o, po těch x-letech se konečně něco pohlo. Stavba Olomouc-Mohelnice trvala šest let a tady se jede salmámovou metodou – obchvat Rájce, pak nic, pak obchvat Postřelmova, pak dlouho nic, teď se to protáhlo až do Šumperka. Obchvat Zábřeha měl být daleko dřív, ten provoz u kruhového objezdu je šílený, a to ta hrůza přes Libivou a následně nehody při odbočce na Květín.Pořád se jen kecá, jak je dopravní infrastruktura důležita pro ekonomiku. Ovšem jet ze Šumperku do Jeseníku je taky otřes…
Nalejme si čistého vína. Časem bude nová silnice až za Velké Losiny a dál prostě nic. Dál je příliš úzké údolí osídlené po celé šířce až do kopců. Už přechod kolem Loučné by byl z velké části v tunelech a dál už je CHKO až do Jeseníku. A intenzity nic moc.
František
2 hodin
Pavle, jenže stále chybí to hlavní, a to je tunel pod Červenohorským sedlem, v ZÚR je jako rezerva, diskutuje se, zda silniční či železniční, osobně si myslím, že by technologie zvládla společný pro vlak i auta, využití by bylo maximální a lidé by z Jesenicka tolik neodcházeli (Jeseník za dobu diskuzí, kdy byl dokonce chvilku 77 okresem klesl ze 17 tisíc na 10 tisíc obyvatel a stále je pouhou periférií jak Olomouckého kraje, tak i ČR. Jiný článek zde píše o opravě trati do Javorníka za miliardy, kdyby se tato trať jen poněkud přeřešila na současné možnosti, stálo by nás… Číst vice »
Tunel pod Červenohorskym sedlem,to je jako Hlava 22.Aby se vyplatil ,tak by se tam musel stahnout tranzit a kamiony.Jenomže ty kamiony a tranzit v těch údolích od Rapotína po Jeseník zase nikdo nechce.A pochybuju že by bylo velké nadšení z železnice mezi ČH sedlem a Jesenikem .Pokud se pamatuju kdysi tu byl jakýsi návrh ,že by tunel šel pod ČH a potom dalšími tunely po pravé straně údolí a vyústění by bylo až někde za Zlatým Chlumem směrem na Mikulovice.Jenže to bychom museli být Kuvajt anebo by ve Zlatých Horách museli najít hroudu zlata o velikosti 1 Fabie.
Já bych se nebál říct, že úsek k přeložce není jen Rapotín – Jeseník, ale v podstatě až k hranicím… Tohle by snad bylo i k referendu ve všech dotčených obcích – chcete zlepšit dopravní dostupnost za cenu toho, že vám tady bude proudit výrazně více aut?
tak úsek Plzeň-Písek by měl být v budoucnu součástí nové dálnice D20 a popravdě ze všech těch nedávno nově představených tahů k roku 2050 bude mít jednoznačně nejblíže k případné realizaci…
Tím si nejsem vůbec jist, především kvůli bobtnající Praze s okolím, jestliže v roce 2060 má mít Praha se Středočeským krajem 3,3 mil. obyvatel a tvořit třetinu všech obyvatel ČR, bude upřednostněn další okruh kolem Prahy, pokud ovšem do té doby nezmoudříme a nepřijdeme na to, že velké množství lidí lépe přepraví rychlá kolejová HD než tisíce aut na ucpaných dálnicích, pokud ovšem místo 6-ti pruhů nepostavíme 8-mi pruhy atd.
Nebo Hradec Králové – Vamberk , tam už to začíná být neúnosné. Výjezd od Krňovic/Pce,D35/ na hlavní Hradec Kr – Vamberk a Třebechovice ,to je jedna z nejhorších křižovatek v ČR.
2+1 se měl vyzkoušet v úseku mezi benzinkou Orlen v Třebechovicích a Týništěm nad Orlicí ,ale prý to narazilo na odpor majitelů okolních pozemků kvůli bočním vyjezdum na hlavní.
Pavle, však ŘSD též připravuje vystřídaný třípruh s mimoúrovňovými křižovatkami. Ale dle mého soudu, kdybychom se zde více drželi německé dálnice a prošli západně od Pohořelic, zvětšili bychom vzdálenost dálnic D2 a D52, lépe obsloužili Ivančicko a Moravskokrumlovsko a mohli odpojit směr na Znojmo mnohem později z D52, a tím i lépe využít D52, navíc bychom si odpustili léta trvající cirkus přechodu přes Novomlýnské nádrže.
Pavel Skládaný
6 hodin
Včera bylo pozdě, ale zaplaťpámbu aspoň za to. Už teď je cesta do Jeseníků díky obchvatu Postřelmova a dalších o něco lepší.
o, po těch x-letech se konečně něco pohlo. Stavba Olomouc-Mohelnice trvala šest let a tady se jede salmámovou metodou – obchvat Rájce, pak nic, pak obchvat Postřelmova, pak dlouho nic, teď se to protáhlo až do Šumperka. Obchvat Zábřeha měl být daleko dřív, ten provoz u kruhového objezdu je šílený, a to ta hrůza přes Libivou a následně nehody při odbočce na Květín.Pořád se jen kecá, jak je dopravní infrastruktura důležita pro ekonomiku. Ovšem jet ze Šumperku do Jeseníku je taky otřes…
Nalejme si čistého vína. Časem bude nová silnice až za Velké Losiny a dál prostě nic. Dál je příliš úzké údolí osídlené po celé šířce až do kopců. Už přechod kolem Loučné by byl z velké části v tunelech a dál už je CHKO až do Jeseníku. A intenzity nic moc.
