Cyklostezky mají tvořit síť jako silnice či železnice. V plánu je dalších 500 kilometrů

Cykloturistika na vinařských stezkách. Foto: CzechTourismCykloturistika na vinařských stezkách. Foto: CzechTourism

V současném programovém období je pro výstavbu cyklostezek vyhrazeno 4,7 miliardy korun z evropských peněz.

111 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jirik

Asfaltovani krajiny za nake penize tech, co o to nestoji v zajmu ekologie svetlych zitrku. Jinak 60% pujde asi na procesy

adamgolias

asfaltovani krajiny mate na mysli 40 metru siroke pruhy pres republiku pro dalnice? nebo infantilni nadrazi na cernouemi v nehvizdech?

adamgolias

tak hlavne at zapoji do navrhu a projektovani odborniky . ty kteri na kole nejezdi jen na dovolene pro rohliky . aby to nedopadlo jako v Lošticích , Velkem Oseku ,Hodoníně , Lednici , Liberci , Pečkách , a jiných městech , kde pad inženýr architekt TO prostě nakreslil. Alibisticky v souladu s předpisy. Ale nelze to moc smysluplně použít. Aby se nemusely nechat vyrábět desítky cedulí slez z kola , apod. A domýšlet souvislosti okolní dopravy , ne jako se tu prsil odbornik borecky jak bude lavka pres Labe do Lyse . a když prijedete po silnici a ne… Číst vice »

frank

Přesně tak , špatný projekt, nedbalé provedení + “ inovativní“ městský architekt to jsou tři jezdci apokalypsy českého veřejného dopravního prostoru, nejenom cyklostezek . Největší slabinou je úplná nekoncepčnost a když se to někde náhodou povede, tak to dobré většinu to pokazí matláctví se značením ( ve stylu pár značek, kýbly barvy a zpomalovák navíc to zachrání). Třeba celkem nový podchod a zároveň podjezd pro kola v Klánovicích na jedné straně nařizuje cyklistům vést kola, na straně druhé není nic . Nedaleká úplně čerstvá cyklostezka z Újezdu nad Lesy vás z 2 metry vysoké meze šupem pošle do nepřehledné křižovatky… Číst vice »

Alibaba

Souhlasím s váma, mor skrytý pod značkama „cyklisto veď kolo“ je na zabití (a to si ani autoři neuvědomují, že cyklista vedoucí kolo zabírá větší šířku než cyklista jedoucí), konce a začátky cyklostezky každou chvíli je něco podobného.
I v Pardubicích pak vznikají vedle cyklostezek cyklopruhy na silnici, aby se na kole po hlavní dalo jezdit rychleji. Na druhou stranu si na hustotu cyklostezek v Pardubicích nestěžuji, jako cyklista využívám vše použitelné. Základem na komunikaci společné s chodcema je neprasit.

S obrubníky tu problém nemáme (alespoň něco na první dobrou si nepamatuju).

Jan Sova

Kdysi jsem zjišťoval u jednoho cyklo-zainteresovaného dopravního inženýra, sedícího v krajské komisi, proč se nedělají cyklotrasy mezi obcemi ze sypaného materiálu? Zejména, aby to na výstavbě ale i následném provozu nestálo tolik a síť by tak mohla být hustší. Bylo mi odpovězeno, že prý by tam nemohli bruslaři a každý prý nemá horské kolo. S mým protiargumentem, že 80% prodaných kol jsou horská nebo krossová kola, si podložil zřejmě židli a dál to neposlal.

adamgolias

taky jsem pro makadam , tech osm žiletek holt pojede do silnici ostatni po stezce. jenze ono ro rádo zarůstá. zacal bych ,,nebudovanim,, kandelabru- v noci ma cyklista svitit a chodec to zvladne i po tme . a nebudovanim tzv odpocinkovych mist , stejne se tam slezaji jen mistni spatne vychovane deti. hned bude cyklostezka byti o 5km delsi

mimochodem

V nekterych castech nemecke strany Sumavy takhle makadamem upravili lesacky traktorky a musim rict, ze v kopcich to neni zadnej slagr.
Do strmeho kopce to cloveku bez elektriky pri zaberu hrabe a jeste tam nechali pricny sklon z puvodni lesacke cesty. Traktorum to nevadi, ale na kole to cloveka strasne tahne do strany a je to misty az o hubu.
Ale furt lepsi, nez aby to v ramci ochrany prirody znepristupnili zcela.

