CZ LOKO míří na sever. První EffiShunter 1000 odjel do Švédska

EffiShunter 1000 připravený na cestu do Švédska. Foto: Dalibor PalkoEffiShunter 1000 připravený na cestu do Švédska. Foto: Dalibor Palko

Lokomotivy čeká ve Švédsku schvalovací proces, výrobce v srpnu získal další objednávky.

15 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
ČD4ever

Konkurenci mají v CRRC Vossloh? CRRC v Německu výrobu docela rozjeli, co jsem četl jinde na webu.

petr

ledky jsou pořád spolehlivější než pořád měnit žárovky!to jde o zvyk…jinak konečně silnější lokomotiva.vě 3koda auto si objednali 500 a mysleli si kdovíjak silné mašiny mají,přitom ty staré byly daleko silnější

petr

oprava ve Škoda auto

Jiří Kocurek

A stačí jim to na šoupání vozů po fabrice? Ty plošiňáky pro auta moc neváží, ani ložené.

Pája

Taky mám pocit, že se tam tehdy řešila ekonomika. Je fakt, že plata s auty nejsou huhláky, ty mají ložené nějakých 80 tun, tzn řádově jinde.

Apollo17

Síla lokomotivy je dána adhezní hmotností .Zda má motor výkon 500, nebo 1000 kW na sílu vliv nemá.

kakov

Vážně? To mi tedy povídejte takže lokomotiva utáhne stejně těžký vlak a má stejnou dynamiku jízdy, bez ohledu na výkon motoru?

Apollo17

Utáhne stejně těžký vlak,ale ta s menším výkonem pojede pomaleji. Třeba Sergej utáhne těžší vlak,než Eso,i když má jen třetinový výkon. U posunu,kde je rychlost max. 40 km/h stačí výkon motoru menší,ale hmotnost lok. musí být stejná,jako ta výkonnější.
Takže 500 kW Bangle ve Škodovce má stejnou sílu,jako 900 kW Bangle pokud mají stejnou hnotnost.

Y.K.

Má pravdu, tažná síla a výkon jsou rozdílné věci. Věc zpřevodování. Na posun vás maximální rychlost asi moc netankuje. Hlavně že to utáhne to co to má šoupat při posunu.

vbb

Co utáhne těžší vlak? Čmelák vážící 120 tun s trakčním výkonem 800 kW, nebo krysa s 88 tunami a špičkovými 4500 kW?

vbb

Výkon je součinem tažné síly a rychlosti. Tudíž když se mašina motá jen po vlečce okolo komína, take je jí vysoký výkon zcela k ničemu. Tažná síla, to je, oč tu běží. A tu lze zvládnout i s nízkým výkonem.

Josef Švejk

To teda chudáci Švédové. Budou se muset dívat na ty ošklivé LEDky, to je lituju. Ale ten nátěr je pěkný, to jo. Snad jim to aspoň bude dobře jezdit, aby nás pak nepomlouvali.

George

No když to řekne nejvíce negativní „člověk“ těchto stránek tak asi bude pravda… jinak jak stim pesimismus můžete vůbec žít.

Horal

Koukám vy jste odborník na kde co.

X 1

Šikmé Ledky?
Viděl jsi někdy Německou Gravittu?