CZ LOKO dokončilo první EffiShunter 1000M pro ZSSK Cargo

První EffiShunter 1000M pro ZSSK Cargo. Foto: Lukáš RůžičkaPrvní EffiShunter 1000M pro ZSSK Cargo. Foto: Lukáš Růžička

Slovenský dopravce si objednal dvacet lokomotiv, výroba běží částečně v Chorvatsku.

17 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Zuzek

Hodně úspěchů s tím šrotem.

Jouda

Nelze než Slovákům ( jakož i spousty jiných zemí )závidět, že nejsou pacienti a nemusí zatím řešit hromadně ETCS. Za tu cenu ETCS si můžou dovolit mít v objednávce o 8 loko navíc.

Georg

jo a pak ho tam za mnohem vyssi cenu dojebavat dodatecne. na slovensku byly vzdy koumesove.

Peter

Jojo, bez zabezpečovače je to větší dobrodruzstvi.

Patrick

Lenže na trati Bratislava – Žilina je jediný zabepečovač ETCS L1

Martin

Ešte je krátky úsek ETCS L2 zo Žiliny smer Čadca 🙂

Patrick

Vďaka za doplnenie, avšak na Kysuciach je okrem ETCS aj autoblok s prenosom návestí

Vojtech

Otázka, kde budou jezdit. Blavy – Zilina je/bude kompletně s ETCS už teď… ale takové střední a jižní Slovensko možná bude prostor ještě na 10 let a pak třeba toto zase prodají nebo bude ETCS za polovinu a novější level…

Rosťa

CZ loko umí svařovat rámy lokomotiv?

Kubrt

Ano.

Josef Švejk

Svařovat umí kdejakej žblabuňka, na tom nic není. Mnohem složitější je postavit novou lokomotivu.

Granja

Docela by mě zajímalo, když se ty komponenty realizují tak daleko od sebe (náklady na dálkové přesuny), jak to ve výsledku ovlivňuje finální cenu výrobku.

Kubrt

Myslím, že o cenu ani tak nejde – ta je daná situací na trhu – těch firem, co už mají know-how na takovouhle reko moc není, přesně řečeno je jedna, takže cena se odvíjí ne až tak od nákladů a konkurence mezi výrobci, ale od toho kolik je zákazník schopen a ochoten utratit a zároveň aby to pořád bylo atraktivnjěší, než nová lokomotiva. Přeprava do Chorvatska a zpět zadarmo nebude, ale v ceně loko kolem 50 mega Kč to nebude zásadní položka. Ohledně lokalizace výroby do Chorvatska jde než o náklady spíš o to, že CZLOKO má dost zakázek a… Číst vice »

Granja

Děkuji za Váš názor.

Kubrt

První lokomotiva je označena 742.651.

Martin

Len doplním že ďalšie pôjdu za radom (652,3,…) aj keď je to typovo 742.71

Kubrt

Je už známo, kde by se měly lokomotivy uplatnit v provozu?