Čtyřpruh k Šumperku má platné stavební povolení, nikdo se neodvolal
Silnice I/44 u Vlachova. Foto: ŘSD

Stavbu by nemělo ovlivnit ani aktuální politické téma zastavování staveb z důvodu nedostatku financí.

Stavbu by nemělo ovlivnit ani aktuální politické téma zastavování staveb z důvodu nedostatku financí.
Nebojte on Pátek ještě přijde
Pardon Patrik
D6 je díky „expertce Vildumetzové“ D25,5/130 a to je zatraceně luxusní dálnice (viz úzká D11 u hranic), na kterou odvádí daně i Jeseníky i my. Přímo do očí bije D49, ostuda že Patrik nutí S13,90 = oddělení kamionu a protijedoucí oktávky jen bílou čárou pro mezinárodní tah TEN-T CORE!
D3 v Posázaví D27,5/130, D35 od Úlibic kombinace S21,5/110 a S15,25/110, tzn. na D49 rovněž S21,5/110 jasná volba.
Tady na I/44 oprávněný profil, intenzity na PL porostou. Na D6 naopak nikdy. Je nechutné, že někdo zkouší D6 u hranic, kde jezdí 4tis./24h! Pak nemáme na D11 či D35?!
D5 h hranic dává smysl, protože tím se ukončí celý tah (vyjma tras skrze KV, ale tam se neudělá dlouho nic) Praha – hranice a Němci přislíbili napojit to na minimálně a93, výhledově na a9 a to pomůže transitu.
Naštěstí se staví i jinde a do budoucna, což je tenhle případ.
Ahs, další co do Varů nikdy nejel, ale slyšel, že je to ohavná dálnice co se nemá stavět.
Copak, že by byl Patrik na dovolené?
Chtěl jsem napsat to samé. Kéž kdyby. Hlavně aby byla co nejdelší a co nejdál.
kdo je patrik?
Děti Země
Potřebné a připravené. Nicméně staveb je připravených hodně, takže tento úsek bude asi jeden z těch, který se odsune o rok až dva z důvodu nedostatku peněz.
tento úsek je přímo závislý na D35, nelze ho postavit ani dříve, ani později
Stavební povolení v právní moci a závazné v pohodě shodí soud, klidně i v průběhu výstavby.
Novostavba Mohelnice- Postřelmov měla být v kategorii dálnice a ne stavět další paskvil jako je D35 u Olomouce, D7 a D4 u Prahy atd…
Zvlášť když je tam varianta prodloužení k hranicím s PL. Nebo se bude o pár km vedle stavět další 4pruh?
Tyhle useky byly planovany dlouho predtim, nez Polaci oznamili plany na dalnici na jejich strane hranic, i kdyz plany na dalnici Wroclaw – Viden tady byly u od Hitlera.
Problem je v kazdym pripade ze priprava dopravnich staveb u nas trva klidne nekolik desetileti, i kdyz se to v posledni dobe trochu lepsi.
Kategorie S21,5/110 je naprosto dostačující a adekvátní významu této silnice, a to i v případě že bude na Postřelmov trasováno spojení s polskou S8.. Tady nikdy nebude intenzita, která by vyžadovala plnohodnotnou dálnici (jsou tu samozřejmě výjimky se slabším provozem, jako třeba D6). Ostatně poláci silně zvažují že S8 z Klodzka na hranice bude ve střídavém třípruhu, což by dávalo smysl i na naší straně až k Postřelmovu…
Novostavba? Stavba Mohelnice-Šumperk se vleče už snad 30 let a pořád dva úseky chybí. Začalo se obchvaty obcí a lidi tenkrát ani nechápali, proč mají za vsí takovou dálnici, když se to na konci obce napojuje do staré jedničky, případně do dvouproudé přeložky. Někteří, co mají zásluhy na prvních úsecích, už ani nežijí. Když se projednával na obecním zastupitelstvu obchvat Bludova, tak jsem tam byl osobně…. a to už tam 22 let nebydlím a obchvat zprovoznili před dvěma roky.
Doufejme že v Šumperku nebude konec. Minimálně obchvat by byl potřeba jak sůl.
16 let stará dokumentace ke třem variantám, variantu 1 blokují Dolní Studénky
https://www.hbh.cz/en/projects/detail-en/oznamenie-eia-prelozka-cesty-i19-obratan-kamen-obchvaty-cast-kamen-obchvat-km-6980-103/
info z odkazu už bude dost starší. Mj. Dolní Studénky se Šumperkem podepsali memorandum o společném postupu při obchvatu Šumperka, takže problém je už zase trochu jinde 🙂
A obchvaty Zábřeha a Šumperka mají nějaký výhled?
Zábřeh zhruba stejně, 2027, aspoň to zatím tvrdí, Šumperk někdy v daleké budoucnosti.
Šumperk by bodnul až do Petrova. Klidně dvoupruh, ale za městem.
Tragédií bylo, že když se v 80. letech minulého století stavěl průtah Šumperkem, nepostavil se rovnou kolem dokola a vymyslel se nesmyslný úsek kolem nádraží, dnes s celkem pěti semafory za sebou. Už tehdy se uvažovalo o lepším řešení ale i tenkrát nebyly peníze.
