Tak hlavně aby tam spolky Děti Země a Voda z Tetčic nenašly Křečka stepního nebo Pupálku úchylnou.
7bynek
1 měsíc
tohle je samozřejmě dobrá zpráva, obchvat Zábřeha už je taky na spadnutí, ale obchvatu Šumperka bych se určitě nebál. 15 let trvalo uzavření memoranda vedení Šumperka s Dolníma Studýnkama, že si jako nebudou házet klacky pod nohy a to je zatím jediná hmatatelná věc. O nějakým geoprůzkumu, vytyčení trasy alespoň základních plánech ani nemluvě.
Tímto tempem se zahájení prací pravděpodobně nedožijou ani moje děti a to je průjezd Šumperkem ve špičce fakt něco
Lukáš Kníže
1 měsíc
Potenciál tohoto úseku se naplní až po realizaci chybějící části D35. Doufejme tedy, že D35 nebude mít žádné komplikace.
Abc
1 měsíc
Jen tak dál a houšť. Ideálně až Mikulovic. Včera bylo pozdě.
Vladimír
1 měsíc
Za me super zprava, dostejne napojdeni Sumperka je vice nez treba. Nicmene je treba pokracovat i za Sumperkem na Jesenik.
Petr Korbel
1 měsíc
Myslím, že tohle už mohlo stát dávno včetně těch brejlí.
Jan Bílý
1 měsíc
o, po těch x-letech se konečně něco pohlo. Stavba Olomouc-Mohelnice trvala šest let a tady se jede salmámovou metodou – obchvat Rájce, pak nic, pak obchvat Postřelmova, pak dlouho nic, teď se to protáhlo až do Šumperka. Obchvat Zábřeha měl být daleko dřív, ten provoz u kruhového objezdu je šílený, a to ta hrůza přes Libivou a následně nehody při odbočce na Květín.Pořád se jen kecá, jak je dopravní infrastruktura důležita pro ekonomiku. Ovšem jet ze Šumperku do Jeseníku je taky otřes…
Nalejme si čistého vína. Časem bude nová silnice až za Velké Losiny a dál prostě nic. Dál je příliš úzké údolí osídlené po celé šířce až do kopců. Už přechod kolem Loučné by byl z velké části v tunelech a dál už je CHKO až do Jeseníku. A intenzity nic moc.
Pravda je, že se v tomto prostoru intenzita dopravy rozpouští. Druhá pravda je, že okres za horama prostě nějak pomoct potřebuje. Odlehlejší oblast u nás neexistuje.
No, a nebude už docela slušná pomoc když ty obce „na jižní straně“ objede slušnou rovnou širokou silnicí 80-90kou a teprve PAK se začne vinou do kopce? I takhle tu cestu zkrátí řádově o třetinu… a ani s tunelem by to nebylo „za nula minut“… Dneska je střed Šumperka – střed Jeseníku necelá hodina (56min), když bude končit I/44 někde za Losinama tak to bude o 10-15min rychlejší a kdyby se udělal řádově 5km tunel tak by to o další čtvrt hodinu srazil… ale není to drobátko dost peněz za tu tunelovou čtvrthodinu?? A pořád ještě to bude 30 minut,… Číst vice »
Zkuste si tu trasu jezdit pravidelně, ideálně denně v zimním období a budete mluvit jinak 😉 Nikdy nevíte jaký čas to bude. Někdy hustě sněží, někdy je hustá mlha, někdy vás zdrží zablokované kamiony.. né nadarmo ten region vinou špatné dopravní dostupnosti strádá 😉
Napojení Jeseníku se nemůže posuzovat čistě ekonomicky dele intenzit dopravy, ale hlavně strategicky. Prostě si musíme rozmyslet, jestli chceme aby okres Jeseník zůstal součástí ČR nebo chceme nechat jeho obyvatele aby se začali zamýšlet zda by pro ně nebylo mnohem výhodnější být součástí Polska. Můj známý z Jeseníku jezdí třeba na velké nákupy do Wroclavi.
