy? A „malá nádrž“, to je totéž. Pokud si chci koupit lokomotivu, tak asi tuším, pro jaké výkony si jí kupuji a mohu celkem spolehlivě odhadnout, jakou bude mít spotřebu. No a to, že dvounápravová lokomotiva nedokáže plně nahradit lokomotivu čtyřnápravovou, to by snad odhadl již i můj tříletý synek…
🙂
Předmětem zakázky to být má, ale když zakázku formulují lidé, kteři o tom nemají tušení tak nic nenaděláme. Stejné to bylo s Pantery, když to přijelo, tak se teprve řešilo co je špatně, nehledě na to, že objednateli nikdo neřekl, že si může objednat i vícesystémovou verzi a tak teď řeši, že bude „modernizovat“
Tady se lokomotivy nenakupují a neobjednávají podle parametrů, ale jako salám a buřty na váhu a cenu za 100g bez ohledu na podíl masa 🙂
Správně správně, ale je otázka jestli ČD (a potažmo všechny státní organizace) umí nakupovat a správně nastavit smlouvu. Viz loko 380.
Ono asi ne nadarmo platí čím míň státu, tím lépe….
Tak když se musí zadávací dokumentace udělat podle parametrů konkrétního výrobku konkrétní firmy, aby se mohl objednat právě on, tak to jde docela snadno. Skupina ČD má v tomto směru již veliké zkušenosti, takže jim to asi moc práce nedalo.
Srandovní třeba je, když v parametrech wordovského souboru se zadávací dokumentací objevíte jako tvůrce dokumentu jméno člověka z té dodavatelské firmy (setkal jsem se s tím mimo ČD, ale nedělám si iluze ani tady).
Máte sice pravdu, že to mělo být přímo v zadání. Na druhou stranu seriózní a zkušený výrobce by měl vědět lépe, než zákazník, na co lokomotivy vyvíjí a jaké by měla mít parametry. Měl se tedy s ČD poradit, jestli by se neměly některé parametry upravit. Jenomže tady je to asi jako vždycky. Produkt je potřeba prodat za každou cenu a je jedno, že to bude zákazníkovi k ničemu. Nevím, jak probíhalo toto VŘ. Jestli probíhaly nějaké konzultace s více výrobci před vypsáním VŘ, kde se upřesňovaly parametry apod. Každopádně pokud jsou technické parametry špatně, tak padá kus viny i… Číst vice »
Víte, párkrát jsem byl u jednání, kdy se výrobce pokoušel „vnutit“ ČD své lepší řešení (dokonce i za stejnou cenu!). Vůbec se nedivím, že se do toho CZ loku nechtělo (a je otázka, jestli CZ loko vůbec chtělo něco takového dělat)
My jsme dokonce jednou nabzeli i vhodnější řešení za nižší cenu (i nižší marži pro nás), ale zákazník měl tenkrát svou pravdu. Potom chodil s prosíkem, když už s tím nešlo nic dělat.
dopravak: Byly kdysi doby (a i později než za 1. ČSR), kdy to tak projektanti a konstruktéři skutečně dělali …
U Ústí nad Labem jsem takovou loko neviděl.
V Olomouci jsem je vidět. Občas. 😉
To je divné, protože je to asi čtrnáct dní, co jsem ji obhlížel v depu v Děčíně, kde byla na seznámení se zaměstnanci a bylo mi řečeno, že půjde právě do Ústí n. Labem.