Čtyři vagóny přes hranice a ceny od 742 Kč. České dráhy začaly prodávat jízdenky na přímý vlak k Baltu
Stanice Wrocław Główny. Foto: Jan Sůra / Zdopravy.cz
Na většině polského území má být řazen jídelní vůz.
Na většině polského území má být řazen jídelní vůz.
To je fajn, ale preferuji Hamburk nad Gdyni a Gdanskem.
děkujeme za informaci
No jsem na to hodně zvědavý, 22. 12. Jedu EC 264 a 27. 12. Jedu IC 264, tkaj sem na to zvědavej, jako těch 27 minut ve Vratislavi bude zajíamvých, mne jen mrzí, že jídelní vůz nepojede celou trasu a že bude polský, toho se trochu děsím, ale uvidíme. Jinak s včasnou jízdenkou jsem se ZTP koupil tam i zpět za 1380 Kč, což je jako dobré na trasu Pardubice – Gdaňsk, tak uvidíme, uvidíme, jsem na to zvědavej, akorát projíždět kolem továrny Pesy se mi hnusí, naštěstí budu jen projíždět.
Jsem na to hodně zvědavý. Možná se mi podaří přemluvit manželku a příští rok od nás z jižní Moravy pojedem k Baltu místo „normálně“ přes Ostravu přes Prahu. 😊 Balt v Polsku je fakt super. Letos jsme byli už potřetí a příští rok to nebude jinak. A ty ceny! Normální a přiměřené. Krásný a moderní apartmán v Helu za v přepočtu 1200 Kč za noc, to je přece pohoda. A nemusíme být pořád jenom vyvalení u moře, sedneme ráno na vlak a popojedem zpět do Trojměstí a tam je vždycky co vidět a zažít. K večeru se vrátíme zpět do… Číst vice »
Proč ne 👍Je tam krásně 🙂
Tak to doporucuji jeste navstivit severni Nemecko, to je zas o uroven vys a je to tam paradni. Hamburk, Lubeck, Rostock, ostrov Sylt na paradni plaze.
Pro lobotomy nebo fanoušky vlaků je to v pohodě, ale do Gdaňsku je dobré spojení letadlem z Prahy. V září jsme tam byli. Cesta hodinu a kousek, vlak nemá nárok konkurovat.
Gdaňsk je nádherné město, opravdu doporučuji.
A ono je podmínka jet tím vlakem vždy z Prahy a vždy do Gdaňsku? Ono jsou také města mezi tím a těm to letadlo z Prahy do Gdaňsku moc nepomůže.
Od toho jsou osobáky :):(
Asi tak nějak, já jsem třeba vděční za to že to bude jezdit přímo z pardubic, jediné co mě na tom mrzí je že nebude klasický český jídelní vůz a budeš se připojovat až ve Vratislavi.
lůžkovy vagon z Prahy ..viz: https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=EC&cislo=264&nazev=Baltic%20Express&rok=2025
co znamena .. podle potřeby ?
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=%C4%8CD&kategorie=%C4%8CD:EC&cislo=%C4%8CD:460|PKPIC:460/65006/7&rok=2025#v4115
https://www.vagonweb.cz/razeni/vlak.php?zeme=PKPIC&kategorie=PKPIC:IC&cislo=PKPIC:461/56006/7|%C4%8CD:461&rok=2025
Něco tak strašně stupidního, přes celý den,a pomalý můžou vymyslet jen postkomunistické státy.
Tak jsme si kopli a teď co navrhujeme?
Možná něco uteklo, ale netušil jsem, že Rakousko a Švýcarsko jsou postkomunistické státy, když provozují railjety mezi Vídní a Curychem (jízdní doba zhruba osm hodin a dvacet minut).
No jo, ale tady to je devět hodin a tři minuty. Chápete ten rozdíl?!? 😃
Na 4 vagóny z Prahy do Wroclawi by úplně stačila 162/362. Vectron je tady zbytečný luxus.
Na to bych teda nesázel.
Já ho hned využiji před Vánocemi, že se chystám do Vratislavi z Kolína na adventní trhy. Vratislav je krásné město nejen během adventních trhů takže určitě to spojení využiji přes léto. Konečně rozumné spojení a docela rychlé a bezstarostné.
Pojedete do Wroclawi na adventní trhy ???
to je to tak zvláštní?
