Čtyřpruhová výpadovka z Prahy na Kolín má pravomocné stavební povolení, stavba začne v červenci
Přeložka I/12 Běchovice - Úvaly. Zdroj: ŘSD

Přetížená silnice první třídy, která se napojí na velký pražský okruh, získá téměř parametry dálnice.
Tak snad se někdy dočkáme i toho, že i na železnici se začnou rozšiřovat kapacity na přetížených tratích. Zajímavé, že zatímco na silnici to jde a o žádné regulaci provozu si ani nikdo netroufne mluvit, na železnici je zvyšování kapacity tratí skoro sprosté slovo a naopak se hádáme, koho vyhodit na periferii a nemalé části lidí to přijde normální.
To je fajn. Ještě víc se budu radovat, až budou schválené další (alespoň) dva pruhy na výpadovce na Karlovy Vary od smyčky tramvaje na Bílé Hoře k ulici Slánská. Tomu špuntu fakt nerozumím.
Toto je moc pěkné, jen Pražský okruh měl jít ve stopě plánované přeložky II/101, nikoliv dovést 133 tisíc aut na Černý Most. Snad to naši vnukové napraví.
Současná stopa Pražského okruhu je správná, ale časem předpokládám přesun do stopy přeložky II/101, přičemž se z přeložené části Pražského okruhu stane běžná městská komunikace, ale dálniční parametry budou zachovány.
Pěkné,palec nahoru. Je zde krásné vidět, jak na vyspělém západě republiky pochopili, že kvalitní infrastruktura je základ fungování obchodu a prosperity. A zaostalejší východ si zatím může malovat vizualizace a obrázky. Ten kontrast západ-východ ČR jen rok od roku větší…
Jen tak dál. Dobrých zpráv není nikdy dost.
Správně. Dvě dálnice na východ jsou málo, chtělo by to další dvě, tři. 😏 V Praze víc kanclů a okolo víc nocleháren…
Sice chápu, že byste nejraději sebral peníze ŘSD a dal je SŽ, ale sám tušíte, že házet peníze do kanálu může být v tu chvíli zábava, ale fakt to není užitečné…víc zoufalejších státních organizací u nás asi opravdu není…
kdybychom se ridili vasim svetonazorem, dodneska bychom lezli po stromech.
V letáku vidím návrhovou rychlost 110 km/h. Bude to silnice pro motorová vozidla?
Bohužel jen pro koňské povozy s mlékem
A je nutné vozit pouze mléko, nebo stačí mít v povozu jednu bandasku a zbytek nákladu může být libovolný?
Bude to pouze výhradní p(r)ovoz MTCS. Milk Transport City Service.
Při téhle rychlosti ale dovezou leda tak máslo….
Ano bude.
Obchvaty mají plus jen částečně.V Ujezdě nad lesy, Běchovicích a Úvalech je spousta služeb, čerpacích stanic, obchodů a restaurací.To všechno půjde do kytek.Lidi budou mít klid, ale mrtvolný.
Úplně vidím jak tam ty obyvatelé brečí, protože jim tam po provozu zmizí i benzínka a bez bumážky si natankovat nedojedou. A patrně tam i pomřou hlady.
Smutný pohled, jak přetížená silniční síť zvětšuje svou kapacitu, zatímco SŽ se zmůže pouze na to, že vyhlásí přetížení a jakékoliv navýšení kapacity je pro ní cizí slovo. Zrovna zde je to zářný příklad, kdy o přetížení železnice směrem na Kolín se snad ví déle než u silniční dopravy a zatímco silnice se začíná stavět, tak u železnice vše v nedohlednu.
Super, těším se.
Až nebudeš mít kam nakupovat?
proc by nemelo byt kde nakupovat?
V Újezdě nad lesy, Úvalech, Běchovicích je spousta obchodů, služeb, čerpacích stanic, obchodů, restaurací a to většinou živí projíždějíci a to nyní pujde z velké části do kytek.
hloupejsi argument proti silnici jsem uz dlouho neslysel 🙂
Občas se to stane že v obci, kudy vedla šíleně vytížená silnice, zanikne po přeložce restaurace.
Ale že by se totéž stalo v Běchovicích a Úvalech si může myslet jen totální mamlas… Naopak, konečně se tam bude dát bydlet.
V Běchovicích je už hospoda zavřená.
V sedmdesátých letech byl návrh na obchvat Tábora, jehož centrem vedla po úzké ulici dálková silnice z Prahy do Budějovic (a dále do Lince). Místním komunistům se to povedlo smést se stolu, protože by se z Tábora stalo mrtvé město. Holt nic nového pod sluncem.
Mimochodem, ve Slovinsku existuje pekárna s fantastickými a vyhlášenými koblihami. Leží ve vsi na státní silnici, po které se jezdilo z Rakouska na západ Slovinska a na Istrii a Rijeku. Pak tam postavili dálnici a tranzit už nejezdil kolem pekárny. Co majitelé pekárny udělali? Otevřeli si motorest na odpočívce a koblihy prodávali tam.
Když někdo bude chtít do obchodu či restaurace, tak si tam zajede. A všechna dotčená sídla jsou dost lidnatá na to, aby tamní komerce byla 100% závislá na projíždějících (jako byly vesnické motoresty na jedničkách, nahrazených dálnicí – třeba Klíčany).
Asi jako v Průhonicích a Čestlicích je úbytek zákazníků proto, že dálnice vede vedlo? Újezd nad Lesy i Úvaly se uživí sami, ač projíždím dost často nemám v paměti moc chvil kdy jsem něco koupil, max tak jednou do roka zmrzlinu.
Už jsem se bál, že by Úvaleckým a Běchovickým plašilo dobytek a ještě by jim zkyslo mlíko
A slepice by přestaly snášet vajíčka. Úplná Sodoma Gomora 😁😁😁.
Pravidla českého pravopisu jde objednat i přes internet…
V Úvalech nenakupuji.