Alibaba

Ač jezdím na kole, tak se to s cyklostezkami občas přehání a souhlasím s názory dalších přispěvatelů, že pokud jsou ve státním rozpočtu takové schodky, tak tohle by mělo být na prioritně na posledním místě.

Kebab

Opravdu až za věcmi typu policejní Ferrari?

Jan Sova

Přidal bych i policejní Kardiak….

Alibaba

A to Ferrari si koupily?
Já si celou dobu myslím, že je zabavené z z trestné činnosti (propadlo soudně státu).

Kebab

A servis je taky z trestné činnosti nebo ten už platí ze svého, tedy z našeho?

Alibaba

Ano, chápu, že servis takovéhoto vozidla je dražší, bohužel detaily neznám. Předpokládám, že třeba policeiní vozidla pro službu na dálnici mají taky dražší servis.Nevím, čím je ferrari osazeno (radar?) a k jakému účelu přesně souží (ta dálnice), doufám, že si to někdo spočítal právě s těmi náklady, když už pořízení bylo „zadarmo“.

Osamělý Vlk

No, já bych odložil výstavbu dálnic, nebo zpoplatnil motoristy tak, aby platili skutečné náklady.

Alibaba

Souhlasím.

Petr David

To je nějaký vtip, nebo silná ironie?

Alibaba

Proč by to měl být vtip? Výchozí podmínky současnosti jsou nedostatek peněz. A cyklostezka není nutná investice do infrastruktury. Některé cyklostezky jsou vyloženě pro rekreaci. Mě se třeba ještě nikdy nestalo, že bych pro absenci cyklostezky někam nedojel.

adamgolias

tak to jezdite asi jen pro zabavu. me chybi bezpecny vjezd do kolina od zapadu . tak velke mesto ,a kolari od zapadu musi po silnici 1. tř .

Zbyněk

… přes odbočovací a přípojné pruhy.

Alibaba

Jezdím na kole jak pro zábavu, tak na nádraží (do práce). Ale jsem asi Pardubicema rozmazlený, kdy základní síť cyklostezek je v Pardubicích už cca 30 let hotová a maximálně se šperkují některá místa.

Ano, silnice I. třídy jsou problematické, těm se vyhýbám maximálně kdekoliv a kdykoliv, asi je máme v okolí Pardubic vyřešené lépe.

Leinad

Za podstatné považuji, aby byly sjízdné *cyklotrasy.*
Pokud si v Praze přečtu na žlutém cykloukazateli Brno, tak chci dojet bez slejzání z kola do Brna.
Žádný „konec stezky pro cyklisty – přechod – začátek stezky“, cedule „cyklisto sesedni z kola“, nereálné manévry(doleva na křižovatce víceproudovek, kde paragraf jedna brání dát vedle přechodu cyklopřejezd) Jestli kus takové cyklotrasy, po které se dá jet normálně z A do B bude po zpevněné polnáčce nebo po silnici třetí třídy s malým provozem, to mi nevadí.

Jan Sova

Existují cyklotrasy „evropského“ významu, tam to je takto koncipováno. Pak jsou různé městské trasy, financované předvolebním stylem „nalévání po troškách“, tam je to většinou už opravdu o poznání horší a motá se to se silniční a pěší dopravou dost často.

frank

No ono úplně stačí, když se oficiální cyklotrase vedené po ulicích dostane cti, že se ocitne v zóně “ zklidnění dopravy“. Najednou zjistíte, že 5-10 let starý cyklosměrník vás vede do nové jednosměrky, kam jako účastník provozu v protisměru nesmíte. U nás takovou jednu řešili salámovou metodou na 3x, prostě zprovoznili cyklobousměrku na 200 metrů k první křižovatce asi za 2 roky , druhou část na 200 metrů k druhé křižovatce asi za 3 roky a po pěti letech se ta ulice již dá jezdit na kole obousměrně jako předtím, prostě úspěch 🙁 !

