Čtyřpruhová výpadovka z Prahy na Kolín má pravomocné stavební povolení, stavba začne v červenci
Přeložka I/12 Běchovice - Úvaly. Zdroj: ŘSD

Přetížená silnice první třídy, která se napojí na velký pražský okruh, získá téměř parametry dálnice.
Wow, už asi 10 let jsem měl pocit, že to nikdo neřeší a řešit nebude. Termín dokončení je uveden pouze v letáku ŘSD a to rok 2027 (?). Při tom počtu mostních objektů mi to přijde jako šibeniční termín. Místní si to ale zaslouží, najednou nastane ticho 👍 já to nebudu muset objíždět po D11.
Tak snad se někdy dočkáme i toho, že i na železnici se začnou rozšiřovat kapacity na přetížených tratích. Zajímavé, že zatímco na silnici to jde a o žádné regulaci provozu si ani nikdo netroufne mluvit, na železnici je zvyšování kapacity tratí skoro sprosté slovo a naopak se hádáme, koho vyhodit na periferii a nemalé části lidí to přijde normální.
Tak ono stavět silnici je něco jiného než železniční trať.
Proč?
Přeci silnice má poněkud volnější pravidla vedení, ať už z hlediska směrového (poloměr zatáček) nebo výškového (povolené stoupání a klesání).
Tak zrovna na týhle stavbě by stačilo rozmotat geotextilii, navozit štěrk, kolejový rošty, smontovat, dosypat, podbít a může se v nezávislý trakci klidně jezdit, výška mostů a drát je otázka.
Po její trase ano, ale jak / kam to napojíte na koncich? To je třeba taky řešit. U silnice to můžete vyřešit nějkaou ostřejší zatáčkou, u železnice je to horší.
Jo, jasně, spíš jsem chtěl poukázat na to, že při troše maskování by šlo hodit většinu budování železnice na ŘSD a SŽ by si tam pak během maximálně 10 let natáhla koleje, zabezpečení a dráty. 😀
A koho přesvědčí taková rychlokvašná trať na nějakých 120kmh?? Nemáme lokálek už dost??
Jen tak pro info, nacházíte se v kategorii Silnice.
Pokud v Praze nepozorujete snahy a realizace omezení automobilové dopravy tak je vidět, že to znáte jen z novin.
Prázdné snahy jo. Ale skutečné omezení?
Asi tak. Realizovány nejsou prakticky žádná omezení (pokud nejde o rekonstrukci) a kdykoliv se o nich někdo jen zmíní, je okamžitě sepsut, jak si vůbec dovoluje o něčem takovém přemýšlet.
Na silnici prostě stojíte v zácpě. Tak stejně tak můžeme poslat víc vlaků než zvládne trať a pak tam budou za sebou popojíždět. Viz I/3, taky se na dálnici čeká od Bolševika a dalších 10 let určitě nebude
Ono na jednu stranu, že železnice nestaví. V době kdy celá Evropa stavěla tratě na 250 km/h tak tady jsme stavěli koridor 160 km/h dnes běžně vlaky v Evropě jezdí 230 km/h a tady se mluví o VRT 200 km/h přitom rozdíl mezi 160 a 200 km/h bude ve finále 2.5 minuty. Proč nepostaví VRT rovnou na 250 km/h ?? Vlaky na ni můžou jezdit i těch 200 km/h, když už je mají asi domluvené. Potom Dráhy nejspíše bez financí státu asi zaniknou. Chtěl jsem s přítelkyní jet na dovču do Tater, ale cena 1600 Kč za osobu, mě autem… Číst vice »
To je fajn. Ještě víc se budu radovat, až budou schválené další (alespoň) dva pruhy na výpadovce na Karlovy Vary od smyčky tramvaje na Bílé Hoře k ulici Slánská. Tomu špuntu fakt nerozumím.
V plánu kdysi byla Břevnovská rádiála, ale místní si to nepřejí (jako jinde v Praze).
