Čtyřpruh kolem Bludova na I/44 je hotov, motoristé budou vpuštěni v pátek

I/44, stavba obchvatu Bludova. Pramen: ŘSDI/44, stavba obchvatu Bludova. Pramen: ŘSD

V delším horizontu je v plánu také obchvat Šumperka, aktuálně se na stavbu zpracovává technická studie.

47 Komentáře
nejnovější
nejstarší nejlépe hodnocené
Inline Feedbacks
View all comments
Jan M

obchvat Mohelnice – Vlachov je už zakreslený v katastru 🙂

Vladimír Bílý

Pokud plánují obchvat Libivé dokončit (možná) až 2029, tak to nejsou zrovna dobré vyhlídky. Čekat s tím na dokončení D35 nebylo dobré rozhodnutí. Krátký, jednoduchý úsek I/44 v pohodovém terénu bude čekat roky na dokončení dlouhých tunelů D35 s nejasným termínem dokončení a doposud nejasným financováním.

zwi

Nemaji se MUK delat jako prvni, tedy dodelat nezavisle na tunelech? Prave kvuli napojeni ochvatu Libive.

Zbyněk19

ne, D35 Mohelnice-St. Město se má začít stavět 2025 s dokončením 2029. Začne se určitě s MUK Mohelnice sever a I/44 jako obchvat Libivé se začne stavět 2027 tzn, tak, aby mohlo dojít k napojování na MUK

zwi

Z loňského článku z 31.07 2022:

Nová přeložka se má napojovat na D35 mimoúrovňovou křižovatkou Mohelnice-sever, která má podle ŘSD v rámci chystaného úseku dálnice Staré Město – Mohelnice prioritu. Stavba křižovatku a úseku dálnice u Mohelnice by měla začít v roce 2025. Silnici I/44 tak na ni bude možné napojit a zprovoznit, ačkoliv stavba dálnice směrem na Hradec Králové bude ještě pokračovat.

„Prioritu by měl mít obchvat Mohelnice s navazujícím napojením související stavby obchvatu Libivé (stavba I/44 Mohelnice – Vlachov). Následně bude řešen zbytek dálnice D35 směrem na západ kolem Maletína ke Starému Městu,“ píše ŘSD ve svých materiálech.

Zbyněk19

jen pozn. / trochu šťoura – podle mě je Bludov ve střední části Olomouckého kraje – je to cca 90km k severní i jižní hranici a to tedy rozhodně není na severu.
A dost špatný pocit mám z toho termínu „delší časový horizont pro obchvat Šumperka“. I/44 z Mohelnice na sever, se v dnešní podobě řeší přes 25 let, obchvat Postřelmova je v provozu od r. cca 2004 tzn administrativně se na tom muselo dělat min. 5 let před tím a ono se loni začalo přemýšlet nad obchvatem Šumperka…… :).
Ta nekoncepčnost a nezodpovědnost politiků a úředníků….. 🙂

Pavel Q

Trochu nechábu to šílené prodloužení silnice mezi Sudkovem a Bludovem. Předpokládám, že tam jezdí i hojně cyklistů.

Zbyněk19

jestli myslíte tu smyčku pod most na I/44, tak to prodloužení je právě kvůli tomu mostu, vyrovnání výškových rozdílů a zachování min. průjezdní výšky pod daným mostem

Pavel Q

Nojo, ale mohli víc myslet na místní vztahy. To samé Bochoř-Přerov vs. D1

Zbyněk19

ono to nejde technicky. Máte dané sklony vozovky a potřebnou hloubku, které silnice musí pod mostem pod dálnicí dosáhnout. Dřív jít dolů s danou spojkou nemůžete, protože na jedné straně je železnice a na druhé je most, takže silnice může začít klesat pouze v daném prostoru mezi nimi. Vztahy tomu bohužel nepomohou

SYN

Co to přesně znamená „víc myslet na místní vztahy“? Jakože neprodlužovat to, zachovat přímý směr, ušetřit tím pádem cyklistům půl kilometru, ovšem pod mostem pak neprojedou hasiči? Nebo se zakopat dva metry pod zem aby se „nahnala výška“?
Hele je tam hned vedle kreslený mostek, s trochou dobré vůle si tam kraj ve spolupráci s místními může (téměř) v původní stopě udělat stezku pro cyklisty…

HAL9000

Restaurace Habermannova vila je pro mne důvod, proč obchvat nevyužiji. Ale je bezva, že tam je pro ostatní – tak teď ještě tu západní část…

PeDazOl

Restaurace nevalné úrovně důvodem ztrácet čas? .-)

Naskocivyskoci

Ma rad kdyz se z toho poser….

Vojta_7

Pěkná stavba- zajímavé, že se podobné 4pruhy staví jen na Moravě – I/44, I/11, má začít I/43. U Prahy opět nic, ačkoliv třeba silnice I/12 a I/9 by 4pruh mít měly. Nebo třeba I/16 mezi D7 a D8, když už se stavěla úplně nová…

Vladimír Bílý

Za mě je silnice I/20 (ČB-Písek) další kandidát na 2+2 v Čechách. Bohužel se tem pro 15k vozidel denně připravuje jen 2+1.

Jindra z Jičánek

Tady tyhle stesky, jak se u Prahy nestaví, to už je holt takový folklór. Tam se staví tak, že zbytek republiky nestačí zírat, kam mizí jejich peníze.