Pavle, jenže stále chybí to hlavní, a to je tunel pod Červenohorským sedlem, v ZÚR je jako rezerva, diskutuje se, zda silniční či železniční, osobně si myslím, že by technologie zvládla společný pro vlak i auta, využití by bylo maximální a lidé by z Jesenicka tolik neodcházeli (Jeseník za dobu diskuzí, kdy byl dokonce chvilku 77 okresem klesl ze 17 tisíc na 10 tisíc obyvatel a stále je pouhou periférií jak Olomouckého kraje, tak i ČR. Jiný článek zde píše o opravě trati do Javorníka za miliardy, kdyby se tato trať jen poněkud přeřešila na současné možnosti, stálo by nás… Číst vice »
Tunel pod Červenohorskym sedlem,to je jako Hlava 22.Aby se vyplatil ,tak by se tam musel stahnout tranzit a kamiony.Jenomže ty kamiony a tranzit v těch údolích od Rapotína po Jeseník zase nikdo nechce.A pochybuju že by bylo velké nadšení z železnice mezi ČH sedlem a Jesenikem .Pokud se pamatuju kdysi tu byl jakýsi návrh ,že by tunel šel pod ČH a potom dalšími tunely po pravé straně údolí a vyústění by bylo až někde za Zlatým Chlumem směrem na Mikulovice.Jenže to bychom museli být Kuvajt anebo by ve Zlatých Horách museli najít hroudu zlata o velikosti 1 Fabie.
Já bych se nebál říct, že úsek k přeložce není jen Rapotín – Jeseník, ale v podstatě až k hranicím… Tohle by snad bylo i k referendu ve všech dotčených obcích – chcete zlepšit dopravní dostupnost za cenu toho, že vám tady bude proudit výrazně více aut?
Má ŘSD nějaký závěr směr na Polsko? https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/dalnice-s8-i-43-polsko-cesko-rsd-gddkia-spojeni-tunel-kraliky-chromec-d35-i-73.A240119_124219_pardubice-zpravy_lati
Viz studie komunikace Lanškroun – Štíty – Králíky
dál do jeseníků nic? ani formou studie .. nic takovýho na stránkách řsd nevidím
Planuje se obchvat Sumperku
Studií je hodně. Hledejte na ceskedalnice.cz.
Škoda, že v podobných parametrech ŘSD neuvažuje i na silnicích I/38 a I/53 do Znojma resp. do Rakouska…
Nebo Budejky – Plzen
tak úsek Plzeň-Písek by měl být v budoucnu součástí nové dálnice D20 a popravdě ze všech těch nedávno nově představených tahů k roku 2050 bude mít jednoznačně nejblíže k případné realizaci…
Vy opravdu verite tomu, ze D20 do roku 2050 bude?
Fakt si myslite, ze soucasna hruza s velmi kompromisnimi zaplatami je do te doby unosna?
Tím si nejsem vůbec jist, především kvůli bobtnající Praze s okolím, jestliže v roce 2060 má mít Praha se Středočeským krajem 3,3 mil. obyvatel a tvořit třetinu všech obyvatel ČR, bude upřednostněn další okruh kolem Prahy, pokud ovšem do té doby nezmoudříme a nepřijdeme na to, že velké množství lidí lépe přepraví rychlá kolejová HD než tisíce aut na ucpaných dálnicích, pokud ovšem místo 6-ti pruhů nepostavíme 8-mi pruhy atd.
Spojení Plzeň-Budějovice ale Prahu obchází zdaleka. A navíc to vypadá, že dvojkolejka tam bude dřív než D20
Nebo Hradec Králové – Vamberk , tam už to začíná být neúnosné. Výjezd od Krňovic/Pce,D35/ na hlavní Hradec Kr – Vamberk a Třebechovice ,to je jedna z nejhorších křižovatek v ČR.
Tak podle té studie na rozvoj dálniční sítě jim tam vyšla dálnice. Jenže rsd to samo odpískalo a úspěch by byl i 2+1. Ale nejspíš nebude ani to.
2+1 se měl vyzkoušet v úseku mezi benzinkou Orlen v Třebechovicích a Týništěm nad Orlicí ,ale prý to narazilo na odpor majitelů okolních pozemků kvůli bočním vyjezdum na hlavní.
Budiž nám útěchou, že ASFINAG takto uvažuje a staví Schnellstrasse Hollabrunn-Znojmo.
Kterážto má povětšinou 2 pruhy, křizovatky jsou ale mimoúrovňové a ledaskde je třetí stoupací pruh.
ŘSD taky tak uvažuje, ale bohužel jen do Znojma po I/53. A v Rakousku končí třípruh u Guntersdorfu, zbytek je taky v nedohlednu…
Pavle, však ŘSD též připravuje vystřídaný třípruh s mimoúrovňovými křižovatkami. Ale dle mého soudu, kdybychom se zde více drželi německé dálnice a prošli západně od Pohořelic, zvětšili bychom vzdálenost dálnic D2 a D52, lépe obsloužili Ivančicko a Moravskokrumlovsko a mohli odpojit směr na Znojmo mnohem později z D52, a tím i lépe využít D52, navíc bychom si odpustili léta trvající cirkus přechodu přes Novomlýnské nádrže.
Včera bylo pozdě, ale zaplaťpámbu aspoň za to. Už teď je cesta do Jeseníků díky obchvatu Postřelmova a dalších o něco lepší.