To víme, ale reálně se to nedostalo dál, než ke slibu. Největší naděje na realizaci byla v letech 1995-2008. Teď už to reálné nevidím. A to z hlediska enviromentálního, finančního, kdy se jede striktně podle efektivity a zejména politického.
to máte tak, když chcete zajet do velkého města na rodinný větší nákup, zážitek, výlet .. a zjistíte, že z mnohých míst Jesenicka se opravdu jede líp do Wroclawi než do krajského města Olomouce 😉 a co teprve až bude polská rychlostní silnice S8 ..
Pavle, jenže stále chybí to hlavní, a to je tunel pod Červenohorským sedlem, v ZÚR je jako rezerva, diskutuje se, zda silniční či železniční, osobně si myslím, že by technologie zvládla společný pro vlak i auta, využití by bylo maximální a lidé by z Jesenicka tolik neodcházeli (Jeseník za dobu diskuzí, kdy byl dokonce chvilku 77 okresem klesl ze 17 tisíc na 10 tisíc obyvatel a stále je pouhou periférií jak Olomouckého kraje, tak i ČR. Jiný článek zde píše o opravě trati do Javorníka za miliardy, kdyby se tato trať jen poněkud přeřešila na současné možnosti, stálo by nás… Číst vice »
Tunel pod Červenohorskym sedlem,to je jako Hlava 22.Aby se vyplatil ,tak by se tam musel stahnout tranzit a kamiony.Jenomže ty kamiony a tranzit v těch údolích od Rapotína po Jeseník zase nikdo nechce.A pochybuju že by bylo velké nadšení z železnice mezi ČH sedlem a Jesenikem .Pokud se pamatuju kdysi tu byl jakýsi návrh ,že by tunel šel pod ČH a potom dalšími tunely po pravé straně údolí a vyústění by bylo až někde za Zlatým Chlumem směrem na Mikulovice.Jenže to bychom museli být Kuvajt anebo by ve Zlatých Horách museli najít hroudu zlata o velikosti 1 Fabie.
Já bych se nebál říct, že úsek k přeložce není jen Rapotín – Jeseník, ale v podstatě až k hranicím… Tohle by snad bylo i k referendu ve všech dotčených obcích – chcete zlepšit dopravní dostupnost za cenu toho, že vám tady bude proudit výrazně více aut?
Ten společný tunel pod Sedlem je taková chiméra. Musel by být patrový, kde by dole byly koleje a nad tratí pak silnice. Jenže průřez by byl ohromný a cena značná. Nicméně uznávám, že spojení by se citelně zrychlilo a zespolehlivělo.
Otázka k diskusi: Jak v tom případě řešit dopravu na Ramzovou (odkud by asi vlaky zmizly) a na Sedlo (pod kterým by vlaky projížděly).
Technologicky (odhlédněme od ceny) – nebylo by možné kdyby se stavěly dva tubusy (byť ne úplně totožného průřezu) vedle sebe, aby v jednom byla jednokolejná železnice, a v druhém 1+1 silnice? Tedy že by jako záchranná „ústupová cesta“ fungoval vždy (pomocí spojek, samozřejmě) ten druhý tubus, přestože by obsahoval jiný modus?
Technologicky tunel není vůbec žádný problém, ale ekonomicky to nevychází a asi nikdy vycházet nebude. Třeba hustota silniční dopravy v sedle je max. 3 tis., to je na jakékoliv větší investice prostě málo.
tak úsek Plzeň-Písek by měl být v budoucnu součástí nové dálnice D20 a popravdě ze všech těch nedávno nově představených tahů k roku 2050 bude mít jednoznačně nejblíže k případné realizaci…
Tím si nejsem vůbec jist, především kvůli bobtnající Praze s okolím, jestliže v roce 2060 má mít Praha se Středočeským krajem 3,3 mil. obyvatel a tvořit třetinu všech obyvatel ČR, bude upřednostněn další okruh kolem Prahy, pokud ovšem do té doby nezmoudříme a nepřijdeme na to, že velké množství lidí lépe přepraví rychlá kolejová HD než tisíce aut na ucpaných dálnicích, pokud ovšem místo 6-ti pruhů nepostavíme 8-mi pruhy atd.
