Čtyři západoevropští dopravci křísí noční vlaky, dohodli se na nových dálkových linkách
Deutsche Bahn přitom ještě před pár lety razila přesně opačnou politiku a vlaky rušila.
Státní železniční dopravci Německa, Rakouska, Francie a Švýcarska chtějí v příštích letech výrazně posílit síť nočních spacích vlaků napříč západní Evropou. Dnes oznámili spuštění několika nových linek na příští léta.
„Posílení sítě nočních vlaků je důležitým milníkem na cestě k cílům Evropské unie v oblasti klimatu,“ uvedla v tiskové zprávě Deutsche Bahn. Nové linky pod zavedenou obchodní značkou Rakouských spolkových drah (ÖBB) Nightjet mají v příštích letech propojit 13 evropských metropolí. Do spolupráce jsou zapojeny ještě Švýcarské spolkové dráhy (SBB) a francouzské dráhy SNCF.
Byla to přitom právě Deutsche Bahn (spolu se SNCF), která ještě před několika lety razila přesně opačnou politiku. V nočních vlacích neviděla budoucnost a po zásadní redukci v prosinci 2015 je o rok později fakticky zrušila. Nad vodou je drželi hlavně Rakušané.
Na německou redukci doplatily tehdy i České dráhy a jejich cestující. Součástí zrušeného systému nočních vlaků City Night Line (CNL) byly také dva spoje z Prahy, které zajišťovaly noční dopravu do Curychu a do Kolína nad Rýnem. Druhý spoj jezdil dříve až do Amsterdamu i do Kodaně. Přímý vagon do Curychu České dráhy nakonec zachovaly přesměrováním přes jižní Čechy a Linec.
Noční spojení současná a plánovaná. Pramen: Deutsche Bahn
Nově plánované linky Nightjet (pramen DB):
Prosinec 2021: Vídeň – Mnichov – Paříž a Curych – Kolín nad Rýnem – Amsterdam
Prosinec 2023: Vídeň/Berlín – Brusel/Paříž
Prosinec 2024: Curych – Barcelona