Takže můžu počítat s tím, že ty časy u vlaků (včetně regionální dopravy), co mi aplikace ČD při zadání data po 15. 12. 2024 ukazuje, odpovídají konečné verzi jízdního řádu na roky 2024/2025? Na webu spržel ještě „hotovou“ verzi nových jízdních řádů nevidím.
4 x denně 4 vozy, skutečně efektivní využívání dopravní cesty, na místo 2x denně a např. 8 -10 vagónů, Celý projekt je k smíchu , hlavně délkou cestovní doby, ale přeji našim nadšencům pěkné koupání na Baltu, mohou se tam jet koupat např. celé vánoční prázdniny, do té doby mohou strávit ve vlaku hlavně víkendy. Cestování do Polska Zdar !!!!!
A nebylo by lepší 1x denně 16-20 vagónů? :facepalm:
To je model Ukrajina, ale tam těch 16-20 vozů jsou prakticky všechny spací, jezdí to přes noc a využívané to je dost. Jenže z tolika vozů bychom u nás sestavili maximálně jeden spací vlak za den na celou republiku.
Mam takovy pocit, ze i tam tech vlaku za den pojede vic a kapacitne to vychazi +- stejne jako vlaky v CR (spaci vagon ma vyrazne nizsi kapacitu nez treba klasicky kupecko/velkoprostor)
ted jsem se podival na stranky jejich drah a vidim, ze treba Kiev-Lvov jede 12 vlaku v pracovni dny a 7 o vikendu (i kdyz ty jejich stranky jsou hodne matouci)
Nejen na Ukrajině. Ale v prakticky všech rozhlehlejsich státech byv SSSR.
Jenže Praha-Ostrava se nejezdí 6 hodin, aby se člověk vyspal. Po reko už se to jezdí pod 3,5 hodiny a tím pádem spací vlak netřeba.
Ukrajina je „trošičku“ větší.
Nebuďte troškař. Jednou týdne 140 vozů!
To je ne moc dobrá odpověď. Já jsem to myslel vážně, jako reálnou námitku, vy to zesměšňujete, asi všichni víme, že to záleží také na délce nástupiště. přitom jsem běžně cestoval vlaky, které měly 15 vagónů bez problémů, ale to pak nemúže stát v nějakých zapadákovech.
Kolik úsilí jste musel vynaložit a jak dlouho vám trvalo, než jste se k tak nesmyslnému výlevu dopracoval?
Ta vaše připomínka jízdního řádu z dob bolševika, kdy mezi Prahou a třeba Zvolenem jel jeden pár dlouhých přímých vlaků ve dnš a jeden v noci už je naštěsí jen „mementem mori“, a lze snad akceptovat jen tu kritiku příliš krátké soupravy pro úsek mezi Prahou a Lichkovem, kde by vozů asi bylo třeba víc (když přibude i nějaká nová mezistátní frekvence, která tudy zatím nejezdí).
V plánu je od dalšího GVD přidání ARmpee829, které bude jezdit jako dvojka v celé trase.
Nebuďte sprostý, já tady nikoho neurážím, jen píšu, že je daleko efektivnější když při stejné kapacitě pojede dvakrát denně 8 vagónů. A nepleťte do všeho bolševika.
Myslím, že moje stanovisko je naprosto jasné a užitečné.
Vaše zcela neefektivní.
At se udela cokoliv, vzdy se u nas najde nekdo, kdo rekne, ze je to na drek. Ba co vice, vetsinou jsou alespon dva. A jeden tvrdi, ze to je moc vozu a druhy zase malo vozu.
Inu, ceske specifikum.
Aby se clovek z toho nezblaznil, pomuze jedine. Tyto kverulanty s malo kyselym kyselem ignorovat
Tak proč píšete, když je třeba ignorovat. Já myslím, že je to úplně jasné, když při stejné kapacitě cestujících denně, pojedou jen dva vlaky, je to efektivnější. Pokud to musí stát v dírách, kde se na nástupiště nevejde ani 8 vagónů, to je mi líto.
Není lepší začít s menší kapacitou a pak dle úspěšnosti ji u vybraných obratů navýšit? Si představte, že by tam od začátku dali těch vašich 8 vozů a ten vlak jezdil poloprázdný. To byste hned štěkal jak špaček, jak se plýtvá kapacitou vozů a proč nejsou nasazeny tam a tam, když tam chybí. A rotace 2x denně by opravdu byl trhák.
