posily_do_teamu

Čtyřproudý obchvat Úval chce postavit pět firem. Ceny klesly až na 62 procent odhadu

Vizualizace silnice I/12 Běchovice - Úvaly. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/12 Běchovice - Úvaly. Foto: ŘSD

Nejnižší nabídku na výpadovku z Prahy směrem na Kolín podala Skanska. Stavět by se mělo začít v létě.

Ve středu dopoledne vypršel termín pro podávání nabídek do tendru na zhotovitele čtyřproudé, 12,6 kilometru dlouhé přeložky silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly.

Se zahájením stavby Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) počítá v druhé polovině roku.

Dálniční přeložka silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly. Zdroj: ŘSD

Dálniční přeložka silnice I/12 mezi Běchovicemi a Úvaly. Zdroj: ŘSD

Veřejné soutěže se podle mluvčího ŘSD Jiřího Veselého účastní celkem pět subjektů, které podaly nabídky v rozmezí od 3,78 do 4,59 miliardy Kč bez DPH. Cena stavby odhadnutá projektantem činí 6,15 miliardy Kč bez DPH.

Nejnižší nabídku podala podle Veselého společnost Skanska. Je ve výši 62 procent předpokládané ceny stavby. Opět se tak potvrzuje, že v soutěžích ŘSD s více uchazeči se daří dosahovat výrazně nižších nabídkových cen, než činí odhady. K těm se ze zmíněných nabídek ani jedna výrazněji nepřiblížila, i ta nejdražší byla třetinu pod odhadem.

Tento trend výrazně kontrastuje s tendry vyhlašovanými Správou železnic, kde se někdy objevuje jen jeden zájemce a cena se příliš neliší od té určené maximální.

Stát řeší vysoké ceny u železničních staveb. Porovnává úroveň v tuzemsku se zahraničím

Hodnotící komise teď u I/12 kromě jednotlivých cenových nabídek posuzuje i reference do tendru přihlášených účastníků.

Přípravy čtyřproudé výpadovky na východě Prahy míří do finále. Stavba za šest miliard začne v létě

Předpokládáme, že bychom přeložku začali stavět v létě. Tato stavba je naplánovaná na 30 měsíců, což směřuje k tomu, abychom ji na konci roku 2027 zprovoznili společně s novým úsekem dálnice D0 mezi Běchovicemi a dálnicí D1,“ řekl generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Stavba I/12 Běchovice–Úvaly řeší vybudování kapacitního obchvatu pražských městských částí Běchovice, Újezd nad Lesy a města Úvaly. Navazuje přímo na stavbu Pražského okruhu „D0 511 Běchovice–D1“, která byla zahájena loni v prosinci.

Křižovatka Dubeč. Foto: ŘSD

Křižovatka Dubeč. Foto: ŘSD

Díky přeložce, jejíž součástí bude mimo jiné 6 mostů a 15 nadjezdů, dojde především k odstranění zdlouhavého průjezdu městskými částmi Praha-Běchovice, Újezd nad Lesy a městem Úvaly. Zároveň dojde k odklonění veškeré tranzitní, meziměstské a příměstské dopravy, která v těchto místech dosahuje intenzity až 12 tisíc vozidel denně, na novou kapacitní komunikaci.

Silnice I/12 ve své nové trase o celkové délce 12 640 metrů prochází územím hlavního města z 44 % a Středočeským krajem z 56 % délky trasy, resp. jeho dvěma okresy – Praha-východ a Kolín. V trase budoucí přeložky nyní probíhá záchranný archeologický výzkum, který je hotový přibližně z 15 procent. Aktuálně je pozornost archeologů soustředěna poblíž městské části Praha – Koloděje.

Na západním konci bude I/12 prostřednictvím mimoúrovňové křižovatky Dubeč navazovat na současnou Štěrboholskou radiálu. Stejná MÚK stavbu protne i s Pražským okruhem, a to jak s jeho existují částí směrem na sever k dálnicím D8 a D10, tak i s nově budovaným úsekem na jih směrem k D1.

Záchranný archeologický výzkum v trase budoucí přeložky silnice I/12 mezi Běchovicemi a městem Úvaly. Foto: ŘSDZáchranný archeologický výzkum v trase budoucí přeložky silnice I/12 mezi Běchovicemi a městem Úvaly. Foto: ŘSDZemní práce na dálničním obchvatu Běchovic, Újezdu nad Lesy a Úval na silnici I/12. Foto: ŘSDVizualizace křižovatky Dubeč. Foto: ŘSDVizualizace křižovatky Pražského okruhu u Běchovic. Foto: ŘSDVizualizace silnice I/12 Běchovice - Úvaly. Foto: ŘSD
Tagy I/12 Běchovice - Úvaly Ředitelství silnic a dálnic Skanska tendr
24 komentářů