Čtyři lety týdně jsou jen začátek. Etihad nastínil plány s linkou do Prahy
První let společnosti Etihad na pražské Letiště Václava Havla. Foto: Zdopravy.cz

Pravidelné spojení Prahy s Abú Dhabí je v provozu od 2. června. Již nyní se dopravce poohlíží po dalším rozvoji.
Jestli nahradí Dreamlinera třistajednadvacítkou, tak se o veškerou konkurenční vyhodí připraví. Sebenovější A321 se nevyrovná b789. Je sakra rozdíl letět 6 hodin v dobytčáku úzkotrupým s jednou uličkou a třemi, v lepším případě čtyřmi záchody, než v dobytčáku širokotrupém s osmi záchody a nějakým místem, kde se dá alespoň trochu protáhnout.
Uprimne, na uzkotrupy letoun kasle bilej tesak.. Stacilo mi 1x letet VIE-DOH s QR v A320 (zpet to bylo v B787) a i v economy byl ten komfort na 5,5 hodinovem letu neporovnatelny..
QR 320 už nejsou nejnovější kousky, naopak nové 321LR od Etihadu vypadají velmi slušně a myslím si, že dvě rotace denně umožní plno hezkých přestupů, co budou stát za to.
V lednu s A321LR letím z Abú Dhabi na Krabi, tak jsem celkem zvědav. Je fakt, že letos po letu A380 Emirates MUC-DXB byl let s B737 MAX DXB-Langkawi s otřesnou nízkonákladovkou FlyDubai příšernej, nikdy více!
Vždycky je to o tom jak dají sedadla daleko od sebe.
Ten personál také dost pomůže. A vlastně celí přístup k zákazníkovi.
Co Etihad bere vážně a má tak kulturu nastavenou od začátku v čele společnosti. No a pak člověk letí třeba z sw a tam je to opak. Klidně můžou nové letadla a víc místa, což se nestane, ale i kdyby, tak to bude na nic bez personálu a kultury kde zákazník je na prvním místě a ne kus kořisti co bylo uloveno.
Hádám že jste ještě neměl tu čest letět s Etihadem. Žádná prémiová co se týče kultury to teda fakt není…
Ne. Opravdu to není jen o rozteči sedaček.
A o čem tedy to ještě je? Jistě je to i o šířce, ale v tom A32x problém nemá. Hluk u Neo verzí je taky minimální. Jedině snad pokud by byly turbulence, tam bude vždy větší lepší, ale to pak můžeme říct, že by to chtělo A380, protože vše ostatní bude horší.
Nejde o rozteč, ale o vzdálenost.
No to právě není. Sedadla budou v obou letadlech stejně daleko od sebe. Minimálně v ekonomické třídě. Není žádný důvod proto, aby nový typ ve flotile měl více místa. Dreamliner je nové, ve všech ohledech modernější letadlo, je mnohem rychlejší, má více záchodů. Je to dálkové letadlo. A321, i když s dlouhým doletem, je v podstatě pořád jen středně traťové letadlo.
Můžu se zeptat, v čem byl rozdíl? Já osobně vidím rozdíl jen v tom, že pokud sedím v 787 v prostřední sekci, tak je pro některé cestující blíž do uličky. Jinak úplně stejná sardinkárna, stejně malé biny atd. A výstup ze 320 samozřejmě rychlejší, protože jedním mostem míň lidí.
Hlavní argument „proti narrow body na dálkách“ jsou … jak přiznačné … záchodky 🙂
V tom mají možná pravdu.
No nevím, tohle přece není dálková linka a pokud někdo nevydrží 6 hodin bez WC, tak je to spíše na návštěvu lékaře, pokud tedy není nemocný. Někdy mám pocit, že se za návštěvu WC dávají nějaké věcné odměny. Osobně při letech do 10h snad nikdy na WC nepotřebuji, jak je to nad deset, tak někdy ano. Zajímalo by mě jak to ti lidi dělají v noci?
Pokud netrollíte, tak nechápu, jak z letadla vyjdete živý. Protože pokud nepotřebujete jít 10 hodin na malou, tak musíte být tak dehydrovaný, že vás musí nízký tlak vzduchu a sucho porazit.
Hodně hloupý názor. Co třeba cestující s nějakou urologickou nemoci?:-(
Vydržet 6 hodin bez močení není žádná norma, spíš limit, ke kterému se občas dá dojít, ale 10 hodin bez WC není znak výdrže, spíš ignorování potřeb těla. A pokud to někdo dlouhodobě považuje za normální stav, je to spíš důvod k návštěvě urologa než k obdivu. Průměrná frekvence močení je 4–8× denně, v závislosti na příjmu tekutin, aktivitě, fyziologii. Dlouhodobé potlačování močení může vést k infekcím, přetížení měchýře nebo poruchám vyprazdňování. A pokud jde o noční močení – tělo v noci přirozeně snižuje produkci moči, proto většina lidí spí celou noc. Ale i tak asi třetina dospělých v noci… Číst vice »
Zachody 🙃, uprostred kabiny neskutecne vedro a spatny vzduch, vzadu zase silena klemra, hluk od motoru (i kdyz na tripl se to nechyta, to je fakt). Stare sedacky (a rozbity recline) a IFE (coz teda asi u noveho A321LR nehrozi).
No a vseobecne, proste nad 5 hodin v narrowbody je to trosku klaustrofobie.. kor kdyz clovek preseda z/na A380 🥲 (o to vic se pak ale tesi, nebo naopak je o to vic zklamany/nas*any 😁)
Tak jste měl rovnou napsat, že jste klaustrofobik a tím by debata skončila. Běžně létám cca 6 hodin v 737/320 a nevidím v tom problém.
Etihad má IFE ve všech letadlech, od a320 až po a380. Fascinuje mne, že někdo , kdo najde cestu až do diskuse pod tímto článkem něco takového netuší…