Bože, jde o stejnou denní kapacitu.
Naprosto souhlasím, to je taky důvod proč se schválně ty další vozy připojí až v Polsku a navíc je otázka toho kolik vozu by se vešlo na nástupiště v úseku od ústí nad orlicí po Vratislav a jak říkám, jediná škoda je že tam není ten jídelní vůz, ale naprosto souhlasím s tím že je lepší teď pustit ty spoje se 4 vozy a ta skladba vozu se může kdykoliv změnit.
No čtyři páry vlaků denně rozhodně je efektivnější využití dopravní cesty, než dva náhodné výstřely, které by zákazníkům dávaly výrazně menší flexibilitu.
Čekal bych, že tohle absurdní myšlení, kdy se cestující považuje za substrát, už máme dávno za sebou.
Hlavní problém s kapacitou dopravní cesty je na koridoru, tedy Ústí nad Orlicí – Praha. Tam je skutečně 4-vozová souprava poměrně nevhodná. Škoda, že vlaky neposunou na odjezdu z Prahy o chvíli později a nespojí to do jedné soupravy s R18. To by se pořád hezky vešlo na všechna nástupiště a ušetřilo by to nějaký prostor na vytíženém koridoru. Jen by se hůř řešil opačný směr (spojování souprav) v případě, že by jedna z půlek chytla větší zpoždění.
Co se týče kapacity dál po českém území, tak je to v zásadě náhrada za dvouvozový spěšnák na trati, kde jezdí samé dvouvozové jednotky, takže se jedná rozhodně o nadprůměrně využití traťové kapacity. Jen škoda, že na přestup na Sp ve směru Hanušovice je 18 minut, to trošku boří koncept enormně rychlého spojení do těchto končin.
Ne že by 4x denně nebylo na takovou cestu dost. Ale je to prakticky spěšňák. Takže tam by možná bylo lepší kdyby jezdil 8x nebo i víckrát denně (třeba po 2 hodinách). Napočítal jsem 28 zastávek (i u toho nočního), to je na 9-10 hodin jízdy trochu moc na můj vkus. I když přímé spojení to se cení i s tolika zastávkama. Popravdě Balt mě tolik nezajímá, je moc studený, tam se jezdilo dřív, když se nedalo dostat jinam než do NDR nebo PLR. Mám radši Itálii, kam se dá docela dobře z Prahy a Brna (a dalších stanic po… Číst vice »
V rezervačním systému je vidět i změna na linkách R20 a R9. Zejména na té druhé jistě všichni „ocení“ odchod Bpee/Bee a nahrazením Bee273.
A nevíme i kam Bpee odchází?
Část do ČB, mají jezdit po jednom kusu na R11.
Část jde také na R20 (Labe)
R9 je vysoutěžená, takže není proč už se snažit.
Z dlouhodobého hlediska je. Alespoň na konci ukázat, že i zde se alespoň trochu myslelo na cestující.
Není. Veřejné mínění je v procesu výběru nového dopravce zcela irelevantní.
Ano, na poslední vlak nasadit Railjet a po sociálních sítích rozhodit propagandu: Co mohlo jezdit, kdyby hloupý… jančurou ovládaný stát …
Mohli by třeba trochu ukázat, že jim na cestujících záleží. A ne před koncem smlouvy poslat všechny lepší vozy (nebo jednotky) jinam. To se pak mnozí oprávněně domnívají, že nebýt konkurence a soutěží, tak dodnes jezdíme převážně v Bčkách
Těch “lepších” vozů zase není tolik, aby se hrálo na to, že nám/jim na cestujících záleží. Výběrko na R20 bude jako jedno z posledních, takže ministerská objednávka chtěla něco lepšího sem. Vysočina, pokud RJ splní to co má, bude stejně s úrovní někde jinde, než to co tam jezdí teď, takže cokoliv tam ukazovat asi stejně nemá význam. Je to kruté, ale je to tak.
Ale jim na cestujících fakt nezáleží, hlavně v objednávce. A nemyslím to nijak útočně, je to prostě realita.
Jak píše Vesper, veřejné mínění stejně výsledek soutěže neovlivní, takže ČD to může být úplně jedno. Ústecký kraj budiž dalším důkazem.