Zbyněk

Poděkujte těm, kteří by měli pomáhat a chránit.

marek hudec

srovnejme pocet lidi, kteri chteji z prahy do brna na kole a pocet tech kteri jedou autem, autobusem, vlakem…..prepocitejme na procenta a pak zjistime, co je spolecensky podstatne, a co je sponzoring minority majoritou

Zbyněk

Srovnejte taky dopady na veřejný prostor, zdraví, klima atd.

Podobně plno lidí by chtělo kouřit a chlastat, ale celospolečensky to není přínosné.

Jirik

Blábol.

Frank

To je klasický slaměný panák ale budiž, vy si tedy cyklotrasu Praha Brno predstavujete jako dálnici D1, tedy bez napojení na každou obec , respektivě míjející každou obec a se sjezdy a nájezdy po 10-15 km , tedy něco co nebude lze použít při cestě z každé obce kterou to projde protože obchvaty asi nebudou úplně potřeba což?

Leinad

Nejde mi o cyklostezku souběžnou s D1, jako třetí pás 😀
Ale aby v žádném z díčích úseků nebyla kravina jako „konec cyklostezky- přechod – začátek cyklostezky“ nebo „cyklisto sesedni z kola.“
Pokud se na konci cyklostezky nedá pokračovat(není napojená na vozovku ani polňačku ani pěšinu) tak je slepá a použitelná jen místňáky. Pokud je cyklostezka na obou stranách zakončená přechody, je použitelná jen pro jízdu k sousedovi.

marek hudec

osobně jsem pro to, aby nebyly budovany ze statnich penez ZADNE cyklostezky, dokud nebude vyrovnany rozpocet

Dan

A co dálnice?

marek hudec

pouze nezbytne tzn D0 a D35

Bohumil Pokorný

Já sice nemám nic proti motoristům,ale pokud by motoristé zmanipulovaní takovými voly jako jste Vy,toto prosazovali,budu naopak hlasovat pro takovou politickou stranu.která další silnice bude stavět,až bude vyrovnaný rozpočet.Račte si uvědomit,že ISD není
nijak nadřazená jiným způsobům dopravy a na světě nejste sám.A račte si uvědomit,kdo byl převažujícím uživatelem vozovek před 70 lety,kterého automobilismus donutil sesednout z kola a nikdy mu nebyla vytvořena odpovídající náhrada.

PvvS

Myslím, že okolo roku 1950 už tu bylo poměrně dost automobilů a i motorek.

marek hudec

urážet neumíte a debatovat evidentně taky ne

frank

správně, do doby , než se vyrovná rozpočet ( v ČR to tedy znamená že už nikdy, vždyť naposled byl dlouhodobě vyrovnaný rozpočet za Klause/ Kočárníka ) nedělat vůbec nic nikde a nechat všechno spadnout 🙂 Mimochodem jednou byl rozpočet v plusu (roku 2016) za Sobotky / ministr Babiš, ale to jen kvůli tomu, že se zmatlaly evropské dotace a a tak stát roku 2016 z EU dostal doplatek za rok 2015 který se zhruba kryl s přebytkem….

Tomek

Trošku meškáme za kolegy ze Slovenska, kteří již pochopili, že budování dálkové cyklosítě je z hlediska cyklodopravy (ne turistiky) naprosto neefektivní. Potřeba řešit na prvním místě města, opět města, města a pak možná dálky. Ale tak probetonují se ty prachy takhle asi jednodušeji…

PetrH

A dá se ukazovat, co pro ty cyklisty přece děláme, tady je 30 km kolem Ohře, tak tam mohou jezdit, co ještě chtějí.

Jirik

Ny jezdime na cyklostezky zasadne autem s kolama na strese, takze to muze joidne zacinat az u reky.

adamgolias

a taky meškáme za kolegy z nizozemi a danska kde pochopili ze budovani dalkove cyklosite je z hlediska cyklodopravy naprosto efektivni.

dojedte se podivat v 7 rano do podebrad na labskou tj dalkovou cyklotrasu.

