- Železnice •
- Dopravci •
- Město •
- Cestovní ruch •
- Zprávy
Cyklohráček a další turistické vlaky kolem Prahy kvůli okresním uzávěrám nevyjedou
Cyklohráček. Autor: Zdopravy.cz/Jan Šindelář
Provoz sezónních vlaků bude zahájen později, podle vývoje protiepidemických opatření
Zákaz mimo okresy je nelogická blbost, kdyby kraje, to by ještě šlo, ale okresy.., některý lidé bydlí vedle krajského města, ale jsou v jiném okrese, takže tam nemohou, co se týče toho vláčku, no podle mě by měl jezdit, už i pro obyčejné cestující. Kraj by se nezbláznil a nic by se nestalo, peníze se investují zbytečně do jiných věcí.
I u krajských hranic bydlí lidí. Smysl by mělo X km od svého domova.
No taky by už mohli něco udělat pro lidi a neposlouchal tu vládní pakaž…lidí také ať vyrazí a nesedí doma..bude hezky..už dneska jich ven vyrazila…zdravý selský rozum proti vládní demagogií
Ve vašem případě spíše selský rozum proti pravopisné demagogii.
Naopak v Ústeckém kraji turistické vlaky vyjedou podle plánu. Vzhledem k tomu, že volnočasové aktivity jsou v rámci jednoho okresu povoleny, tak bude možné tyto vlaky využít, pokud cestující nepojede přes hranici okresu.
Nechtěli šetřit?
Což v případě meziokresní a zároveň mezikrajské linky Česká Kamenice – Kamenický Šenov je poněkud protimluvem.
Do určité míry pak i Doupovská dráha, kde její větší část je v okrese Chomutov, ale Krásný Dvůr + směr Podbořany již jsou v okrese Louny.
Však ono si na ně Hamáčkovo gestapo posvítí, to by tak hrálo, aby někdo překročil okresní hranici!
Zapomněl jsem. Úsek Česká Kamenice – Kamenický Šenov je výjimkou a zde vlaky ještě nevyjedou.
Bohužel nesouhlasím ,Moldava nejezdí ,bude jezdit KŽC Roudnice-Libochovice ,ale to je stejný okres.Šenovka také nepojede ,Lužičák také ne
A Burešová si jezdí do Dubaje, my nemůžeme s dětmi ani vláčkem na výlet… Děkujem a snad už po volbách sbohem …
A Sp z Prahy do Kutne Hory nevyjede ani v cervnu. Stredocesky kraj se definitivne zblaznil, nechat lidi promořovat ve 471.
Sp z Prahy bude končit v Kolíně
Sp vubec nevyjede
Při těch počtech co jezdí moc k promořování nedochází. A když, tak se tam stejně minimálně polovina lidí promořuje dobrovolně, viz respirátory na půl žerdi, nebo jako držák brady. Ale nechci tu do toho dloubat, protože je jasné, kam se dostaneme…
Dotaz kdy se vrátí opravena parní lokomotiva s Německa
To je ale zajímavý dotaz! Takový k věci. Parní lokomotivy ukončily provoz v ČSSR v roce 1980.
Pravidelný provoz, ale příležitostně se objevovaly až do roku 83.
Při jaké příležitosti v roce 1983?
Neříkám v roce 83, ale že až do roku 83 se objevovaly v provozu, i když oficiálně skončily v roce 80.
Na protokolárním vlaku při otevření VRT a Krušnohorského tunelu.
Co se týká Cyklohráčku, tak od 10.5. do 2.7. bude výluka Noutonice – Podlešín, takže stejně nebude moct jezdit ve své trase.
Já odložení letní sezóny u turistických vlaků nevnímám tak tragicky. Zahajovat turistickou sezónu na konci března je zbytečně brzo, hezké počasí bývá tak od května. V dubnu a říjnu je pravděpodobnost, že bude o víkendu hezky, tak 1:4. Na tratích bez pravidelného provozu (např. Zlonice-Straškov) je lepší mít sezónu co nejdelší, naopak u vlaků nad rámec běžné obslužnosti (např. Cyklo Brdy) stačí mít sezónu květen–září. Jiná věc je, že ta sezóna Cyklohráčku a spol. je odložena kvůli opatřením vlády, která dlouhodobě omezují život českých občanů víc, než je nezbytně nutné. 👎 Teď nezbývá než doufat, že duben bude nadprůměrně teplý… Číst vice »
Na Zlonice-Straškov jsou objednávány nějaké turistické vlaky?? Jsme opravdu bohatá země.
