Čtyři zranění po střetnutí vlaku s nákladním automobilem na přejezdu v Hrušové na Orlickoústecku
Nehoda na přejezdu v Hrušové. Zdroj: Hasiči SŽ

K nehodě došlo na přejezdu chraněném pouze výstražnými kříži.

K nehodě došlo na přejezdu chraněném pouze výstražnými kříži.
Do neděle 14.12.byl provoz na této trati provozován podle předpisu D3.Od neděle se zde jezdí dle D1
Nebo se taky dá říct že do neděle byla cca 2 měsíce výluka a vlaky tam nejezdily
ČD pořizují nová železniční vozidla a nějak často je kvůli násilným poškozením odepisují.Pak mají být v zisku.Oni zdražením jízdného si ztráty na úkor cestujících zmírní.
Vidíte, já jsem doteď myslel, že v tomto případě škoda jde z povinného ručení silničního vozidla.
Ehm, tento motorák byl vyroben v roce 1997… a i ty jiné RS1 pořízené jako nové už jezdí 14 let. Čím tam mají ČD jezdit, aby to zároveň splňovalo požadavky objednatele?
Nehoda. Na přejedu s kříži. Pčínina jasná, náklaďák neměl ETCS L1 Limited Supervision. Nřídil bych okamžitě zavést výhradní provoz ETCS pro stavební mechanizaci poblíž tratí, nebylo by od věci i jinde. Nějakých 20 mega na Tatru je pro bohaté stavební firmy brnkačka. Na balízy ze strany silnice jistě zdroje jsou. Dosti legrace: k čemu je na kozí lokálce do Litomyšle ETCS, když tam pendluje motorák, co se může potkat tak sám se sebou, až na nějaký občasný Mn v Mýtě do Kovošrotu. Vyhozené peníze za ETCS, když nám bezpečnost provozu ohrozí hlavně silnice … Raději jsem si ověřil, co říkal… Číst vice »
No já vám nevím, ale ten náklaďák stojí na něčem, co rozhodně nevypadá jako silnice. Dost možná bojujete proti ZPF či neplodným půdám.
Fotek je odtamtud málo, ale většinou vlak odtáhne auto dál mimo přejezd. Ale i kdyby tomu přesně tak nebylo, tak vlivem silniční dopravy na železniční provoz za odpovědní činitelé zabývají hlavně v případech, kdy se za přemrštěné peníze někde nainstalují závory a přijede televize, u přejezdů s kříži se jen konstatuje, že je tam pouze občasný provoz a jaksi nestojí za to se tím zabývat. V vlastní zkušenost se stavbou dálnice u kolejí mám bohaté zkušednosti – třeba montážní lávka visící z rozestavěného mostu do profilu. Teprve když se podařilo sehnat stavbyvedoucího a přivléct ho na místo, tak pochopil, že… Číst vice »
Vzal ho na zadek a zastavil doslova na několika metrech. Dokonce náklaďák ani neotočil okolo předních náprav. Fak to vypadá na špatné parkování.
PS: Být to tramvajová trať, tak je na vině tramvaják, že to neubrzdil před překážkou.
Protože tramvajová doprava se řídí narozdíl od železniční hlavně rozhledem…
Fotografie působí spíše dojmem, jako by nešlo o střetnutí na přejezdu, ale s automobilem na staveništi (D35) zasahujícím do průjezdného profilu. Mohl by někdo z diskutujících, kdo ví něco konkrétního, okomentovat? Jinak podle polohy elektrického vedení tipuji na blízkost přejezdu P5175 u hřbitova.
Na druhé fotce je vidět bednění vysoko nad tratí. Asi jste to trefil a nebude to nehoda na přejezdu.
Staveniště nikdy nezasahuje do provozované dopravní cesty. Zasahovat do ní může ten náklaďák, který tam ovšem nemá co dělat.
„Staveniště nikdy nezasahuje do provozované dopravní cesty.“ Ako je to poom, pokiaľ sa musí napr. pri stavbe pilierov mosta zasahovať do prejazdného prierezu, pri čom sa pracuje vo vlakových prestávkach a pri prejazde vlaku sa práca preruší a prejazdný profil uvoľní.