MP22

Tak pokud mají takovou síť tvořit, tak se musí legislativně zařadit po bok silnic a železnic. Dnes když chcete stavět stezku na zelené louce a jediný majitel pozemku se rozhodne, že vám neprodá, tak nepřichází v úvahu vyvlastnění ale změna trasy, když je to vůbec možné a pokud ano, může to další majitel jiného pozemku zase zarazit. Cyklostezky nejsou v legislativě veřejně prospěšná stavba, dokud se tohle nezmění, tak to stát s cyklodopravou nemyslí vážně.

David

Jo jsem celej zhavej mít vyvlastněno či zbouranej barák kvůli cyklostezce. Ať si to staví místo lokálek, který nedají ani 4 páry vlaků denně.

MaT

No jen by se ještě hodilo k tomu taky uvést, že to případné vyvlastnění není bez náhrady. Navíc je to až poslední možnost. Stát za ty pozemky, které potřebuje pro veřejně prospěšné liniové stavby může nabídnout až osminásobek obvyklé ceny. Takže ono to vyvlastnění vlastně ani není většinou potřeba. A když už, tak za to ten majitel stejně dostane náhradu. Ne jako vyvlastňování někdy v minulosti za komoušů…

Jirik

Mno a ten osminasobek zaplatime tedy my, co z vetsiny ty stezky nepouzijem. Stat si muze dovolit zaplatit klidne tricetinasobek, kdyz to nejsou jeho penize.

MHD

No ono by stačila vymahatelnost tras turistických stezek. Už jsem několikrát zažil, že stezka byla majitelem pozemku znepruchodnena. Tohle je až další level.

Pozemek

Jakože stát zneprůchodnil svoji vlastní cestu? To je nějaký divný.

Pozemek

Už se těším až ekoteroristi budou bkokovat výstavbu cykkostezek, jako třeba eletrizaci do Zastávky u Brna nebo koridor Kralupy-Nelahozeves.

adamgolias

nestacilo by sjizdnit nektere jiz vapach zanesene polni cesty?

Radek

No jo no, vedle děrave silnice 4 kategorie,na kterou nejsou peníze,bude luxusní cyklostezka ,paráda.

malejjarda

Ona ta cyklostezka dost často supluje vedlejší cesty mezi vesnicemi. Jen se na ní dá tabulka „Dopravní obsluze vjezd povolen“ nebo „obyvaletům obce XY vjezd povolen“.
Foto z páteřní cyklotrasy GW Praha – Vídeň
https://mapy.cz/s/pufamejaro

Frank

Dobrý postřeh, česká klasika děravá silnice a s terénní krajnicí, nejlépe namalovanou na trávě, přece cyklistům stačí . Už léta říkám, odporné české silnice jsou hlavním zdrojem dopravního stresu a že to není nedostatkem financí ale nedostatkem kontroly kvality práce silničářů ze strany odpovědných orgánů státu a politiku . Jak jinak by bylo možné, že třeba rok opravovaná a následně rok používaná silnice je jen kousek od stavu před opravou?

liposh

Ten poměr peněz z evropských fondů vs. z ČR je zajímavý v tom úhlu, že třeba na vlaky (JMK) daly evropské fondy cca 85% a tady to není ani 50%

Pozemek

Fuj, vlaky nejsou ekologické!

Hany

Počítám správně, že v období 2014–2020 vyšel jeden kilometr cyklostezky na 14 milionu Kč (4 620 mil. Kč / 330 km)? Není to moc, když v roce 2018 stál 1 km dálnice cca 152 mil. Kč?

none

Kdyby to šlo, stálo by to víc.

původní Jakub P

Ona se do toho často schovává spousta nákladů, které reálně patří k souběžné silnici, dálnici nebo železnici, v horším případě soukromému projektu, např. bydlení.

MaT

Jo jo, typický je příklad nějakou dobu nejdražší cyklostezky u nás – u Rokytky. Ta měla stát snad 150 milionů, což tehdy spoustu lidí spravedlivě rozhořčilo. Z toho myslím 70 milionů stál most přes Ocelářskou ulici (který by asi šel udělat i méně velkoryse). No a to samotné položení asfaltu na těleso bývalé železniční vlečky by nestálo zase tolik, ale ono v tom rozpočtu prý byla rekultivace okolí, protože přeci ta průmyslová zátěž v okolí… Proč tu rekultivaci raději neplatili ti developeři, co tam pak houfně začali stavět ty bytové domy to nevím, možná by také nebylo od věci se… Číst vice »

Ondra

Hlavně stavět ve městech! V Praze je to bída a hlavně byrokratické peklo, holt 57 městských částí, památkáři, policie a také někteří zastupitelé.

