CZ LOKO modernizuje pro ČD Cargo dalších 25 lokomotiv řady 742
Modernizovaná lokomotiva 742.711. Foto: CZ LOKO
Pokud ČD Cargo využije i opci, bude mít 80 modernizovaných strojů s ETCS.
Pokud ČD Cargo využije i opci, bude mít 80 modernizovaných strojů s ETCS.
tyhle mašiny namaloval blb co jí zná jen na papíře. málo místa, kohouty umístěné na místě kam se nasouká jen hubený a maly chlap jsou vyráběné v Jihlavě a 4. Třebové, každy výrobce je montuje jinak, asi jiné výkresy. Tohle nejsou mašiny na posun, jsou plné elentroniky která při odrazu dostává na prdel. Motory po pár letech tečou pod hlavama, odlehčený material. je hezká, ale to je vše.
742 7xx
Může redakce zjistit původní čísla rekonstruovaných lokomotiv ze kterých jsou použity rámy na rekonstrukce? Nějaký seznam by se hodil.
Jestli nějaký seznam dráhy/CZ LOKO poskytnou, tak maximálně ten oficiální, co vychází v časopise Dráha. Realita však neodpovídá a došlo k různým záměnám rámů, jak už to bývá zvykem.
Reálný seznam vám nikdo nedá – ty lokomotivy chodí do Kutné Hory, tam je rozloží a dle aktuální potřeby se použijí rámy a podvozky. Je úplně jedno, z čeho pochází, zda je z lokomotivy ČDC, ODOSu nebo ZSSKC…
Například brejlovci seznam mají.
Protože ty jezdily komplet do Třebové a po pár měsících vyjely přestavěné, takže se to dalo sledovat, co se staví z čeho, zatímco u 742.7 se uplatňuje postup popsaný Jussim.
I s tim se šmelilo.
Jsou to zdorba zlate stare 742
Tyhle rekonstrukce jsou už pěkná blbost. Radši kdyby dali prachy do fungl nové 744 která má AC/AC přenos. Ne jako 742.7 se stejnosměrnými trakčními motory, které jsou poruchovější a mnohem náročnější na údržbu než asynchronní motory.
Jaký je cenový rozdíl?
Ty motory zůstávají původní? Když podvozky procházejí také úpravou , tak proč je nevymeni za bezkomutatorove motory?
Ano, mělo by jít o původní motory.
http://spz.logout.cz/novinky/novinky.php?poradi=1248
Dík. Takže v článku je chyba ne? 742.7 není Effishunter 1000 (tj řada 744)
V článku je Effishunter 1000M, tedy správně.
Protože na takovou cenu za mašinu by se nikdy nedostali. To je bohužel ústupek.
Stejnosmerne motory pokazi jen debil
Jenom technický dotaz – jak se do řady 742.71X, kde je teoreticky jen 10 prvků 0-9 vejdou desítky až stovky lokomotiv?
Cože?
742.71X logicky znamená 742.710 – 742.719 což je řada z 10 prvků.
Ale jak tu někdo uvedl niže, ve skutečnosti se myslí 742.710-742.799
Řada čísel je od 742.711 do „nekonečna“.
Je to tak označováno kvůli odlišení od starších 742.7, od 742.211 se může využít řada až do 742.799.
*742.711
Bez 742 by to nebyla česká železnice a toto je, jak se aspoň zdá, důstojný nástupce pro další epochu. 🙂
No já raději 731.. to je výborná mašina z ČKD..jednoduchá .
Jenže to je právě ten problém, ČKD. A jsme zase u těch náhradních dílů a podpory.
No nevím když to sotva dojde jako nové do depa a po týdnu to jde zpět se zdechlým motorem…
Holky mají asi dost práce, aby je udržely do budoucna.
Práce je dost, mašin málo. Problém složit dvojče je téměř denní problém, občas se musí odříkat výkon, protože mašiny nejsou.
Což je problém, o kterém se moc nahlas nemluví. Navíc za ty peníze je 1000 kW mašina s ETCS slušný obchod, ND pro ně jsou a spolehlivost je oproti Kocourům lepší. Jako bonus je mnohem lepší výhled na trať.
Já bych řekl, že poruchovost u starších mašin není o nedostatku ND, ale o velice laxním přístupu dílny. Vracet mašiny po nulkách, protože olejové náplně jsou na spodní rysce je dost smutný.
O poruchovosti bych se hádal ..742 když s udržuje je spolehlivá a jednoduchá
Po kolika km se musí udržovat, aby byla spolehlivá? Já jen že servisní interval 20.000 km není nic výjimečného.
Udržba je tragédie…ale mašiny jezdit musí.. tak se to nějak ojebe.
Kde? Buďte konkrétnější.
Např.olomouc..masina žere olej…všude něco teče…napíšeš do knihy. Oprava: většinou se na to vyserou
To ale může mít různé příčiny. Např. mechanik, který je na dílně 2 měsíce, navíc není z oboru. Může to být kuchař. Tak ten nic neví a nezná a přes to je vyslán na opravu. Mohou to být časové důvody, málo času na opravu, protože loko musí jet, tak se to nějak zaflikuje. Většinou je to ale jen o lidech a o tom jak mají nastavené svědomí a odpovědnost. Někdo to má na háku a sere na to, někdo je odpovědný a dělá vše co jde, aby to zachránil. A nakonec to odsere a tím ztrácí motivaci a odejde jinam.… Číst vice »
Jednoduchá celkem je, já na nich začínal. Bývaly i spolehlivé. Ale už mají holky docela odpracováno. Jasně že ten motor z ČKD vydržel v průměru víc než u Píĺštyka, svoje dělaly i třeba trysky. V zásadě jsou tři možnosti: nejvyšší stupeň údržby, nebo vysloužilé vyřadit (a nahradit novými) a nebo použít koncept používaný třeba v USA už celá desetiletí – oprava podvozků a hlavního rámu a na něm novostavba. A ten výhled, tak ten je u 742 fakt hodně špatný. Na některých „šikovných“ přejezdech fakt doleva člověk z hlavního stanoviště bez pomocníka holt nevidí a musí doufat nebo přebíhat.
Je pravda, že si říkám, že na 742 nikdy neměla být povolena jednomužná obsluha, ale zas ty přejezdy bych zas tak nehrotil, obzvláště pokud jsou vybaveny PZZ, když mi to nařizuje předpis, tak houkám (kolikrát houkám i preventivně, i když bych nemusel), a že mi tam nějaký blbec vjede, za to nemůžu, ono když to bude nějaký nešikovný přejezd, tak by lepší výhled stejně moc nepomohl.
tady se vyrobí nová loko a dosadí etcs za cenu co jinde nestačí ani na etcs..
Jednak je to poměrně velká série, ale hádám že hlavně jde právě o to, že je to v podstatě nová lokomotiva. Nemusí se tedy složitě řešit, jak napojit na stávající desítky let staré systémy ETCS, zde už je vše moderní a rovnou navržené pro fungování s ETCS, předpokládám.
Tak to je jeden z důvodů, proč nebude ETCS v 380. Protože je ve výsledku levnější koupit novou lokomotivu, obzvlášť, pokud se někde podaří 380 udat. (třeba to v CZ LOKO přestaví na něco s ETCS, 20 kusů už není špatná série)
Tak jasně, že navrhnout v podstatě novou lokomotivu a rovnou u toho počítat s ETCS je jednodušší a levnější, než vymýšlet, jak to nacpat do existující.
Obzvlášť s výhledem 1 prototypu a 100ks série, možná větší, neboť 742 bylo vyrobeno téměř 500 ks.