Někteří šotouši by neunesli prázdnou tabulku v JŘ
na konci března není pozdě, poslední léta bylo hezky spíš i na začatku března, letos to trvalo chvíli déle, ale stejne od dnešního dne přislo plnohodnotné jaro, letmý pohled do osobní fotogalerie za předchozí 4 sezóny bylo jaro od začátku března a moc dobře si k některým výletům pamatuji vlaky narvané po střechy z důvodu absence sezonních vlaků a „zimního“ řazení
Jaro začíná, když kvetou sněženky. Naplno přijde, když rozkvetou třešně. Pohledem z okna: První sněženky se nesměle zvedají, ještě ale nerozkvetly.
Asi mám špatné okno.
V tom případě u nás začínalo jaro někdy koncem ledna…
To, že je nějaký vákend horší a jiný lepší neznamená, že v lepších mají vlaky přetíkat, zejména koly. Jinak je to období specifikováno Velikonoce – Dušičky, což jsou celkem rozumná omezení turistických posil. Tedy, když objednatel nemá na celoroční víkendový provoz, např. v létě větší a v zimě měnší soupravy.
Hnus co se deje
Stačí neprodloužit nouzový stav a okresní uzávěry skončí (v pandemické zákoně nelze omezovat svobodu pohybu). Takže se rozhodne v pátek ve sněmovně.
Oni si vždycky najdou nějakou kličku, jak obejít zákon. Právní stát je pomalý. Soud jim nařízení zruší jako nezákonné, ale oni mezitím stihnou vyhlásit 3 další, a takhle furt dokola.
A kdyby to parlament hodil pod stůl, tak bude nový nouzový stav o který požádá třeba svaz zahrádkářů.
Jenže on se prodlouží, čísla nakažených a mrtvých na celý duben už jsou připravena, takže by byla škoda toho nevyužít, když už si s tím dali práci.
„čísla nakažených a mrtvých na celý duben už jsou připravena“
S tímhle materiálem epidemii nikdy nezvládneme.
Máte pravdu, dokud tady média budou jet koronapropagandu 24/7 a strašit čísly, tak to opravdu nezvládneme.
Přeju ti velmi těžký průběh nemoci covid-19. Užij si to.
Jj když si někdo myslí že média nepřiměřeně i formují o covidu (asi proto že jiné senzace nejsou) tak hned je potřeba tomu člověku přát zdravotní problémy … Slušná ubohost🤟
Promluvil svědek covidův.
Za to já ti nic zlého nepřeji, v tom je rozdíl mezi mnou a koronaovcí jako ty, která poslušně věří každemu nesmyslu, který vláda vymyslí a je schopna nosit i kýbl na hlavně, když vláda rozhodne.
Běžte se podívat do koupelny do zrcadla a tam si rovnou naliskejte. Přáť někomu umírání, že má jiný názor, to je ubohost.
Množná spíše za (snad!) domnělé prskání viru na ostatní, tam bych to trochu i chápal. Ovšem, nelze na druhé straně popřít, že myšlení má velkou moc nad dějem.
David :
Ještě tě nenavštívila Policie ? Tak je hochu očekávej…..máš docela problém……………
Přeji lehkou diskuzi na jiných serverech. Samozřejmě s panem Anonymas.
Bohužel na tento vílend to ještě vliv mít nebude, padlo by to až od pondělí. Takže lidi nejen z Prahy, ale i Plzně nebo Ostravy, Karviné se vyrazí místo do přírody promořovat do Lidlu a dalších řetězců, případně do toho správného květinářství Flamengo.
On je k tomu pokud vím nikdo nenutí (lézt do supermarketů)…
Do přírody také ne, ale tu jim zakážeme, takže půjdou po slevových akcích a o to vládě jde. Nebo myslíte, že sedět doma a čučet na bednu prospěje zdraví víc?