Vajgl

No jo zastupitelé, zatím ještě jsou takoví, jaké si lidi zvolili.

none

Dokud bude Praha rozdělena na milion vládních celků, těžko se to někam pohne.

MP22

Přesně, každý kdo navštívil třeba Polsko a obdivuje nejen jejich výstavbu dálnic, ale i transformaci městských ulic tomu ani nechce věřit. Ale klíč je v tom, že v Polsku i taková Varšava má pouze jednoho starostu. Snad jen ten a ve Vratislavi jsou nějaké rady městských částí, ale to je jen poradní orgán a jejich úloha je stavět a zlepšovat, ne obstruovat. Holt jiná mentalita….

Vajgl

Za dané situace a vzhledem k tomu, kdo je primátorem Prahy, bysme téma cyklostezek vůbec neřešili, protože by ho ani nikdo neotevřel, ale jestli to chcete…

Vajgl

Praha je kraj, v tom případě by v ostatních krajích musel být jenom hejtman a dál už nikdo, všechno pěkně řízené z KNV. Jinak většina Pražským městských částí jsou kolosy o několika desítkách tisíc lidí, víc než průměrné okresní město. A opravdu to funguje stejně jako jinde, na Mariánském náměstí nikdo pořádně neví, co potřebují v Březiněvsi, Klánovicích nebo Kolovratech.

původní Jakub P

Praha má AFAIK 57 částí s vlastní radnicí, některé mají jen pár stovek obyvatel. A pak i ty mnohadesetitisícové kolosy. A výsledek je dost tristní.

Mít jen magistrát by bylo asi přehnané, ale řekněme 10-15 městských částí srovnatelných velikostí by mi přišlo přiměřené.

Další kapitola potom jsou pravomoci těch MČ, kdy jejich současná síla téměř znemožňuje koncepčně řešit cokoli, co se týká celého města a to je taky špatně.

Pozemek

No asi si to tam občané tak zvolili. Éru rušení nepohodlných místních úřadů a slučování obcí jsme si tu již vyzkoušeli za minulého režimu. Naštěstí na to novodobí komouši nemají sílu.

PetrH

To je zas takový bulvární výkřik, těch 57 částí. Ty největší mají přes 100 tisíc lidí. I taková Praha 12 (Modřany hlavně) má 57 tisíc, takovým těžko vezmete samosprávu a budete je řídit jedním Vůdcem, jak si to mnozí představují.

A většina z těch 57 částí jsou původně vesnice na okrajích, které jsou izolované celky, za polem a za lesem. To ostatní velkoměsta (jako třeba Varšava) zjevně nemají, tam vede hranice města i zástavbou.
Jenže když ty obce budou samostatné, výsledek bude stejný.

Kebab

Výborně. Teď ještě aby soudruhy ve Sněmovně napadlo zařadit cyklostezky mezi veřejně prospěšné stavby, aby se ty peníze opravdu daly prostavět. Ono ani dnes stavby cyklostezek zpravidla nebrzdí peníze, ale klidně jediný nesouhlas v celé trase. V okolí vím minimálně o třech podobných případech. A protože cyklostezka ani smíšená stezka není podle zákona veřejně prospěšná, nemůžete odpůrci nabídnout osminásobek za potřebný pozemek, ani mu ho vyvlastnit. A trasu zcela bez nesouhlasů vždycky najít nelze.

Zbyněk

Souhlas. Pak vznikají paskvily nerespektující terén, jako třeba Ohučov – Dolní Kamenice. Sice by to šlo širokým údolím podél řeky nebo podél trati, ale stezka vede přes kopec.

Jinak cyklostezky podél silnic I. třídy už VPS jsou, stačilo by ten parametr pojmout šířeji…

Vajgl

Aspoň se pěkně projedete přes ten kopec, pohyb je zdravý!