Jen aby to bylo až tak „výrazně ulehčí“… Zase tolik lidí od Brna (atd.) do ČB nemíří, a pokud pojedu do Plzně/kamkoliv dál na Německo, tak bohužel „jižní dálnice“ táhne tak moc na jih že ten oblouk vyjde stejně daleko jako D1+D5…
Nebo Hradec Králové – Vamberk , tam už to začíná být neúnosné. Výjezd od Krňovic/Pce,D35/ na hlavní Hradec Kr – Vamberk a Třebechovice ,to je jedna z nejhorších křižovatek v ČR.
2+1 se měl vyzkoušet v úseku mezi benzinkou Orlen v Třebechovicích a Týništěm nad Orlicí ,ale prý to narazilo na odpor majitelů okolních pozemků kvůli bočním vyjezdum na hlavní.
Pavle, však ŘSD též připravuje vystřídaný třípruh s mimoúrovňovými křižovatkami. Ale dle mého soudu, kdybychom se zde více drželi německé dálnice a prošli západně od Pohořelic, zvětšili bychom vzdálenost dálnic D2 a D52, lépe obsloužili Ivančicko a Moravskokrumlovsko a mohli odpojit směr na Znojmo mnohem později z D52, a tím i lépe využít D52, navíc bychom si odpustili léta trvající cirkus přechodu přes Novomlýnské nádrže.
Naštěstí to na poslední chvíli změnili aspoň na 2+1, protože celou dobu to vypadale že tako „půlka“ spoje Brno-Znojmo bude v „úžasných“ parametrech 1+1 !!
A to pořád ještě bude polovina křižovatek úrovňových 🙁
Tak na trase Šumperk Mohelnice projede 12000-16000 aut. Na I/53 to je 9000-14000 aut. S nějakým zkapacitněním po nedávné stavbě přeložky u Lechovic bych nepočítal.
Pavel Skládaný
1 měsíc
Včera bylo pozdě, ale zaplaťpámbu aspoň za to. Už teď je cesta do Jeseníků díky obchvatu Postřelmova a dalších o něco lepší.
Tak hlavně aby tam spolky Děti Země a Voda z Tetčic nenašly Křečka stepního nebo Pupálku úchylnou.
tohle je samozřejmě dobrá zpráva, obchvat Zábřeha už je taky na spadnutí, ale obchvatu Šumperka bych se určitě nebál. 15 let trvalo uzavření memoranda vedení Šumperka s Dolníma Studýnkama, že si jako nebudou házet klacky pod nohy a to je zatím jediná hmatatelná věc. O nějakým geoprůzkumu, vytyčení trasy alespoň základních plánech ani nemluvě.
Tímto tempem se zahájení prací pravděpodobně nedožijou ani moje děti a to je průjezd Šumperkem ve špičce fakt něco
Potenciál tohoto úseku se naplní až po realizaci chybějící části D35. Doufejme tedy, že D35 nebude mít žádné komplikace.
Jen tak dál a houšť. Ideálně až Mikulovic. Včera bylo pozdě.
Za me super zprava, dostejne napojdeni Sumperka je vice nez treba. Nicmene je treba pokracovat i za Sumperkem na Jesenik.