SYN

Tak ona by v tom směru měla být dálnice (široko daleko žádná není, až jednou bude D35) ale protože peníze a/nebo jednodušší povolování, tak se udělá čtyřpruhová jednička…
V tomto státě se normálně dělají silnice uzoučké (okresky), jakžtakž normální (krajovky) a nebo pak rovnou „plnotučné“ dálnice se šířkou (zabraná plocha) rovnou 25 metrů…
Jakože buď anebo, „uděláme to pořádně“ akorát na to pak není takže se často neudělá nic (kromě zalátání děr) a čeká se „na lepší časy“.

denor365

Pokud jsem koukal správně, zemřelo na Bludovském kopci od roku 2010 7 lidí. Bylo to zrádné místo, jsem rád, že ta silnice stojí.

Martin Reichel

To místo je v pohodě. Problém byl a je v hlavách řidičů.

Jiří Kocurek

Ne nutně, na silniční síti v ČR se najdou i doslova pasti na řidiče, kdo to tam nezná …

Bezchybný člvoěk, ať hodí kamenem!

Zbyněk19

no, zemřeli tam i lidi, kteří to v hlavě měli v pořádku a pohybovali se tam správně. Byli prostě ve špatný čas, na špatném místě a bohužel potkali dementa…. Dobře za každý bezpečnější úsek

SYN

Bohužel, dement je schopen vás sestřelit i na dálnici.

Zbyněk19

ano, dement vás je schopný sundat i třeba z provazochodeckého lana nataženého mezi břehy řeky, ale lepší bude asi most, ne … 🙂 ?

Michael

Bezva zpráva. Pak se ale za SU jede skoro durch 50km/h až pod Sedlo..(Rapotín, Petrov, Losiny, Loučná……)

Jan

A na ČHS se zaseknete jako třeba včera ( kamióny se na sněhu nemohly vyškrábat , dneska to bude předpokládám podobné – sněží) a dál jedete téměř přes celé Jesenicko bez obchvatů obcí ..takže za mě ten nový obchvat je supr, ale je to jen malý střípek do mozaiky na I/44. Bohužel směrem na Jeseník je to stále nedořešené a mnozí budeme dále jezdit jinudy.

Zbyněk19

stavby obchvatů se dělají především kvůli lidem v daných obcích. Pokud budete jezdit jinudy, pro Bludováky i Šumperáky jen dobře…., ale nevím jestli si třeba na Hanušovice pomůžete

hank

No tak třeba průtah I/44 Loučnou (nechce se mi psát „obchvat“, i když to tak projekt zřejmě mínil) je taky kapitola sama pro sebe. Středu obce se sice vyhýbá, ale omezení na 50 tam je a protože tam imrvére stojí a inkasuje dopravní policie, tak se mu stejně kdekdo znalý vyhýbá a jezdí středem.

hank

Tunel pod ČHS…!

Zbyněk19

přes Petrov na Sedlo snad ne…. 🙂

Michael

Katastr obce vede kolem silnice I/44…tak přes Petrov tedy ne..:-)

Staňa

A to se před lety jezdilo 80 až téměř před šumperské nádraží čtyřpruhem.

Zbyněk19

4pruh tam nebyl nikdy, je tam jen středovým pásem oddělený 2pruh, co je tam do teď

Afx

Blahopřeji nejen šumperkským. Doufejme že se podaří urychlit i následující návazné stavby. Zvláště pak obchvat Šumperku.

L O R D

Zahájení obchvatu Zábřeha za 2-3 roky je strašně daleko. Kdo jezdí ze Šumperka na Olomouc, tak ví, že je potřeba jako SŮL

Milan

Moje řeč

Jindra z Jičánek

Kdo vám dává minus, tak tam v životě nebyl.

hank

Zas to všichni tak nepřehánějte. Bývaly časy, kdy se přes Zábřeh jezdilo po Čs. armády a Postřelmovské. To, co je teď, už vlastně obchvat je.

Zbyněk19

smysl vaší poznámky? Byly doby, kdy se jezdilo s volským potahem…. 🙂

hank

Smysl mé poznámky? Nějak nemůžu pochopit zdůrazňování naléhavosti potřeby nového obchvatu Zábřeha. Situaci znám, jsem skoro místní. Řekl bych, že současný stav bude potřebám ještě nějakou dobu vyhovovat.

Zbyněk19

1. obchvat Zábřeha je součástí I/44 jako 4pruh, takže přerušovat jej před a za Zábřehem je nelogické a nebezpečné. 2. dnes je tam aktuálně průtah, který dělí město. Na obou stranách je obytná zástavba i průmyslové objekty, jsou tam autobusové zastávky, přechod atd. Vysvětlete to místním, že aktuální stav zatím stačí, když kolikrát je problém se zařadit do kruháče u Shellky nebo odbočit od nádraží na Šumperk. 3. jak poznáte, že aktuální stav již nestačí? Dnes se to děje sčítáním dopravy, kde je aktuálně 16tis aut/den. Chcete čekat na určitý počet nehod a zraněných? Sice si myslíte, že současný stav… Číst vice »

Afx

O tom žádná. Snad se to povede urychlit.

Zbyněk19

bohužel určitě ne.

PeDazOl

Hurá v sobotu už pojedu po nové….

PetrM

děkujeme za informaci

Milan

Jak je to s vykoupením pozemků na těch dvou zbývajících úseků? Ta doba kdy do toho kopnou je strašně daleko ještě…

PetrN

Tak ten u Mohelnice je nepřímo závislý na realizaci D35, bez ní to samozřejmě není kam napojit…
Na obchvatu Zábřehu aktuálně běží územní řízení a bez pravomocného územního rozhodnutí se pozemky nevykupuji, protože ani nemůžou být na katastru oddeleny…