Nemá, ale stalo se. Občas je to pracovní stroj, občas je to ukolejňovací tyč … v nejhorším pak jiný vlak.
Utekla mi nejednoznačná formulace, nenapadlo mě, že si někdo přiřadí „zasahujícím“ ne k automobilu, ale ke staveništi.
Mě spíš irituje to „Ústeckoorlicko“. Lépe by vypadalo napsat „v okresu Ústí nad Orlicí“, protože od Ústí nad Orlicí je to poměrně daleko. Pokud se chce název regionu, tak by bylo asi lepší napsat „u Vysokého Mýta“, příp. „u Litomyšle“.
Litomyšlsko
Právě jsem si zlomil jazyk 👍
Hrušová patří pod Mejto, Cerekvice pod Litomyšl. Takže Vysokomýtsko. Ale přiznávám, jsem trochu zaujatej…
To by vás iritovat mohlo, kdyby to tam napsané bylo, protože by to bylo pravopisně špatně. Ale v článku je použit správný tvar „Orlickoústecko“ 🙂
3 z vlaku … fira, stiplistek a jeden cestujici?
To prodlouzeni do Litomysle by se fakt melo spise zrusit
Dle jinych informací bylo ve vlaku 13 cestujících.
celkem čtyři ZRANĚNÉ, z toho tři z vlaku. Bože, do čehos to duši dal.
Neodbavuji se v tomhle vlaku cestující sami?
Ne byla tam četa.
Ne.
Podepisuji.
Tady to byl sice přejezd bez světel, ale většina takových karambolů je na přejezdech se světly. Udělal bych to jako v Polsku – tam je mnohem, ale mnohem větší prodleva mezi začátkem blikání červené (a sklopením závor) a příjezdem vlaku, klidně i několik minut. Na tohle se vymlouval i ten Polák ze Studénky, že myslel že ho obsluha uvidí. Tam prostě neznají jak u nás, že se závory sklopí a vlak přijede za deset sekund. Udělal bych, že v okamžiku konce předzváněcí doby musí být vlak minimálně zábrzdnou vzdálenost daleko, a pokud přejezd vyhodnotí že je něco v nepořádku (rozpoznat… Číst vice »
Jde vidět, že máš přehled o Polsku. Akorát že vůbec… Závory jdou dolů v Polsku hodně dopředu jen tam, kde je obsluha na místě, ale i tam se čím dál víc rozšiřují přejezdy fungující bez obsluhy (naštěstí) a tam běžně vidím z kabiny, že se závory teprve zavírají a to jsem od přejezdu na vzdálenost rozhodně menší, než zábrzdnou. A že by snad v Polsku bylo nějak méně nehod na přejezdech kvůli tomu, že tam závory padají dřív, tak to ani omylem…
A tak kde jezdí vlaky velmi často, jsou závory zavřené již teď i 5,7 min v kuse minutu se otevrou a znova. Po vašem návrhu se neotevřou 10 15 min? To budou kolony u prejezdu
S touhle logikou by mohly být přejezdy na tratích typu Praha – Kolín nebo Praha – Beroun rovnou zavřené celý den a otvíraly by se jen v noci….
No určitě,jen možná šikovnější jsou mimoúrovňová kříženi.
To už by tam závory mohli zadělat rovnou napevno.
Předzváněcí doba a stažené záory. Jak tohle zajistí lepší rozhled na přejezdu s kříži?
Rychlostníkem se sníží vlaku rachlost na 10 – 30 km/hod. A stejně se najdou exoti za volantem, kteří si myslí, že to ještě vyjde.
Naopak, je-li rychlost snížena na 10-30 km/h, tak ti exoti za volantem na to spoléhají a s o to větším klidem na přejezd vjedou, i když je vlak v dohledu. Známý je. Z mnoha lokálek. Mně to přece na přejezdu nemůže chcípnout…
Chcípnutí motoru na přejezdu či jiné uvíznutí bude nemilé, ikdyž se vlak objeví v dohledu až potom. Obvykle není rozhled na to, aby fíra zastavil včas …
Bystřička/Jablůnka: Fíra měl rozkaz na dva přejezdy v Jablůnce, na ten další na Bystřičce už ne.