Myslím, že tohle už mohlo stát dávno včetně těch brejlí.
o, po těch x-letech se konečně něco pohlo. Stavba Olomouc-Mohelnice trvala šest let a tady se jede salmámovou metodou – obchvat Rájce, pak nic, pak obchvat Postřelmova, pak dlouho nic, teď se to protáhlo až do Šumperka. Obchvat Zábřeha měl být daleko dřív, ten provoz u kruhového objezdu je šílený, a to ta hrůza přes Libivou a následně nehody při odbočce na Květín.Pořád se jen kecá, jak je dopravní infrastruktura důležita pro ekonomiku. Ovšem jet ze Šumperku do Jeseníku je taky otřes…
Nalejme si čistého vína. Časem bude nová silnice až za Velké Losiny a dál prostě nic. Dál je příliš úzké údolí osídlené po celé šířce až do kopců. Už přechod kolem Loučné by byl z velké části v tunelech a dál už je CHKO až do Jeseníku. A intenzity nic moc.
Pravda je, že se v tomto prostoru intenzita dopravy rozpouští. Druhá pravda je, že okres za horama prostě nějak pomoct potřebuje. Odlehlejší oblast u nás neexistuje.
Jeseníku stačí zlepšit napojení na Kladsko.
Vzhledem k jeho spádovosti na Šumperk a Olomouc by to nic neřešilo.
Staci Jesenik priclenit ke kralovehradeckemu kraji a je.
No, a nebude už docela slušná pomoc když ty obce „na jižní straně“ objede slušnou rovnou širokou silnicí 80-90kou a teprve PAK se začne vinou do kopce? I takhle tu cestu zkrátí řádově o třetinu… a ani s tunelem by to nebylo „za nula minut“… Dneska je střed Šumperka – střed Jeseníku necelá hodina (56min), když bude končit I/44 někde za Losinama tak to bude o 10-15min rychlejší a kdyby se udělal řádově 5km tunel tak by to o další čtvrt hodinu srazil… ale není to drobátko dost peněz za tu tunelovou čtvrthodinu?? A pořád ještě to bude 30 minut,… Číst vice »
Ale to nedodržujete padesát v obci.
Zkuste si tu trasu jezdit pravidelně, ideálně denně v zimním období a budete mluvit jinak 😉 Nikdy nevíte jaký čas to bude. Někdy hustě sněží, někdy je hustá mlha, někdy vás zdrží zablokované kamiony.. né nadarmo ten region vinou špatné dopravní dostupnosti strádá 😉
Napojení Jeseníku se nemůže posuzovat čistě ekonomicky dele intenzit dopravy, ale hlavně strategicky. Prostě si musíme rozmyslet, jestli chceme aby okres Jeseník zůstal součástí ČR nebo chceme nechat jeho obyvatele aby se začali zamýšlet zda by pro ně nebylo mnohem výhodnější být součástí Polska. Můj známý z Jeseníku jezdí třeba na velké nákupy do Wroclavi.
To víme, ale reálně se to nedostalo dál, než ke slibu. Největší naděje na realizaci byla v letech 1995-2008. Teď už to reálné nevidím. A to z hlediska enviromentálního, finančního, kdy se jede striktně podle efektivity a zejména politického.
100km vzdušnou čarou na nákupy??
to máte tak, když chcete zajet do velkého města na rodinný větší nákup, zážitek, výlet .. a zjistíte, že z mnohých míst Jesenicka se opravdu jede líp do Wroclawi než do krajského města Olomouce 😉 a co teprve až bude polská rychlostní silnice S8 ..
Souhlas do Wroclawi je to rychlejší.
Pavle, jenže stále chybí to hlavní, a to je tunel pod Červenohorským sedlem, v ZÚR je jako rezerva, diskutuje se, zda silniční či železniční, osobně si myslím, že by technologie zvládla společný pro vlak i auta, využití by bylo maximální a lidé by z Jesenicka tolik neodcházeli (Jeseník za dobu diskuzí, kdy byl dokonce chvilku 77 okresem klesl ze 17 tisíc na 10 tisíc obyvatel a stále je pouhou periférií jak Olomouckého kraje, tak i ČR. Jiný článek zde píše o opravě trati do Javorníka za miliardy, kdyby se tato trať jen poněkud přeřešila na současné možnosti, stálo by nás… Číst vice »
Tunel pod Červenohorskym sedlem,to je jako Hlava 22.Aby se vyplatil ,tak by se tam musel stahnout tranzit a kamiony.Jenomže ty kamiony a tranzit v těch údolích od Rapotína po Jeseník zase nikdo nechce.A pochybuju že by bylo velké nadšení z železnice mezi ČH sedlem a Jesenikem .Pokud se pamatuju kdysi tu byl jakýsi návrh ,že by tunel šel pod ČH a potom dalšími tunely po pravé straně údolí a vyústění by bylo až někde za Zlatým Chlumem směrem na Mikulovice.Jenže to bychom museli být Kuvajt anebo by ve Zlatých Horách museli najít hroudu zlata o velikosti 1 Fabie.