Tak je potřeba si zvyknout na standardy žlutého cirkusu
Podle rezervačního systému to vypadá spíše na Bee272 (tedy bude možné jet ve dvojce na sólo sedačce, to je asi jedno moje subjektivní pozitivum) a na pozici 366 Bdtee276. Downgrade to je rozhodně. V létě to bude labůžo. 🫤
Nevíte někdo, proč Bee 273 už skoro nejezdí, když jsou stále nasazovány mnohem méně pohodlné B 249?
Máte pravdu. Jde o 272. Upsal jsem se.
Je to jednoduché, Brno si prohodí vozy s Děčínem.
Jedno pozitivní pro R9 je, ty hnusný humusoidní vozy nahradí „dočasně“ čisté děčínské a na severu si budou muset brněnský hnusy dát do pucu.
R20 bude mít kmenovou soupravu bez posil Aee, Bds, Bee a 2* Bpee. Na to se budou nabalovat Bee jako 6.vůz a Béčka jako 7. a 8. dle posil.
Zkusil jsem dnes objednat listky na trasu Kolin-Wroclav, prvni trida nejde v appce ceskych drah. V appce PKP bylo mozno cestu prvni tridou zadat s cenou 4600 za zpatecni pro dva a dve deti, neslo tedy vybrat sedadlo, ale pri finalni obrazovce aplikace vyhlasila error. Takze zatim bohuzel.
V Polsku konkrétní místo vybrat nejde. Ono to nejde skoro nikde – ČD jsou v tomhle vyjímka.
Jde. Nedávno jsem to dělal. I v mobilu na webu.
Není právě rozdíl v tom, jestli kupuju jízdenku pro jednoho (pak konkrétní místo vybrat šlo) nebo pro víc lidí? Takhle to bylo asi před 6 lety když jsem naposledy použil Intercity eshop.
Plánky mají hlavně vlaky vedené jednotkou, pak EIC a klasická IC jak kdy…
PS: píšu ze vlastní zkušenosti, nic oficiálního
Tehdy šlo o vlaky TLK, mám za to že při koupi jízdenky jen pro sebe jsem si mohl vybrat vůz i místo (nevím jestli z plánku), ale když jsem to bral pro 2 osoby (kde byla jízdenka na osobu levnější), nemohl jsem si vybrat nic, takže nás to samozřejmě hodilo to vozu s 8místnými kupé.
Nakonec jsem koupil 2. tridu za 1700 zpatecni Kolin-Wroclav. Prvni trida je stejne kupe po 6 a to nemam rad, mam radsi openspace. Cestu tam pres aplikaci CD s vyberem mista, cestu zpatky nejdriv v PKP nalezeno cislo vagonu a cisla sedadel u stolku, potom zadano rucne v aplikaci CD. V aplikaci CD stoji listek polovinu ceny co v aplikaci PKP.
V létě to bylo u nočního vlaku Bohumín – Leba přesně obráceně. Polské ceny byly téměř poloviční…
Eshop DB i OBB u většiny vnitrostátních vlaku konkrétní místo vybrat umí. A v roce 2019 to umělý i Ukrajinské zeleznice.
Za 8 hodin 36 minut do Gdansku je dost slušný čas. Nejrychlejší Flix za 11 hodin 40 a je to bus. 😀
Tak ano, prosedět ve vlaku 8 hodin, který navíc pauzíruje na kdejakém nádraží, je skutečně úžasné trávení volného času, ale železničním nadšencům ZDAR !!! Pro ně není podstatný cíl , ale ta cesta . to je ten jejich požitek, už tomu začínám rozumět.
Zato 11 v buse je lepších, že jo?
Ne já vůbec nevím, proč bych na Balt do Polska měl jezdit, a ani nechápu lidi , co tam jezdí, tady to píšete, jako kdyby to bylo nějaké terno. Já jezdím do zemí, které mi přijdou turisticky i kulturně vyspělejší. A nejezdil jsem ani na
Zrovna Gdaňsk je nádherný, doporučuji navštívit 🙂
Navíc Vratislav, Poznaň nebo i Bydhošť jsou turisticky i kulturně vyspělé taky dost. Nevím proč všichni polemizují s tím, kolik lidí tím pojede jedině k moři.