Přírodu ještě nikdo nezakázal, naopak teď se může kvůli sportování trochu cestovat. Většina lidí chodí nakupovat jen z nutnosti, ne aby trávili v Lidlu půl dne, ostatně co tam mezi regály asi můžou dělat.
Potíž je, že ano, protože existují okresy, kde žádná není, teda kromě Brna, které jako jediné šlo spojit s okresem Brno venkov, asi proto, že tam odtud je naše málo Blatné ušaté torpédo.
To myslíte vážně? Pokud šlo o katastry, tam bych bohužel musel souhlasit (leckomu jsou i sklady a kamiony milejší), ale každý okres (včetně Prahy) určitě potřebné rekreační území má. Je jedno, že o něm nevíte, zjistit se dají.
„On je k tomu pokud vím nikdo nenutí (lézt do supermarketů)…“
Nutí – ostatní obchody jsou většinou zavřené, takže blíž než v supermarketu často nekoupíte ani rohlík.
Takže ona ta nařízení říkají, že pekařství musí být zavřena? Tak to je pro mě novina… To jste si zrovna vybral fakt pitomý příklad. Obchody s potravinami se nezavíraly za ten poslední rok nikdy a nikde… Tzn. všechna pekařství, řeznictví, prodejny ovoce a zeleniny, vietnamské i nevietnamské večerky, farmářské obchody – všechno má pořád otevřeno. Zakázané jsou teď bohužel akorát trhy (a byly i na jaře) – to třeba mě úplně logické nepřijde (venku je riziko nákazy menší). Ale zase ty trhy jsou obvykle sezónní věc a v zimě třeba také nejsou a lidé hlady neumírají, takže nějakou dobu to… Číst vice »
Nouzový stav může být klidně vyhlášen zcela nový, znovu. Opoziční strany neví, co chtějí. Poslanci a vedení stran jsou proti prodloužení, naopak hejtmani ze stejných stran mají jiný názor. A teď babo raď.
Ty parlamentní volby v říjnu nám byl čert dlužen. Všechny strany, vládní i opoziční, si na pandemii akorát honí politické body místo toho, aby se celou situaci podařilo vyřešit.
Ale ne. Průšvih je v tom, že vláda utajuje data a nepodkládá svá rozhodnutí žádným relevantním zdůvodněním.
Funkční pandemický zákon měl být dávno připravený. Nutnost regulovat pohyb je u pandemie legitimní, pokud jsou splněny určité podmínky.
Opozice si stěžuje, že vláda nepracuje poctivě, ale bere si životy a zdraví celé populace ČR jako rukojmí pro svá neprůhledná opatření. Vláda neumí vládnout lidem, jen nařizovat. Bohužel bez relevantních zdůvodnění nelze kroky vlády uznávat.
Ale to neznamená, že mimořádná opatření mají být zrušena. Mají být podepřena fakty.
Pandemický zákon, tak jak byl schválen vládními i opozičními poslanci (s výjimkou SPD, částečně KSČM a nezařazených), neumožňuje omezit svobodu pohybu. Proto je snaha nouzový stav prodloužit.
Současnou uzávěru okresů považuji za zbytečnou, ale může se stát, že se někde situace zhorší a že bude nutné uplatnit lokální uzávěru. Což už znamená omezení svobody pohybu, a pro to je nouzový stav nutný.
Tak Litovel a Uničov loni taky zavřeli rozhodnutím hygieny a ne vlády, ne? Nenouzový stav neumožnuje omezovat svobodu pohybu plošně. Ale zase nevím co by se jak mělo někde zhoršit abysme museli celé oblasti hermeticky uzavírat. Nejsme na jaře 2020 kdy se výše uvedené zavíralo kvůli 13 nakaženým – no a jak vidno stejně to takto uhlídat nelze.
To byl vyhlášen nouzový stav, jestli se nepletu.
Ano, ale vyhlášeno to bylo podle zákona o ochraně veřejného zdraví. To mohlo být i bez NS.
https://www.pnovice.cz/uredni-deska?id=798&action=detail
Omezení pohybu ale funguje hlavně na dobrovolnosti konkrétních lidí. Opravdu není v silách policie kontrolovat všechny a ty doposud padlé pokuty v celkové hodnotě něco přes sto tisíc taky nejdou nijak závratné, spíše symbolické. Kdo chce tak už jezdí teď, s papírem nebo bez něj. Kdo je opatrný tak nenavštěvuje ani rodiče. Takže nečekám, že by se po konci nouzáku všichni rozutekli hromadně navštěvovat.