Někdy opravdu musím smeknout, jak si jsou schopni někteří lidé vytvořit oslí můstek pro něco, co s tématem zdánlivě vůbec nesouvisí. 😅
Toto je moc pěkné, jen Pražský okruh měl jít ve stopě plánované přeložky II/101, nikoliv dovést 133 tisíc aut na Černý Most. Snad to naši vnukové napraví.
Současná stopa Pražského okruhu je správná, ale časem předpokládám přesun do stopy přeložky II/101, přičemž se z přeložené části Pražského okruhu stane běžná městská komunikace, ale dálniční parametry budou zachovány.
To chcete říct, že nová přeložka vám prida 133 tisíc aut ?? Naopak se ulevi jižní spojce a s tím spojenými kolonami a zdržení ( jižní spojka by potřebovala v tento okamžik 4 pruhy v každém směru jiz od černého mostu. Po zprovoznění spojky na D1 se 1/2 aut presune na tuto spojku ( tranzit kamionů) . A k 1/12. Asi nebydlite ani v ujezde nad Lesy či Běchovicich. To by jste mluvil jinak.
Jakože teď ta auta přes ČM létají nebo jak?
Myslíte ta auta, co tam už teď jsou?
Akorát, že jich tam jezdí jenom 67 tisíc…
Těch 133tis. vychází z dlouhodobých prognóz, které přisuzují Praze a Středočeskému kraji dohromady v budoucnu snad 4 mil. obyvatel…
Pokud se zhroutí fronta u Pokrovska tak jich tu může být i 6 mil a to již příští rok.
Pěkné,palec nahoru. Je zde krásné vidět, jak na vyspělém západě republiky pochopili, že kvalitní infrastruktura je základ fungování obchodu a prosperity. A zaostalejší východ si zatím může malovat vizualizace a obrázky. Ten kontrast západ-východ ČR jen rok od roku větší…
Právě že nepochopil a západ ČR touto šílenou betonovací akcí posunují na dálný východ, kdyby měli rozum dopravu v Běchovicích sklidní a vybudují cyklostezku.
a zase se tady nekdo vyjadruje k necemu, o cem nema ani paru.
tahle vypadovka povede k vyraznemu (velmi vyraznemu) zklidneni bechovic, ujezda, klanovic.
bez teto vypadovky – jak byste si tu cyklostezku v bechovicich predstavoval?
Zaostalejší východ buduje D55, D49 (nebýt zaostalého Patrika), natahuje se sem D35, třeba se povede dotáhnout D52….
Vizualizací je tolik, že jiní občané rozvinutého západu naší republiky v jiných diskuzích namítají, že na Moravě je dálnic až moc 🙂
Co naopak vidím jako problém, v Čechách naprosto chybějí tangenty. Zkuste jet z Plzně do Brna a vyhnout se Praze.
Uveďte příklad. Na Ostravsku dálnice jsou a jede příprava VRT, na východě Čech podobně, v Brně právě dokončili části VMO a připravuje se nové nádraží a VRT..
Do teď je tam koridor 160 km/h a VRT má být v ČR 200 km/h vyhozené peníze. Okolo nás jezdí na tratích vlaky 230 km/h. Takže vyhozené peníze za VRT. Pokud by byl VRT 230+ km/h mělo by to smysl.
Vrt má být v ČR až 320km/h, 200 je na RS a Moravská Brána se bude budovat i kvůli přetížené kapacitě koridoru. Méně diskutujte a více čtěte, pomůže vám to
Příklad jednoduchý. Brněnský VMO staví ŘSD. Pražský městský okruh a radlickou radiálu odmítá ministerstvo financovat……
Jen tak dál. Dobrých zpráv není nikdy dost.
Správně. Dvě dálnice na východ jsou málo, chtělo by to další dvě, tři. 😏 V Praze víc kanclů a okolo víc nocleháren…
Sice chápu, že byste nejraději sebral peníze ŘSD a dal je SŽ, ale sám tušíte, že házet peníze do kanálu může být v tu chvíli zábava, ale fakt to není užitečné…víc zoufalejších státních organizací u nás asi opravdu není…
Osobně považuji s.p. DIAMO za daleko horší organizaci, kde zmizely miliardy
kdybychom se ridili vasim svetonazorem, dodneska bychom lezli po stromech.