Vajgl

Jo tak vyvlastňovat by se pumpičkám zachtělo. Je mi líto, ale nic veřejně prospěšného na tom nevidím, jenom prachy vyhozené z okna.

none

Já jsem zase proti kouření…

Vajgl

Však vás k tomu nikdo nenutí.

M@trixX

Keby vrazi v dvojtonovych ocelovych plechovkach neobsadili normalne cesty, nebolo by to treba…

Vajgl

Hlavně, že v Horních Uhrách těch cyklostezek máte.

Ondrej

A budou konečně oddělené jak od motorových vozidel, tak od chodců, viz Finsko či Dánsko? Hlavně souběh cyklistů a chodců je pro obě strany utrpení.

Jarda

Tak ve velkych městěch, nebo tam kde je moc aut se dobře jede po chodníku, když není cyklopruh nebo tak něco, je to bezpečnější, zatimco jinde, kde kde už není intenzivni provoz, nebo malá města se vyplatí jezdit po silnici, která je sjízdná, české chodníky obvykle připomínají spíše tankodrom.

Kernteriér

Jojo, hlavně pohodlí. Co na tom, že z domu vyjde člověk a cyklista ho sejme, hlavně že se předtím cítil v bezpečí jak s tampóny.

Jarda

Jojo, hlavně je nahnat jak dobytek na porážku pod kola aut/náklaďáků.
Při nehodě cyklista/chodec oba přežijí, při nehodě cyklista/vozidlo obvykle cyklista umírá. Někdy stačí vzduchovej pytel za truckem a cyklista šel k zemi a pokud spadnul na silnici, tak se může max modlit, aby ho další auto neprejelo.
Auta nejezdí všude do 30km/h aby se nikomu nic nestalo, jezdej jako prasata, jezdej v cyklopruzich, nedodržují vzdalenosti od cyklistů….

Petr

Dítě může mít po střetu trvalé následky. Na chodník kola nepatří.

adamgolias

e nas mame debilni ceduli ,,cyklisto slez z kola,, . ve state kde neblbnuli 40 okolo leninovych soch existuje znacka ,, cyklisto jed rychlosti chuze,, . to ovsem vyzaduje , aby na kolech lidi umeli jezdit . ne jako nyni , kdyz na stare kolena si koupi ekola a neumeji krom jizdy rovne nic.

Kernteriér

Zatímco cyklista po tom chodníku jede krokem, obezřetně a předvídavě. A smrtelných střetů cyklisty s chodcem taky pár bylo, neměj obavu.

Jarda

to si do toho pletete „elektroyklistiku“ Jezdci na elektrokole, koloběžkách a jiných elektroptákovinách na tom lítaj jak smyslů zbavení a to i po cyklotrasách, elektrokolo je mnohem rychlejší, výkonější, už bylo pár střetů, kdy e-cyklista nebo e-koloběžkář sunfal jiného na klasickém kole/koloběžce a hodně blbě to dopadlo. Viděl jsem jak takhle na cyklostezce e-cyklista „rozstřelil“ skupinku, protože to prostě nedobrzdil a ikdyž zvonil, tak nebyli schopný nějak uhnout. Nebo když je na jednom tělese oddělený chodník a cyhklostezka, například pruh pro chodce je zámková dlažba nebo žulová dlažba a pro cyklisty asfaltka, nebo pro cyklisty je tam červená zámková dlažba.… Číst vice »

Zbyněk

Pomůžete mi nějaké usmrcené chodce najít?

https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=21dw

Zbyněk

Díky, s dovolením jsem vyjmul zavinění motorovými vozidly. https://nehody.cdv.cz/statistics.php?h=21dz

Každopádně jen jedna nehoda je na chodníku. O legendu s krvežíznivými cyklisty rozrážejícími chodce rychlostí světla méně.

původní Jakub P

Jo, i mezi lidmi na kolech se samozřejmě najdou nebezpeční idioti. Stejně jako mezi chodci a řidiči aut. Ostatně často je to jeden a tentýž nebezpečný idiot jen v různých časech používá různé dopravní prostředky. Co je zajímavé, že jen u lidí na kolech je požadavek, aby si infrastrukturu zasloužili stoprocentním vzorným chováním. Infrastruktura pro chodce ani infrastruktura pro automobily ničím takovým (že by se dotyční napřed museli chovat naprosto vzorně) podmiňována není. Přitom to, že když bude infrastruktura pro lidi na kolech taková, že naláká na kolo jen největší milovníky adrenalinu, asi mezi nimi bude hodně divokých jezdců, je… Číst vice »