Většinu těch dosavadních problémů zavinilo několik málo nabubřelých politiků a uťápnutých hygieniků, kteří i teď jen hýří zákazy místo toho, aby vymysleli nějaká skutečně účinná protiepidemická opatření a o jejich smysluplnosti logickými argumenty přesvědčili obyvatelstvo. Je hodně smutné, že ti, kdo vedou tuto společnost, nemají ani základní znalosti lidské psychiky a české psychiky zejména – u Čechů s nějakým tvrdým zakazováním čehokoli nikdo nepochodí ani při používání těch nejtvrdších trestů za porušování zákazů, a kdo to nepochopil, nikdy nedokáže českou společnost řídit úspěšně. Už aby táhli, kam od počátku patří!
A je vůbec na Mírově dost místa?
Ona to asi taková katastrofa nebude, když ti, kteří ty skutečná data mají se chodí vesele promořovat do hospod, na oslavy narozenin nebo na Slavii a následný raut.
Vládní data, která jsou vcelku o ničem. Po roce nevíme, kde se nemoc nejčastěji přenáší. Dříve to byli nemocnice, domovy důchodců, ubytovny. Takže z tohoto pohledu bylo zavření škol a školek nesmyslné, protože tam se vir nešířil. Stejne jako při pravidelném testování se ukazuje, že v některých firmách v řádu procent je část lidí testována pozitivně. Ostatní firmy jsou většinou negativní. Druhou věci je kvalita testů.
Hlavně ten zákaz cest mezi okresy je k ničemu. Policie říká jak jsou všichni ukáznění, já si myslím že kdo chce projet a nemá papíry, tak se hlídkám jednoduše vyhne. Pokud se policajti někde uhnízdí, do pár minut je jejich poloha na Waze. Vlaky a autobusy se nekontrolují prakticky vůbec, ale pokud chcete mít jistotu, stačí místo na Smíchově vystoupit v Chuchli a nikdo si vás nevšimne. Čísla klesají, protože se zvyšuje promořenost.
Promořenost je stále nízká, její podíl na poklesu je malý. Ale je to samozřejmě díky kombinaci všech opatření: respirátory, testování zaměstnanců (to už tu mělo být před půl rokem!), snížení návštěv mezi lidmi na minimum, rozjíždějící se očkování rizikových skupin, lékařů ošetřovatelů a dalších, a v neposlední řadě taky zavření škol i školek.
Lidé cestují stále, podle dat od operátorů se pohyb snížil o 6 %. Pozitivních testů ve firmách jsou promile.
Cestují, ale v mnohem menší míře k tomu používají VHD. A vzhledem v výrazně většímu počtu testů ve firmách proti předchozímu testování pouze už z nákazy „podezřelých“ lidí mimo ně jsou i ta promile docela významná.
Ta podpora cyklolobby je ze strany drah neprozíravá a jednou je doběhne. Někteří cyklozmrdi (nepoužívám tento termín jako vulgarismus, ale jako terminus technicus) by nejraději koleje vytrhali, a postavili místo nich cyklostezky. Nevím, proč nemůžou chodit pěšky.
Takže navrhuješ vytrhat koleje a postavit chodníky?
Vytrhat koleje a postavit dálnice!
Při rychlosti naší dálniční výstavby by nejspíš zůstalo jen u vytrhání kolejí 🙂
Rozorat dálnice a postavit koleje!
A místo kanalizace postavit hyperloop a chodit na kadibudku. Vyšší level machrování se záchodem na chodbě.
(Hyper)loop by aspoň srovnal ceny nemovitostí v republice. Pokud by člověk dojížděl z místa 100km od města do půl hodiny (včetně přestupu třeba na tramvaj do cíle), tak by to lidi rádi používali.