V letáku vidím návrhovou rychlost 110 km/h. Bude to silnice pro motorová vozidla?
Bohužel jen pro koňské povozy s mlékem
A je nutné vozit pouze mléko, nebo stačí mít v povozu jednu bandasku a zbytek nákladu může být libovolný?
Bude to pouze výhradní p(r)ovoz MTCS. Milk Transport City Service.
Při téhle rychlosti ale dovezou leda tak máslo….
Ano bude.
To bohatě stačí. Není potřeba dálnice jako taková. Je to „pouze “ obchvat.
No na cyklostezku mi to připadá hodně
Obchvaty mají plus jen částečně.V Ujezdě nad lesy, Běchovicích a Úvalech je spousta služeb, čerpacích stanic, obchodů a restaurací.To všechno půjde do kytek.Lidi budou mít klid, ale mrtvolný.
Úplně vidím jak tam ty obyvatelé brečí, protože jim tam po provozu zmizí i benzínka a bez bumážky si natankovat nedojedou. A patrně tam i pomřou hlady.
Asi jste nevydel to množství sjezdů. A do obchodu většinou chodí/ jezdí lidé z okolí.
nako ze do lidlu za bechovicema jezdili ti, co tamtudy jezdi z kolina?
aha 🙂
Jako třeba v Rudné, kde po otevření D5 zanikly veškeré služby?
Stejně jako celý úsek D5 od zdic do Romcykán.. historie se po 30 letech opakuje
Velemín na D8 taky ekonomicky torzo
V Běchovicích máme jednu pekárnu, jednoho vietnamce a jeden MOL.
A co kytky a IPEX? Obojí je fajn 😉
OK, tak Autowerks co dělá po nocích pops & bangs, Buřič a Honza Pecha a jeho pizza.
Ha-ha, pokud se benzínka „posune“ o kilometr dál od obce tak to asi nebude takový prů..švih. Obchod na výpadovku kašlal, ten se staví tam kde je volný plac a zákazníci. Restaurace… možná, uvidíme.
Smutný pohled, jak přetížená silniční síť zvětšuje svou kapacitu, zatímco SŽ se zmůže pouze na to, že vyhlásí přetížení a jakékoliv navýšení kapacity je pro ní cizí slovo. Zrovna zde je to zářný příklad, kdy o přetížení železnice směrem na Kolín se snad ví déle než u silniční dopravy a zatímco silnice se začíná stavět, tak u železnice vše v nedohlednu.
no jo, jenze u te dalnice/rychlostky je smyslem dostat ji mimo zastavene uzemi a do vesnic udelat sjezdy. a to se da udelat celkem rychle.
u tech zeleznic to neni tak jednoduche , v podstate jedina cesta jak do prahy dostat novou trat je nekde na vzdalenem okraji prahy ji zahrabat podzem a dovest ji do centra podzemi. reko bych , ze (treba) soucasnou kolinskou trat v podstate nejde rozsirit bez velkeho bourani staveb v jejim okoli.
Jde levou zadní, u Libně je prostor občas i na 6 kolejí. Až do Běchovic. A tam kde není, není nutné bourat, ale stačí vedle s odbočkou na 120 . Přidalo by to strašně moc a i ten slavný přesmyk by šel řešit jinak a to ideálně dokonce v libeňském nádraží
Co to plácáte za nesmysli.
Stačí přidat další kolej ne stávající trať!!!
a ona snad stavajici trat pocita s tim, ze tam dalsi kolej pribude? uvefomujete si vubec, co “pridani nove koleje” vlastne znamena?
Přesně tak, jak píšete.
Zatím co silnice se vesele staví, tak na trati na Kolín, s nejvyčerpanější kapacitou v ČR se SŽ tváří, že to nevidí.
Je to DO OČÍ BIJÍCÍ.
No a co je snad ještě horší? U plánované VRT Polabí se dokonce vážně uvažuje, že by se zrušil sjezd na koridor směr Kolín! 🤯
Super, těším se.