Gale

Aha. Takže vy se bojíte použít vozidlo na vozovce, protože si připadáte příliš zranitelný a ohrožený, a tak s ním skočíte na chodník kde jsou zranitelnější a ohroženější ti druzí. No, kdybyste mi to řekl naživo, odpověd by asi byla beze slov.. Když bezohledné hovado na chodníku srazí babičku a ta si např. zlomí krček, umírá zpravidla po několika měsících v nemocnici a ve statistice obětí nehod nefiguruje. Bohužel víc než jednu takovou znám jménem. (občas se vyskytuji na pražských Vinohradech, v místech která si hipsteři z periferií značně oblíbili pro své pouliční „slavnosti“. Už dávno se při vycházení z… Číst vice »

Kernteriér

Diky, byl jsi rychlejší. Po cca hodinu staré zkušenosti, kdy jsem stál na silnici za odstaveným autem a se zapnutým blinkrem čekal, až projedou auta v protisměru, a v okamžiku, kdy jsem se rozjel, se mezi odstaveným autem a mnou zprava prohnal cca čtyřicítkou blbeček na silničce bez přilby, bych počkal, až se tito kreténi vymlátí na silnicích, a až pak bych stavěl nějaké cyklostezky. Rozjet se o půl vteřiny dřív, tak to napálil buď do toho stojícího auta, nebo mi skončil pod koly. Nemít v autě rodinu, tak jsem mu tu hubu šel rozbít, furt by na tom byl… Číst vice »

jkt

z toho popisu mi neni jasne, co se stalo. Kdyz stojite za jinym autem, predpokladam oba dva podelne v jednom pruhu, jak se tam muze vejit kolo jedouci ctyricitkou? Odkud a kam ten cyklista jel?

Kernteriér

Přiletěl zezadu jako dobytek, objel mě zprava, když jsem se rozjížděl a protáhl se tou cca metrovou mezerou mezi mým a odstaveným autem přede mne. Auto stálo zaparkované při pravém okraji, já jsem stál u dělicí čáry.

jkt

Pockejte, jako ze je to fakt takovy borec, co ve ctyricitce udela esicko dva metry doleva skrz metrovou mezeru? Proc se mi tomu nechce verit?

Kernteriér

Protože jsi to neviděl. Já bych tomu taky nevěřil, nezažít to.

Kernteriér

Ta mezera samozřejmě byla původně větší, zmenšil jsem ji, když jsem se rozjel a byl už skoro na úrovni objížděného auta.

Vojta

Tihle stejně budou jezdit po silnici. Cyklostezky se staví, aby se nemuseli bát sednout na kolo ostatní.

PetrH

No, to vidím u nás. Je značená cyklotrasa po vedlejší obslužné silnici, kde je minimální provoz (silnice tam končí). Přesto jede půlka z nich po rozbitých chodnících uvnitř mezi domy, protože je to o 50 m kratší. Neřeknu, kdyby se někdo bál a jel pomalu, ale typicky to spíš rozjedou v přesvědčení, že jim chodník patří a každý musí uhnout.
Zajímavé, že když někdo jede třeba po chodníku kolem hlavní silnice 1+1 bez cyklopruhu, tak jede výrazně ohleduplněji… to se v pohodě vyhneme. Ty chápu.

původní Jakub P

Jak jsem psal už výš – cykloinfrastruktura je bohužel u nás stavěná tak (pokud vůbec je), že na kolech potkáte výrazně větší podíl milovníků adrenalinu než v běžné populaci. A ignorování značené cyklotrasy se nedá fakt vyčítat nikomu, ty vás leckde zavedou do takových pekel, že je radši časem člověk přestane vnímat. (čímž nijak neobhajuju zkratku po chodníku, natož projížděnou nebezpečně vůči chodcům) – rozhodně by v takovém místě měli jezdit okolo a ne zkratkou přes chodník (samozřejmě je otázka, jestli některý z nich nejede do/ze vchodu v půlce toho chodníku, ale pak by měl to kolo vést, nebo aspoň… Číst vice »

PetrH

Ano, to je dobrý postřeh s tím adrenalinem.

nn, je to vyloženě „tranzit“, vidím celou cestu a ti lidé to zjevně znají, proto tam jedou. Kde je vidět, tam je to ještě ok, ale dokáží se i vyřítit celkem nečekaně zpoza rohu budovy nebo křoví.