Samozřejmě, pane, proč by Vaše excelence vůbec jezdila do tak ohavných destinací… Pěkně první třídou (ideálně zdarma) do turisticky a kulturně vyspělých zemí… Tudíž zřejmě do (řečeno slovy Karla Kryla) Mníšku pod Alpou (podstatně kratší vzdálenost a cca 6 hodin, pokud to tedy zrovna jede) či Innsbruck (cca stejný čas, navíc s přestupem v Linci)…? Anebo je pro Vaše Blahorodí spíš přijatelná bruselská no-go zóna Molenbeek či čarokrásné košické sídliště Luník IX….?
Tenhle tvůj blábol je ubohý.
Co se nelíbí tobě, líbí se jinému a naopak.
A naopak, to co se tedy líbí lidem, kteří jezdí do Polska, přijde většině lidí jako úplně k ničemu, Je to prostě pro určitý segment obyvatelstva, zřejmě zaměstnance drah.
Vidíte, já tam kdysi byl a byl jsem nadšený. V létě tam (někde poblíž Gdaňsku) strávila 14 dní jedna moje kamarádka se synem a líbilo se jim tam taky. Podobně loni na podzim si to tam užila jiná kamarádka s rodinou, pro kterou byl Gdaňsk a okolí splněný sen (a pak mi o tom nadšeně výpravěla).
Taky nechápu, jak tam může někdo jezdit a uvítal bych, kdyby se příliv turistů dále nezvyšoval, a všichni raději jeli do turisticky vyspělejší země. Najít volný plácek na baltské pláži aspoň 20 metrů od nejbližších lidí, to aby člověk šmatlal pískem pokaždé o něco déle a dále. Minule jsem šel od vstupu na pláž asi 20 minut, než byl kolem dostatek prostoru! Kdo to má snášet?
Vlastimile, copak ti Polsko udělalo? Nebo nějaká jiná nehoda?
Vám nějáký polák musel přebrat ženu, jinak si vaše příspěvky neumím vysvětlit 😀
Jo, takze nemam rad povidla a slivovici, takze vsechny svestky pokacet a zasazet treba merunky.
Tak takhle si jdete diskutovat nekam do hospody na ruzku, ale na 100% to odnesete rozbitym cumakem
Zmente dealera
Však vás nikdo nenutí tím jezdit, ale i regiojety k jadranu byly nacpané a ta kvalita úplně úžasná nebyla, takže to je očividně zájem
8 hodin 8 minut v autě (bez přestávky a provoz počítaný večer), nebo skoro 12 v autobusu je oboje určitě lepší…
Tím neříkám, že by nebylo lepší rychleji, ale pořád mi to nepřijde oproti autu tak strašné. Navíc proti tomu, co jsem jel minulý rok přes Varšavu (asi 12 hodin) je to určitě pokrok.
Podobná je přece jízdní doba vlakem z Prahy do Busapešti nebo do Košic a nepřipadá mi, že by těmi vlaky nikdo pro celou trasu běžně nevyužíval. A k tomu Baltu je to nejspíš na kilometry dál než jsou délky těch mnou zmíněných relací.
Věřím, že tuto informaci víte, ale pro jistotu vás mohu ujistit, že je vašim plným právem služeb tohoto nového vlakového spojení nevyužít 🙂 Pochybuji, že mezi cestujícími budou tvořit většinu železniční nadšenci, pouze na nich opravdu nejde stavět nabídku služeb. Navíc jde i o spojení pohraničí s většími městy ve vnitrozemí ať už ČR nebo Polska, není nutné jet celou trasu. Navážet se do budoucích cestujících není na místě.
Koukám dneska co postřeh, to perla. Vy jste dnes vstával p***lí napřed, že?
Hele, nespokojeny kralicku, co navrhujes jineho? Samolotem Praga-warszawa a pociagem do Gdansku?
Samolotem s mezipristanim to je 4-7 hodin z Prahy a stoji to zpatecni od 5 litru vys. To taky neni zadne terno a drazsi to je o dost.
Do Gdaňsku létá z Prahy Ryan. Občas za docela slušný peníze. Jen bohužel jen párkrát týdně.
V Polsku je vlak povinně místenkový, nebo jsou povinné místenky klasicky jen v úseku Lichkov – Miedzilesie?