Až nebudeš mít kam nakupovat?
proc by nemelo byt kde nakupovat?
V Újezdě nad lesy, Úvalech, Běchovicích je spousta obchodů, služeb, čerpacích stanic, obchodů, restaurací a to většinou živí projíždějíci a to nyní pujde z velké části do kytek.
hloupejsi argument proti silnici jsem uz dlouho neslysel 🙂
Občas se to stane že v obci, kudy vedla šíleně vytížená silnice, zanikne po přeložce restaurace.
Ale že by se totéž stalo v Běchovicích a Úvalech si může myslet jen totální mamlas… Naopak, konečně se tam bude dát bydlet.
V Běchovicích je už hospoda zavřená.
V sedmdesátých letech byl návrh na obchvat Tábora, jehož centrem vedla po úzké ulici dálková silnice z Prahy do Budějovic (a dále do Lince). Místním komunistům se to povedlo smést se stolu, protože by se z Tábora stalo mrtvé město. Holt nic nového pod sluncem.
Mimochodem, ve Slovinsku existuje pekárna s fantastickými a vyhlášenými koblihami. Leží ve vsi na státní silnici, po které se jezdilo z Rakouska na západ Slovinska a na Istrii a Rijeku. Pak tam postavili dálnici a tranzit už nejezdil kolem pekárny. Co majitelé pekárny udělali? Otevřeli si motorest na odpočívce a koblihy prodávali tam.
A tak jako… počet benzínek v pohodlné pěší docházkové vzdálenosti možná o jednu poklesne, otázka je jestli je to třeba vnímat jako negativní…
Když někdo bude chtít do obchodu či restaurace, tak si tam zajede. A všechna dotčená sídla jsou dost lidnatá na to, aby tamní komerce byla 100% závislá na projíždějících (jako byly vesnické motoresty na jedničkách, nahrazených dálnicí – třeba Klíčany).
Kromě toho pokud se některé provozovny (jako třeba autoopravny Bohemia) přesunou o necelý kilometr k novému obchvatu tak pořád ještě zůstávají v pohodlné docházkové vzdálenosti… ale má to vůbec význam u benzínek a autoopraven? Pochybuju že by se kvůli tomu „přesunul“ řekněme místní Lídl.
Asi jako v Průhonicích a Čestlicích je úbytek zákazníků proto, že dálnice vede vedlo? Újezd nad Lesy i Úvaly se uživí sami, ač projíždím dost často nemám v paměti moc chvil kdy jsem něco koupil, max tak jednou do roka zmrzlinu.
Už jsem se bál, že by Úvaleckým a Běchovickým plašilo dobytek a ještě by jim zkyslo mlíko
A slepice by přestaly snášet vajíčka. Úplná Sodoma Gomora 😁😁😁.
Projíždějící jsou max 10 %. Když vynechám Klánovice, kolodeje i Běchovice, kde nemají žádný větší ochod. To je bohužel soustředěna v ujezde.
U nás v Běcho je spousta obchodů, služeb, čerpacích stanic, obchodů, restaurací?
Blahé paměti byl u rybníčku pod tratí stánek s pivkem a menším občerstvením. Ale ještě že už tam není. Všichni cyklisti, pojedou raději po obchvatu, tak i kdyby tam byl, tak ho to položí.
Já teda nevím, ale v Úvalech všechno táhnou místní. Maximálně nějaký Horoušany a Škvorec. Nehledě na to, že Úvaly jsou už dnes tak nějak obchvácený, takže se tu maximálně někdo zastaví v Albertu, nebo dole v Penny.
Nevím kolik lidí jede z práce z Prahy do Kolína o hodinu dřív, aby stihl v Úvalech na náměstí železářství…
Anebo stavebniny… anebo třeba biliard klub…
Ti co pojedou autem do Alberta to budou mít místo 200m mnohem dál, celých 1200m… to je asi půl minuty… Albert si holt předělá vjezd na parkál „z druhé strany“…
Pravidla českého pravopisu jde objednat i přes internet…
V Úvalech nenakupuji.