Já bych se nebál říct, že úsek k přeložce není jen Rapotín – Jeseník, ale v podstatě až k hranicím… Tohle by snad bylo i k referendu ve všech dotčených obcích – chcete zlepšit dopravní dostupnost za cenu toho, že vám tady bude proudit výrazně více aut?
Ten společný tunel pod Sedlem je taková chiméra. Musel by být patrový, kde by dole byly koleje a nad tratí pak silnice. Jenže průřez by byl ohromný a cena značná. Nicméně uznávám, že spojení by se citelně zrychlilo a zespolehlivělo.
Otázka k diskusi: Jak v tom případě řešit dopravu na Ramzovou (odkud by asi vlaky zmizly) a na Sedlo (pod kterým by vlaky projížděly).
Technologicky (odhlédněme od ceny) – nebylo by možné kdyby se stavěly dva tubusy (byť ne úplně totožného průřezu) vedle sebe, aby v jednom byla jednokolejná železnice, a v druhém 1+1 silnice? Tedy že by jako záchranná „ústupová cesta“ fungoval vždy (pomocí spojek, samozřejmě) ten druhý tubus, přestože by obsahoval jiný modus?
To by samože možné bylo, použitá metoda ražby by ale závisela na ekonomickém vyhodnocení pro konkrétní situaci.
Technologicky tunel není vůbec žádný problém, ale ekonomicky to nevychází a asi nikdy vycházet nebude. Třeba hustota silniční dopravy v sedle je max. 3 tis., to je na jakékoliv větší investice prostě málo.
Jenže kdyby to nebylo přes sedlo, byla by ta hustota vyšší …
Má ŘSD nějaký závěr směr na Polsko? https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/dalnice-s8-i-43-polsko-cesko-rsd-gddkia-spojeni-tunel-kraliky-chromec-d35-i-73.A240119_124219_pardubice-zpravy_lati
Viz studie komunikace Lanškroun – Štíty – Králíky
Možná si asi nerozumíme.“Stát by nemusel v náročném terénu budovat zhruba 30 kilometrů dlouhou přeložku, která má vyústit na plánované dálnici D35 u Moravské Třebové, ale stačila by zhruba o polovinu kratší propojka ve směru na Zábřeh.
Zdroj: https://www.idnes.cz/pardubice/zpravy/dalnice-s8-i-43-polsko-cesko-rsd-gddkia-spojeni-tunel-kraliky-chromec-d35-i-73.A240119_124219_pardubice-zpravy_lati“ A nejsem si jistý, že to má definitivní závěr.
dál do jeseníků nic? ani formou studie .. nic takovýho na stránkách řsd nevidím
Planuje se obchvat Sumperku
Studií je hodně. Hledejte na ceskedalnice.cz.
Škoda, že v podobných parametrech ŘSD neuvažuje i na silnicích I/38 a I/53 do Znojma resp. do Rakouska…
Nebo Budejky – Plzen
tak úsek Plzeň-Písek by měl být v budoucnu součástí nové dálnice D20 a popravdě ze všech těch nedávno nově představených tahů k roku 2050 bude mít jednoznačně nejblíže k případné realizaci…
Vy opravdu verite tomu, ze D20 do roku 2050 bude?
Fakt si myslite, ze soucasna hruza s velmi kompromisnimi zaplatami je do te doby unosna?