V Polsku jsou všechny dálkové vlaky povinně místenkové. Dokonce i Rychlík Widmy z Bohumína do Gdyně je povinné místenkový.
Povinně místenkové jsou jen mezistátní vlaky a pendolina, ostatní ne
Povinně místenkové jsou i vlaky s ucelenou jednotkou, jinak máte pravdu – vlaky s klasickými vagóny povinně místenkové nejsou.
Ještě pořád? Já v létě stadlerem a povinně místenkový nebyl. Jednalo se o IC Lodz Kaliska – Szczecin, stejně tak Witkacy (Zakopane – Gdynia) byl bez povinné místenky
Máte pravdu, omlouvám se za dezinformaci. Od 9. 6. jsou povinně místenkové jenom vlaky vedené ucelenou jednotkou Pendolino a Dart, v ostatních je fakultativní (Flirt, ED74 a motorové jednotky).
Nic se neděje, já děkuji za dopřesnění 🙂
Aha, takže žádné lehátko v tom nočním,? Já už navnadil kamarádku, která jezdí s celou rodinou z Prahy do Katowic nebo kam a pak přes noc na sever k moři. A říkala, že s dětma je to přece jen trochu krkolomné a že asi začnou jezdit autem. A já jsem jí slíbil překvapení, který jim cestu významně usnadní. Tak nic.
Psal jsem to už pod minulým článkem. Lůžko by mělo být v sezóně, pokud jej PKP budou mít k dispozici.
Lůžko a vyhřívané moře jsou v ceně.
No zrovna ten noční směrem do Polska je pro výletníka celkem na houby – dojedete tam v 5:20 ráno a pak co.
Pak se rozední, dáte si kafe a koblihu a vyrazíte k moři.
To je odpověď jako kdbychyom v Evropě byli za krále klacka, ale jsme ve 21. století, tedy železnice ještě ne.
Snad Kladska… To je erudice. Nechcete tahnout trollit jinam?
To je pořekadlo, „za krále klacka“ jako něco hodně zaostalého. Mě češtinu učit nemusíte. Já tady netrolím, akorát poukazuji, že cestovní doba 8 hodin je pro civilizovaného člověka hodně otravná, a to stejné jsem psal i o cestování mezi Košicemi a Bratislavou, kde to je 5 hodin. A to stejné jsem si myslel i o Jančurově ušmudlaných vlacích na Jadran.Do takového vlaku bych ani nevstoupil. Fuj.
S tím učením češtiny to možná nutné bude… Pokud se král jmenoval Klacek, tak s velkým písmenem na začátku jména…
Díky.
„To je jak za krále Klacka“ nebo „To bylo ještě za krále Klacka“. Vyjadřujeme tak něco, co je buď zastaralé nebo se událo velmi dávno v době, kterou už nikdo nepamatuje. Kdo to ale byl ten král Klacek? A vládl vůbec někdy? Pochopitelně že nikoliv. Je to jen frazeologické sousloví, které je vzpomínkou na dobu, kdy bylo jedním z našich nejvýznamnějších měst Kladsko, kterému vládl český král. Nejedná se tedy o krále Klacka, ale krále Kladska. O to jsme vlivem historických událostí přišli v polovině 18. století a od roku 1945 připadlo na základě výsledků Jaltské konference Polsku
Díky, konečně se také neco dozvím, jiné mi dali jen1000 mínus, bez jediného slova.
Pak máte celý den k dispozici. 😁
sorry jako ale je trochu navonena bida….na nasem uzemi spojeni rychlostne i kapacitne odpovidajici vlaku Sp (chcete-li Zr nebo REX na Slovensku, mozna RE v Bavorsku….to mam vazne stravit ctyri hodiny ve spesnaku a pak doufat ze se to ve Wroclawi zazracne zmeni v radoby EC?
