regio-vlak

Cyklopruh na pražské Letné se začervenal. Vytížená cykloobousměrka je bezpečnější

Úpravy cyklopruhu v Ovenecké ulici na pražské Letné. Foto: TSKÚpravy cyklopruhu v Ovenecké ulici na pražské Letné. Foto: TSK

Vytížená cyklotrasa A165 mezi Stromovkou a Letnou je nyní výrazně bezpečnější.

Odebírat
Upozornit na
guest
19 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Stepan

Ten cyklopruh tam ústí dost nesmyslně.

Pavel

Chodím tudy denně a hlavní přínos vidím v lepší situaci při chodce + estetice místa (konec citybloků), i když vjezd do Ovenecké s dvěma typy sloupků si umím představit hezčí.
Věřil bych, ze těch tu denně projde o dost víc než počet lidí v autech. Řeči o příliš širokém chodníku jsou úplné nesmysly, i při pohledu zpoza volantu je vidět, že tu bývá narváno.
Teď ještě prodloužit zelenou pro chodce přes Veletržní, aktuálních pár sekund je výsměch. To ovšem blokuje policie a magistrát.

Der

Červená dobrá, ale těch sloupků…

PavelX

Takže po víc než 15 letech se „podařilo“ vyřešit odstranění těch hnusných betonů rozlitím více barvy, nasázením více sloupků a rozšířením už tak širokého chodníku, že si tam může stoupnout rota vojáků a čekat na přechodu. Rovnou se vyřešil i neexistující problém pojmenovaný jako „autům blokovat vjezd do cyklobousměrky“. Vskutku výtečný počin, to muselo dát práce, gratulace Praze 7.

Zlámalík

Zabilo by někoho ten obrubník chodníku vytáhnout do silnice, aby kopíroval tvar cyklostezky? A ty sloupky jsou asi regulace množství cyklistů – první udělá hromadu a další už neprojedou, úkol splněn.
Já to nechápu – všude jinde v cizině je to tak, aby se na kole dalo jezdit pohodlně, bezpečně a plynule.. A to píšu jako člověk, co sedí skoro furt za volantem.

mimochodem

Jste v Praze, Praha je past na kazdem rohu taknak z definice… A jeste k tomu je plna organu neschopnych se poradne vyporadat s predpisy, ktere jim jiny organ naordinuje — vizte foto c.2, typickej prazskej zprasek normovany jako „dvojity obrubnik“, coz, jak pred lety nekdo z vedeni mesta vysvetloval, neni zprasek, nybrz kreativni workaround, protoze na takovy zprasek neni potrebne stavebni povoleni… A tak si tady zijeme, za bambiliony uz podruhe stavebni rizeni digitalizujeme, ale na to ten silenej galimatyjas nejak zredukovat, aby bylo mozno takhle banalni vec udelat jednou a poradne, to zas jako ne. Na lidi proste… Číst vice »

Jakub P

To není pokud vím kvůli stavebnímu povolení – kdyby to bylo nestavební, byl by vnější obrubník z „lega“. Tohle vypadá jako stavební úprava. Ten dvojitej obrubník při stavebních změnách je kvůli památkářům, kteří trvají na tom, aby bylo vidět, jak byla rozdělená šířka ulic mezi auta a lidi jdoucí pěšky někdy v 70′-80′ letech, kdy oni byli mladí a tak to považujou za zlatej věk města… Bohužel památkovej odbor magistrátu jsou co se týče fungování veřejnýho prostoru a jeho vzhledu naprostý mimoni, který Praze obrovsky škoděj. Bohužel tím strašně shazujou koncept památkový péče jako takovej, kterej potřebnej je. Ale nesměl… Číst vice »

mlokXCM

Píšete, že na lidi musí být přísnost, ale už tak nějak zapomínáte na to, že jsou to sami lidé, kdo si ty pravidla nastavují. Tudíž mi není jasné to, na koho si vlastně stěžujete. A protože to funguje tak, jak to funguje, tedy že potřebujete stavební povolení, asi to společnost vyžaduje.

Garfield

Líp už ten sloupek napravo před šikanou umístit nešlo…

Jarda

Tak moc vytížená, že se ani na jednom z 8 propagačních obrázků nevyskytuje žádný cyklista. 😀 Je to směšný. Omezuje se stálá pravidelná doprava kvůli sezónní radovánce. Krom pár otužilců od Woltu v těchto měsících kolaře v Praze takřka nepotkáte, a ne, fakt to není kvůli nedostatečné cyklo infrastruktuře.

Filip Jirsák

Co kdybyste to nechal na lidech, jak se chtějí dopravovat?
A chápu to teda správně, že jste pro výrazné zúžení silnice a rozšíření chodníků v těch místech? Protože na těch fotkách je podstatně víc chodců než lidí v autech.

Jarda

A ta silnice se může zúžit ještě víc, aby ještě zůstala silnice silnicí? No já nevím, vypadá to, že už vic zúžit a omezit nejde.

Filip Jirsák

Samozřejmě, že jde silnice zúžit. třeba o ta parkovací stání. A když vy chcete rušit cyklopruhy, protože jsou podle vás využívané méně, než silnice, tak proč nezrušit silnici, když je méně využívaná než chodník?

Jarda

Dělejte si, co chcete. Až se tam stane nějakej průser, ono si IZS rádo dojde pěšky nebo dojede na kole.

Zbynek

Dobry postreh, zaparkovana auta jsou pro IZS, hlavne pro hasice dost problem. A to i kdyz parkuji legalne.

Jarda

Protože kdejakej vidlák to těm buranům v tom Práglu musí ukázat a nemůže jinak než přerostlým SUV, které se pomalu nevejde ani na silnici druhé třídy, natož na ulici před panelák stavěnou pro Škodu 100. Tím, že rozšíříte chodníky, všude nacpete taktické sloupky proti vjezdu čemukoliv, tím problém nevyřesíte, naopak způsobíte x dalších. Já vím, mysleli jste to dobře, ale dopadlo to jako vždycky.

Filip Jirsák

Ty sloupky se všude instalují kvůli autům. Rozšíření chodníku problémy nevytváří. Zato všude zaparkovaná auta ano. Tím, že bude v Praze špatná infrastruktura pro cyklisty, se také žádný problém nevyřeší. Naopak.

mlokXCM

Lze v celku předpokládat, že ta cyklostezka ta zůstane i třeba na jaře a v létě, kdy těch cyklistů bude více. Ono hodnotit množství cyklistů v zimě není nejlepší nápad.

frank

kecy , potkávám cyklisty každý den a nemají na zádech krabice …