Věřím že klidně ano, je to snad jediná z nově představených dálnic, jejíž stopa se již dříve prověřovala, jen v užším profilu…
Tím si nejsem vůbec jist, především kvůli bobtnající Praze s okolím, jestliže v roce 2060 má mít Praha se Středočeským krajem 3,3 mil. obyvatel a tvořit třetinu všech obyvatel ČR, bude upřednostněn další okruh kolem Prahy, pokud ovšem do té doby nezmoudříme a nepřijdeme na to, že velké množství lidí lépe přepraví rychlá kolejová HD než tisíce aut na ucpaných dálnicích, pokud ovšem místo 6-ti pruhů nepostavíme 8-mi pruhy atd.
Spojení Plzeň-Budějovice ale Prahu obchází zdaleka. A navíc to vypadá, že dvojkolejka tam bude dřív než D20
Tak zrovna ta jižní dálnice pokud se dotáhne až k D1 u Jihlavy významně uleví přetížené D0 a návazným úsekům D1 a D5 u Prahy…
Jen aby to bylo až tak „výrazně ulehčí“… Zase tolik lidí od Brna (atd.) do ČB nemíří, a pokud pojedu do Plzně/kamkoliv dál na Německo, tak bohužel „jižní dálnice“ táhne tak moc na jih že ten oblouk vyjde stejně daleko jako D1+D5…
Proto je lepší vést D20 nebo spíš D19 severně od Písku a dále kolem Tábora a Pelhřimova na D1 u Humpolce nebo až u Jihlavy
Nebo Hradec Králové – Vamberk , tam už to začíná být neúnosné. Výjezd od Krňovic/Pce,D35/ na hlavní Hradec Kr – Vamberk a Třebechovice ,to je jedna z nejhorších křižovatek v ČR.
Tak podle té studie na rozvoj dálniční sítě jim tam vyšla dálnice. Jenže rsd to samo odpískalo a úspěch by byl i 2+1. Ale nejspíš nebude ani to.
2+1 se měl vyzkoušet v úseku mezi benzinkou Orlen v Třebechovicích a Týništěm nad Orlicí ,ale prý to narazilo na odpor majitelů okolních pozemků kvůli bočním vyjezdum na hlavní.
Budiž nám útěchou, že ASFINAG takto uvažuje a staví Schnellstrasse Hollabrunn-Znojmo.
Kterážto má povětšinou 2 pruhy, křizovatky jsou ale mimoúrovňové a ledaskde je třetí stoupací pruh.
ŘSD taky tak uvažuje, ale bohužel jen do Znojma po I/53. A v Rakousku končí třípruh u Guntersdorfu, zbytek je taky v nedohlednu…
Pavle, však ŘSD též připravuje vystřídaný třípruh s mimoúrovňovými křižovatkami. Ale dle mého soudu, kdybychom se zde více drželi německé dálnice a prošli západně od Pohořelic, zvětšili bychom vzdálenost dálnic D2 a D52, lépe obsloužili Ivančicko a Moravskokrumlovsko a mohli odpojit směr na Znojmo mnohem později z D52, a tím i lépe využít D52, navíc bychom si odpustili léta trvající cirkus přechodu přes Novomlýnské nádrže.
Stavba třípruhu Lechovice–Pohořelice by měla začít příští rok
Naštěstí to na poslední chvíli změnili aspoň na 2+1, protože celou dobu to vypadale že tako „půlka“ spoje Brno-Znojmo bude v „úžasných“ parametrech 1+1 !!
A to pořád ještě bude polovina křižovatek úrovňových 🙁
Tak na trase Šumperk Mohelnice projede 12000-16000 aut. Na I/53 to je 9000-14000 aut. S nějakým zkapacitněním po nedávné stavbě přeložky u Lechovic bych nepočítal.
Včera bylo pozdě, ale zaplaťpámbu aspoň za to. Už teď je cesta do Jeseníků díky obchvatu Postřelmova a dalších o něco lepší.