To je normální že dálkové vlaky staví častěji ve slabším úseku (kde není podobná rychlejší vrstva), které stanice byste chtěl projet? Ušetříme 15 minut a cestující spíš ztratíme.
cely ten koncept se mi zda pomyleny – jako ryzi turisticka dalkovina by sedly max dva pary vlaku cca 4x dvojka 1x jednicka + 1x hospoda v cele trase, v Polsku si pak muzou privesit co chteji a onen „slabsi usek“ pokud myslite UnO-Klodzko by mel projet zcela bez zastaveni…..a nemusely by se rusit vymetaci lokalni spoje pro dojizdejici do prace
Takže opravdu chcete ušetřit 15 minut ze 4 hodin a obětovat pohraničí, navíc to osekat na dva páry denně (super efektivní oběhy). Právě protože to nemá být žádná ryzí turistická dálkovina, plní to i rychlou meziregionální funkci. Na naší straně bývaly využívané Sp vlaky z Pardubic do Lichkova (Dušomír je zrušil), na polské straně se dnes z Vratislavi na jih dá dostat jen tím vymetákem, což je dost nešťastné.
Vy asi nerozumíte kapacitě dráhy. Vlak zabírá slot i pokud v těch místech nezastavuje. I kdyby to „profrčel“, tak se tam ten Leo nevejde, proto tam zastavovat musí, jinak bychom jim zhoršili obslužnost
Nicméně čtyři páry vlaků zaberou osm slotů, dva by zabraly čtyři. Navíc to šourání se od zastávky k zastávce není na dálkových cestách nic moc. Má-li to zastavovat ve všech v tom úseku…
Normální to dnes v Evropě není.
Jestli navoněná bída, o tom nechci spekulovat, ale hlavně je to pro celou tu oblast mezi Ústím nad Orlicí a Lichkovem konečně se zase dostat do/z ostatní civilizace jen s jízdenkou ČD (= s celým jejich sortimentem), a při pouze čtyřhodinovém intervalu z tohoto pohledu docela vyhovuje i jízdní řád: kdyby těch vlaků bylo 5 párů a ne jen čtyři a směr do Prahy byl o 2 hodiny posunutý, bylo by to samozřejmě ještě lepší, ale „nemusí pršet, jen když kape“ – spíš je otázkou, zda ty 4 vozy budou na našem území stačit.
No jízdní řád zklamání, ten praktický nepřípoj mezi Svitavou a Balticem bolí
Vždyť tam ten přípoj je. Ano, na přestup sice 4, resp. 5 minut, ale s takto “krátkými” přestupy se holt v ÚnO nějak funguje i dnes. 10 minut čekačka pak většinu běžných zpoždění pokryje.
Při 4h intervalu a nemožnosti cestovat Os i EC na jeden doklad je to sebevražda na takový přípoj spoléhat
Jenže tam nebudou běžná zpoždění, stačí v Česku když spadne trakční vedení, což je běžná věc. .
Vy jste mi taky běžný úkaz. Běžná zpoždění bývá i více než 5 minut, ale běžně se nám tu železnice nerozkládá
Tak kdyz spadne trakcni vedeni ve fakt blbem useku, jsou zpozdeni v radu hodin. To maji byt vsude cekacky na tyhle zpizdeni? Nebo vlaky radsi uplne zrusime?
Protoze kdyz by nejaky takovy Kocurek skocil pod vlak tak bude taky zpozdeni. A co s tim? Takze vlaky zrusime a Kocurek bude moct prudit jinde
Možno by nebolo úplne od veci do budúcna skôr upravit zastavovanie Railjetov. Namiesto CT im dat UO. Vznikli by tým spojenia cca 30 min cakania v UO z Viedne na Wroclaw a opačne. Lebo zavedením tohoto spojenia by mohol vyznam UO ako prestupneho uzlu zvýšiť.
To je myšlenka krásná, jen se obávám že se nádražáci budou své modly v ČT držet zuby nehty a toto je nenapadne
Nádražáci mezi objednateli? 🙂
I když rj si vlastně asi objednávají sami, mi dochází, pardon.
Začal prodávat…ale od kdy vyjede první vlak, to nenapsali…
15. prosince, v textu to máte.
Kde?
Předposlední odstavec 😂
No logicky od nového jízdního řádu.
I kdyby to v článku napsané nebylo – a ono je – tak je to jeden rychlý dotaz na Google.
Čekal jsem do Wroclawi ceny mírně nižší, než jsou teď třeba do o dost vzdálenějšího Krakowa a jsou naopak o pár desitikorun vyšší, ale ve srovnání se současnou nabídkou Flixbusu nebo Leoše je to pořád dost slušná cena.