U Šumperka velké diskuze o tom, kudy to povede. Hlavně „ne za mým dvorkem“. Takže česká klasika.
Dobrá zpráva. Jen tak dál a hezky až za Šumperk.
Tady čtyři pruhy nejsou problém ale z Mladé Boleslavi na Jičín to stále nepochopitelných důvodů problém je a přitom tam je větší provoz
nojo Morava, tam to jde snáz
v Čechách je zase staví D6, která i po dokončení nebude mít nikdy mezi KV a Jesenickou křižovatkou (I/27) více jak 15tis. voz/den a to tomu ještě hodně fandím…
No a v čem je problém?
Že i v Čechách se někde staví dálnice hodně velkoryse.
Jako dálnice je dálnice. Neznám velkorysou nebo nevelkorysou. Na D6 je použita ta nejzákladnější kategorie.
D11 z Trutnova do Polska se staví jen v úzké kategorii D21,5/110 a bude také označeno jako dálnice a nevidím v tom nejmenší problém, ostatně stejně tak se plánovala i D6 od Bošova do KV, ale někdo si nakonec vydupal plnohodnotnou D26,0/130, tj. parametry stejnou s drtivou většinou nově stavěných dálnic v ČR.
Tady jsme na Moravě.
D7 před Chomutovem totéž.
Přesně, přitom úseky, které by to potřebovaly jak sůl už teď, se teprve teď staví (zejména Knovíz – Slaný/západ, ten měl být už alespoň součástí I/16 Slaný-Velvary, protože nyní je naprosto přetížen), ale zaplať pánbůh za to. Ta D6 má alespoň nějakou vizi, že se možná v budoucnu napojí na německou síť, D7 má dopravně smysl jen po Louny západ, ale holt se slíbila Nexenu…
No, D7 ale ve smeru na Prahu obsluhuje pomerne lidnate uzemi od Klasterce az treba po Bilinu, plus tranzit pres Horu Sv. Sebestiana sice neni velky, ale ani zanedbatelny.
Oproti tomu D6 fakt vede uzemim nikoho.
Na Moravě řádí to strašidlo, a nejmenuje se Jožin, ale Patrik.
Kudy jezídme, tak něco blokuje.
Prostě čeká na mafiánské výpalné.
Na Ostravsku nestraší, tam mu to dovedou vysvětlit neúředně.
v úseku Mohelnice-Šumperk je dle sčítání prakticky stejný provoz jak MB – Jičín vyjma krátkého příměstského úseku MB-Židněves, kde stejně velká část místní dopravy zůstane i po výstavbě přeložky do Martinic…
O 2+2 na trase Jičín-MB se vzhledem k intenzitám již pomalu začíná mluvit, ale na rozdíl od I/44 je zde jednak očekávatelný značný odpor místních proti stavbě a druhak je zde v běhu silně konkurenční projekt 2+1 Turnov-Úlibice. Kromě toho, že MB-Martinovice mělo být jednoznačně 2+2, se tak ŘSD bohužel tento směr pokouší znehodnotiti i pomocí budoucí okružní křižovatky Úlibice, která se kvůli napojení obce o pár barácích postaví do cesty 15000+ vozidlům na 2+2 a MÚK obchvatu Jičína, jen to bude proti současnému stavu turbo.
Co třeba homogenizace silničního tahu?
Pokud by toto měli hotové dřív než PPP část D35, jak to napojí na 35ku, nějaký provizorní úsek? Ale to se pak okolo budou motat stavební stroje při stavbě MÚK Mohelnice?
Určitě by to neleželo ladem déle než D49.
Předpokládám, že ten kousek D35 s křižovatkou by udělali přednostně, kdyby měla být I/44 hotová dřív.
tato stavba se koordinuje s D35, pokud by mělo dojít k dalším odkladům zahájení D35, tak se nepochybně odloží i tato I/44, ale jinak kdyby došlo k problémům až během výstavby D35 (např. kvůli tunelům) tak bude přednostně zprovozněna v termínu MÚK D35xI/44 pomocí které bude napojena i současná I/35…
Ano, MÚK jakožto více méně pozemní stavba bude hotová určitě dříve, než tunely. Ale i tak si bohužel nemálo počkáme. Škoda, že ta MÚK není samostatná stavba nebo případně nějaké provizorium dokonce jako součást stavby I/44 – mohlo to celé už 10 let stát.
Jestli /až budou peníze tak už asi d35 bude…ta v rámci PPP ucucává ročně méně, za to o dost déle
Pokud začínají v r. 27, tedy o rok později než „údajně“ začne D35, tak by to mohlo vyjít na současné otevření. Dá se také zvolit podobné řešení jako u stavby obchvatu Královce na D11, kde tento úsek dělají přednostně. Tady by to mělo logiku.
No D35 v roce 2026… tak možná listopad/prosinec, ale i to by bylo nečekaně brzo…
Víc takových zpráv 🙂