Jo, hlavně co nejvíc jezdit sem tam. 😉
Pravda je, že 12 minut jízdy Praha – Olomouc by těm vydřiduchům moc nepomohlo…
Ne, asi jsem to napsal špatně. Jsem proti vzniku nových cyklostezek. Dopravit se dá ekologicky vlakem nebo autobusem, a v přírodě se dá chodit pěšky. Aspoň si člověk tu přírodu víc užije, a stačí mu menší prostor. Typickým příkladem je šílený nápad postavit místo bývalé trati 017 Heřmanův Městec – Chrudim cyklostezku. Netvrdím, že zde má tato trať nějaký smysl, koneckonců je nevyužívaná. Ale vyhazovat peníze na vytrhání kolejí a stavbu cyklostezky je holý nesmysl. Kdo by jezdil 10 kilometrů mezi poli, kde je v létě horko a v zimě zima, když se může vydat do nedalekých Železných hor? Většina… Číst vice »
Kolo je legitimní dopravní prostředek, stejně jako moped, motocykl, osobní auto nebo vůz tažený voly.
Degradovat ho pouze na sportovní náčiní ho může jenom ten, kdo dopravě absolutně nerozumí.
Potíž je v tom, že se k byciklům opravdu přistupuje spíš jako ke sportovnímu náčiní. K dojíždění do práce to často bývá životu nebezpečné…
U nás třeba cyklisti nejsou…
Což je právě problém, který se dá napravit vhodnou infrastrukturou pro cyklisty.
Což nejsou samoúčelné stezky postavené místo kolejí, nýbrž dostatečné místo jinde včetně ulic, s přesunem významnější dopravní zátěže na koleje.
To je jedno s druhým. Je prostě cyklistika „pracovní“, ať už pro lidi co do práce jezdí na kole nebo kurýři. U ní je potřeba mít vyhrazené pruhy ve městě, možnost kolo zaparkovat, třeba u nádraží. Mít cyklostezku z okolních obcí do města, ideálně samostatně, aby nebyla sloučená se silnicí. A pak je cyklistika sportovní nebo lépe řečeno volnočasová a pro ni se dá na vhodných místech, využít drážní těleso, pokud tam vlaky nejezdí. Což si klidně u lokálky z Chrudimi do Heřmaňáku dokážu představit. Ta trať je X let nesjízdá (vlaky tam ani nemůžou), pokud by do toho SŽ… Číst vice »
Za mě je podpora ze strany drah naopak špatná, protože stačí jet na kole někam ve dvou a už se vyplatí jet autem, protože ve vlaku platíte kromě jízdenky i za přepravu kol (cena podle vzdálenosti), což cestu dost prodraží, kromě toho vlakem ztratíte flexibilitu a pohodlí. Proto také většina cyklistů si někam vyveze kola autem, projedou okolí a pak zpět autem do města.
To není podpora ze strany drah, ale podpora ze strany objednavatelů. Pro dráhy (a další dopravce) je to kšeft jako každý jiný.
V rámci PID se u Arrivy platí za přepravu kola paušálem, u ČD za kilometry, v metru bezplatně. Z toho usuzuji, že podmínky za přepravu kola určuje dopravce, nikoli objednatel.
Aha; každý jsem pochopili jinak výraz „podpora ze strany drah“.
Bezplatně to je i ve vlaku, na území Prahy. Ostatní je v režii dopravce, to máte pravdu.
U všech tří dopravců je to po Praze bezplatně?
Ano, proplácí jim to město, stejně jako jiné slevy a cesty „zdarma“
Ano, na území Prahy (pásma P, 0, B) je přeprava jízdních kol jako spoluzavazadla bezplatná.
Mimo území Prahy (pásma 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9) je přeprava jízdních kol zpoplatněna dle tarifu železničního dopravce.
Já bych byl raději ticho, nebo se bude za kolo platit normální jízdenka 🙂
Kdyby kolo nezabíralo víc místa než batoh, tak prosím. Ale zabírá mnohem víc.
Kočárek do toho netahejte, to je úplně něco jiného.
Právě proto je dobré nabídnout cyklistům to svezení vlakem, aby nepropagovali rušení tratí. Naopak, tlačit by měli na přesun silných proudů na koleje, aby jim opět bylo volněji a bezpečněji i na místních silnicích.