Na ten vlak s odjezdem v 18:51 s příjezdem okolo 5 ráno do Gdyně, ve 23:34 zpátky do Prahy, tam by se celkem lehátkový/lůžkový vůz uživil, během letní sezóny určitě. Je to další promarněná příležitost.
Na těchto nočních spojích je s lůžkem počítáno.
Mělo by jít o polský vůz
v razení je uvedeno PKP IC lůžko z Prahy dle potřeby
ano mají ho v planovaném řazeni na wagonweb.cz … řazení dle potřeby, ale co to znamená ? Kdy bude řazen ?
Obávám se, že oba dopravci mají nedostatek těchto vozů
Ano, viz také letošní sezónní vlaky z Bohumína k Baltu bez ubytovacích vozů. Třeba lehátko nebo druhé lůžko do Curychu přes Linec by se uživilo taky.
Ano, máte pravdu. Z důvodu častého vyprodání lůžek do Curychu využíváme čím dál víc NightJety z Vídně. Takže korunky padají do kasičky ÖBB, když je ČD nechce 😀.
A to do Zurichu nově „jen“ přes Německo 😉 Lůžko přes Linz už nepojede…
S těmi 9 lůžkovými vozy nebo kolik jich je moc parády nenadělaji… Většinu pošlou na Slovensko, potom po jednom do Budapešti, Varšavy a Zurich přes Německo a vozy jsou využité….
12x WLABmz
9x WLABmee
9x Bcmz
A víte, že mezi Summerau Gr. a Linz Hbf smí na trať pouze 5 vozů+ loko? Víc vozů OEBB nepustí. To samé je na Mnichov. 4 vozy + loko a dost.
No nevíme protože R 206/207 Praha-Salzburg a zpět měl v úseku Summerau Gr. a Linz Hbf turnusově 7 vozů+loko. To by znamenalo, že OBB porušovali svoje vlastní předpisy.
Když nekončí v Linci a jede skrz až do Solnohradu, tak v linci asi jede ke dlouhému perrónu (ale neblokuje jej dlouhým pobytem).
Zřejmě proto, že v Linci je pro tyto vlaky plánována jako pravidelná jen krátká kolej (kusá s krátkým perónem), kam by se víc vozů nevešlo, a u delších peronů pro ty vlaky z/do ČR není dost „volného času“. A pro běžnou frekvenci to asi také stačí.
Když jsem jel posledně tím Jižním expresem co veze lůžko, přijeli jsme k „delšímu“ peronu. Ale věřím že u toho ranního odjezdu je asi snaha uklidit ho ke „krátkému“ než odjede. Jaký problém je na ten Mnichov, stíhání jízdních dob? Před zavedením 2h intervalu jezdily vlaky do Mnichova pětivozové. Nejde jen o to, že ČD stačí na 4 vozy jeden vlakvedoucí?
celé leto lůžka k Baltu z Bohumína nakonec jezdily … mate špatnou informaci.
Proto třeba na EN do Curychu jezdí pronajaté vozy Bvcmz od RDC. Takže buďto to ekonomicky nedává smysl řešit tímhle způsobem, a nebo tohle řešení vůbec nikoho nenapadlo. Kdo ví. (:
ČD Bcmz nemají Vmax 200km/h, proto ty RDC.
Nicméně nedávno se začalo na Canopusu objevovat RDC Bvcmz s V max 160km/h🤣
Jenže kde ho vzát a nekrást…
Každý vlak osekaný na čtyři vagóny bez kvalitnch služeb je promarněná příleřitost, i kdyby tam vedla pořádná dopravní cesta, jakože nevede. 4 vagóny bez ničeho, to je typický osobák,
Za dob mých studií platilo pravidlo, že „finálním produktem dopravy je přeprava“ – a to ten vlak (zatím ovšem ještě jen teoreticky) zajišťuje. Všechno ostatní je jen nadstavba, sice zajisté většinou příjemná a užitečná, ale nikoli nezbytná, protože například i občerstvení si každý cestujjící může zajistit (nakoupit) předem sám. A ubytovací vozy by sice základní součástí nabídky přepravy bát mohly, ale jejich malá kapacita omezuje efektivnost dopravy.
Já myslím, že pro začátek je ta nabídka dobrá, a pokud se ty vlaky „zaběhnoou“, mohou ji obě ministerstva a železniční správy podle získaných zkušeností dále vylepšovat.