Beekee

A ptal ses těch chodců jestli jim to nevadí? Na chodníku nemáš co dělat, pokud to není dovolené značkou!!!

Zbyněk

Řidiči najíždějící na chodník se taky ptají chodců? A to jsou násobně nebezpečnější.

jal

To je sice fakt, ale když je silnice úzká a cyklista třeba s dětmi brání normálnímu průjezdu míjením, zdržuje auta a busy nutností za ním zpomalit, je lepší, když jede po liduprázdném chodníku. Zabrání tím možné nehodě a chrání tím nervy a zdraví řidičů i své.

Možná by nebylo marné vytvořit pro takové úseky i legislativní rámec. A značku. V té záplavě konců a začátků cyklostezek se to finančně ani moc nepozná.

Řekl bych, že i policajt, normální, raději zamhouří oko, než by měl tam jezdit každou chvíli vyšetřovat nehodu.

Anonym

„Cyklostezky mají tvořit síť jako silnice či železnice.“

Minimálně železnice jde tomuto trendu naproti, dokonce se na některých místech se v cyklostezky mění.

none

Rychlostí?

Anonym
Zbyněk

Teď ještě aby vznikaly cyklostezky sjízdné na kole.

jal

Sjízdné třeba jsou, ale les značek konec, začátek a slez z kola + maminy s kočárky a vodítka psů přes šířku cyklostezky, k tomu vedené tak, aby se vyhnuly zajímavostem, brání jejich normálnímu používání.. Dále chodníky přeznačené na cyklostezku jen proto, že by obec na na opravu chodníku nedostala dotace, ale na cyklostezku ano.

Těm ,kdo některé trasy vymyslel, by mělo být úředně přikázáno, aby tam jezdili a svého výtvoru si pořádně užili.

Odhaduji, že tak 60% je cyklostezka typu- je tam plno bruslařů a pěších.
Prostě čáry na mapě vypadají efektně, ale…

ABCD

Co se týká bruslařů, chodců, pejskařů, lidí s kočárky a podobně – všichni požadují stezky nejen pro cyklisty, ale i pro ně. To jsem zvědavý kdo rozsekne, která skupina má nárok na svoje stezky a která už ne.
Všechno jsou to občané, daňoví poplatníci a hlavně lidi.

M@trixX

AFAIK hento vsetko sa rata za chodcov, ale chodniky z roznych pricin (chodili by tam ludia) nikto nestava.

jal

Takovým uvažováním požaduji mít možnost jet na kole po dálnici. Jsem poplatník.

Tady https://www.google.com/maps/@49.9333264,18.5271491,3a,78.2y,115.52h,92.97t/data=!3m7!1e1!3m5!1sAF1QipPrsOejQcSVacKGx8gNDbxSGg1H9IqW8zGXE-k!2e10!3e11!7i7680!8i3840?entry=ttu to mají jasně na cedulích – jen cyklisti, poplatník nepoplatník.

M@trixX

Moje oblubene su schody, obrubniky, spomalovacie zabradlia a kazdych 20 metrov znizeny vyjazd pre auta. Pozdravujem do Nemecka.

Oni by tie zmiesane cesty nevadili, ale museli by byt na to stavane s dostatocnou sirkou, aby sa tam vsetci vedeli jeden druhemu nejako vyhnut. Tie uzke veci, kde sa ledva vyhnu dve kola su za trest.

PetrH

Nejhorší je, že když tu smíšenou cestu postavíte nebo navrhnete s dostatečnou šířkou, jako třeba na návrhu nového Vyšehradského mostu, tak zase protestují jiní, že se to tam nehodí. To samé u smíšeného chodníkuv Podolí, který se místy rozšířil.